Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pk booster autoflowers

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pk booster autoflowers

    Korting op 420shop
    Hi ,

    Ik heb al veel gelezen dat een pk booster echt nodig is voor een betere opbrengst...
    Maar heb er geen fluit verstand van...lol
    Ik gebruik nu biogrow,biobloom,topmax,bioheaven,alg a mic en fishmix van biobizz.
    Kan het dan kwaad om de pk booster van plagron te gebruiken op autoflowers ?
    Kan iemand me er een beetje uitleg over geven hoeveel ik er van moet geven en hoe lang?
    Planten staan in de lightmix van biobizz en zijn pas begonnen met bloeien...

    thx

    #2
    Re: pk booster autoflowers

    Das interessant, ik gebruik dezelfde voedingslijn zonder de alg a mix. Ik heb geen af staan maar fem. en zat ook al te denken om een extra pk booster tijdens de bloei zal gebruiken.
    Ik gebruik grow en batmix van plagron. Dus wil misschien ook de pk booster van plagron erbij gaan gebruiken.
    K ben benieuwd wat de conclusie wordt van dit topic.
    Zodra ik zelf wat info vindt dan laat ik het weten. [emoji1360]


    It's a medicine!!
    https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

    Comment


      #3
      Re: pk booster autoflowers

      Ok thx , laat me dan ook weten hoe het moet voor gewone fem planten , want deze heb ik ook nog staan...

      Comment


        #4
        Re: pk booster autoflowers

        Ik gebruik zelf ook de complete Bio Bizz lijn maar 4 weken voor de oogst gebruik ik ook Canna pk13-14
        dit geef ik een week lang en dat gaat prima met de biobizz lijn



        uitleg van Canna pk:



        CANNA PK 13/14 is een hoogwaardig fosfor-kaliummengsel dat de bloei en vruchtvorming stimuleert. Dit gebruiksvriendelijke additief verbetert de kwantiteit en kwaliteit van de oogst.

        Bouwstoffen voor bloei

        Fosfor (P) en kalium (K) spelen een grote rol bij de ontwikkeling van de plant. Tijdens de bloeifase is de behoefte aan deze elementen zeer hoog. Door CANNA PK 13/14 te gebruiken, voldoe je volledig aan deze vraag, waardoor de bloemen en vruchten zich maximaal kunnen ontwikkelen. Het additief CANNABOOST Accelerator versterkt het effect van CANNA PK 13/14.
        Fosfor en kalium

        Het is CANNA gelukt om het zuiverste fosfor en kalium in zeer hoge concentraties samen te voegen: dertien procent fosfor en veertien procent kalium. Het macrovoedingselement fosfor vervult een sleutelrol bij de stofwisseling en energieoverdracht. Extra fosfor tijdens de bloeifase versterkt onder meer de celopbouw van bloemen. Ook kalium vervult een onmisbare rol. Tijdens de bloei zorgt extra kalium ervoor dat de plant meer suikers aanmaakt.
        Kweken met PK 13/14?

        CANNA PK 13/14 is te koop bij tuinspeciaalzaken in heel Nederland. Zoek hier het dichtstbijzijnde verkooppunt. Kan voor elk teeltsysteem en in combinatie met alle CANNA plantenvoeding gebruikt worden.
        Gebruiksaanwijzing

        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #5
          Re: pk booster autoflowers

          Niet om te zeuren heh, maar om je na te laten denken hierover.
          Een tegenhanger van de positieve post van Kanon, omdat ik vind dat je niet alleen de voordelen maar ook de nadelen moet kennen.
          Aan het eind moet je toch gewoon zelf beslissen.

          Een PK booster is niet nodig voor een goeie opbrengst.
          Je hebt de complete Biobizz lijn, dat is voldoende.
          Compleet betekend dat alles er al in zit.

          Tja het kan wel..maar ik vind het risico te groot dat het invloed heeft op de smaak.
          PK13/14 kan je ook maar 1 week geven, als je de overige bloeivoeding verminderd.
          Hoe je dat precies gaat doseren is nattevingerwerk. Je kunt de EC van Biobizz niet goed meten omdat het bio-organisch is.

          Bovendien zit in PK13/14 alleen P en K.
          Als je bijv. Biobloom en Topmax zou verminderen, dan verminder je de volgende stoffen :
          N, NH4, NO3, P2O5, K2O, K, Na, Ca, Mg, Si, Cl, SO4, HCO3, H2PO4, Fe, Mn, Zn, B, Cu, Mo.

