Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron Terra Roots - witte schilfers/aanslag

    Beste CIAze,

    Ik heb een vraagje m.b.t. Plagron Terra Bloom. Ik heb een 10 liter jerrycan, welke voor de helft leeg is. Nu schenk ik iedere keer een beetje over in een kleinere fles van een halve liter, zodat ik niet tevaak die grote jerrycan hoef te openen. Alleen de laatste tijd zitten en een heleboel witte schilfers in de voeding. Toen ik eens goed in de jerrycan keek zag ik dat de bodem helemaal bedekt was met een witte aanslag.

    Mijn vraag is nu wat die witte aanslag/schilvers zijn? Is dit voeding of is dit een of andere reactie? Of is de voeding aan het vergaan (beperkte houdbaarheid)? En kunnen die schilfers kwaad als ik ze door het water mee meng of moet ik gaan filteren?

    Gr. JFF
    Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Beste Justforfun,

      De witte schilfers zijn voedingszouten die gekristaliseerd zijn, door verdamping van water uit de voeding. Dit is vergelijkbaar met het achterblijven van kalk op de muur van de douche, nadat het water is opgedroogd. Waarschijnlijk is dit alleen van de vloeistof die aan de wand van de kan blijft "plakken" nadat je voeding hebt overgeschud. Dit zal maar een minimale verandering in de voedingsconcentratie geven. Waarschijnlijk gebruik je deze jerrycan al een behoorlijke tijd.
      Als je de kan koel en donker bewaart, en de dop altijd direct sluit na overgieten, zal de verdamping uit de kruik minimaal zijn.
      Aangezien deze schilfers voeding in sterk geconcentreerde vorm zijn, wil je deze niet in je grond hebben. Als je de kruik verwarmd tot zo'n 35 graden, en de kruik goed schud zullen ze weer opnieuw oplossen. Kan het zijn dat je dop niet terug gedraaid hebt op de kruik, of dat de kruik meer dan 2 jaar oud is?
      Sorry voor de late reactie, maar ik heb vakantie, zit in zuidoost europa en ben natuurlijk niet veel op internet.

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        Beste CIAze,

        Bedankt voor je reactie. Ik ben blij dat het niet zo erg is. Alleen wil ik wel aangeven dat het pas een half jaar oud is. En ik het nooit open laat staan. Ik giet juist elke keer een kleine hoeveelheid in een andere fles, om zo te voorkomen dat ik de jerrycan te vaak moet openen. Dus de redenen die jij aangeeft zijn bij mij niet van toepassing. Het zal echt een andere oorzaak moeten hebben.

        Gr. JFF
        Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Hey CIAze,
          Ik ben net mijn eerste kweekje begonnen ( een autoflower soort ), maar heb toch nog mijn twijfels over de voeding.
          Ik zou het liefst biologisch houden (of toch zo veel mogelijk) en niet te ingewikkeld.
          Heb als substraat gekozen voor de Grow mix van Plagron.
          Hier en daar heb ik echter gelezen dat sommige autoflowers niet te veel voeding nodig hebben, kan iemand dit bevestigen?
          Wat zou je aanraden van bloeivoeding?
          ik neem aan dat groeivoeding niet nodig is aangezien de autoflowers zeer snel overgaan tot bloeien en de grow mix hier wel genoeg voedingsstoffen zal bevatten.
          Ik dacht aan een flesje alga bloei of een flesje green sensation.
          Groetjes
          Tim

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            dit wil ik is testen binnen outdoor_top.jpg


            link is ook intressant http://www.tuinmaterialenroosendaal....-40-stuks.html
            Last edited by Mr.Zip; 9 September 2011, 01:40.

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste CIAze,

              Ik zit met het volgende: ik zit aan mijn eerste kweekje met de plagron alga lijn. Ik ben erg tevreden over de resultaten, en heb een goede vriend van me die al aardig wat ervaring heeft die als een soort coach helpt.
              Nu heeft hij me uitdrukkelijk verteld dat ik erg moet oppassen met het gebruik van toppenbooster omdat dit volgens hem de THc waardes wel verhoogd, maar dat de 'groei' van de toppen stopt.
              Ik zie op het schema staan dat er in de laatste weken van de bloei, zowel alga bloom als green sensation wordt toegevoegd.
              In hoeverre ben jij het (on)eens met de stelling van mijn 'coach'? Ik heb veel goed advies van hem gehad, en wil nu geen betweter zijn... kan je me helpen hem een beetje gelijk te geven?
              Alvast bedankt!
              Iets doen voor de gein, is altijd fijn... zeker als je daarbij een eikeltje mag zijn!
              melkman

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                beste CIAze,

                Ik heb mijn plantjes van goede potgrond overgepot naar growmix na 14 dagen, nu ga ik mijn dames over 4 weken overzetten na batmix natuurlijk in een weer grotere pot,nou lees ik over inwateren?

                alvast bedankt.

