Overgestapt naar een ander merk

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • BLAZE2BLAZE
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 108

    #1

    Overgestapt naar een ander merk

    Korting op 420shop
    Hoi

    Medeblowers

    Wilde graag weten of er iemand met deze product bekend is. Wanneer zou je het beste mee kunnen starten en moet je het geleidelijk aan opbouwen?ik ben eigenlijk een andere soort gewend maar door een advies en tip wil ik dit gaan gebruiken. Zit op 2e week bloei en ze hebben grote
    Knikkers. Alle info welkom thx.




    Like i always say: Just Smoke It!!!!


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    sigpic
  • BLAZE2BLAZE
    Ultra Stoner
    MemberLucky Member
    • Aug 2009
    • 108

    #2
    Re: Overgestapt naar een ander merk

    Het is voor 5 planten hoe moet ik het gaan berekenen sorry voor de stomme vraag


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    sigpic

    Comment

    • Stemma
      Exquisite Grower
      420 Member
      • Mar 2014
      • 7415

      #3
      Re: Overgestapt naar een ander merk

      Er zijn geen stomme vragen, wel rekenmachines
      1 ml op 2 tot 4 loter water, 1 ml is ca 20 druppels dus 5 tot 10 druppels op een liter water.
      2 tot 5 druppels op een halve liter water.

      Kom je er zo uit? Zou met lage dosering beginnen.
      Stemma doet het forum, stout 2017

      Stemma doet stout (2016)
      Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

      Comment

      • Raph
        Chronic Stoner
        MemberLucky Member
        • Jan 2016
        • 162

        #4
        Re: Overgestapt naar een ander merk

        Je moet even bedenken hoeveel liter water met voeding je aan wil maken.
        Wil je er bijvoorbeeld een week mee voort en geef je 200ml. per plant per dag, dan wordt het:
        200ml x 5 planten x 7 dagen= 7 liter water met voeding.

        Om 100 liter water met voeding te maken, gebruik je (max.) 50ml, zegt het etiket.
        Dus voor 7 liter: 50ml/100*7=maximaal 3,5ml voeding toevoegen aan 7 liter schoon water.

        Voor eenvoudiger uitleg: Zie bericht boven deze
        Last edited by Raph; 17 March 2016, 00:36. Reden: Stemma was sneller...
        >: Houdt u van André Hazes?
        <: Nee, wel van And're Haze's!

        Comment

        • joremkrank
          Cronic Grower
          Lucky Member
          • Oct 2015
          • 3260

          #5
          Re: Overgestapt naar een ander merk

          ze hadden in de schop geen gewone pk meer dus deze meegepakt,die zooi is super geconcentreerd en drijft je ec erg snel op.zou er niet aan beginnen zonder ec meter.heb je geen ec meter dan zou ik doseren met een injectiespuit en de laagste dosis aanhouden.of het echt super pk is weet ik binnen 2 weken
          verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

          Comment

          • Stemma
            Exquisite Grower
            420 Member
            • Mar 2014
            • 7415

            #6
            Re: Overgestapt naar een ander merk

            Beter doseren met pipet maar misschien lukt het ook met een 1 ml spuit.
            Druppels tellen lijkt mij veiliger.
            Stemma doet het forum, stout 2017

            Stemma doet stout (2016)
            Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

            Comment

            • kanon
              Expert Grower
              420 MemberLucky Member
              • Sep 2015
              • 1387

              #7
              Re: Overgestapt naar een ander merk

              Ik doe voeding en ph-1 altijd met pipetjes

              Ik gebruik van de plastic dingen met aanduiding tot 5 ml erop en werkt perfect
              sigpic
              LED there be light

              Comment

              • GHF
                Ultra Stoner
                MemberLucky Member
                • Oct 2015
                • 116

                #8
                Re: Overgestapt naar een ander merk

                Om nog ff een tip te delen :

                Ik gebruik deze op al mijn voedingsflessen icm verschillende maten spuitjes. (1 t/m 30 ml)



                Werkt perfect.


                Groet,

                GHF

                Comment

                • QnQ
                  Godlike Grower
                  Lucky Member
                  • Sep 2010
                  • 26093

                  #9
                  Re: Overgestapt naar een ander merk

                  Wanneer en hoeveel ligt eraan welke bloeivoeding je erbij geeft.
                  Als daar ook een flink aandeel P en K in zit moet je de bloeivoeding misschien iets verlagen.

