Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

pis als mest

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    pis als mest

    Korting op 420shop
    Hoi medeliefhebbers,

    Ben nieuw hier en heb het halve forum al doorgespit. maar ik heb het volgende waar ik graag wat over zou willen weten.

    Ben zelf begonnen met kleinschalige binnekweek voor eerste x
    badkamertje over,... je kent het wel.
    Nou heb ik hier niet de beschikking over goede vloeibare mest voor m'n planten.
    Let wel ik woon niet in NL maar in zuid amerika en daar is niet alles te krijgen zoals in NL.

    Ik kan wel redelijke potgrond komen, en wat van die mest korrels (die witte bollekes)
    Maar vloeibare mest niet.
    Nu heb ik ooit een verhaal gelezen van een belg die iedere dag zn ochtend urine mengde met water en dat in zn tuin aan de planten gaf, als test een deel van de tuin wel andere deel niet. gevolg, een zeer weelderige planten groei en beduidend groener en voller dan de andere zijde.
    Nu weet ik dat onze planten schreeuwen om stikstof,..

    Even gezocht naar wat er in urine zit (wikipedia)
    Samenstelling van menselijke urine
    (hoeveelheden per 1000 - 1500 mL, per 24h)

    Stikstof (totaal) 7,0 - 20 g - aminozuur 0,15 - 0,30 g
    - ureum 12 - 35 g
    - NH3 0,6 - 1,2 g
    - creatinine 0,8 - 2,0 g
    - urinezuur 0,3 - 0,8 g
    - hippuurzuur 0,7 g
    Chloriden 10 - 15 g
    Fosfor 1,2 g
    Zwavel (totaal) 1,2 g
    - anorganisch 1,0 g
    - etherisch 0,1 g
    Natrium 2,5 - 4,0 g
    Calcium 0,1 - 0,3 g
    Kalium 1,5 - 2,0 g
    Magnesium 0,1 - 0,2 g
    pH 5,0 - 7,5


    Zoals ik het nu zie moet dit toch de perfecte vloeibare mest zijn of niet?

    Groeten en ben benieuwd naar jullie reacties en ervaringen,
    Cheers,

    #2
    Re: pis als mest

    Welkom op het forum Madball!

    Leuk om iemand van ver, ver weg op bezoek te krijgen. Hier ben je alvast welkom .

    Misschien kan je je even voorstellen bij onze Member Introduction? http://jointjedraaien.nl/wietforum/m...roduction.html

    Over die urine... Als de Ph-waarde van je urine constant schommelt tussen 5 en 7,5 is dat al niet goed. Planten hebben nood aan een soort van regelmaat, met een vaste Ph die schommelt tussen uiterlijk 5,5 en 6,5. Waarden die hoger zijn dan dat leiden tot verzuring van je grond en het vergelen van je bladeren.

    Verder zou ik het bij m'n eigen planten zeker nooit doen. Ten eerste, wie kapt er nu pis bij planten En ten tweede, je vergeet wellicht dat je het achteraf ook nog moet oproken . Ik denk niet dat je veel vrienden over de vloer gaat krijgen die van je soortje willen proeven.

    Mijn raad is: probeer het de eerste keer zonder voeding of probeer aan deftige voeding te raken. Je zit in Zuid-Amerika, dus de zon zal je sowieso meehebben. Wij geven voeding om een mooiere groei en dikkere toppen in de bloei te krijgen, voornamelijk omdat we hier een gebrek aan zonlicht hebben. Jouw plantjes daarentegen gaan een pak meer natuurlijke voeding aanmaken, die ze uit de Zuid-Amerikaanse zon krijgen.

    Eigenlijk ben je bevoordeelt ...

    Greetz

    Comment


      #3
      Re: pis als mest

      Hey cannaboy,
      thanks voor de reply,

      over die PH schommeling. Ik gebruik flessenwater PH stabiel op 6 omdat kraantjes water hier te veel rotzooi bevat.
      Als je urine zou mengen dan zal de PH niet ver van de 6 afliggen.
      Ik zou het in ieder geval niet puur gaan bijmesten, en zeker niet na een weekendje zuipen

      Ik kweek binnen, de reden is simpel:
      Woon in aptartement complex. heb geen tuin, en de kans op ontdekking is te groot. En hier in dit land wil ik geen shit met de pliesie (woon trouwens in Brazilie), speel hoog spel dat wel maar ja ooit moet je eens risico nemen
      Ook bijna geen directe zon op de ramen, ja hooguit een uurtje per dag.
      Zal het bij max 3 planten houden en dan kleintjes , dus geen struiken van 2 meter.
      heb nu: BUD / 4Way / NortherLight in de kiem staan (via sensi-seeds )
      Ik wil hier onder geen beding contact met de lokale markt om mn wietje te scoren.
      en ik wil weten wat ik rook. geen onbekende rommel.

