Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

    Korting op 420shop
    Ik open dit topic om mss een sticky te maken ivm voeding.
    De bedoeling is dat iedereen zijn kennis ivm voeding hier neerzet dan misschien es kijken om daar een samenvatting van te maken en in een sticky te bundelen.

    Hoe kweek je? organisch, mineraal, hydro
    welke voeding gebruik je? Maak je je voeding zelf?
    Meng je zelf je grond?
    Hou je rekening met PH/EC?
    Kijk je naar de planten om te weten welke je supplementen je moet gebruiken?
    Wanneer start je met bloei/groei voeding?
    Gebruik je PK13/14, bloeistimulator? Zo ja wanneer, welk merk, etc?
    Welke NPK waarden heeft je voeding?
    Welke elementen bevatten je supplementen etc..?
    Vang je tekorten op met zelfgevonden middelen(zelfgemaakte theetjes, bitterzout, beendermeel,...)

    Deel je de mening niet van een ander hou je niet in en ga de discussie aan, heb je nog andere criteria die je vermeld wilt zien vraag maar raak.
    De bedoeling is om in dit topic zoveel info ivm voeding te verzamelen.
    Vergeet ook niet je bron te vermelden en plak desnoods maar stukjes tekst die je interressant vind ivm dit topic hier maar.
    Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

    A. The cop!

    #2
    Re: voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

    Ik voeg in de grond organische stoffen toe, maar voeg wel altijd minder toe dan nodig.
    Aangezien ik nog vloeibare voeding meegeef ook, Hesi. (Bestaand uit: Supervit, Power-zyme, tnt, wortelstim, bloeicomplex, fosfor +, pk 13/14)
    Ik vind hun power-zyme een onmisbaar element in de voedinglijn. Zo houdt ge de sporenelementen op peil. Het zet ook plantresten in het medium om naar suikers.

    Die pk13/14 is voor hydro maar werkt perfect op aarde, al contact opgenomen met Hesi. Hun TNT is zo blijkt ook te gebruiken als bladvoeding.

    Ik heb ook een booster van house and garden staan, maar daar is wat met gebeurd dit jaar. Ik heb die te warm laten staan en is helemaal hard geworden.
    Ik heb ze wel terug vloeibaar gekregen, maar kga er toch heel voorzichtig op toekijken.

    Ik los ook dikwijls organische NPK op in water en filter dat uit met een koffiefilter.

    Als ge alle elementen van de Hesi voeding wilt weten, zal dit later moeten. Zal wel wat typwerk vragen Anyway, ik heb al op flesjes gelezen: 100% organisch.
    Ik werk in volle grond buiten, dus moet ook een beetje het ecosysteem respecteren. Chemische voeding komt er dus allesinds niet in.
    Ge zou dus kunnen zeggen dat Organic "organisch" kweekt (edit: maar toch de voeding niet laten kan)

    Ik hou het graag "bio" en betaalbaar... ecostyle en Hesi dienen mij daar goed in. Toch ga ik de volgende grow eens een hele andere voedinglijn proberen. Plagron hoogstwss. Ik heb hun bio supermix gebruikt twee outdoor grows en ben daar echt wel mega tevreden over.
    Ik zag echt een hemelsbreed verschil, een nieuwe wereld ging voor me open.

    Plagron kant en klare grond lijkt me ook wat... Lijkt me wel belangrijk dat je eerst de zaailingen goed laat aansterken in zaai- en stekgrond voor je dat er in plaatst. 99% onder jullie zal dat al wel weten he? :p
    Last edited by organic; 19 July 2009, 18:44. Reden: om miverstanden te voorkomen

    Comment


      #3
      Re: voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

      Wil niet vervelend doen maar organice is puur natuur
      De griond voor bemesten met pure voedingsstoffen jaar eer voor en dan de plant alle voedings stoffen uit de aarde laten halen en niks toevoegen .
      God was never on your side..

      Comment


        #4
        Re: voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

        Indedaad, verkeerd I was.
        Ik kweek niet 100% organisch. Maar werk wel een stuk met vaste organische meststoffen. Die voeg ik bij in de grond.

        Nevertheless, die Amnesia Haze volle grond heeft alleen maar heel klein beetje organische stoffen aanwezig van haar vorig medium. Maar zal wel zo goed als opgebruikt zijn, staat in volle grond.
        Zolang ik die ik voeding bijgeef, kunnen we ze gelukkig nog "organisch" klasseren(?)

        Overigens ben ik ook van mening dat elke genetica zowat haar eigen aanpak nodig heeft. Basis blijft wel basis, niet daarvan.
        Die amnesia stek moet ik zeker niet zoveel geven als ik aan S.A.D. geef. En S.A.D. moest dan weer niet zoveel hebben als Black Jack. Iedereen dat black jack staan heeft gehad weet dat ze nen voedingvreter allom is. En dat ze gerust wat meer kan hebben dan de aangegeven hoeveelheid. Dat heb ik toch mogen ondervinden outdoor met een plant op aanzienlijke hoogte.
        Ge geeft ze zoveel of zo weinig ze nodig hebben zeker?
        Last edited by organic; 19 July 2009, 14:58.

        Comment


          #5
          Re: voeding: waarom, wat, hoeveel, wanneer,...

          Oorspronkelijk geplaatst door belladonna View Post
          Wil niet vervelend doen maar organice is puur natuur
          De griond voor bemesten met pure voedingsstoffen jaar eer voor en dan de plant alle voedings stoffen uit de aarde laten halen en niks toevoegen .
          Hey net op de chat gehoord dat je volledig organisch werkt. Wat voeg je zoal toe aan de grond, verpot je, kweek je ook binnen, hoe groot zijn je potten?
          Q. If there are two potheads in the back of a car, then who is driving?

          A. The cop!

          Comment

          Bezig...
          X