Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

    Korting op 420shop
    Het vorige projectSetup


    G-Tools 125mm ventilator (2 standen
    Megalux hamerkap
    evsa Nanolux 400 w (dimbaar)
    Sylvania 400watt HPS

    mega power plant (spliff seeds feminized)
    Sannie's Starterkit (met buffertabs, mychorriza, bacto en aangevuld met wat groei voeding)
    Plagron Lightmix
    Smart Pots 11,6 Liter

    Verslag

    Het ontkiemen ging een stuk sneller dit keer, of het leek gewoon zo omdat ik ze nu in keukenpapier had ontkiemt.
    Na 24 uur al ontkiemt.
    Ik heb ze in een kweekkastje gezet en zodra ze een paar cm waren gelijk in de grote potten.
    Helaas was 1 zaadje niks meer geworden dan een schimmelvlek, ik heb weer de fout gemaakt door maar 4 zaden te ontkiemen.
    Het 5e zaadje loopt al een week achter dus (ik wil wel 4 planten).

    Groei dag 1
    groei_d01_01.jpggroei_d01_02.jpggroei_d01_03.jpggroei_d01_04.jpggroei_d01_05.jpg

    Rustig beginnen op 200watt. Ze krijgen wel gelijk wortel stimulator.

    Groei Dag 14

    Gaat best lekker, maar ik heb ook wat meer geduld deze keer.
    Draait hier al een poos op 300watt.

    groei_d14_01.jpggroei_d14_02.jpggroei_d14_03.jpggroei_d14_04.jpg

    Plantje 4 trekt aardig bij
    Ze krijgen heel lichte groeivoeding en wortelstimulator.
    Vandaag ook de buffertabs geplaatst en de aarde aangevuld (na de foto's geloof ik)

    Groei dag 16 & 17
    Lamp op 400 watt gezet en de Koolstof filter aangesloten, begon nu al echt te ruiken buiten de kast.

    Groei dag 18

    1 en 3 gaan echt hard, 2 loopt flink achter en 4 heeft 2 bijna ingehaald terwijl 4 toch een week achterloopt.
    1 en 3 blijven slap hangen sinds gister dus ik heb de water toevoer nu op 450~500ml per plant gezet.

    Een dag eerder heb ik plant 1,2 en 3 getopt op de 4e internode en voor zover zichtbaar is dat goed gelukt.


    groei_d18_04.jpggroei_d18_02.jpggroei_d18_03.jpggroei_d18_01.jpggroei_d18_05.jpg

    Temperatuur wordt te koud in rust, soms onder de 18 graden zelfs, dus ik heb een 60watt keramische warmte lamp geplaatst in de ventilatie ruimte onder de potten.
    Die heb ik een poosje met de hand aan en uitgezet maar vandaag is er een temperatuur controller bijgekomen op een extra stroompunt zodat ook dat nu geautomatiseerd is.

    IMG_0536.jpg
    Last edited by TP70; 21 November 2014, 11:13.
    Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

    #2
    Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

    Mooi verzorgd. Ik kom hier nu en dan wel eens binnenwippen. Mooi kastje ook.

    Plantjes staan er mooi groen bij. Houden zo.
    Dutch-Bleu-Autoflower-Contestkweek
    Thugz Binnentuin met 400w zonnetje

    Comment


      #3
      Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

      Hee, heeft die keramische lamp zin gehad? Ook is de vraag hoeveel deze lamp de temperatuur verhoogt in jouw tentje? Zou je hier misschien wat meer wille vertellen over je belevenis daarvan.

      Comment


        #4
        Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

        Succes deze ronde, ik zit. En nou koppie er bij houden he

        Let op dat je ze niet overwaterd. Ik vind nu al 450-500ml best veel of is dit niet per dag? Of komt het door de smartpotten, dat er meer verdampt of zo. Dacht ooit is zoiets gelezen te hebben.

        Mooi opgelost met die warmte lamp.

        Comment


          #5
          Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

          Hoeveel ze drinken hoef je toch niet te meten van zoveel ml dit en zoveel ml dat? Kijken naar je planten en je planten lezen.

          Veel succes en mooi gestructureerd verslag.

          Comment


            #6
            Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

            Oorspronkelijk geplaatst door WeedFan View Post
            Hee, heeft die keramische lamp zin gehad? Ook is de vraag hoeveel deze lamp de temperatuur verhoogt in jouw tentje? Zou je hier misschien wat meer wille vertellen over je belevenis daarvan.
            Ja het helpt zeker maar als ik de afzuiging continu aan heb dan krijgt hij de temperatuur niet goed omhoog, het staat in een koele garage en het gaat nog kouder worden dus ik zal er misschien een 2e bij moeten plaatsen.
            Ik heb geen temperatuur logger maar hij blijft nu wel netjes rond de 20 graden, dus ruwweg scheelt het 2 graden, maar nogmaals dat is met de afzuiging uit, die zet ik in rust 2x een half uur aan (tijdschakelaar) en dat lijkt de goede middenweg te zijn.
            Dit is overigens een 60 watter, je kan ze nog veel sterker krijgen, maar ik vind dat link omdat die natuurlijk nog veel heter worden.