          Nadat je PK13/14 hebt gebruikt kun je zeker 3 weken nog niet oogsten omdat je het dan merkt in de wiet.
          Bij een binnenkweek is dat wel te plannen, maar bij een buitenkweek wordt vaak onverwachts geoogst ivm bijv. toprot, meeldauw etc...

          Voila, dingen om rekening mee te houden

          5.jpg mornincoffee.gif Grin-smiley3.gif
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #6
            Re: pk booster autoflowers

            Goede aanvulling dit QNQ

            my respect
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #7
              https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

              Comment


                #8
                Re: pk booster autoflowers

                Ok bedankt voor de reacties , zat zelf ook al te twijfelen om het te geven omdat biobizz geen pk booster heeft...
                Dus moet de volledige lijn toch wel volstaan dacht ik dan...
                Mss probeer ik het later nog wel eens maar aangezien het men eerste kweek ooit is zal ik het maar ''simpel'' houden...
                En btw is er een verschil tussen de booster van canna of plagron of BAC ?
                Kan in belgie enkel de plagron of BAC vinden in de winkel...

                Comment


                  #9
                  Re: pk booster autoflowers

                  Oja Gambino12345 een vraagje gebruik jij de bio-heaven ook vanaf het begin?


                  It's a medicine!!
                  https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                  Comment


                    #10
                    Re: pk booster autoflowers

                    Yep Hoeloes...Heb met men autoflowers wel gewacht om te starten met voeding tot ze 4 nodes hadden...
                    Met men gewone fem planten beetje vroeger begonnen.
                    Ben zelf maar een onervaren kweker maar kan niets slecht zeggen van biobizz...(beetje duur mss) lol

                    Comment


                      #11
                      Re: pk booster autoflowers

                      De meerwaarde van PK 13/14 is dat PK 13-14 is een bio-minerale meststof die planten van extra fosfor en kalium voorziet. Hierdoor ontstaan compactere, hardere en zwaardere vruchten of te wel in onze hobby toppen worden er dikker van.


                      LETOP ! bij dit doen 4de week moet je echt de laatste 2 weken spoelen want je wilt dit niet bij je oogst in je smokie smokie hebben, kan wel maar dan heb je echt de meest scherpe wiet


                      BTW! van de Biobizz lijn kan je ook de topmax als booster gebruiken , ik personelijk heb nog een dichte fles staan en gebruik canna als booster
                      sigpic
                      LED there be light

                      Comment


                        #12
                        Re: pk booster autoflowers

                        Wat zal ik eens gaan doen? Dit is m'n eerste kweek dus zit ik natuurlijk nog erg te twijfelen.
                        Zal de top-booster bijna net zo een effect hebben als PK 13/14?
                        Biobizz zegt zelf dat zulke hoge waardes niet te halen zijn als je biologische voeding wil produceren.
                        Maar ik wil natuurlijk wel compacte en zware toppen.
                        Wat is nou wijsheid? PK13/14 binnen en topmax buiten? Heeft er iemand ervaring met topmax alleen. Topmax geef je gedurende de gehele bloeiperiode terwijl je PK 13/14 maar een week voed.


                        It's a medicine!!
                        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...h-lumii-hps600

                        Comment


                          #13
                          Re: pk booster autoflowers

                          Pk 13/14 doen naast je Bio Bizz.
                          sigpic
                          LED there be light

                          Comment


                            #14
                            Re: pk booster autoflowers

                            Ik kweek met alleen de Biobizz lijn, binnen.

                            2012-06-10-MDS.jpg QNQ355.jpg QNQ203.jpg
                            Maar zulke toppen kun je voor elke voeding en elke kweekwijze wel vinden.
                            Probeer gewoon een manier, en als dat goed bevalt blijf je het zo doen.

                            Maar het ging om autoflowers, en daarmee moet je toch een beetje voorzichtiger zijn met voeding.
                            Je wil ze absoluut niet stressen, ondervoeden, of overvoeden.
                            Dus blijf naar de plant kijken. Vetmesten kan niet, doodmesten wel.
                            Minder voeding betekent bij autoflowers meestal ook minder problemen.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: pk booster autoflowers

                              Verdomme QnQ die jack berry ziet er lekker uit

                              Comment

                              Bezig...
                              X