welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • crazykiwis
    Plantje
    Nieuw Lid
    • Aug 2016
    • 11

    #1

    welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

    Korting op 420shop
    Mijn wietplanten zijn nu een week in de bloeifase en wil beginnen met bloei voeding geven. Nou heeft mijn vader veel voedingsoorten voor planten staan en vroeg mij af wat de verhouding aan stikstof natrium en fosfor geschikt is voor wietplanten aangezien ik geen nieuwe dure voeding ga halen als mijn vader misschien nog iets heeft.

    mijn vraag is dus de verhouding fosfor kalium nitraat de voeding moet zijn.
  • QnQ
    Godlike Grower
    Lucky Member
    • Sep 2010
    • 26093

    #2
    Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

    Zou nog wel een week of twee wachten met bloeivoeding. Daar is het nog te vroeg voor, er moet eerst bloei zijn.
    Als je te vroeg met bloeivoeding begint krijgt je plant allerlei bladproblemen.

    Misschien is het makkelijker als je verteld welke voeding je pa allemaal hebt staan.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment

    • beowulf
      Exquisite Grower
      MemberLucky Member
      • Nov 2008
      • 6495

      #3
      Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

      Shit is altijd goed. Koeienshit, paardenshit, kippenshit, vleermuizenshit. Gerangschikt van minder sterk naar sterk.

      Comment

      • ikhebeennaam
        T.H.C. Master
        420 MemberMemberLucky Member
        • Jul 2016
        • 512

        #4
        Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

        Als het maar niet vers is die sjit

        Goeie sjit is al wat ouder

        Comment

        • ganjagast
          Elite Grower
          420 MemberMemberLucky Member
          • May 2016
          • 2881

          #5
          Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

          Zoals Q heeft gezegd. Ik heb ook veel te vroeg bloeivoeding gegeven en kreeg idd bladproblemen en daarbij ook nog eens dat de bloei zal worden geremd. Gelukkig staat ze er nog en doet het weer beter. En begin eerst met het minimale.
          Oorspronkelijk geplaatst door beowulf
          Shit is altijd goed. Koeienshit, paardenshit, kippenshit, vleermuizenshit. Gerangschikt van minder sterk naar sterk.
          Shit hé. Das aardig wat goede shit.
          Ad usum proprium!

          Comment

          • crazykiwis
            Plantje
            Nieuw Lid
            • Aug 2016
            • 11

            #6
            Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

            oke bedankt voor de antwoorden maar niemand weet enige verhoudingen?

            Comment

            • FlintStoned
              Banned
              • Oct 2012
              • 5580

              #7
              Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

              Voor de groeifase een meststof waar veel stikstof (N), gemiddeld fosfor (P) en gemiddeld kalium (K) in zit. Voor de bloeifase minder stikstof, gemiddeld of veel fosfor en gemiddeld of veel kalium.

              Enkele voorbeelden:
              De groeivoedingen:
              Sweet Jane 1 van No Mercy: NPK 7-7-7,
              Plagron Alga Groei NPK 4-2-4,
              Canna Terra Vega NPK 3-1-4.

              De bloeivoedingen:
              Sweet Jane 2 van No Mercy NPK 2-4-9,
              Plagron Alga Bloei NPK 6-12-10,
              Canna Terra Flores 2-2-4.
              Last edited by FlintStoned; 4 September 2016, 18:04.

              Comment

              • QnQ
                Godlike Grower
                Lucky Member
                • Sep 2010
                • 26093

                #8
                Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                Die NPK verhoudingen kan je dus weinig mee als je met echte cannabisvoeding vergelijkt.
                (((Plagron groei NPK 6-10-8 Zou toch meer N moeten hebben in theorie)))
                Daarom ging ik daar niet verder op in die verhoudingen verschillen nogal van merk tot merk.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment

                • beowulf
                  Exquisite Grower
                  MemberLucky Member
                  • Nov 2008
                  • 6495

                  #9
                  Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                  Op de site van plagron staan andere waardes bij de alga lijn. Aangepast ondertussen? Enfin, een flesje voeding kost je 10 euro voor een liter. Daar doe ik minimum 2 jaar mee. Een gram in de coffeeshop kost je 10 euro. Dus als de cannabisvoeding je ook maar 1 gram meer oplevert heb je het er in principe al terug uit.

                  Comment

                  • ganjagast
                    Elite Grower
                    420 MemberMemberLucky Member
                    • May 2016
                    • 2881

                    #10
                    Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                    B.A.C Groei NPK 8-3-3
                    B.A.C Bloei NPK 6-5-6
                    B.A.C PK Booster NPK 4-2-8
                    Ad usum proprium!

                    Comment

                    • crazykiwis
                      Plantje
                      Nieuw Lid
                      • Aug 2016
                      • 11

                      #11
                      Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                      oke ik heb mijn plan aangepast en ga voor een plagron groeimiddel aangezien ik ook plagron batmix heb gebruikt als grond denk ik dat van hetzelfde merk bloei voeding gebruiken beter werkt aangezien dat bedrijf test op eigen gemaakte potgrond. is er dan nog iets waar ik opo moet letten of kan ik gewoon alga bloom van plagron halen?

                      Comment

                      • FlintStoned
                        Banned
                        • Oct 2012
                        • 5580

                        #12
                        Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                        Ik lees dat je inmiddels bedaard bent, welkevoeding heb je gekocht?

                        Comment

                        • ScoobyPorsche
                          Chronic Stoner
                          MemberLucky Member
                          • Sep 2016
                          • 155

                          #13
                          Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                          Een collega op het werk zweert bij Plagron, kweekt al 30 jaar en gebruikt zo'n beetje alles wat er van dit merk te koop is.
                          Ga binnenkort stekken en Plagron Root Power zou tha bomb moeten zijn.

                          Comment

                          • member16666
                            Banned
                            • Jul 2011
                            • 780

                            #14
                            Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                            test op eigen gemaakte potgrond
                            die potgrond komt uit Asten, wat additieven erbij afvullen voor light, pro of bat en plagron erop en je hebt plagron produkt
                            maken echt niet eigen potgrond, hoor

                            Comment

                            • Bedaard
                              Stoner
                              Member
                              • Oct 2016
                              • 23

                              #15
                              Re: welke voeding gebruiken? (mijn vader heb veel shit staan maar ?????)

                              hmm als ik dit lees ben ik dus iets te vroeg begonnen met bloeivoeding.
                              Goed om te weten

                              Comment

                              Bezig...