Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vragen ivm Plagron.

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: Vragen ivb met Plagron.

    Beste Michel, .

    Als de producten meer dan 2 jaar oud zijn, kan Plagron de kwaliteit van de producten niet meer garanderen.
    Als het mijn eigen producten waren, zou ik aan de producten ruiken en controleren op klonters, kristalisatie en schimmels . Zolang de producten niet bedorven of naar ammoniak ruiken, geen klonters, kristallen, schilfers of schimmels te zien zijn, en het product zo uitziet als wanneer het normaal uitziet, zou ik het zelf, natuurlijk volledig op eigen risico, wel durven gebruiken.

    De beslissing ligt aan jou, Michel.
    Veel succes.

    Comment


      Re: Vragen ivb met Plagron.

      Goedenavond,

      ik ben na enig speurwerk overtuigt dat ik met het volgende pakket aan de slag ga.. dit is een complete box

      Terra Bloom (1 liter)

      Terra Grow (100ml)

      Plagron Roots (100ml)

      Plagron Enzymes (100ml)

      Green sensation (100ml)


      -Ik vroeg me af of Terra Grow hetzelfde is als een wortelstimulator ..

      -Ook is de bedoeling dat er een goede moederplant op de been wordt gehouden, wat zal die het liefste drinken? ze blijft immers in groei staan..

      -en ik lees dat mensen problemen hebben met het verkrijgen van perliet, heeft kattenbakgrind niet dezelfde werking? of is dat een "houtje-touwtje" oplossing
      en slecht voor de kleine??

      shivaman
      Last edited by shivaman; 22 July 2012, 21:57.
      Shivaman-s-Amnesia-scrogg

      Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
      (running)

      Comment


        Re: Vragen ivb met Plagron.

        ik heb meteen even doorgezocht naar de aarde... is dat bij elke GS te krijgen??
        ik heb dit gevonden.. voldoet dit? zo ja, kan ik dan gewoon het plagron groeischema aanhouden voor de hele periode, vanaf week 1 t/m 11
        of moet ik voor de groei of bloei andere aarde hebben?

        Guanokalong Complete Mix – Aarde

        Aarde 45L licht verrijkt met 350-380 gram Guanokalong Powder.(VLEERMUISSTRONT )

        Vanaf de 2e week nabemesten of vooraf voor het aanplanten opwaarderen met organische compontenten.

        Deze aarde bestaat uit:

        Perliet 10%
        Baltisch witveen
        Tuinturf
        Wormenmest 10%
        Guanokalong Powder

        pH = 5,9
        EC = 1,3 (1:1,5 extr.)

        Chemische analyse:

        N = 0,0116%
        Mg = 0,0017%
        P2O5 = 0,0057%
        Si = 0,000449%
        K2O = 0,0168%
        Fe = 0,000022%
        Cl = 0,0035%
        Mn = 0,000018%
        SO4 = 0,012%
        Zn = 0,000016%
        HCO3 = 0,0023%
        B = 0,000006%
        Na = 0,0023%
        Cu = 0,000002%
        Ca = 0,0082%
        Mo = 0,000062%

        bvd, shivaman
        Shivaman-s-Amnesia-scrogg

        Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
        (running)

        Comment


          Re: Vragen ivb met Plagron.

          Beste Shivaman,

          lees eens op onze website (www.plagron.com) over de TERRA kweek methode. Hier staat goed uitgelegd wat elk product precies is, en hoe je het moet gebruiken. Terra Grow is groeivoeding, dus de boterhammetjes die een groeiende plant nodig heeft. Wortelstimulator zijn 'vitamines' die de wortelgroei stimuleren. Deze zijn dus zeker niet hetzelfde.

          Terra grow is de voeding die je moederplant nodig heeft.

          De grond die je noemt ken ik alleen van naam. Hiermee kan je vast wel goed kweken, maar de exacte eigenschappen zijn mij onbekend. Ik zou iig gewoon de beschrijving volgen en vanaf week 2 voorzichtig beginnen met voeden.

          veel succes.

          Comment


            Re: Vragen ivb met Plagron.

            bedankt voor de snelle reactie,

            Terra grow dus voor moeders.. dat dacht ik al. ik vroeg me af of het OOK als wortelstimulator werkt, niet dus ... wortelstimulator kan ik dus gewoon nog gebruiken in de eerste 12/14 dagen van de stek... thanks

            en wat de aarde betreft, dit is dichtbij.. lijkt wel of ik die light- en grow-mix van plagron alleen 200km verderop kan halen... of weet jij misschien een afhaalpunt omg A'dam ?
            Shivaman-s-Amnesia-scrogg

            Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
            (running)

            Comment


              Re: Vragen ivb met Plagron.

              Beste Shivaman,

              Bij Happy Garden op de Slimmeweg 15, Growcity op de vliegtuigstraat 20-24, Green World op de bolstoen 36b, Big Supplies op de TT Vasumweg 125, en Interpolm de Boerenwagen verkopen onze aardes.

              groeten

              Comment


                Re: Vragen ivb met Plagron.

                hartstikke bedankt

                dan gaat alles volgens het groeischema..
                Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                (running)

                Comment


                  Re: Vragen ivb met Plagron.

                  Nog 1 vraagje...

                  Ik heb stekkengrond ipv light-mix.. gaat dit problemen geven, en is het misschien beter om de zaailingen dan meteen in de Plagron growmix te zetten en de Grow-voeding over te slaan, of voldoet stekkengrond ?