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Beste Rick,

                  Aangezien de batmix erg rijk is en daarom jonge planten moeilijk kunnen aanslaan, adviseren we om voor het planten zoveel water te geven dat er enkele liters water onder uit de pot lopen, waardoor je de snel opneembare voeding uit de aarde spoelt, waardoor de plant langzaam kan wennen aan de stijgende voedingswaarde in de grond.

                  succes

                  ---------- Post added at 09:52 ---------- Previous post was at 09:42 ----------

                  @ melkman

                  Sorry voor de late reactie, ik had je mail over het hoofd gezien.
                  ik kan je vriend geen gelijk geven. In principe zijn onze producten en kweekschemas voor alle planten bedoeld, wel zal je nooit het schema klakkeloos moeten volgen, maar naar de kleur van de bladeren moeten kijken. worden ze geler kan je meerr geven, worden ze groener, kan je minder geven.

                  succes

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    @ CIAze,

                    Vraagje, kan je Phyt-Amin ook met je water meegeven of is het alleen 1x per week toe te passen dmv spuiten over het blad ??

                    Groetjes,
                    NF
                    sigpic

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      Beste Natures finest,

                      je kan phyt-amin ook aangieten, maar de aminozuren worden supersnel door het blad opgenomen, waardoor je de beste groeistimulans kan geven door het te spuiten. Maar via de wortels werkt het net zo goed, maar de opname duurt iets langer.

                      Groeten.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Thanx voor de info!
                        sigpic

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Hallo CIAze,

                          Ik had je eerder een vraag gesteld over schilfers in de Plagron Bloom voeding (post nr. 226 en 228). Jij gaf aan dat als ik het verwarm tot 35 graden het weg zou moeten gaan. Zojuist ben ik ruim een uur bezig geweest om dat te doen, maar er lost echt helemaal niets op. Het wordt helemaal niet minder.

                          Heb je nog een goede tip? Ik gebruik al weer een andere jerrycan omdat ik deze niet vertrouw. Maar 4 liter weggooien vind ik ook zonde.

                          Gr. JFF
                          Vlieg niet harder dan je beschermengel doet!!!

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            Hey CIAze,

                            Jullie Biolijn (ik heb zo'n pack met 5 flesjes), mag die afgezuurd worden?
                            Ik heb begrepen dat het niet moet, maar kan het kwaad dat je dit wel doet? (ph altijd op 6 houden of zo)

                            Grtn. Maddy

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste Maddy,


                              Als je een goede aarde hebt, en je gebruikt kraanwater, is het beter om niet af te zuren. Aangezien je biologisch werkt, ben je afhankelijk van je bodemleven om je voeding beschikbaar te maken voor de planten. De pH speelt hierin bij biologisch kweken een ondergeschikte rol. Het bodemleven is juist veel belangrijker. En pH-min is zeker niet bevorderlijk voor je bodemleven, dus je doet meer kwaad dan goed. Zolang de pH-waarde van je grond goed is, hoef je je voedingswater niet te regelen.
                              Waarom wil je eigenlijk sde pH-meten in je water?

                              Veel succes

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Beste CIAze,

                                De aarde die ik gebruik is gold label spec. mix in 11l potten. Idd met kraanwater...
                                Euh afzuren... Ik heb begrepen dat er blokkades kunnen ontstaan indien de ph te hoog of te laag is in je medium.
                                En hier is kraanwater + voeding rond de 7-7.5. ph, dus eigenlijk op mijn ph in het medium te behouden.
                                Niet juist?

                                Maar eerlijk gezegd... Ik ben onbekend met dit merk...of met BIO (daarvoor altijd met canna gewerkt, telkens met
                                hetzelfde probleem, zo rond de 5de week)
                                Ik wou dus eens een ander merk 'proberen', ik had jullie terra in gedachten maar de algalijn meegenomen in de GS.

                                Na wat lees/opzoekwerk besloten om deze te gebruiken. Ik heb begrepen dat de terralijn sneller aanpasbaar is, dat
                                de voeding uit het water gelijk opneembaar is. Tov. De biolijn die eerder voldoende voeding in de bodem voorziet, en
                                dient vrijgemaakt te worden door het bodemleven, wat dus 'trager' is.
                                Dus geen ph- meer gebruiken?

                                Betreffende phyt amin aangieten (kan niet meer spuiten ... Bloei, 3de week zichtbaar) in welke verhouding? Op het
                                kweekschema staat er wel specifiek 'enkel als spray te gebruiken'.

                                En igv een tekort aan bijv. Magnesium... Hoe pakt ik dat bio aan? of verdwijnt dat als ik stop met die ph-

                                Alvast bedankt, Maddy
                                Last edited by Maddy; 3 November 2011, 18:41. Reden: Aanvulling...

                                Comment

                                Bezig...
                                X