Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

    Nice,heb je ook een grindbedje onder je emmer voor het water rondom kan ook en dan voldoende gaten voor afwatering en beluchting is dan ook beter door het grind

    Comment


      #17
      Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

      Het is eigenlijk alleen een kraagje. Ik had de bodem eraf geknipt.

      Op youtube zag ik een clip van iemand die rond zijn hele bloembed 2 draden gespannen had.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        #18
        Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

        Simpel maar effectief.

        Comment


          #19
          Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

          Tips tegen slakken van onze tuinman op tv

          http://vier.be/demoestuin/videos/de-...slakken/164809
          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...croscoop-kopen

          Comment


            #20
            Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

            Leuk enzo, maar die kleine ietwat witte naaktslakjes kruipen niet netjes over de randjes, die gaan ondergronds.
            Als je met potten kweekt, kruipen ze door de gaten onderin.
            Scherpe dingen kruipen ze gewoon overheen.

            Het helpt ook als je genoeg vogels in de tuin hebt.
            Ik zie hier elke dag wel een lijster die kwaad bezig is een slak z'n hersens in te slaan met een stoeptegel waarna zij/hij 'm lekker opeet.
            Na de winter een paar keer strooien met korrels en een bekertje bier in de buurt van de plantjes is hier afdoende.

            <-- linkje
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #21
              Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

              Dip je vinger in een potje vasiline, trek een streep rond je pot, strooi er wat zout op en klaar is kees. Af en toe checken of alles nog intact is. Very cheap, kopertape is duurder en minder effectief. De rest zoals eierschalen en dergelijke zijn minder effectief en slakkenkorrels zijn idd slakkenlokkers. Combi van enkele maatregelen is ook mogelijk natuurlijk 😎

              Sent from my HTC One using Tapatalk

              Comment


                #22
                Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                Ik heb het met vasiline gedaan, een dag later en het liep allemaal uit over me potten. En slakken komen er gewoon langs/overheen. Met als gevolg dat ik nog maar 2 bladen heb en een stam.
                Vandaag bij de tuinland Kopertape gekocht, een laag er om heen getapet nu maar hopen dat het werkt. Zal jullie op de hoogte houden

                Comment


                  #23
                  Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                  Damn Abbu dat is niet echt leuk om te zien . Nu er zijn veel middeltjes en als bio wil gaan helpen veel zaken die hier opgenoemd zijn. ik hoop dat je van die slakken afgeraakt. Mijn middeltjes met zout rond de potten en niet op de grond helpt . Ik zie er geen 1 meer maar ik ga ook kijken vanwaar ze komen dus ik volg hun slijm spoor en maak ze dan kapot. Slakken kruipen meestal waar het vochtig is. dus daar zijn zijn ze meestal.

                  Veel succes.

                  Comment


                    #24
                    Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                    Opletten met zout hoor, je planten gaan ervan kapot!

                    Een groot blad (rabarber, groothoefblad e.d.) op de kop op degrond leggen, 's morgens vroeg vind je daar dan vele slakken.

                    Comment


                      #25
                      Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                      Daarmee dat ik zeg dat dit enkel kan gebruikt worden als je in potten kweek en sorry maar dit zeg ik nu al voor de 5 de maal. Geen zout gebruiken als je in volle grond kweekt.
                      Aub mensen lees eerst heel de topic voor dat je iets post op een topic.

                      Comment


                        #26

                        Comment


                          #27
                          Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                          Nee FlintStoned ik bedoel niet in je potten e gewoon rond u potten . Als je dus kweekt in potten en je doet rond u potten dus niet in u potten een circel met zout kunnen die er niet over omdat die slaken uitsluitend uit vocht bestaan. Dus als die over dat zout kruipen worden die volledig droog getrokken door dat zout rond u potten en niet in u potten op u grond e. Ik wil wel eens een foto maken om u te tonen wat ik net bedoel want Belgisch nederlands is niet hetzelfde als jullie nederlands en mischien verstaan we mekaar niet goed

                          Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                          even een voorbeeld foto images.jpg
                          Hier zie je dat uw potten op een verhoog staan en op het verhoog leg je zout. zo gemakkelijk

                          Comment


                            #28
                            Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                            Ik snap dat je het buiten de pot strooit. Persoonlijk ben ik er toch geen voorstander van. Je zout komt uiteindelijk gewoon in de bodem en grondwater terecht. Nu weet ik ook dat die kilo zout niet opweegt tegen wat we strooien in de winter en wat er aan verzilting plaatsvind door irrigatie. Toch staat het me tegen om dit aan te blijven prijzen. Werken zal het echter zeker. Net zoals een biervalletje, vogels je tuin in lokken, het omgekeerde blad en wegvang principe, Koperkragen of tape, voor slakken niet aantrekkelijke ondergronden, enz. Ik wil ook niet op iedere slak zijn staart zout leggen hoor, ahahaha maar ik bedoel eigenlijk dat er tal van andere mogelijkheden zijn die het mileux minder belasten dan maar met pakken zout te gaan strooien.

                            Comment


                              #29
                              Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                              Ik snap eigenlijk niet hoe mensen aan zoveel slakken komen.. Hier in de tuin zitten er ook wel wat, maar aan mijn planten zijn ze nog nooit geweest! Daarnaast; die drie blaadjes op een plant van 2 meter, die vind ik niet de moeite waard om er wat aan te doen. Bij grote planten doe ik trouwens helemaal niet aan bescherming/bestrijding of iets dergelijks.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment


                                #30
                                Re: Slakken probleem eenvoudig aanpakken.

                                Ik heb ook niet echt last van slakken maar had er wel een paar hardnekkigen nu ik heb ze zo weg gehouden en nu heb ik totaal geen last maar het kan zijn dat er sommige plaatsen wel veel slakken voorkomen zoals dicht aan een rivier ofzo.
                                daarom die tips maar ze moeten ze wel goed lezen dan

                                Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                                Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
                                Ik snap dat je het buiten de pot strooit. Persoonlijk ben ik er toch geen voorstander van. Je zout komt uiteindelijk gewoon in de bodem en grondwater terecht. Nu weet ik ook dat die kilo zout niet opweegt tegen wat we strooien in de winter en wat er aan verzilting plaatsvind door irrigatie. Toch staat het me tegen om dit aan te blijven prijzen. Werken zal het echter zeker. Net zoals een biervalletje, vogels je tuin in lokken, het omgekeerde blad en wegvang principe, Koperkragen of tape, voor slakken niet aantrekkelijke ondergronden, enz. Ik wil ook niet op iedere slak zijn staart zout leggen hoor, ahahaha maar ik bedoel eigenlijk dat er tal van andere mogelijkheden zijn die het mileux minder belasten dan maar met pakken zout te gaan strooien.
                                Juist maar als je geen volle grond hebt is dit echt wel een goeie oplossing. Natuurlijk zeg ik ook de andere manier erbij maar vaak gaan mensen kweken in potten als ze een teras hebben ofzo en daar kunnen ze gemakkelijk over en aan je planten eten. daarom had ik dat zout ook als tip erbij gezet.

                                Comment

                                Bezig...
                                X