Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Canna PK 13/14

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Canna PK 13/14

    Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

    Ik heb onlangs bij de growshop Canna PK 13/14 booster gekocht. De aardige hippie die daar werkte adviseerde mij als de planten in de 4de week bloei een bloemvorming beginnen te krijgen, dan de booster toedienen als voorgeschreven. Dit naast mijn reguliere voeding: Hy-pro terra groei en bloei. Dit tot het einde toe blijven dienen. Wel te begrijpen tot het spoelen (2 week voor het oogst). Aangezien er op de etiket van Canna staat maximaal 6 tot 7 dagen toedienen.
    Nou is mijn vraag moet ik mij aan de voorschrift houden of langer toedienen? Is het tevens goed om beide Canna en Hy-pro te gebruiken? Aangezien de plant niet zoveel stikstof meer nodig heeft in de bloei.


    Groetjes

    #2
    Re: Canna PK 13/14

    4 weken voor einde , het 1 week gebruiken en zorgen dat je de laatste week goed spoelt , je wilt dit niet als rest in je wiet hebben.


    uitleg van canna zelf

    CANNA PK 13/14 is een hoogwaardig fosfor-kaliummengsel dat de bloei en vruchtvorming stimuleert. Dit gebruiksvriendelijke additief verbetert de kwantiteit en kwaliteit van de oogst.
    Bouwstoffen voor bloei

    Fosfor (P) en kalium (K) spelen een grote rol bij de ontwikkeling van de plant. Tijdens de bloeifase is de behoefte aan deze elementen zeer hoog. Door CANNA PK 13/14 te gebruiken, voldoe je volledig aan deze vraag, waardoor de bloemen en vruchten zich maximaal kunnen ontwikkelen. Het additief CANNABOOST Accelerator versterkt het effect van CANNA PK 13/14.
    Fosfor en kalium

    Het is CANNA gelukt om het zuiverste fosfor en kalium in zeer hoge concentraties samen te voegen: dertien procent fosfor en veertien procent kalium. Het macrovoedingselement fosfor vervult een sleutelrol bij de stofwisseling en energieoverdracht. Extra fosfor tijdens de bloeifase versterkt onder meer de celopbouw van bloemen. Ook kalium vervult een onmisbare rol. Tijdens de bloei zorgt extra kalium ervoor dat de plant meer suikers aanmaakt.
    Kweken met PK 13/14?

    CANNA PK 13/14 is te koop bij tuinspeciaalzaken in heel Nederland. Zoek hier het dichtstbijzijnde verkooppunt. Kan voor elk teeltsysteem en in combinatie met alle CANNA plantenvoeding gebruikt worden.
    Gebruiksaanwijzing

    sigpic
    LED there be light

    Comment


      #3
      Re: Canna PK 13/14

      Ok dank je....duidelijk verhaal. Als je naar de bovenstaande foto's kijkt....en mn kennis vertelde mij dat mijn planten nog ongeveer 5 week hebben te gaan....dan zou ik dus over 1 week moeten beginnen met de booster?
      En dan 3 weken spoelen?

      Comment


        #4
        Re: Canna PK 13/14

        bij 5 weken te gaan zou ik het personelijk nu al geven 1 week lang!

        dan laatste 1 a 2 weken spoelen/flushen en alleen water geven !

        heb je gekeken naar trichomes kleur inmiddels ? dan kan je het wat beter inschatten kwa tijd
        sigpic
        LED there be light

        Comment


          #5
          Re: Canna PK 13/14

          Volgens mij hoor je hy pro ook gewoon erbij te geven tot 2 weken voor het einde

          Comment


            #6
            Re: Canna PK 13/14

            Oorspronkelijk geplaatst door ikhebeennaam View Post
            Volgens mij hoor je hy pro ook gewoon erbij te geven tot 2 weken voor het einde
            hoeft niet kan wel , iedere kweker heeft ze eigen ding kwa voeden en afbouwen!

            personelijk geef ik de laatste anderhalve week niks meer als gewoon water en zet ze zelfs laatste 2 dagen zonder water in pikkedonker.

            zoals ik al zei iedereen heeft ze eigen methode kwa hoe en wat (dus deel het)
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #7
              Re: Canna PK 13/14

              Dus vanaf morgen booster meegeven met hy-pro. Na een week stoppen met de booster en gewoon doorgaan met hy-pro tot 2 week voor het oogst?
              Nee ik heb nog niet gekeken naar de trichomen.....

