Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

    Korting op 420shop
    We hebben hier 4 planten staan, waarvan plant 2 een Royal AK is, de rest OG Cheese. Ze zijn sinds 3/4 weken in de bloei, en we geven ze sinds 3 dagen bloeivoeding. Sinds we vermoedden dat de potgrond zijn voedingsstoffen op waren, hebben we plant-tabletten van Xardin toegevoegd. Ongeveer een week geleden begonnen de bladeren te vergelen, schijnt normaal te zijn in de bloei. Daarnaast hadden we last van meeldauw, dit hebben we behandeld met melkoplossing.

    Na enige research over de groene nerven en gele bladeren (magnesiumtekort) en daarnaast de verbrandde (donker grijze/brijne) bladpunten (overvoeding), komen we niet tot een conclusie hoe te handelen. We geven de 4 planten daags in totaal 10 liter water, op warme dagen meer.

    Het lijkt een stikstofblokkade, maar daar weten we niet zoveel van.

    Hoe kunnen we de planten optimaal laten bloeien?


    Plant 1
    20160917_180227.jpg20160917_180220.jpg20160917_180216.jpg
    Plant 2
    20160917_180241.jpg20160917_180237.jpg20160917_180233.jpg20160917_180231.jpg
    Plant 3
    20160917_180251.jpg20160917_180256.jpg20160917_180259.jpg20160917_180247.jpg

    #2
    Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

    Heb je wel gaten in de emmers gemaakt voor afwatering?

    Ph en hardheid van het water?
    Stemma doet het forum, stout 2017

    Stemma doet stout (2016)
    Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

    Comment


      #3
      Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

      koop een flesje biologische bloeivoeding voor wietplanten bij de growshop.
      verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

      Comment


        #4
        Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

        Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
        Heb je wel gaten in de emmers gemaakt voor afwatering?

        Ph en hardheid van het water?
        Yes, er zitten gaten in de emmers. We hebben in principe gewoon kraanwater gebruikt, aan het begin van de kweek eerst het chloor laten verdampen.

        koop een flesje biologische bloeivoeding voor wietplanten bij de growshop.
        We gebruiken op dit moment Plagron Terra Bloom, toch beter voor Alga kunnen gaan?

        Comment


          #5
          Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

          Als ze 3 a 4 weken bloeien is het wel normaal dat de grootste bladeren vergelen en afsterven. Ik kijk altijd hoe de verse blaadjes er uit zien

          Comment


            #6
            Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

            Mij was vertelt dat de blokades in het algemeen doorwerken naar de hele plant. Dus de gevolgen ervan zijn overal zichtbaar en niet op enkele bladeren. Be mij was het zelfde geval. Op gegeven moment had ik veel last van gele en afstervende bladeren. Dat is idd gebruikelijk in de bloei. Je geeft nu bloeivoeding en als goed is zit daar naar verhouding veel minder stikstof in dan kalium en fosfor, wat je planten nu nodig hebben. Als je gewoon kristalvoeding met water mengt dan heb je in feite geen omkijk naar je ph, aangezien je voeding het water al afzuurt en je aarde vangt de ph schommelingen wel op. Be mij zijn de afgelopen 3 weken zoveel bladeren afgestorven, ik had dagelijks een hand vol met dooie bladeren! Naar verhouding is dat normaal aangezien mijn planten 2.5 meter zijn. Wat hippiekomeet zegt, als de jonge bladeren en toppen er maar goed uitzien dan is het ok. 😊
            Plus als je grotere en oudere bladeren eraf vallen heb je ook nog eens betere doorluchting van je plant wat stam en toprot tegengaat.

            Comment


              #7
              Re: Overbloeivoeding? Ondergroeivoeding? Stikstofblokkade?

              Ik denk dat ze nog steeds last van meeldauw hebben.

              Melk en water helpen niet.
              Dat heeft nog nooit echt geholpen, hoezeer je het ook zou willen.

              Die Xardin tabs had je bij aanplant in de aarde moeten doen, dan hadden ze minder geel geweest.
              't Lijkt een algemeen voedingstekort. Zo'n klein potje helpt dan ook niet.

              Als je gezonde planten hebt worden ze niet geel.

              Ik weet niet of je in Nl of Be woont, maar in Nl wordt al jaaaaaaaren geen chloor meer gebruikt in het drinkwater.
              We gebruiken hier iets modernere methoden om water te ontsmetten, zoals UV licht.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment

              Bezig...
              X