Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Werking van bladvoeding

Collapse
Dit is een Sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Werking van bladvoeding

    Korting op 420shop
    De voor- en nadelen van bladbemesting op een rijtje.

    Haalt plant uit impasse situatie
    Alleen in lage doseringen toepasbaar
    Snelle werking
    Risico op verbranding
    Geen vastlegging van meststoffen in de bodem
    Geen nawerking, meerdere behandelingen noodzakelijk
    Speciale bladvoeders nodig
    Hoge benutting van de meststoffen

    Waarop moet u letten bij bladbemesting?

    Bij sterke instraling verdampt het water van de voedingsoplossing die gespoten is te snel. Hierdoor loopt de zoutconcentratie snel op, waardoor het risico op bladverbranding ontstaat.

    Wanneer worden meststoffen snel door het blad opgenomen?Voor een bladbemesting is het ook erg belangrijk dat de voedingsoplossing met fijne druppels wordt aangebracht. Het beste gebruikt men dit in combinatie met een uitvloeier!

    Uitvloeier: wordt gebruikt om gewasbeschermingsmiddelen beter over de bladeren van het gewas te verdelen, zodat de middelen gelijkmatiger in de waslaag worden opgenomen. Ook kan door toevoeging van een uitvloeier met minder spuitwater een zelfde effect worden bereikt als met veel water, wat de spuitcapaciteit verhoogt. Ook kan door toevoeging van uitvloeier, bijvoorbeeld aan een middel met een lage dampspanning, een sneller effect worden verkregen. Hierdoor levert een lagere dosering hetzelfde of zelfs een beter resultaat op! Afhankelijk van het soort uitvloeier en het uitvloeiend vermogen wordt een deskundige keuze gemaakt voor de juiste uitvloeier.
    http://www.tenbrinkebv.nl/gewasbescherming/hulpstoffen/

    plantenspuit1ltr692222.jpg

    Wanneer kan een bladbemesting worden toegepast

    Temperatuur/Luchtvochtigheid< 40 % luchtvochtigheid (RV)
    Geen bladbemesting toepassen


    Tot slot

    De hoeveelheid effectieve elementen die door middel van bladvoeding aan de plant worden gegeven zijn beperkt. Bladvoeding is dus geen vervanging van de reguliere bemesting, maar een aanvulling daarop.

    Grtz
    Last edited by ceBep; 30 January 2012, 20:35. Reden: foto en tekst aangepast

    #2
    Re: Werking van bladvoeding

    Is het aan te raden om PK13/14 op het blad te sproeien?

    Grtz
    420Shop, Online Headshop, Seedshop, Cannabis Souvenirs & Lifestyle
    Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

    Comment


      #3
      Re: Werking van bladvoeding

      damn gast, gij hebt nen zalige propegator

      Comment


        #4
        Re: Werking van bladvoeding

        Oorspronkelijk geplaatst door westport View Post
        Is het aan te raden om PK13/14 op het blad te sproeien?

        Grtz
        Beetje laat antwoord maar zal het kort houden .

        Neen.

        Grtz

        Comment


          #5
          Re: Werking van bladvoeding

          intressante topic!maar zit toch nog met een vraagje,welk tijdstip is dan het beste om binnen bladvoeding te geven,net voor de dag,of tijdens nacht...
          en waarom geen bladvoeding geven als je onder de 40% lv zit?mag je dan bv wel gewoon water spuiten op de blaadjes om de lv zo wat omhoog te krijgen?
          owla kzie dat dit topic al van een tijdje gelden is,beter laat dan nooit zeker
          Last edited by smoories; 18 December 2009, 19:43.

          Comment


            #6
            Re: Werking van bladvoeding

            Vanaf wanneer mag je dan met bladvoeding werken ? Mn plantjes zijn nu iets van 9 dagen oud . Kheb de fish-mix van biobizz .

            Grtzz

            Comment


              #7
              Re: Werking van bladvoeding

              In geval van stekjes kan bladvoeding vanaf moment nul, mits het in erg lage concentraties gebeurd. Staan ze eenmaal onder de "hoogtezon" zou ikzelf voorzichtig doen met bladvoeding : druppeltjes op het blad werken als lensjes wat voor verbranding kan zorgen. Vooral om die reden geef ik eigenlijk alleen in speciale gevallen bladvoeding, onze mooie plantjes hebben zo'n mooi systeem ingebouwd om voeding met worteltjes op te nemen en naar boven te transporteren > da's zonde om niet te gebruiken. Maar goed : ieder z'n systeempje natuurlijk > veel plezier !
              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

              Comment


                #8
                Re: Werking van bladvoeding

                @Smoories
                Tijdstip:
                Ik heb de zelfde vraag, ik geef mijn plantjes over het algemeen anderhalf uur voordat het dag word bladvoeding.
                Helaas denk ik dat dit beter niet kan in de bloei, want wat doet water en vocht met de toppen ja die kunnen gaan rotten. maar in hoeverre dat dit klopt weet ik niet.
                Ik geeft mijn plantjes 's nachts bladvoeding omdat ik een HPS lamp heb.

