Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

voeding tekort of teveel ?

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: voeding tekort of teveel ?

    Oorspronkelijk geplaatst door HJM View Post
    Korrels zijn voor de volle grond. En veel te 'zout' voor gebruik in potten.

    Als je geen voeding bij een growshop kan halen/bestellen, neem dan gewoon voeding voor bloeiende kamerplanten.
    De dosering op die flessen gaat er van uit dat je een keer per week een scheut van die oplossing geeft. En voor de rest leiding water.
    Anders verbranden ze.

    Grtz, HJM
    Ah ok dank je voor de info, gelukkig dat ik er zeer weinig in deed dan, vertrouwde het al nie veel :p ik zal kijken voor een vloeibare voeding zoals je zegt en bij men volgende kweek zal ik dan professionelere voeding gebruiken zoals pedro voorschrijft thx
    Grtz

    Comment


      #17
      Re: voeding tekort of teveel ?

      Oorspronkelijk geplaatst door pedro View Post
      Ik weet heel weinig van korrelvoeding. De voeding voor cannabis die in Nederland te koop is is meestal vloeibaar. Verder moet je je afvragen of je bio-mineraal of organisch wil kweken als je op grond kweekt. Er bestaan veel merken van goeie voedingen (Plagron, BAC, Biobizz, Hesi,...). Plagron heeft bijvoorbeeld een bio-minerale lijn (terra en bloom) en een organische (alga-grow en alga-bloom), biobizz is organisch (en goedkoop).

      Voor je dat besluit neemt zou je best eerst veel lezen zodat je de twee methoden niet door elkaar haalt en zodat je er een idee van krijgt wat je het meeste aanspreekt.

      grtjs,
      Thx man, leuke community hier, had niet deze hulp verwacht en zo snel dank je hiervoor. Ik denk dat ik voor organisch zal gaan volgende kweek, maar zal het eerst nog meer uitpluizen hoe en wat. Verschilt dit tussen zaad en stekjes ? Want ik zou vn men huidige plantjes stekjes nemen en deze dan doorgroeien. stekjes kunnen alleen van volwassen planten gebruikt worden he dacht ik ?
      Grtz

      Comment


        #18
        Re: voeding tekort of teveel ?

        Nee hoor, je kan een zaailing van 3 weken mooi in 2-en knippen en de bovenste helft stekken!

        Comment


          #19
          Re: voeding tekort of teveel ?

          Ja voor stekken heb je een volwassen moederplant nodig (van niet-gefemeniseerd zaad als je geen herma's wil).Een moederplant is bij voorkeur een heel sterke plant, die niets van hinder heeft ondervonden in de groei (en die je dan in groei houdt), dus weet wel niet of je huidige plant daarvoor geschikt zal zijn. Misschien beter met de kennis die je opdoet bij deze plant een volgende plant als moeder opkweken (meestal maken mensen ook een selectie uit verschillende planten omdat zaden onderling ook verschillend zijn)

          Elke voedingslijn heeft duidelijke schema's die je uit de growshop kan meenemen of van internet halen. De doseringen van verschillende voedingen verschillen nogal dus is het belangrijk dat je zeker niet meer geeft dan wat er in het schema staat. Stekken en zaadplanten verbruiken dezelfde voeding. Wel zal je bij stekken ook wortelstimulator nodig hebben, maar met stekkenkweek heb ik geen ervaring dus ga me ook niet riskeren daar verder advies over te geven.

          Grtjs en succes

          PS: Als je voeding voor kamerplanten neemt om te beginnen zou ik je toch aanraden zo iets te nemen wat gebruikt mag worden in de biologische landbouw (staat op de fles). Andere mest werkt ook (zelfs van die chemische roze korels voor rozen heb ik al gelezen) en geeft vaak ook grote toppen. De vraag is of je dat wil oproken (ik niet, maar geen idee waar koffieshopwiet vaak mee bemest is...)
          The more I see, the less I know, the more I like to let it go

          Comment


            #20
            Re: voeding tekort of teveel ?

            Ok Very big thx , ben ik al heel wat wijzer vn geworden. kzal ng even wachten met stekken dan:p. en dan te denken dat dit begonnen was met gekregen zaadjes hehe . Btw het zijn vn die roze korrels die ik gebruikt heb :p.
            Grtz

            Comment


              #21
              Re: voeding tekort of teveel ?