      Ik durf wel te stellen dat je er helemaal niks van zal proeven als je je toppen oprookt.
      Enige is dat als je het in grote hoeveelheden zal bijmesten je wat zal ruiken in de kweekruimte maar denk dat de geur van de planten dit zal masceren.
      Als je die vrees hebt moet je ook geen wiet roken die is bijgemest met koemest of zo
      Ikzelf gebruik het nog niet maar kreeg even een ingeving dat dit misschien wel eens heel goed zou kunnen werken.
      En nee ik heb geen klap van de molenwiek gehad

      Ben eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie als kenners denken van de voedingswaarden in urine.
      zitten er schadelijke stoffen in die het weer niet interessant maken om het te gebruiken bijvoorbeeld. Heeft er al iemand ervaring mee hier op het forum?


      Cheers,

      Comment


        #4
        Re: pis als mest

        Ik heb ook ooit een reportage gezien van nen ouden belg die zijn pis gebruikte voor zijn planten.
        Hij verdunde zijn pis wel vrij hard. Ik geloof dat hij vooral pompoenen kweekte om aan een wedstrijd mee te doen.
        Om ter zwaarste pompoen. Ik kan u zeggen dat hij een gigantische pompoen had mor ofda door diee pis kwam of ni da weet ik ni.
        Het kan volgens mij in ieder geval geen kwaad zolang het goed verdunt word en best ook wel ph goed in het oog houden.
        peace

        Comment


          #5

          Comment


            #6
            Re: pis als mest

            Allereerst van harte welkom op ons forum

            Leuk om er iemand uit Zuid Amerika op het forum te hebben!
            Helaas kan je niet meedoen met de maandelijkse prijs ( beetje ver om op te sturen )

            Ik wens je veel sucses met je plantjes!
            Veel gestelde vragen over het forum

            JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
            420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

            Comment


              #7
              Re: pis als mest

              koop een compostemmer en maak daar je grondmengsel van. En ik veronderstel toch wel dat ze in brazilie gewoone tuincentra hebben.
              Ik zou die pis maar achterwege laten, of je mocht hem zodanig kunnen afstellen op je juiste PH, ik zou zeggen testen, want op geheel internet is er nergens een site te vinden die iets schrijft over pis als voeding voor eender welke plant.

              Grtz

              Comment


                #8
                Re: pis als mest

                Ik ben zelf nieuw op dit forum en ook nieuw in het kweekwereldje.

                Van echt veel ervaring kan ik niet spreken (m'n eerste plantje "geboren" op 9-17-2007 en staat nu happy in bloei (4de week op 12/12)), maar ik heb wel groene vingers en ben uitermate handig in het vergaren van informatie en heb dan ook ALLES gelezen (en gezien) wat ik te pakken kon krijgen. Van Greg Green, Jorge Cervantes, Ed Rosenthal en Todd McCormick... Ben nu alleen nog maar op zoek naar informatie hoe je meer clonen uit een plant kunt halen via weefselkweek.

                Ik woon in Argentinie. Sinds kort is wiet (en alle andere illegale middeltjes) niet meer strafbaar als het aantoonbaar voor eigen gebruik is, maar growshops kennen ze hier nog niet echt, hoewel dat in opkomst is.

                Argentinie heeft zwarte grond die ongeloofelijk vruchtbaar is (geweldig voor buitenteelt), maar de potgrond - hoewel van redelijke kwaliteit - haalt niet dezelfde kwaliteit als de potgrond in Europa. Met andere woorden: de grondstoffen zijn hier rijkelijk aanwezig, maar wat technologie lopen we hier (in Zuid Amerika) behoorlijk achter.

                De Argentijn is een lekkerbek & fijnproever: lekkere wijntjes / lekker eten en natuurlijk ook een lekker jointje. Als de Mate Yerba hier het meest geconsumeerde gras is, dan komt Wiet op nr. 2, haha, en wegens het chronisch ontbreken van de laatste nieuwtjes en technologische snufjes, en tevens het ontbreken van soms de meest verschillende elementaire dingen, is de Argentijn ten alle tijden ERG VINDINGRIJK.

                Vloeibare voedingstoffen voor hydrocultuur bijvoorbeeld ben ik hier nog niet tegengekomen (laat staan ORGANISCHE mest voor hydrocultuur!). Perliet en Vermiculiet zijn hier gelukkig aan te komen (ook niet overal en voor vermiculiet moet je goed zoeken). Kortom: hier moet je wat creativer zijn, en deze creatieve / goedkope oplossingen zijn vaak zelfs erg goed! Tempex of houtskool zijn ook prima om aarde luchtig te maken en de textuur te verbeteren!

