Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Plagron Terra concept

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Plagron Terra concept

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Wie kweekt er met het terra concept ? Wie kan mij dus info hierover geven?

    Ik wil het volledige terra concept gebruiken met de licht mix met perlite van plagron.

    Maar kan iemand mij zeggen vanaf wanneer ik voeding moet gaan toe dienen, bij stekken ? en wanneer vanaf zaad ?

    dank,

    dual...

    #2
    Re: Plagron Terra concept

    Zaad geef je geen voeding en ook een voedingsarme grond(zaai-stekgrond)
    Ook stekjes starten in een voedingsarme grond met evt wat wortelstimulator.
    vanaf 2 weken kun je licht gaan voeden,maar hou hierbij rekening met eventueel bemestte aarde na overpotten,dan is voeden vaak de eerste weken niet nodig.

    http://www.plagron.nl/Downloads/terra_schedule.pdf

    Grts
    Daniella
    Geef een lach elke dag,je zal er vaak een voor terugkrijgen.

    Misty's ABC

    Comment


      #3
      Re: Plagron Terra concept

      Beste Dualmiracle,

      Inderdaad voor zaad te ontkiemen of ongewortelde stekken beter eerst in zaai- en stekgrond laten wortelen. Een gewortelde stek kan wel in de lightmix.
      Na ongeveer 10 dagen zal een gewortelde stek of zaailing voeding moeten krijgen. Dit is natuurlijk ook afhankelijk van de grootte van de pot. Zodra de kroon van de plant lichter van kleur wordt kan je beginnen met voeding.
      Verder als richtlijn het Plagron kweekschema volgen, maar naar de kleur van je bladeren blijven kijken. Mooi groen: schema blijven volgen/donker groen: minder voeding geven/licht groen meer voeding geven.
      De Plagron Terra voeding is pH-gebufferd en zal met een gemiddeld kraanwater een goede pH-waarde geven. Alleen als dit niet blijkt te werken, zal je ph-waarde moeten bijsturen. Dit probleem zal zich voornamelijk met heel zacht water en regenwater voordoen. Met verse grond (zoals nieuwe lightmix) is de pH ook nog eens via de grond gebufferd en zullen pH-problemen zich nog langzamer ontwikkelen.

      Veel succes

      Comment

      Bezig...
      X