Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

    Korting op 420shop
    Ik heb gezien en gelezen dat er dit jaar een slakken invasie is bij sommigen onder ons daarom wou ik dit even als tip meegeven voor de bio kwekers onder ons.

    Als je buiten kweekt in potten kan bvb een koperdraad of plaat rond de pot doen daar krijgen ze schokken van of je kan je pot ook op een houten staander zetten die aan de onderkant kleinder is dan u pot. Zo kunnen de slakken niet via u pot naar boven kruipen.

    In volle grond kan je gewoon rond de plant in een circel ook een koper lat plaatsen voor bescherming.

    #2
    Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

    Of je haalt slakkendood bij de Action.
    Dat is op basis van ijzerfosfaat, vinden planten ook lekker.
    http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

    Comment


      #3
      Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

      biervallen werken altijd
      HOE MOET IK ONTKIEMEN
      JA IK KEN DE REGELS NU ONDERHAND WEL

      Comment


        #4
        Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

        Oorspronkelijk geplaatst door angel777 View Post
        biervallen werken altijd

        wel met regelmaat even slakken weg gooien en bier verversen
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

          Correct van het bier ook. Gewoon een glas bier beetje ingraven. Nu die korrels zijn ook ok maar als je een bio kweker bent zoals ik gebruik je enkel bio materiaal. Wat ik nog doe als dubbele bescherming is een streep zout ronde mijn plant doen. Zout helpt ook voor de PH dus kan zeker geen kwaad als je plant in volle grond zit. Mijn ladies zitten in potten van 30 liter dus doe ik rond mijn potten een streep zou en iedere keer zie je dat slakken zelf niet voorbij dat geraken :p. Ik heb veel last van naakt slakken maar dit helpt ook tegen die andere slakken.

          Comment


            #6
            Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

            Wat ik ook eens langs heb zien komen is dat mensen er koper tape of koper strips rond hun planten maken.. maar of dit nu echt altijd helpt... betwijfel het
            If life keeps putting you down, You better stay high

            Comment


              #7
              Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

              Elk jaar zijn er slakken
              Er zijn ook al wat topics met oplossingen, dus als je er dit jaar weer last van hebt ben je gewoon lui.

              Deze bijvoorbeeld: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...f-naaktslakken
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                Alle hulp middelen voor slakken tegen te houden zijn goed.

                Koper = kleine schoken waardoor ze wegkruipen ( gaan ze niet aan dood
                Zout = ja die slaken zijn van vocht en zout slorpt vocht op dus geraken ze niet ver als ze over dat zout kruipen dus een circel zout rond de pot of plant help zeker en ze gaan er dood van
                Bier = een glas bier in de grond doen naast u plant: slaken zijn zot van hop en ze worden gedreven naar dat glas dus verzuipen ze in dat bier ( liefst donker bier )
                blauwe korrels = ok daar gaan ze aan dood maar als je bio wil kweken zijn de drie bovenste beter.
                Pot hoger zetten = uw pot op een sokkel zetten op zo een 10 cm van de grond zou ook helpen want dan geraken ze niet aan u pot maar dat betwijfel ik want die beesten vinden wel altijd een manier

                P.S voor dat koper kan je zo een streep koper rond u potten doen. 1 enkel draadje gaat natuurlijk niet helpen.

                Comment


                  #9
                  Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                  Geen zout om je plant strooien.
                  Ook geen muur van slakkenkorrels. Die korrels moet je verspreiden, een handje op een vierkante meter ofzo..
                  Op guerilla zijn slakkenkorrels vooral wegwijzers naar je plantjes.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                    Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                    Geen zout om je plant strooien.
                    Ook geen muur van slakkenkorrels. Die korrels moet je verspreiden, een handje op een vierkante meter ofzo..
                    Op guerilla zijn slakkenkorrels vooral wegwijzers naar je plantjes.
                    Ja ok nu mee dat mijn planten in potten zitten kan het niet echt kwaad voor zo een circel van zout rond de potten te doen ongeveer een 10 cm van de plant verwijderd.

                    Comment


                      #11
                      Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                      Ik weet nog 2 oude middeltjes tegen slakken die bio zijn.



                      https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

                      Comment


                        #12
                        Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                        Gewoon je oude kruim van je shag bewaren en opsparen en deze begin van de kweek uitstrooien vinden ze niet fijn en bio.En wat moeilijker te rtaceren dan bv korrels of koper.

                        Comment


                          #13
                          Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                          Shag is niet echt meer bio te noemen. Er worden additieven toegevoegd aan tabak om de smaak te verbeteren of om uitdroging te voorkomen. Ongeveer 7% van de tabak in een sigaret bestaat uit additieven, o.a.: Aceetaldehyde, Ammoniumverbindingen, Glycerol, Propyleenglycol, Sorbitol, Suikers enz.
                          Ik denk wel dat het zal helpen tegen de slakken overigens.

                          Comment


                            #14
                            Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                            Er is al bioshag FlintStoned dus het kan.
                            Deze shag is idd wel anders van smaak en iets duurder.

                            Comment


                              #15
                              Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                              Enige wat bij mij hielp waren 2 stroomdraden met een 9V batterij erover. Ene stroomdraad aan de plus en de andere aan de min. Onderling geen verbinding dus normaal gesproken loopt er geen stroom. Als de slak er dan overheen kruipt dan krijgt die een opdonder.
                              20130628_Buiten_Slakkenbarriere.jpg

                              De pot in actie met de sporen van de vele slakken die het geprobeerd hebben en duidelijk niet verder zijn gekomen dan de onderste draad :
                              20130721_Guerilla_BarrierPot_DSC3042.jpg

                              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                              Comment

                              Bezig...
                              X