              Gvd mn bericht weg.

              Je kan zoals ik al zei vrij vroeg beginnen met stekken. Maar omdat je geen vertakkingen hebt kun je maar 1 stek nemen.
              Korrels mee uitkijken zoals HJM al zei. In ieder geval niet doro je grond mengen.

              Gebruik wat biologisch spul of geschikt voor consumptie van bijv. ecostyle. Liefst wel vloeibaar.

              Succes\Buizerd

              PS: Oja heb zelf 4 soorten fem (Trainwreck, El Queso, ICE RQS, ICE Buble) zaad gestekt en geen enkel probleem met herma's gehad.

              Comment


                #22
                Re: voeding tekort of teveel ?

                Jaja dat ken ik, het begint met gekregen zaadjes en voor je het weet ben je verslaafd
                The more I see, the less I know, the more I like to let it go

                Comment


                  #23
                  Re: voeding tekort of teveel ?

                  mooi topic bobo thx
                  sigpic

                  Comment


                    #24
                    Re: voeding tekort of teveel ?

                    top! heb zelf bij mijn eerste kweek strekkers gehad, komt me niet meer voor nu

                    thnx

                    Comment


                      #25
                      Re: voeding tekort of teveel ?

                      heb ik ook veel aan gehad! THX

                      Comment


                        #26
                        Re: voeding tekort of teveel ?

                        Hi,

                        Ik heb het idee dat ik mijn plantjes teveel voeding in een keer heb gegeven. Wat kan ik nu het beste doen? Gewoon laten rusten en alleen water geven? Of kan ik iets anders doen om ze weer wat comfortabeler te laten voelen? - Ik kweek mijn planten buiten in grote potten.
                        Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
                        ...til det som gror, og stiane dekkjer.

                        Comment


                          #27
                          Re: voeding tekort of teveel ?

                          Je kan als de grond niet te nat is de potten spoelen met alleen water.
                          Dus zoveel water geven dat het er aan de onderkant uitkomt. Dan spoel je de voeding er uit.
                          Lets not criticize but legalize

                          Comment


                            #28
                            Re: voeding tekort of teveel ?

                            Bedankt voor de tip. Daarna gewoon laten rusten tot de grond weer bijna helemaal droog is?
                            Lat togna tale... I stilla finn eg vegen inn...
                            ...til det som gror, og stiane dekkjer.

                            Comment


                              #29
                              Oorspronkelijk geplaatst door minismoker View Post
                              Re: voeding tekort of teveel ?

                              dank je voor het plaatje maar heb nog geen ph meter enz aangeschaft, dit is men eerste kweek en low-budget. als deze enigzins lukt, ben ik van plan de volgende professioneler te doen, maar toch bedankt voor de moeite. Ik vroeg me gewoon af welke soort meststof het beste zou zijn om te geven, korrels of vloeibaar en welke dan ? welk is de meest gebruikt. Ik weet dat ik een leek ben, maar heb geleerd dat je maar kan wijzer worden door te doen
                              Grtz
                              Beste minismoker,

                              zelf ben ik voor de eerste keer 2x blue cheese aan het kweken en ik gebruik daarvoor deze keer ook korrel voeding maar ik los een handjevol op in een 1,5 liter fles , als dit volledig opgelost is (er blijft altijd wat slib op de bodem liggen dat je niet meteen opgelost krijgt) doe ik een 5cl opgeloste korrels in een half liter flesje en vul dit aan met gewoon water . Dit mengsel krijgen ze elks wekelijks(elks een half flesje).

                              Ze zijn nu bijna 3weken oud en hebben het mengsel( met wortelvoeding in dit geval) vandaag voor de 2e maal gehad .

                              als het je intereseert hou ik je hier op de hoogte van hoe het verder gaat en of je de dosering kan aanpassen met de tijd.

                              Alvast veel kweekplezier toegewenst!

                              Shaslikk

                              Comment


                                #30
                                Top super interessant ! dit ga ik goed kunnen gebruiken sinds ik een experimentje aan hetde doen ben met voeding

                                So thx bobo!



                                Comment

                                Bezig...
                                X