            Oorspronkelijk geplaatst door BuTTonBaSHer View Post
            Succes deze ronde, ik zit. En nou koppie er bij houden he

            Let op dat je ze niet overwaterd. Ik vind nu al 450-500ml best veel of is dit niet per dag? Of komt het door de smartpotten, dat er meer verdampt of zo. Dacht ooit is zoiets gelezen te hebben.

            Mooi opgelost met die warmte lamp.
            Ja ik let beter op nu
            Vorige keer was het watergeven erg lastig omdat ik met kleine potjes begon, ik vind de grote pot echt fijner omdat die een veel grotere buffer hebben.
            450-500 is ook veel en dit was wat mij betreft eenmalig omdat die grote plant slap bleef hangen. Vanochtend was de aarde niet echt droog en de plant is inmiddels weer bijgetrokken gelukkig.
            Maar ik zal het goed in de gaten houden.

            Oorspronkelijk geplaatst door Shiva Ketama View Post
            Hoeveel ze drinken hoef je toch niet te meten van zoveel ml dit en zoveel ml dat? Kijken naar je planten en je planten lezen.

            Veel succes en mooi gestructureerd verslag.
            Bedankt.
            Ik lees mijn planten ook zoveel mogelijk uit en ik voel aan de aarde hoeveel dorst ze hebben (potten wegen vind ik echt teveel werk) maar ruwweg bijhouden hoeveel je geeft is toch wel handig hoor, dan kan je dat bijstellen.
            Ik maak tot nu toe steeds 1 liter aan en dat verdeel ik, maar de grote planten hebben daar blijkbaar niet meer genoeg aan dus moet het volume omhoog.
            Last edited by TP70; 14 November 2014, 10:56.
            Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

            Comment


              #7
              Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

              Beter te droog dan te nat . Ik geef me planten soms maar een klein scheutje. Dat volstaat volgensmij genoeg.

              Comment


                #8
                Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                Je kunt ook een warmtekabel nemen en die in lussen over de vloer leggen.
                En je luchtinlaten bovenin maken,
                koude lucht valt en in de tussentijd kan de lucht al een beetje vermengen met de al warme lucht.
                Dan krijg je ook geen koude trek op je planten

                Comment


                  #9
                  Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                  Daar heb ik ook over nagedacht. Dat ga ik denk ik ook doen.

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                    Geen gek idee, iedereen zuigt boven af om de warmte af te voeren, maar die kweken ook in warmere ruimtes.
                    Maar nu de kast nog aanpassen zie ik niet zitten.

                    Groei dag 24

                    Met warmte pistool gemeten en bijna alle potten zijn onderaan 22 graden, met fan aan, netjes dus. Maar linksachter was de pot 25 graden, kan nog geen kwaad maar wel een verschil.
                    De fan stond ook niet op die hoek gericht, die heb ik nu hoger gehangen zodat die alle planten bereikt.

                    Aangezien het dag 24 is wil ik eigenlijk omschakelen op 12/12 maar 2 en 4 zijn mij niet groot genoeg (P2 H12, B20 | P4 H10, B22).
                    Wat denken jullie?
                    dag24_01.jpgdag24_02.jpgdag24_03.jpgdag24_04.jpgdag24_05.jpgdag24_06.jpg
                    Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                      3, 4 weken voorgroei kan je al deftige planten uithalen. Beetje kijken naar de leeftijd en hoe hard ze groeien. Gaan ze niet zo hard, kan je langer voorgroeien.
                      Je zou ze op 12 uren kunnen zetten nu, ze ondergaan nog een ware transformatie na het omschakelen.

                      Comment


                        #12
                        Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                        Maar kan dat wel boven de gaten maken, onderin een warmtekabel? Komt er dan niet te weinig verse lucht beneden?

                        Comment


                          #13
                          Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                          Dan moet je beneden afzuigen en ergens halverwege de warmtekabel lijkt me.
                          Maar ik wil hier geen uitgebreide discussie van maken eigenlijk, anders vervuilt het topic zo.
                          Je kan gerust een brainstorm topic beginnen natuurlijk.
                          Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                          Comment


                            #14
                            Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                            Even een korte update omdat ze er zo mooi bij stonden

                            Groei_02.jpg
                            Last edited by TP70; 20 November 2014, 22:13.
                            Verslag Zelfbouwkast & Kweekverslag 2

                            Comment


                              #15
                              Re: 4x mega power plant, 400watt HPS, BIO

                              Niet om je enthousiasme te temperen ofzo, maar enkel nr4 staat er bij zoals het hoort. Die andere drie hebben gekrulde bladeren en naar beneden gekrulde bladpunten. Wijst erop dat ze het niet echt naar hun zin hebben. Bij mij was dat meestal teveel aan water in zo'n situatie.

                              Comment

                              Bezig...
                              X