Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

    Korting op 420shop
    Ik ben van plan om mijn volgende kweek met mijn gewonnen AK autoflower zaadjes en een paar nog over white widdow auto flower zaadjes te doen.

    Nu kweek ik op all-mix van BioBizz en vraag mij af, moet ik voor autoflowers ook bijvoeden met biogrow, biobloom en topmax of worden ze daar niet groot genoeg voor?

    Verpakking zegt van ontkiemen tot oogst 9-10 weken.
    Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
    Verslag:
    1e n00b binnen kweek...
    Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

    #2
    Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

    Mijn ervaring met AF's is - mits je goede grond gebruikt - je niet hoeft bij te voeden. Ikzelf zat al heel snel tegen overvoeden aan. Alles is uiteraard wel afhankelijk van de omstandigheden zoals licht, potten, grond etc...
    Maar je ziet het snel genoeg tzt. Als ze voeding nodig hebben kun je altijd geven.
    Tel bij de tijd die op de verpakking staat voor het gemak maar een paar weken bij.

    Succes, Ron

    Comment


      #3
      Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

      met voldoende grote potten hoef je die niet te voeden sterker nog. Mijn ervaring is dat gevoede en gebooste AF erg snel rot vertoont. Binnen AF moet wel de gehele run op 18/6 dat wordt dus een duur wietje.

      Comment


        #4
        Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

        16 liter potten was de gedachte.
        5 AK auto en 2 WW auto.

        Maar moet op 18/6 de hele groei en bloei? dacht doe juis helemaal op 12/12.....
        Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
        Verslag:
        1e n00b binnen kweek...
        Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

        Comment


          #5
          Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

          Met 16 liter kom je al een heel eind zonder voeden mits je in een fatsoenlijke grond start.

          Autoflowers presteren het beste als je ze e gehele run op 18/6 of zelfs 20/4 zet. Dus ook in de bloei.

          We zetten reguliere zaden op 12/12 omdat die anders niet gaan bloeien. Een AF gaat vanzelf in bloei ongeacht het aantal donkeruren. Zet je AF op 12/12 in bloei dan gaat dat erg strekken en erg weinig opleveren.

          Comment


            #6
            Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

            Met 9 weken op 20/4 ipv 12/12 kost dat ongeveer 75euro aan stroom extra..... hmmm

            Wil kweken op allmix van biobizz
            (8 plantjes totaal)
            Verslag: 2e n00b binnen kweek, cookie kush
            Verslag:
            1e n00b binnen kweek...
            Verslag: Ex- balkon, nu guerilla kweek vermoord door slakken

            Comment


              #7
              Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

              Daarom zet je AF ook buiten als het hoogzomer is. Binnen haal je 3 x zoveel met een normale indica die je meteen op 12/12 zet vanaf zaad. dus 3 x zoveel en helft goedkoper.

              Vanaf zaad op 12/12 met een indica ben je ook op 3 maand klaar dus daarvoor hoef je geen AF te zetten.

              Comment


                #8
                Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

                Je zegt hier vanaf zaad op 12/12 maar is dat dan eerst met lichte lampen of mag het direct onder hps?

                Verstuurd vanaf mijn GT-N8000 met Tapatalk

                Comment


                  #9
                  Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

                  Als je vanuit zaad 12/12 wil doen moet je dit meteen vanaf dag 0 doen. Dus niet eerst de zaadjes op een vensterbank laten opkomen en ze een paar dagen meer dan 12/12 laten ervaren. Zodra ze boven de grond komen moeten ze dus 12/12 ervaren. Dit kan meteen onder HPS en in de eindpot (minimaal 11 liter).

                  Je kan natuurlijk ook eerst onder een andere lichtbron starten zoals: TL, T-neon, SL, Groeileds, MH, T5, LEP, Inductie. Een nadeel daaraan is dat blad zich aanpast aan het aangeboden lichtspectrum. Zt je kiempjes die onder tl opgroeide onder HPS dan verbrand dat blad sneller.
                  http://www.nomercyseeds.eu/kweekinfo/12-12-systeem.htm
                  Last edited by FlintStoned; 17 December 2015, 15:57.

                  Comment


                    #10
                    Re: Moet ik autoflowers binnen bijvoeden?

                    Heb voor mijn eerste kweekje 5 plus een gratis AF staan in Batmix,
                    niet gespoeld (zag ik pas later, wel een mokgrote kuil in het midden met stekgrond,
                    en daar de gekiemde zaadjes in gedaan!
                    Ze zijn nu bijna 5 weken en begonnen precies na 4 weken te schreeuwen om bijvoeding!
                    Ze doen het tot dusver geweldig, wel een beetje gedrongen planten, wellicht omdat ik in
                    het begin mijn ledlamp veel te dichtbij had hangen en waarschijnlijk te snel naar het volle
                    licht heb geschakeld, maar zoals ik al zei, ben super tevreden!

                    Comment

                    Bezig...
                    X