Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wanneer beginnen met bloeivoeding?

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: wanneer beginnen met bloeivoeding?

    U leest verkeerd, ik geef nog geen pk 13/14 aan de planten.
    Ik gebruik ze wel voor de stekken als wortelstim wegens gebrek eraan.
    Had dat opgevangen bij weedeveryday, lijkt te werken ook. Ik heb al in de potjes gespiekt en er ontwikkelt een sterk wit wortelgestelsel.
    Nu kom ik uiteraard op de conclussie: had beter de helft onbehandeld gehouden om te vergelijken.
    Domme Organic, foei toch.

    Ik heb nu op 5L water 10ml groeivoeding, 25ml bloeivoeding en 15 ml fosfor plus en dan nog een druppelke supervit gegeven. Is zien hoe ze dat bevalt...
    EDIT: ja foto's strak dan, ik zit op mijn tam gat koffie te sloeberen.

    Update via edit:
    De zwarte bladpunt is denk ik een stikstof tekort. Een overfeed kan het zeker niet zijn want die plant krijgt geen voeding. Juist heel af en toe supervit op regenwater, c'est tout. Wat in de sporenelementen zou ook kunnen, aangezien ze geen bal krijgt.
    Andere bladeren van de stek die voor de "intensere" voorbloei strak omhoog stonden, krullen nu omhoog en staan niet meer zo vitaal.
    Ik denk dat ik met die fosfor plus wel een goed ding hiervoor gedaan heb. Want ze vraagt wel een betere energietransport nu in de voorbloei merk ik op, en fosfor is daar de sleutel voor.
    Ge zie zowiezo op de foto bladeren omhoog krullen, de bladpunten omlaag, anderen naar beneden en en ze staan niet meer optimaal zoals het moet. Het is nog niet uitgebreid en wil dat zo houden.

    Bij die molybdeen of kali tekort... ik vraag het me af... de symptomen van beide liggen zo op elkaar. Ik denk kali want afgaand op het intrenet zou het er pas zo mogen uitzien in een laat bloeistadium. Ze moet nog beginnen... Kali it is? Ik stel me de vraag.
    Nevertheless, die foto is van de SAD. Daar heb ik van in den beginne al wat "strijd" met... De groeivoeding stond al op de maximum en reageerde daar goed op, maar nu ze in voorbloei schiet krijgt ze toch rare trekken in het blad.
    Dus ga ik nu kijken hoe ze reageert op bovenstaand recept.
    Dood zal ze er allesinds niet van vallen.

    Edit 21/7/2009: Jawel hoor, daar komen ze terug mooi recht van.
    Vraag me gelijk af of fosfor een invloed heeft op stikstof... Dat de verdeling en transport ervan bij een tekort minder goed verloopt en zodus onderaan vergeeld en stikstof tekort aantoont.
    Attached Files
    Last edited by organic; 21 July 2009, 17:12.

    Comment

    Bezig...
    X