Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoeveelheid water geven

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Hoeveelheid water geven

    Korting op 420shop
    Hoeveel water heeft een plant nu nodig???
    Wat is jullie beste ervaring hiermee???

    Mijne staan in een kas / volle grond en zijn nu 9 weken oud en geef ze elke dag 200 ml water...

    Is dit wel voldoende? Kan er eigenlijk weinig over vinden...

    Groetjes

    #2
    Re: Hoeveelheid water geven

    Ja ik had daar ook al problemen mee!
    Ons moeder zei dat ik ze veels te veel water geef.
    Ik doe ze gewoon om de twee dagen goed nat maken zegmaar dat het zand redelijk donker bruin is

    Comment


      #3
      Re: Hoeveelheid water geven

      ik geef iedere morgen water,wiet plantjes hebben namelijk veeel dorst.en het beste is om in de morgen bij nog niet teveel zonlicht, s avonds is niet zo goed omdat de plant dan minder op neemt.

      Comment


        #4
        Re: Hoeveelheid water geven

        Nou hangt een beetje van het klimaat, wortel milieu en je medium af.
        Ik geeft ze in 11 liter potten in de groei om de 2 dagen 300ml.
        En in de bloei is dat een 400ml. Dit is een vaste schema die ik geef.

        Grtz
        420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
        Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

        Comment


          #5
          Re: Hoeveelheid water geven

          Wiet planten hebben inderdaad veel water nodig. Maar je kan niet echt zomaar zeggen hoeveel water een plant nodig heeft. Het ligt aan verschillen factoren: De grootte van de potten, het weer, het plantje zelf.

          Zorg gewoon dat je aarde niet uitdroogt, maar ook dat je aarde niet altijd klets nat is anders verwen je de wortels te veel en hebben ze geen zin of de behoefte om snel door te groeien.


          Ik zelf heb nu plantjes van 4 weken oud en ik geef ze op het moment om de 2 dagen ongeveer een goede lading water. In de tussen tijd spuit ik water met een hogedruk spray om het een beetje te bevochtigen.

          Maar zover ik weet kan je niet specifiek zeggen hoeveel water een plant nodig heeft. Kwestie van gevoel en ervaring.

          Comment


            #6
            Re: Hoeveelheid water geven

            Ik kweek nu op cocos en is een grote aanpassing geweest.
            Hier is ook een volledig ander schema nodig. Met zaad planten liggen de waardes terug anders, met stekken op cocos is het een vaste water schema met coco a en coco b.

            Grtz
            420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
            Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: Hoeveelheid water geven

              wel ik gaf ze iedere avond water maar ik heb me laten vertellen dat dit inderdaad niet de beste manier was

              sommige van mijn planten krijgen gele blaadjes onderaan dus geef ik 's avonds nog wat voeding.

              Ik ga nu rond 19.00H nog eens water met voeding geven om ze te sterken

              dan om 22.00H nog wat gewoon water met de lans.

              vanavond is mijn schakeldag dus geef ik ze om 19.00H voeding met water,
              om 22.00H nog wat water.

              en dan schakel ik over op ochtend voeding, dus smorgens voeding en water geven!
              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Hoeveelheid water geven

                [attentie]verplaatst naar buitenkweekvragen, Grtzz haze'o'lator[/attentie]

                Comment

                Bezig...
                X