Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voeding Ghe en lucas formule

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Voeding Ghe en lucas formule

    Korting op 420shop
    Beste mede growers heb nog een vraag ik wil gaan voeden straks met Ghe flora micro flora gro en flora bloom nu heb ik het 1 en andere gelezen over de lucas formule kan iemand me hier iets meer over vertellen????

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    #2
    Re: Voeding Ghe en lucas formule

    ???

    Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

    Comment


      #3
      Re: Voeding Ghe en lucas formule

      Die Lucas formule is volgens mij meer iets wat ze in de VS gebruiken. Heb het hier nog niemand zien gebruiken.

      Aan de andre kant, ik gebruik zelf de GHE FloraNova voeding en de Bloom variant daarvan heeft dezelfde NPK verhoudingen als de Lucas formule. Dan hoef je dus niets te mengen en dan gebruik je ongemerkt ook de Lucas formule.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #4

        Comment


          #5
          Re: Voeding Ghe en lucas formule

          De bedoeling met de GHE Flora series is dat je die 3 flessen in bepaalde verhoudingen mengt gedurende de kweek. Elke week weer net iets andere verhoudingen. Je kunt dan heel precies de juiste NPK verhoudingen geven die de plant tijdens alle stadia van de kweek nodig heeft.

          Lucas bedacht dat dat hem teveel gedoe was en dat je met 2 van de 3 flessen ook wel een adequate wietvoeding kon mengen en dat het allemaal niet zo nauw luistert. Hij gebruikt die voeding dan de hele kweek door. De formule is 1 deel Micro en 2 delen Bloo. Al geven ze de formule in theelepels per gallon, maar de verhoudingen zijn altijd hetzelfde.

          Ik gebruik GHE FloraNova, dat is iets anders dan de Flora series voeding. FloraNova heeft maar 2 flessen waarbij de Bloom variant dus is samengesteld volgens de Lucas formule. Daarbij kun je dus de Grow fles overslaan, maar ik denk zelf dat ze tijdens de groei wel wat extra stikstof lusten. Voordeel van de FloraNova is dat je dus niets hoeft te mengen.

          De website van GHE geeft prima informatie overigens:
          http://nl.eurohydro.com/floraseries.html
          http://nl.eurohydro.com/floranova.html

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            #6
            Re: Voeding Ghe en lucas formule

            Waarom ga je niet in je andere topic over GHE voeding verder ?
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment

            Bezig...
            X