                  De dosis die Stemma berekend is de goeie, 't is wat op de fles staat: een kwart tot maximaal een halve ml per liter water.
                  En liefst voer je dat op gedurende de bloei, dus met een paar druppies beginnen tot maximaal 10 per liter.
                  Een druppel is altijd even groot, dus de meest precieze methode.
                  (ik doe alles met pipetjes, omdat ik geen geduld heb om een half uur naar druppelende flessen te kijken)

                  Eigenlijk is 't PK13/14 maar dan 2x zo sterk, dus geef je minder per liter.

                  * handig dingetje GHF Nu uitzoeken of mijn flessen onder zo'n dop passen
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment

                  • GHF
                    Ultra Stoner
                    MemberLucky Member
                    • Oct 2015
                    • 116

                    #10
                    Re: Overgestapt naar een ander merk

                    Sorry voor de off-topic.

                    Ik heb ze bij de apotheek gehaald en ze passen in ieder geval op mijn BioBizz flessen.
                    Ik heb volgens mij wel de hoge, link is van de lage.

                    Groet,

                    GHF

                    Comment

                    • Raph
                      Chronic Stoner
                      MemberLucky Member
                      • Jan 2016
                      • 162

                      #11
                      Re: Overgestapt naar een ander merk

                      Oorspronkelijk geplaatst door QnQ
                      ...
                      Een druppel is altijd even groot, dus de meest precieze methode.
                      (ik doe alles met pipetjes, omdat ik geen geduld heb om een half uur naar druppelende flessen te kijken)
                      ...
                      Que? Geldt dat voor alle soorten vloeibare voeding, dat men gewoon uit kan gaan van ~20druppels=1ml?
                      Wilde al met injectiespuitjes gaan prutsen, maar dit klinkt veel makkelijker
                      >: Houdt u van André Hazes?
                      <: Nee, wel van And're Haze's!

                      Comment

                      • Stemma
                        Exquisite Grower
                        420 Member
                        • Mar 2014
                        • 7415

                        #12
                        Re: Overgestapt naar een ander merk

                        '20 druppels is 1 ml' was een van de eerste dingen die ik leerde bij verpleegkunde ivm medicatie toedienen. Dus ja, het klopt.

                        Ik heb op ebay 100 plastic pipetjes voor ca 4 euro gekocht, alleen duurt het een paar weken voordat ze binnen zijn.
                        Als je op internet geen pipetje naar je zin kan vinden,
                        in de 420 shop verkopen ze glazen flesjes met een pipetje.

                        Mooie tip GHF !
                        Last edited by Stemma; 17 March 2016, 10:41.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment

                        • Raph
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Jan 2016
                          • 162

                          #13
                          Re: Overgestapt naar een ander merk

                          Haha, da's voor iedereen die het weet waarschijnlijk een 'Duh...', maar ik ging er altijd vanuit dat de druppelgrootte afhankelijk was van de dichtheid van de vloeistof.
                          Soms moet ik niet zoveel nadenken... Beiden bedankt, voor mij een zeer nuttig stuk info
                          >: Houdt u van André Hazes?
                          <: Nee, wel van And're Haze's!

                          Comment

                          • BLAZE2BLAZE
                            Ultra Stoner
                            MemberLucky Member
                            • Aug 2009
                            • 108

                            #14
                            Re: Overgestapt naar een ander merk

                            Nog een andere vraag heb deze vandaag van een vriend gekregen ik denk dat het hetzelfde is maar corrigeer me als het niet zo is. Hij zegt van niet maar ik denk van wel zometeen geef ik een overdosis aan pk hahahahahaha maar goed thx voor de info allemaal.

                            Like i always say: Just Smoke It!!!






                            Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                            sigpic

                            Comment

                            • QnQ
                              Godlike Grower
                              Lucky Member
                              • Sep 2010
                              • 26093

                              #15
                              Re: Overgestapt naar een ander merk

                              Yep, dat heeft ook PK (Fosfor en Kalium) als hoofdbestanddeel.

                              Zou het gewoon bij 1 booster houden.
                              En als de potten straks vol zitten kun je altijd nog gek gaan doen.
                              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                              Comment

                              Bezig...