              Comment


                #8
                Re: Canna PK 13/14

                trichomen bekijken wel belangrijk! het verschil tussen shit oogst en knockout of me high wiet.

                Clear Trichome: Nog niet potent genoeg, nu oogsten zal de opbrengst hard verminderen.

                Cloudy Trichome : Oogsten wanneer de meeste trichomes er cloudy of milky uitzien zal je een up/head/energetic/rushy High effect geven.

                Amber Trichome: Oogsten wanneer de meeste trichomes er amber kleurig uitzien zal je een Couchlock/Narcotic high geven. Stoned dus.

                Half Amber/Half Cloudy: Oogsten wanneer het ongeveer 50/50 is zal je een mix geven van High en Stoned.


                Maar wacht niet TE lang wanneer de trichomes amber zijn want dan is je plant over haar toppunt en is ze niet meer zo potent.(Kwaliteit)
                sigpic
                LED there be light

                Comment


                  #9
                  Re: Canna PK 13/14

                  Ok thanks....trichomen principe had ik al begrepen. Het is voor mij alleen heel moeilijk in te schatten in hoeverre ze nu in de bloei zijn....afgaande van de foto's. Op de label staat een bloeiperiode van 7-8 week!

                  Comment


                    #10
                    Re: Canna PK 13/14

                    Die kun je loslaten en er minimaal een week a 2 weken bij rekenen. Soms zelfs meer

                    Mijn mening is echt dat je liever een wietje hebt die 2 of zelfs 3 weken te laat is geoogst. Dan dat je een week te vroeg oogst.

                    Als het te sterk is gooi je dr gewoon toch minder in 😉 nog goedkoper ook.
                    Haha ik weet dat dat natuurlijk niet letterlijk zo opgaat. Maar een beetje wel hoor.

                    Als ik jou was zou ik de komende dagen afwachten
                    Het wordt nu nog een weekje supergoed weer. Ik zou m'n voordeel daarvan trekken en oogsten de dag voordat je denkt dat de grote regen gaat komen.

                    Comment


                      #11
                      Re: Canna PK 13/14

                      Ja maar ik ben niet van plan om de komende weekjes te oogsten. Ze moeten nog 5 a 6 week! En je kan toch niet 2 a 3 weken te laat oogsten!? Dan breekt de thc weer af

                      Comment


                        #12
                        Re: Canna PK 13/14

                        Plannen kun je eigenlijk alleen met een binnenkweek.
                        Door omstandigheden buiten kan het best voorkomen dat je 2 weken te vroeg moet oogsten.
                        Niet tot het laatst vol blijven proppen met voeding.
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #13
                          Re: Canna PK 13/14

                          Dus nogmaal mn vraag.... als mijn planten nog ongeveer 5/6 week hebben te gaan....dan zou ik dus over 1/2 week moeten beginnen met de booster?
                          En dan 3/4 weken spoelen of gewoon weer verder gaan met hy-pro terra tot laatste 2 weken?....afgaande op de foto's....wie kan me daar iets over vertellen

                          Comment


                            #14
                            Re: Canna PK 13/14

                            De handleiding is vrij duidelijk.
                            Je geeft 1 week lang PK13/14 en dan maximaal 1.5ml/L
                            Dat doe je ongeveer in week 5 bloei, als de plant overal, dus al best redelijk vol topjes zit. (dat kan dus in week 4-5 of 6 zijn)

                            Dus je pakt een liter water, mikt daar 1ml (of anderhalf) PK in, en meet de EC.
                            Dan vul je de EC aan tot 1.8 met je normale bloeivoeding.
                            (en daarna meet je de PH als je aan meten doet)

                            Als de week voorbij is ga je weer over op alleen bloeivoeding.
                            Niks extra veel ofzo, gewoon normaal, EC 1.5 tot max.2(bij grote planten)

                            10-14 dagen voor je denkt te gaan oogsten stop je met voeding toevoegen en ga je alleen nog water geven.
                            De periode tussen PK en oogst liefst 2 weken of langer anders smaakt je wiet raar.

                            Dus nogmaals, het is geen hogere wiskunde, het staat allemaal op de site van Canna.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #15
                              Re: Canna PK 13/14

                              mooie en nette uitleg van je Q

                              YOU ROCK
                              sigpic
                              LED there be light

                              Comment

                              Bezig...
                              X