                LV:
                Als je een lage LV hebt dan zal de voeding eerder als een zout afzetting op je blad komen te liggen, heb bij mijn planten wel is licht een zout afzetting op een aantal bladeren gevonden.
                Als dat in je toppen zit als je ze rookt lijkt me dat niet zo heel erg lekker.

                Nu weet ik niet of dat met mijn bladvoeding juist bezig ben, maar het ziet er nog goed uit.

                Comment


                  #9
                  Re: Werking van bladvoeding

                  Waarom niet?

                  Grtz, HJM

                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo View Post
                  Beetje laat antwoord maar zal het kort houden .

                  Neen.

                  Grtz
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Werking van bladvoeding

                    Valt nog wel iets op aan te vullen.

                    *Binnen alleen spuiten met de lamp uit, of hang de lamp even zo hoog mogelijk. (maar liever uit)
                    *Gebruik altijd een uitvloeier. Als er druppels ontstaan (parelen) moet meer uitvloeier worden gebruikt. Goede uitvloeiers zijn Dreft, Agral, Yuca enz.
                    *Het blad kan langer nat gehouden worden door Glycerine, suiker en (appel) stroop. (melasse) Appelstroop bevat ook sporen elementen zoals ijzer. De plant kan de suikers uit stroop op nemen.
                    *Blijf onder EC1
                    *Bij buiten toepassing het liefste tegen de avond, als geen regen verwacht wordt. Maar mist is wel gunstig.
                    *Bijna alle meststoffen zijn bruikbaar, maar niet elke meststof is even makkelijk opneembaar. Een mengsel van Magnesium- en Calcium nitraat is b.v. een goede probleem oplosser.

                    Grtz, HJM
                    Last edited by HJM; 9 January 2011, 20:15.
                    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                    Comment


                      #11
                      Re: Werking van bladvoeding

                      Dankje HJM,

                      Maakt het een weer wat duidelijker
                      Zelf gebruik ik Plagron PHYT-AMIN en bij de samenstelling staat niet expliciet iets over uitvloeier of iets dat je bladeren langer nat houd.

                      Samensteling Plagron PHYT-AMIN:
                      Aminozuren
                      Sporenelementen
                      Mineralen
                      Natuurlijke Groeihormonen
                      Natuurlijke Bloeihormonen

                      Nu heb ik er nog niet echt op gelet, wat ik volgende keer wil gaan doen is bladvoeding geven als het net nacht is of als ze nog meer als 3-5 uur te gaan hebben in de nacht.

                      Comment


                        #12
                        Re: Werking van bladvoeding

                        In zulk spul zit vaak zeewier extract, melasse, sporumix e.d.
                        Ook vaak zwaar over betaald.
                        Probeer eens appelstroop van de Aldi, kost geen ruk en het zou mij verbazen als je veel verschil zag.

                        Wel met een uitvloeier natuurlijk.

                        Grtz, HJM
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Werking van bladvoeding

                          Dan ga ik is even wat appelstroop halen en kijken of ze bij de growshop uitvloeier hebben.
                          Het liefst maken we natuurlijk onze eigen voeding, maar soms gaat dat wat moeilijk.

                          Greetz Hookah

                          Comment


                            #14
                            Re: Werking van bladvoeding

                            Neem gewoon Dreft, of ga naar de Agrarische Unie en vraag om Agral.

                            Daar kunnen ze ook Osmosol 215R voor je bestellen. Is wel 15 kg. maar dan heb je voor jaren genoeg.
                            Neem 1 gr. /ltr. Halverwege de bloei tot de gewenste EC aanvullen met PK 13-14.
                            (of monokalifosfaat, die kunnen ze ook voor je bestellen)

                            Als je dat doet heb je verder niks nodig, binnen en buiten.
                            Alleen wat waterglas voor de Silicium ontbreekt dan nog, maar dat kan je ook als Bentoniet, Lava of klei toevoegen.

                            Er zijn hier figuren die echt denken dat je speciale wiet voeding nodig hebt, maar bovenstaande is echt genoeg. Zelfs voor een winkeltje hier.

                            Alaaf, HJM
                            http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X