goede ph waarde

Collapse
X
 
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts
  • jehsd
    T.H.C. Master
    MemberLucky Member
    • Sep 2009
    • 513

    #16
    Re: goede ph waarde

    Nee niet hele kweek op Spa nee beetje duur he,hietr ist regen water 7,13 ph en kraawater 7,99 ph hoeveel bij jullie

    Bedankt groetjes
    Geniet van iedere dag!!

    Comment

    • Jalapeno
      Expert Stoner
      • Oct 2009
      • 91

      #17
      Re: ph omlaag krijgen?

      Ik doe het al jaren met verdund zoutzuur, wel in combinatie met ph-meter...

      Comment

      • MiChel N
        Son of the Bong
        Lucky Member
        • Apr 2009
        • 412

        #18
        Re: goede ph waarde

        Bij mij zit het regenwater rond de 7 en kraanwater ver boven de 8. Zal morgen eens meten.
        Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
        Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

        Comment

        • e$kob@r
          Junior Stoner
          • Feb 2009
          • 19

          #19
          Re: ph voedingswater hoger en lager

          De prijs dat ph- maar kost is de moeite niet waard om zelf te gaan sukkelen.
          Ph+ dat moet je niet kopen, is niet zo goed voor de plantjes. Is de ph te laag dan doe je er gewoon wat water bij en opgelost.

          Ph- hoeft echt niet hetzelfde merk te zijn. Alle merken bieden toch hetzelfde zuur aan.
          Op aarde hou je een 6.2 ph aan, op hydro 5.6 ph.

          succes en groets esko,

          Comment

          • jehsd
            T.H.C. Master
            MemberLucky Member
            • Sep 2009
            • 513

            #20
            Re: ph voedingswater hoger en lager

            Oorspronkelijk geplaatst door e$kob@r
            De prijs dat ph- maar kost is de moeite niet waard om zelf te gaan sukkelen.
            Ph+ dat moet je niet kopen, is niet zo goed voor de plantjes. Is de ph te laag dan doe je er gewoon wat water bij en opgelost.

            Ph- hoeft echt niet hetzelfde merk te zijn. Alle merken bieden toch hetzelfde zuur aan.
            Op aarde hou je een 6.2 ph aan, op hydro 5.6 ph.

            succes en groets esko,
            Bedankt groetjes
            Geniet van iedere dag!!

            Comment

            • MiChel N
              Son of the Bong
              Lucky Member
              • Apr 2009
              • 412

              #21
              Re: ph voedingswater hoger en lager

              Oke, 6.2 dat is goed om te weten. En meer water er bij... dat ik daar nog niet aan had gedacht..
              Binnenkort m'n eerst zelf gekweekte joint, roken. (JA! en dat was er eentje pff...)
              Stoned name generator, alias: "Splifftastic Space Cadet"

              Comment

              • creammdelicious
                Retired
                • Dec 2009
                • 243

                #22
                Re: goede ph waarde

                hallo vraagje, ik gebruik voor mijn ph naar beneden te doen, ph - voor aquariums

                denken jullie dit geen kwaad kan voor mijn plantjes of zijkn echt alle ph min producten dezelfde?
                En als mijn water nu een PH heeft van 6.1 en ik voeg er mijn voeding aan toe zoals aangegeven op het product zelf qua hoeveelheid, verandert mijn PH waarde dan of blijft die hetzelfde?

                Grtzz NewGrower

                Comment

                • jehsd
                  T.H.C. Master
                  MemberLucky Member
                  • Sep 2009
                  • 513

                  #23
                  Re: goede ph waarde

                  Eerst voeding toevoegen dan pas afzuren met ph-.

                  Wat is het zuur in je aquarium ph min :Fosforzuur voor bloeiende planten en Salpeterzuur voor groeiende planten.

                  Weet niet of dit kwaad kan voor je planten??

                  Hopelijk heb je hier wat aan,

                  Groetjes,
                  Geniet van iedere dag!!

                  Comment

                  • creammdelicious
                    Retired
                    • Dec 2009
                    • 243

                    #24
                    Re: goede ph waarde

                    hey jehsd,

                    oke dus eerst voeding toevoegen ph meten en dan afzakken naar 6.1, goed om weten
                    weet niet welk zuur er in zit? het is ph/kh minus van tetra aqua, staat ook niet op de verpakking.

                    grtzzzz newgrower
                    Last edited by creammdelicious; 19 January 2010, 08:41.

                    Comment

                    Bezig...