Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vraag kweekschema Plagron.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Vraag kweekschema Plagron.

    Korting op 420shop
    Hallo!
    Ik gebruik voeding van Plagron voor mijn plantjes, maar ik vind niet dat mijn resultaten zo super zijn.
    Hetgeen er af komt is wel heel goed van kwaliteit en smaak, maar het gewicht is precies niet zo veel.

    Ik gebruik een 600 watt lamp gecombineerd met een Cooltube, mijn laatste opbrengst was 210 gram, ik heb het gevoel dat dit toch stukken beter zou moeten/kunnen zijn, als ik zo eens kijk naar sommige andere kwekers.

    Ik geef mijn voeding helemaal volgens schema, alleen in de voorlaatste week geef ik nog een beetje Pk 13/14 mee, en dan spoel ik nog twee weken.

    Zou ik misschien nog andere toevoegingen moeten bijgeven voor betere resultaten, zoals vis-emulsie en vleermuizenmest ofzo, of is gewoon alles volgens schema geven het beste?
    Enige tips, advies, of goede raad is meer dan welkom!
    Alvast bedankt!
    Last edited by DaZeD; 20 April 2009, 10:25.
    -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

    #2
    Re: Vraag kweekschema Plagron.

    Welke grond gebeurt dat allemaal op? Het is niet enkel je voeding die telt, zo ook je temperatuur, de hoeveelheid water JIJ geeft, stress dat ze krijgen, etc... zo'n voedingsschema moet echt wel werken en geeft gemiddeld zeker meer dan het gewicht dat je daar bekomt. Ik zou niet zozeer het schema van Plagron met de vinger wijzen, zij kunnen zich absoluut niet permitteren van een schema voor te stellen zonder dat er deftige resultaten mee te behalen vallen...

    Comment


      #3
      Re: Vraag kweekschema Plagron.

      Beste Dazed,

      Als Plagron vertegenwoordiger op dit forum heb ik een aantal vragen en suggesties.

      Welke Plagron voedingslijn gebruik je?
      De Alga, terra, coco of hydro lijn?
      En welke grond?

      Verder zal een cooltube altijd een deel van het licht tegenhouden, en zijn er cooltubes in omloop die van het "verkeerde" glas zijn gemaakt en je licht filteren.

      Verder is het klimaat en de genetica minimaal net zo belangrijk als de voeding.
      Realiseer je ook dat onze kweekschema's een richtlijn zijn, dus kijk ook goed naar je planten. Als ze lichtgeel van kleur zijn geef je meer voeding,
      en als ze donkergroen zijn minder.

      Als je 1 van onze complete voedingslijnen gebruikt, hoef je verder niets toe te voegen. Deze voorzien je planten in alles wat ze nodig hebben.
      Met een bloeibooster als GreenSensation kan je je opbrengst verhogen, maar met jouw teleurstellende resultaat moet er meer aan de hand zijn.

      Heb je toevallig na het oogsten nog naar de wortels in de pot gekeken?
      Vaak komen deze tegenvallende resultaten door een slechte worteling in de beginfase, meestal veroorzaakt door een te lage luchtvochtigheid.

      Ook is het mogelijk een grondmonster naar Plagron te sturen. Wij doen hiermee een pH- en EC-analyse en kunnen daardoor al meer vertellen over de oorzaken van de problemen. Deze analyse is gratis.

      Andere essentieele factoren zijn de soort peer die je gebruikt, het aantal branduren hiervan, de hoeveelheid verse lucht(co2), de maximum en minimum temperatuur, de condensator in je trafo en de luchtvochtigheid

      Groeten

      Comment


        #4
        Re: Vraag kweekschema Plagron.

        Hallo Westport,

        De Plagron Green Sensation zal bij verschillende planten verschillende effecten in opbrengst en kwaliteit kunnen hebben. Dat doet de invloed van de soort nu eenmaal. Maw bij de ene soort kan de opbrengst meer stijgen dan bij een andere soort en de smaak kan bij de ene plant zoeter worden en bij de andere kruidiger.
        Over het algemeen reageren verschillende soorten redelijk gelijk, maar verschillen zijn zeker te zien.
        Green Sensation moet wel op de juiste manier gebruikt worden. Onder goede omstandigheden en met een gezonde plant zal de Green Sensation goed worden opgenomen en maximaal effect geven op kwaliteit en opbrengst.
        Als door klimaat, pH of andere problemen de voedingsopname stagneert, wordt vaak de fout gemaakt om door te gaan met voeding geven, inclusief de Green Sensation. De voedingwaardes in je medium stijgen dan, waardoor het steeds moeilijker wordt voor de plant om nog voeding op te nemen. De Green Sensation heeft dan nog maar weinig effect en de niet opgenomen voeding zal de kwaliteit van je oogst niet ten goede komen.
        Maar dat geld voor elk product met voedingstoffen.

        Groeten

        Comment


          #5
          Re: Vraag kweekschema Plagron.

