Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Modest's 3e kweek.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Modest's 3e kweek.

    Korting op 420shop
    Irie irie

    Binnen een week of 2 gaat er hier geoogst worden, dus begin ik de volgende al te plannen!
    Planning is nodig, want deze kweek moet echt goed zijn. Zeker qua opbrengst, omdat de kweek die ik nu ga oogsten zeer pover gaat worden.

    Ervaring:
    1e Kweek met Bubblegum op Biobizz, hierbij had ik last van magnesiumtekort. Kleine oogst, maar wel heerlijke wiet.
    2e Kweek met stekken op de volledige Plagron lijn, en deze kweek had ik enorm last van trips. Heb nog veel over van de plagronlijn, dus volgende kweek gaat hier ook mee gebeuren.
    Stekken komen er hier allesinds nooit meer binnen... De opbrengst gaat nog even op zich laten wachten, maar gaat zeker niet veel zijn.

    Voorbereiding:Volgende kweek:
    Ik heb hier dus nog een halve zak Allmix en de volledige set van Plagron liggen, dus hierop ga ik voortwerken.
    Maar deze kweek zou de opbrengst wel hoog moeten zijn, want de kans is er dat ik hierna enkele maandjes ga moeten stoppen.
    Maar uiteraard zou ik ook zo snel mogelijk willen oogsten.
    Ik heb hier nog een hele hoop reguliere zaden (Blue Chocolate, Amnesia, Superskunk, ...) maar deze zijn regulier.
    Is het niet risicovoller om met reguliere zaden te kweken aangezien er dan mannen kunnen tussen zitten?

    Ik heb 3 opties:
    1: 20 reguliere zaden in kleinere potten, en deze 2 weken laten groeien. Hierna op 12/12 en dan de 9 beste vrouwen eruit halen.
    2: 9 fem. zaden kopen, en hiermee beginnen. Ik zou dan vooral zoeken naar eentje die een hoge opbrengst geeft.
    3: 9 AF zaden kopen, en hiermee zo snel mogelijk oogsten. Enkel gaat de opbrengst dan een pak kleiner zijn?

    Ik had ook al gedacht dat ik eventueel al een hoop zaden voor in de tent buiten kan laten opkomen, en dan binnen 2-3 weken binnen kan plaatsen.


    Wat lijkt jullie de beste optie?
    Grtz
    Modest
    Last edited by Modest; 28 June 2015, 18:16.
    Stap voor stap geraken we er wel.

    #2
    Re: Modest's 3e kweek.

    Ik zou voor 20 reg zaden gaan en dan stekjes neme en direct in bloei zette? Zie je direct het geslacht en kunnen de mannen al weg! Meer ruimte voor je dames waar je dan later kan Kiezen welke je houdt?
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...of-the-woods!!

    Comment


      #3
      Re: Modest's 3e kweek.

      Voor je stekjes kunt nemen ben je anderhalve maand verder.

      Zou ook voor 1 gaan. Maar ik zou eigenlijk met 25 stuks beginnen als je op een stuk of 10 vrouwtjes rekent.
      In theorie heb je 50% kans op vrouwen. Maar ik zet ook weleens 5 zaadjes waar dan 4 mannen bij zitten, of 4 vrouwen.
      En ze moeten wel allemaal opkomen als je met 20 begint, en da's ook niet altijd zo.

      Onder 20/4 tot de eerste 5-vingerige blaadjes er zijn en dan meteen alles op 12/12 en daarna selecteren en overpotten.
      Mannen herken je makkelijk, na 1-2 weken al. Verder niet toppen of fimmen, dat is het snelste.
      Een EC meter is overbodig -vind ik- Je hebt inmiddels al best ervaring om te zien of ze genoeg voer krijgen of tekort.
      Maar als je nog geen kweekmethode gevonden hebt die bij je past, en niet bang bent van elke dag met meters rommelen, dan is dit misschien wel wat voor je.
      EC-metertje hoeft niet veel te kosten, voor 2 tientjes zijn die wel te vinden en je hebt geen bewaarvloeistof nodig zoals bij een pH meter.

      Plantjes van buiten naar binnen is geen goed plan. Je neemt altijd beestjes mee.

      Je tent maak je schoon met een goed schoonmaakmiddel, of maak zelf een sopje van azijn en soda.
      Daarna kun je nog een keer met dettol, chloor, algisept of waterstofperoxide doen, da's voornamelijk tegen schimmels.

      oi, sorry voor de lap text, maar je hebt weer wat te googelen nu
      Succes !
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Stap voor stap geraken we er wel.

        Comment


          #5
          Re: Modest's 3e kweek.

          Jaa, hahaha..dat zijn allemaal dingen die je moet uitdenken eh..
          Of gewoon doen en dan zien hoe het afloopt. Beter teveel plantjes dan te weinig, toch ?
          Je kunt ook al selecteren op geur. Het stammetje kun je tussen duim en wijsvinger wrijven, dan zul je zien dat ze ook verschillend ruiken.

          Natuurlijk kun je ook langer groeien, of scroggen, of twee keer toppen, buigen en vastzetten, knakken, breien, alles kan
          Scroggen met 9 sativa's op een vierkante meter lijkt me wel wat vol worden. Met 1 plant scrog je al 60x60cm vol.
          De twee soortjes die je noemt zijn wel flinke groeiers, ook na omschakeling.
          Amnesia staat daar om bekend, en de Blue Chocolate(leuk soortje) is ook voornamelijk Sativa.
          Allemaal dingen waar je even aan kunt denken als je bepaalt wat je gaat doen.

          Gelato
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: Modest's 3e kweek.

            Ok, idd beter teveel dan te weinig planten.
            Misschien allemaal 1 keer toppen i.p.v. scroggen, de kleinere topjes vanonder gaan toch steeds in de ijsmachine.

            Heb er al zin in!
            Stap voor stap geraken we er wel.

            Comment


              #7
              Re: Modest's 3e kweek.

              UPDATE:

              Vorige kweek is droog (en zeer weinig), dus ik kan aan de volgende ronde beginnen!
              Volgende week word alles grondig gereinigd, en kunnen we opnieuw beginnen.

              Nu, ik wil nog steeds de PH gaan meten. Ik kweek op Plagron Alga, en dit zou namelijk je PH automatisch goed maken. Maar ik vrees dat dit hier niet echt gebeurd.
              Ik vermoed dat (via internet en teststrips) mijn kraantjeswater zo'n 7.2-7.3 is. Te hoog dus.
              Ik lees ook op verschillende verslagen op het net dat mensen met hetzelfde probleem ook dezelfde symptomen krijgen als ik.
              In het begin loopt alles goed, en na een week of 4-5 begint de plant tekorten te vertonen, magnesium ontbreekt, ...

              Dus ik wil volgende kweek gaan meten, en waarschijnlijk de PH wat verlagen.
              Is deze PH meter goed, en hebben eventueel nog members er ervaring mee?
              Je hebt er nog eentje van enkele euro's duurder, deze geeft 0.01 i.p.v. 0.1. Belangerijk?

              Grtzzzz
              Stap voor stap geraken we er wel.

              Comment

              Bezig...
              X