Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Overvoed????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Overvoed????

    Korting op 420shop
    Dag mensen,

    Heb vanmorgen mijn grond (cocos) gemeten en die gaf 1.2 aan, heb monsters van 4potten afegenomen en gemiddeld kwam ik.op 1.2. Als ik nu naar mijn planten kijk lijkt het net als ze overvoed zijn (zie foto's).

    Zou graag jullie mening willen weten hierover.

    Bvd
    Janga85
    Attached Files

    #2
    Re: Overvoed????

    Mijn vingers zijn niet al te groen, maar die bladeren zien er wel erg donkergroen uit. Ik mis echter de karakteristieke verbrande bladpunten... ??

    Comment


      #3
      Re: Overvoed????

      Hallo meglow,

      Dat dacht ik nu ook al, moet er wel bij zeggen dat mijn ph van de monsters wel laag was 5.1. Misschien kan het daar aan liggen?

      Iemand?

      Comment


        #4
        Re: Overvoed????

        Kijk naar de plant, in plaats van naar je meter.
        Soms is meten goed, als iets onduidelijk is.
        De kleur van de plant zegt eigenlijk alles, en ik denk wel wat lichte bladpuntjes te zien ?
        Ze zit wel aan de max qua voeding.

        Even iets anders...je kweekt op cocos, echte cocos, dus niet cocosgrond ?
        Dat kun je toch niet meten met een monster dacht ik ? Met cocos kweek je toch heel anders ?
        Cocos heeft zelf geen EC, alleen de EC van wat je er in gooit.
        Wil je iets meten, dan meet je de drain, want cocos geef je water met drain, anders staan ze te droog.

        Voila, da's wat ik ervan weet, en je vroeg naar meningen
        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

        Comment


          #5
          Re: Overvoed????

          uhm Q , ik kweek ook op coco , en ik geef manueel hoor 1 l om de 2 dagen als de damens 3 a 4 weekjes oud zijn , tot einde run
          Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

          Comment


            #6
            Re: Overvoed????

            Hoi Q,

            Ja ik denk ook dat ze overvoed zijn terwijl.ik het rustig op heb gebouwen en van de 12 planten dat maar 5 hebben maar komt wel goed.

            Ik kweek op cocosgrond en mijn drain is altijd 20% wat ik heb gelezen is dat je drain water niet 100% zekerheid geeft van wat nou je PH en EC is, ik doe altijd om de zoveel tijd monsters nemen van mij medium en dat laat ik zeker 10uur in gedemileerd water staan en dan gooi ik het op een koffiefilter en meet het dan.

            Ik geef elke woensdag en zaterdag of zondags voeding altijd om 20uur ongeveer 1.5l per plant met een PH van 5.8.

            Iedereen mag zijn mening geven bedankt.

            Comment


              #7
              Re: Overvoed????

              Ik kweek ni op coco's, maar zou wel diene stok eruit halen voor em in uw oog terecht komt. Die planten kunnen hun gerust recht houden.

              Comment

              Bezig...
              X