          Ik gebruik de Alga voedingslijn, op grond van Atami, de LV is rond de 40 en 60 dag/nacht, de temperatuur rond de 21 en de 28 graden, dag/nacht.

          Maar het was eerder een vraag dan een terechtwijzing, ik zie sommige kwekers vanalles toevoegen en ik dacht dat ik het daar misschien moest gaan zoeken, het zou kunnen dat ik mijn PH moet aanpassen, ik geef normaal altijd 6.2, maar ik ben nu een nieuwe kweek gestart op 5.8, misschien wordt die beter.

          Toch bedankt voor de info!
          -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

          Comment


            #6
            Re: Vraag kweekschema Plagron.

            Beste Dazed,

            De pH waar het om gaat is de pH-waarde bij de wortels. Over atami aarde kan ik weinig zeggen, maar met Plagron aarde en Plagron Algagrow en algabloom hoef je in eerste instantie de pH-waarde niet te regelen.
            Sterker nog, de zuren zijn een aanslag op je bodemleven, dat je biologische voeding voor een gedeelte moet omzetten in opneembare voedingstoffen en nog vele andere functies heeft.
            Geef de eerste 4 weken gewoon water zonder naar de pH te kijken. Hierna doe je een bodemanalyse en als deze ph-waarde tussen de 5,5 en de 7,0 zit is het voorlopig goed. Zit de waarde tussen de 6,0 en de 6,5 hoef je pas op het einde van de oogst nog eens te meten. Is de waarde minder gemiddeld is het beter om binnen 3 weken nog eens te meten.
            Alleen als de pH-waarde bij de wortels (pH grondmonster meten) onder de 5,5 of boven de 7,0 uitkomt, moet je de pH van je voedingswater corrigeren. Maar dan heb je moeilijk kraanwater of gebeuren er hele rare dingen in je hok.
            Bij biologische voeding kan je beter afzuren met citroenzuur of Plagron Preventive(melkzuur), omdat deze zuren wel biologisch zijn.

            Met een goede aarde zal je pH-waarde relatief stabiel blijven.
            Groeten

            Comment


              #7
              Re: Vraag kweekschema Plagron.

              Oke!
              Da's heel handig om te weten, hier heb ik alvast iets aan, vriendelijk bedankt voor de nuttige info!
              -"We learn more by looking for the answer to a question and not finding it, then we do from learning the answer itself."

              Comment


                #8
                Re: Vraag kweekschema Plagron.

                hey CIAze
                ik heb hierop t forum gelezen over cropspray.
                wat is dit precies en waar kan ik t evt kopen?want ik heb begrepen dat t nog niet overal verkrijgbaar is.
                mzzl

                Comment


                  #9
                  Re: Vraag kweekschema Plagron.

                  Beste Dazed,


                  Cropspray: Groeistimulator en weerstandverhogend
                  Opbrengst verhogend
                  Versnelde celdeling
                  Meer vertakkingen.
                  Groter en sterker wortelstelsel
                  Versnelt de opname van voedingstoffen
                  Verhoogt de weerstand tegen o.a. luizen, en
                  thrips.
                  Wordt in de land en tuinbouw wereldwijd
                  gebruikt.

                  GEBRUIK/DOSERING
                  Besproei jonge planten met 0,5 ml/ltr. Grote planten met 1 ml/ltr.Zieke planten met 2 ml/ltr.
                  1x per week druipnat spuiten.
                  Cropspray is een ideaal product om moerplanten mee te behandelen. Meer vertakkingen zorgen voor meer stekken per m2. Bij onderzoek uit de land- en tuinbouw is een vermindering van 80% infectiekans aangetoond bij Californische Thrips. Ook tegen andere plagen verhoogt cropspray de weerstand.

                  Plagron verkoopt ook Phytamin. Deze bladmeststof versnelt het begin van de bloei, de vruchtvorming en beschermt de plant tegen hoge zoutwaardes. Daardoor is deze beter te gebruiken vlak voor de bloeifase.



                  Phyt-Amin: biologische bladmeststof en stimulator
                  Meer vertakkingen en bloemen
                  Stimuleert de vruchtvorming
                  Meer chlorofyl productie
                  Meer aanmaak van suiker
                  Verbetert de weerstand
                  Versnelt ontwikkeling van de plant
                  Kwaliteit verbeterend
                  Beschermt tegen hoge zoutconcentraties

                  DOSERING/GEBRUIK
                  De aminozuren in de Phytamin zijn kant en klare bouwstenen voor eiwitten. Gebruik 3-5 ml Phytamin per liter water. Met deze oplossing je planten 1x per week druipnat bespuiten.Schudden voor gebruik. Verdunde Phytamin kan maximaal 24 uur bewaard worden.
                  SAMENSTELLING
                  Amino zuren, sporenelementen, mineralen, natuurlijke groei en bloeihormonen.
                  laters...

                  Comment


                    #10
                    Re: Vraag kweekschema Plagron.

                    Hallo CIAze,

                    Allereerst mijn waardering voor je deskundige adviezen.

