Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Coco A & B en EC waardes

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Coco A & B en EC waardes

    Korting op 420shop
    Beste mede kwekerts,

    Ik ben overgegaan op cocos en de bijbehorende voeding etc, maar ben echt nog lerende en heb een paar vraagjes.
    Namelijk, ik heb een voedingsvat van 220 liter en daar wil ik dus me voeding in gaan doen Canna cocos A & B.

    Nu heb ik uiteraard een PH en EC meter en heb op internet opgezocht hoe het zit met de EC-waardes, maar wat ik nou niet snap
    is dat wanneer ik voeding ga maken, dan doe ik om te beginnen bijvoorbeeld 10 liter water in het vat, daarna canna A erbij en
    goed mengen, dan Canna B netjes volgens de handleiding van Canna. En dan kom ik bijvoorbeeld op een EC van 5.0 en dat moet ik dan afzuren
    door gewoon, zeg maar wat, 30 liter kraanwater erbij te doen tot ik netjes op EC 1.2 uitkom correct ?
    Maar als ik dat doe dan klopt de verhouding van voeding tot water toch niet meer ? Of heb ik dat verkeerd.

    En hoe lang kan je het voedingswater bewaren in een vat ?

    Er zullen vast nog wel meer vragen komen maar voor nu zit ik hier even mee.
    Hopelijk kan iemand mij uitleggen hoe dit werkt.

    Groetjess Poseidon

    #2
    Re: Coco A & B en EC waardes

    Zit op het moment met precies het zelfde probleem, waar niemand antwoord op schijnt te weten.

    Ondertussen de draai/ oplossing al gevonden?

    Mzzl luukyluuk

    Comment


      #3
      Re: Coco A & B en EC waardes

      Gebruiksaanwijzing
      Voor gebruik de fles goed schudden;
      Voedingsvat vullen met kraanwater;
      Voeg CANNA Coco A&B voeding in de verhouding van
 1:250 toe aan het voedingsvat, 40 ml A en 40 ml B per 10 liter;
      Eerst CANNA Coco A toevoegen aan het voedingsvat;
      Dan goed doorroeren;
      Vervolgens CANNA Coco B toevoegen aan het voedingsvat;
      Nogmaals goed doorroeren en de oplossing een paar uur laten staan;
      De EC-waarde van CANNA COCO opgelost in het kraanwater ligt dan tussen 1.2 – 2.3 mS (= EC-waarde van het concentraat + EC-waarde van het kraanwater);
      Aanbevolen pH-waarde: 5.2 – 6.2;
      Bij intensieve teelt de planten 1-3 maal per dag van deze voeding voorzien en ervoor zorg dragen dat er een drainage

      Overige aanwijzingen
      CANNA COCO voeding is in tegenstelling tot andere (CANNA) meststoffen geschikt voor de groei- en de bloeifase
      A&B concentraat nooit puur met elkaar vermengen. Er ontstaan dan onoplosbare verbindingen die niet door de plant kunnen worden opgenomen
      Vorstvrij, gesloten en donker bewaren (UV-licht breekt de in de voeding aanwezige chelaten af)
      Buiten bereik van kinderen houden

      BRON: http://www.canna.nl/nl/producten/can.../canna-coco-b/

      -----

      Als je EC te hoog is na toevoegen van A & B dan heb je teveel voeding erin gegooid.
      Die 4ml/L is een richtwaarde, de EC is veel belangrijker, die moet tussen de 1.2 en 2.3 uitkomen dus zul je minder voeding moeten gebruiken.
      EC 1.2 Aan het begin van de kweek, en 2.3 na een paar weken bloei.
      Last edited by QnQ; 4 August 2015, 06:46.
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Coco A & B en EC waardes

        Draai nu poosje op Cocos met een Cana starter kit, volg de handleiding en kleur de plaatjes in...
        Meer dn 20 x op aarde gekweekt ma nog nooit zo mooi geweest als mijn eerste keer Cocos^^, preventief roofmijt inzetten geduld en smoke maar zou ik zeggen ^^

        Comment


          #5
          Re: Coco A & B en EC waardes

          Als je roofmijt preventief uitzet eten ze elkaar op.
          als er geen eten is voor ze gaan ze dood.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment

          Bezig...
          X