                  Alvast (weer) bedankt... excuses dat het allemaal niet in 1x kan...
                  Shivaman-s-Amnesia-scrogg

                  Shivaman-s-BigBang-Church-en-Somango
                  (running)

                  Comment


                    Re: Vragen ivb met Plagron.

                    Beste Shivaman,

                    stekaarde mist de luchtigheid van een kweekaarde. Je kan hierop kweken met Terra voeding, maar het is zeker niet ideaal. Voor een gewortelde stek of zaailing is de growmix een perfecte aarde. Wel de eerste 3 weken dus geen voeding geven.

                    Succes

                    Comment


                      Re: Vragen ivb met Plagron.

                      hoi ik heb ongeveer 2 jaar geleden plagron voeding ergens gekocht en me alga bloom is klonterig maar heb eigelijk geen geld op nieuwe te kopen zouw het heel erg zijn om het tog te gebruiken heb het namelijk al 2 keer gebruikt totdat ik er achter kwam nu de 3e keer heb ik gewoon heel hard lope schudde met die fles en het lijkt erop dat de klont/klontjes weg zijn wat zeg jij ervan CIAze zouw het kwaad kunnen?

                      edit: en ik kweek buiten hoe vaak raad je me aan om de voeding te geven gewoon iedere dag? zowals op de plagron site staat aangegeven of kan ik ook 1 of 2 dagen ertusse laten,

                      en als er staat 4ml op een liter moet ik dan ook echt 40ml op 10liter doen 0.0 want een plant trek nu tog al wel 10liter water per 1-2dagen doe dat x5 dan tik het tog wel aan om het iedere dag te geven graag wat meer informatie hierover bedankt alvast
                      Last edited by thegod; 11 August 2012, 10:50.

                      Comment


                        Re: Vragen ivb met Plagron.

                        Beste God (hij bestaat dus toch),

                        Als je voeding niet bedorven of naar ammoniak ruikt kan je hem proberen te geven. Ik zou wel met 1 plant testen of het geen kwaad kan. Als je voeding 2 jaar geleden is gekocht kunnen wij in ieder geval niet meer voor de kwaliteit instaan. Algabloom is biologisch en kan dus bederven.

                        Wat betreft de hoeveelheid voeding moet je gewoon naar de kleur van de bladeren kijken. Zijn je bladeren geelgroen moet je meer voeding geven. Zijn de bladeren donkergroen moet je minder geven. Als je niet genoeg geeft wordt je plant minder gezond, ontwikkelt hij minder snel, krijg je sneller ziektes, en een minder goede oogst. Of je elke dag voeding moet geven hangt af van de grond die je gebruikt, de grootte van je planten, de soort, de hoeveelheid zon, etc.

                        Veel succes

                        Comment


                          Re: Vragen ivb met Plagron.

                          Hallo CIAze,

                          Klein vraagje:Ik ben van plan om mn hokje van 2m2 te vullen met plagron batmix.Bij mn vorige kweek ging er 600 liter aarde in en had dan een aarde laag van 0.40cm hoog ongeveer.
                          Ik wil de batmix gaan gebruiken omdat ik zo min mogelijk wil voeden.Nu is mijn vraag:kan ik batmix nog verbeteren met perlite en wormenhummus of word dat teveel van het goede.
                          Ik snap dat je de eerste weken beter de planten kunt laten opgroeien in een niet zo sterk medium.Ik wil dus een medium waarbij ik niet of zo min mogelijk hoef te voeden.
                          Hoor graag U/jou mening hier over.

                          Gr Goud

                          Comment


                            Re: Vragen ivb met Plagron.

                            hoi daar CIAze bedankt voor de snelle info ik heb nog een vraagje mijn alga Bloom stonk idd erg naar de amoniak heb hem direct weggegooid ga vandaag nieuwe hale wel heb ik deze (amoniak alga bloom) al 3x aan mij plante gegeven zouw dat heel erg zijn geweest? Enja ik ga vandaag dus nieuwe koopen en wil deze dus veder geven nu is mij vraag dus heeft die amoniak alga bloom mijn plante nu zegmaar verneukt of kan ik het gewoon veder gaan verbeteren met de nieuwe alga bloom groetjes de enige echte god^^
                            Last edited by thegod; 14 August 2012, 08:02.

                            Comment


                              Re: Vragen ivb met Plagron.

                              Beste Goudeerlijk,

                              De batmix bevat al wormenmest en perliet, deze hoef je zeker niet toe te voegen. Verder is de batmix maximaal bemest, en kan je hier een oogst mee draaien zonder bij te mesten. Als je pot groot genoeg is t.o.v. de plant die erin groeit zal de batmix genoeg voeding kunnen afgeven voor de hele oogst. Met 300 liter batmix per m2 zal je heel ver komen. Om zelfs bij een hele snelle ontwikkeling te garanderen dat er genoeg voeding is, zou je voor 100% zeker te zijn nog 100liter/m2 kunnen toevoegen.
                              Verder weet ik niet hoelang je wilt voorgroeien of hoeveel planten je wilt zetten per m2, maar persoonlijk gebruik ik de growmix om 3 weken zonder bemesten te kunnen groeien.

                              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                              Beste God,

                              (zelfs God kweekt met Plagron). Als je ondertussen nog geen vlekken in je bladeren ziet, zal er geen probleem zijn door de ammoniak. Je kan dus gewoon voeding geven met de nieuwe algabloom.

                              Groeten

                              Comment


                                Re: Vragen ivb met Plagron.

                                Ciaze Hartelijk dank voor de snelle reactie

                                Gr Goud

                                Comment

                                Bezig...
                                X