                    Ik kweek momenteel 4 weken op 11 liter bakken met plagronlightmix.
                    Ik heb de afgelopen weken het kweekschema van Canna gehanteerd. De EC is inmiddels opgelopen tot 1,9. Dit heb ik bereikt door basisgroeivoeding te geven van Canna en met enkelvoudige meststof stikstof van Buzz aanvullen tot de gewenste EC-waarden. (uiteraard ook rhizotonic en cannazym)

                    Na het lezen van je adviezen omtrent plagron, ben ik gisteren tussentijds overgestapt naar plagron bloeivoeding (5ml : 1L). Daarnaast beb ik zo onverstandig geweest om ook cannazym (2,5 ml:1L) en greensensation (1ml:1L) toe te voegen. De rest heb ik aan gevuld met stikstof tot een EC waarde van 1,9. Dosering 1 liter per plant (om de dag). (Gelukkig heb ik geen PK13/14 en wortelstimulator erbij gegooid!)

                    Na het lezen van een van je adviezen. dat bij de greensensation ook enzymen en een deel van de bloeivoeding is verwerkt, ben ik gelijk gaan spoelen (1 liter per plant (EC=0,5 pH 5,8).

                    AANTAL VRAAGJES:

                    1. Is het verstandig dat ik nu overschakel naar plagronschema vanaf week 4 en niet meer mijn EC hoef te meten? Krijgen de planten dan geen shock doordat deze EC drastisch terug valt?

                    2. In het plagron (terra) schema wordt ook al overgegaan naar bloeivoeding wanneer de lampen 12/12 overgaan. Maar dan heb je toch juist nog een snelle vegetatieve groei waarbij de plant nog juist groeivoeding (en in mijn ervaring extra stikstof) nodig heeft?

                    3. Ik vind het ook opvallend dat volgens het plagronschema de concentratie eigenlijk altijd gelijk blijft. De planten worden steeds voller en groter, dus dan is het toch logisch dat de concentraties toenemen?

                    Ik kijk uit naar reactie! Alvast bedankt.

                    Kippehaar

                    Comment


                      #11
                      Re: Vraag kweekschema Plagron.

                      Beste Kippehaar,


                      ad 1) Welke Plagron voeding gebruik je? (TERRA?) je mag nog altijd je EC meten, maar welke EC bedoel je: in de grond of in je voedingsoplossing? ik verwacht juist (afhankelijk v/d eC van je kraanwater) dat met onze geadviseerde dosering je in de buurt v/d 1,9 uitkomt in je voedingsoplossing.

                      ad 2) Als er teveel stikstof achterblijft in de eerste weken v/d bloei kan dat de bloeivorming vertragen. Aangezien Plagron gronden stikstof binden zal er altijd ook stikstof uit de groeifase beschikbaar komen in de bloeifase. Mochten je planten in de bloeifase een beetje geel worden, kan je altijd een beetje grow meegeven(voor de groenigheid). Andersom stikstof uit je medium halen gaat niet, zodoende dat we hiervoor kiezen. De grond is in deze factor bepalend, met onze mengsels zullen je planten normaal gesproken mooi groen blijven. Wel moet je oppassen als je langer dan 3 weken groeit, aangezien de plant dan meer stikstof nodig heeft (omdat hij ouder/groter is), en de grond dan nagenoeg alle stikstof heeft afgegeven.

                      ad 3) Ik persoonlijk werk liever met lage voedingswaarden(EC 1,7/1,8), omdat ik vind dat dit minder problemen geeft, en de voedingsopname tot het einde optimaal blijft. De algemene trend is meer van het opvoeren van de EC-waardes tegen het einde van de oogst. Ik persoonlijk vind dit de kwaliteit NIET ten goede komen, en de kans dat je wortels dichtslaan en helemaal niets meer opnemen veel groter is. Met beiden methoden kan je hoge opbrengsten halen, dus kies zelf maar hoe jij zou willen werken.
                      Onze schema's zijn een richtlijn voor een beginnende kweker. Zodra je bepaalde ervaringen opdoet met andere plantsoorten, klimaten, kraanwater-types e.a. kan je je teeltwijze aanpassen aan jouw omstandigheden. Maar onze schema's moeten voor iedereen gelden, dus ook voor iemand die een warm hok heeft met lage lv's, die met te hoge ec-waarden al snel verbranding zal krijgen.


                      Groeten

                      Comment


                        #12
                        Re: Vraag kweekschema Plagron.

                        ja ik was ook al een beetje aan het stoeien er mee, op de fles alga groei staat 1 ml per liter 4 ml per liter bij stikstofgebrek, maar op internet lees ik overal 4 ml per liter...wat is t nou dan???sommige plantjes zijn gelig, niet rampzalig, maar vraag me dan af, heb ik dan te weinig of te veel gedaan....dus welke maat moet ik nu aanhouden....maar verder ben ik wel tevreden tot nu toe,hou t wel gewoon op 1,5 ml per liter...

                        Comment

                        Bezig...
                        X