                Aangezien Madball's oorspronkelijke post gaat over "Pis als Mest", denk ik dat Madball (net als ik) geinteresseerd is in mogelijke alternatieve (en "doe het zelf") meststoffen. Bananenschil, koffieresten, thee, assen, bot-meel (vermalen beenderen) en andere zijn erg interessant als meststofjes om je eigen voedingsmixen / extracten mee te maken. Andere "doe-het-zelf" tip: potje met droog ijs (of een flesje met water + gist + suiker), en voila, je hebt een simpele CO2 generator! Gewoon weten wat je plantjes nodig hebben en een beetje CREATIEF denken (+ GEBRUIK VAN GEZOND VERSTAND!!!!) om die behoeftes toe te kunnen dienen!

                Niet schieten is altijd mis zeg ik altijd maar, dus altijd uitproberen en zoveel mogelijk je resultaten meten en documenteren. Gebruik altijd een proefkonijntje en vergelijk de resultaten met je "controle"-groep

                NB: Voorbeeltje van gebruik van gezond verstand: zo had iemand eens gelezen dat het geluid van krekels erg stimulerend is voor onze geliefde plantjes, en toen het eerste doosje gekochte krekels hem erg goed beviel, kocht hij een tweede doosje om het volume van de krekels te verdubbelen.
                Gezond verstand gebruiken betekent voor mij ook "PRAKTISCH" denken: in plaats van levende krekels in een dierenwinkel te kopen, is het gemakkelijker een mp3-tje van een zingende krekel van het internet te downloaden en in mijn mediaplayer oneindig te laten "loopen". Een kunstkrekel met volumeknop, dat is toch veel handiger dan levende krekels, toch?
                Ongetwijfeld zullen echte krekels de longetjes uit hun lijfjes zingen van blijdschap (euh, eigenlijk komt het geluid van de achterpootjes, die tegen elkaar worden gewreven) omdat ze worden gered van hun oorspronkelijke bestemming: voedsel voor exotische huisdieren. Maar die beestjes nemen plaats in, hebben voedsel nodig, etc... Maar een mp3-tje is zoveel gemakkelijker en heeft hetzelfde effect als echte krekels! (En wat voor effect dat wel mag zijn, dat laat ik maar even in het midden).

                Groetjes,

                ArgenJointje.

                Comment


                  #9
                  Re: pis als mest

                  hey leuk wat reacties,

                  ook mooi te zien dat er nu ook iemand uit argentinie voorbij komt
                  Zoals argenjointje al aangaf hebben ze hier in deze landen nog een dikke achterstand van de modernere snufjes. ook hier nog nooit hydro cultuur gezien of iets dergelijks. Ik zit midden in de amazone maar zwarte grond is meer grijze grond hier. De rest is rood of geel tot wit. de hele amazone begroeing staat eigenlijk maar op een halve meter humus, de onderlaag is net als in de sahara.
                  heb de halve stad afgezocht en een soort van natte potgrond gevonden zonder duidelijke opschrift van wat erin zit. maar in ieder geval is het iets en ga het als basis gebruiken.
                  Wat betreft pis als mest ga ik zeker uitproberen. wel verdund want wil niet dat plantjes verbranden. Actiefoto zal ik achterwegen laten

                  kweekverslagje komt tegen de tijd ook hier voorbij,

                  Comment


                    #10
                    Re: pis als mest

                    Oorspronkelijk geplaatst door Jointjedraaien
                    Allereerst van harte welkom op ons forum

                    Leuk om er iemand uit Zuid Amerika op het forum te hebben!
                    Helaas kan je niet meedoen met de maandelijkse prijs ( beetje ver om op te sturen )

                    Ik wens je veel sucses met je plantjes!
                    bedankt, komt goed met die planten, heb al eigen balkon kweek gerookt maar nu ga ik het iets serieuzer aanpakken met goede opbrengst is de bedoeling, (geen 2 gram na 3 maanden afzien)
                    Nou heb ik toevallig nog een postadresje in nederland hahaha
                    en 1 x per 2 maanden gaat er een pakketje naar hier met pindakaas en drop en nog meer van die primaire levensbehoefte voor deze NLder,. kan best wat bij hoor

                    Comment


                      #11
                      Re: pis als mest

                      Ik denk dat er in pis veel zaken zitten die je mischien niet wilt bij je planten, zoals chloor.

                      Daarbij, je hebt het hier over een gemiddelde pis situatie. Elke pis is anders en word beinvloed met wat je tot je neemt. Slik je medicijnen of andere zaken dan komt dat terug in je pis. Denk ook aan hepatitus-b en vast veel andere dingen waar we niks van af weten. Zoals hormonen e.d. die worden overgebracht op je plant, en die je weer binnen zou kunnen krijgen. Voor jezelf mischien niet zo een probleem. Maar als je anderen van je wiet wilt laten roken..

                      ik zet hier mijn twijvels bij, als de wiet bestemd is voor anderen.

                      maar succes met je experiment!!

                      Comment

                      Bezig...
                      X