Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Heej CIAze,

    Superbedankt voor de snelle reactie. Ik denk dat ik dan toch maar ga voor de Grow-mix en vervolgens zodra nodig bijvoeden met Terra-grow (Dit heb ik namelijk gisteren een nog bijna volle fles gehad van een maat van me. Die heeft tijdelijk zijn spul opgeruimd omdat hij de ruimte nodig heeft voor een andere dame dan zijn planten, zijn net geboren dochtertje.) en tijdens de bloei met Algabloom en Green Sensation. Overpotten van 65 naar 90 liter doe ik wellicht een volgend kweekje. Maar dit is mijn eerste keer dus eerst maar eens zonder al te veel gekke dingen proberen dit tot een goed einde te brengen.

    Rest mij nog wel (3 in) 1 klein vraagje; Als ik de onderste 10-20 cm van de speciekuipen zou vullen met Batmix of Royaltymix, zou dit alvast iets helpen tijdens de bloei? Of zou het alleen maar de groei remmen? Wat zou jij aanbevelen?

    Groeten, Dreejke
    Ge kijkt mar, dan kande altijd nog mar zien.

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Beste Dreejke,


      het zal zeker geen kwaad kunnen om een laag Bat of Royaltymix op de bodem te leggen, als het meerendeel maar growmix is. Heel veel succes.

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        reactie op bericht: De TERRA- voeding regelt de pH wel, maar er zijn verschillende soorten kraanwater. In veel delen van Nederland zal je met de juiste dosering uitkomen op een pH-waarde tussen de 6 en de 6,5, dit is goed.
        In andere delen van Nederland kan je hoger of lager uitkomen, dus ik zou het wel controleren.
        Als je zonder pH-meter wil werken, kan je beter onze Algagrow en Bloom gebruiken.
        Hierbij hoef je niet naar de pH-waarde te kijken mits je een goede biologische aarde hierbij gebruikt.


        ik kweek alleen maar met plagron lijn zowel de grond als voeding.
        ik woon in een gebied waar de PH 7.5 is. begrijp ik goed dat ik de PH niet hoef af te zuren?

        met vriendelijke groet,

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Beste Detricky,

          voor op aarde te kweken bieden wij 2 voedingslijnen aan: de biologische lijn met Algagrow & Algabloom, en de minerale lijn Terra Grow & Terra Bloom.
          Met de algalijn hoef je de pH-waarde in je voedingsoplossing nooit te meten. Zolang de ph in je aarde tussen de 5,5 en de 7,0 blijft, zit je goed. Bij een goede aarde blijft deze pH-waarde minimaal 1 oogst goed.
          Met Terra voeding moet je voedingsoplossing een pH-waarde hebben tussen de 6,0 en de 6,5. Aangezien de Terra voeding de pH-waarde zo goed als mogelijk al zelf regelt zal je in de praktijk niet veel hoeven te regelen, maar dit is afhankelijk van je kraanwater. Controleer dit dus wel. Wil je niet naar de pH hoeven kijken, kan je beter met Algavoeding werken.

          Groeten

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            Hoi Ciaze,,
            Ik heb Plagron Alga Grow en Bloom kan ik daar ook Green Sensation bij gebruiken?
            Of blijf ik dan met mijn Alga Bloom zitten?

            Grt. Polo

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste Polo,

              Via http://plagron.com/Downloads/NL/Plag...FR%20low%20res. kom je bij onze catalogus. Hierin staat onder het BIO-concept alles uitgelegd, met het kweekschema erbij.
              Hiermee zal het je wel duidelijk worden hoe je de algabloom en Green Sensation optimaal gebruikt.
              Mocht je nog meer vragen hebben ben je natuurlijk hier aan het goede adres.

              Succes

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                kweek zonder voeding, dan heb je goeie biologische wiet beter dan al die voeding troep ! dat is ook niet lekker te roken
                met een jointje elke dag, ben ik elke keer weer lekker skaf

                Smoking marihuana , till I die

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Je reactie is off topic ruun, Vragen ivb met Plagron is de titel.
                  Jou mening / reactie is voer voor een andere discussie.
                  Veel gestelde vragen over het forum

                  JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
                  420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    de plagron bio producten mag je die elke dag gebruiken ?

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Beste Ruun51,

                      Net zoals alle organismen hebben planten voeding nodig. Krijgen ze geen voeding, dan zullen ze beginnen met geel worden, en uiteindelijk dood gaan. Eten is voor planten net zo natuurlijk als voor ons.
                      Met een rijk bemeste aarde en een grote pot zal je plant alle voeding uit de grond halen, en daar ook genoeg aan hebben. Dit geeft geen slechte smaak, en kan net zo biologisch zijn als in de natuur.
                      Wil je niet met veel zakken aarde slepen, of heb je een bepaalde kweekmethode met kleine potten, of heb je gewoon goede ervaringen met vloeibare voeding bijgeven is dit verder geen enkel probleem. Ook met meststoffen kan je mooie kwaliteiten kweken, en vaak hogere opbrengsten behalen. Als je maar zorgt dat je niet teveel geeft, kan je superkwaliteiten kweken.
                      Verder zijn er heel wat andere redenen te noemen, waarom de smaak niet optimaal is geworden. Zichtbare schimmel zoals botrytus, onzichtbare schimmel zoals fusarium, onderontwikkelde planten door een slecht klimaat, te vroeg oogsten, slechte genetica en inderdaad teveel voeding geven.
                      Een plant zonder voeding kweken BESTAAT gewoon niet, dit is als een kind opvoeden zonder voeding geven.

                      Beste Detndewitn,
                      De plagron BIO-producten mag je met elke voedingsbeurt meegeven, dus elke dag dat ze water nodig hebben. Let wel op de kleur v/d bladeren, gele planten willen meer voeding dan wat je gegeven hebt, donkergroene planten minder.


                      Veel succes

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        vraagje tot hoelang in de bloei mag je plagron bio-protect blijven gebruiken?heb echt last van hardnekkige meeldauw die maar terug blijft komen ,maar tot nu toe blijft het gelukkig wegmischien nog andere tips tervoorkoming,en ter bestrijding als je de eerste spooren ziet.

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Beste Tumble Trimmer,

                          Sorry voor de late reactie, maar ben net terug van 12 dagen vakantie. Tegen Meeldauw adviseer ik de Preventief, een biologisch product dat meeldauw en andere schimmels te lijf gaat en ervoor zorgt dat het niet meer terugkomt. Alhoewel de naam suggereert dat het alleen preventief werkt, is het ook in staat om bestaande meeldauw te laten verdwijnen.
                          Bioprotect werkt meer systematisch, dus het versterkt de afweersysteem van de plant. Aangezien jouw planten al zijn aangetast zou ik de preventief adviseren.

                          De Preventief liever niet meer gebruiken na de 4e week van de bloeifase, omdat het product een lichte smaak kan achterlaten. Heb je erg veel last van meeldauw, dan zal de meeldauw de smaak van het eindproduct meer verpesten dan de Preventief, dus dan maar liever doorgaan totdat de schimmel weg is.

                          Verder is het belangrijkste wat je moet doen eens goed naar je klimaat kijken, en de minimum en maximum luchtvochtigheid en temperatuur bekijken. Dit soort schimmels gedijen over het algemeen bij vochtige omstandigheden en stilstaande lucht, dus misschien moet je je ventilatie gaan aanpassen.

                          Veel succes!

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Meeldauw houdt juist van droge lucht, bothrytis houdt van vocht.
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              bedankt voor het advies,heb er nu geen last van deze ronde gelukkig,meeldauw is echt een opbrengst killer.

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Inderdaad HJM,

                                de echte meeldauw (wit poederachtige vlekken op de bladeren) ontstaat voornamelijk in temperaturen boven de 20 graden en droge lucht in een plant met watertekort.
                                De valse meeldauw schimmel (witte pluisjes onderop de bladeren) onstaan voornamelijk in vochtige omstandigheden en stilstaande lucht.

                                Comment

                                Bezig...
                                X