Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

4x ThinkDifferent (Auto)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    4x ThinkDifferent (Auto)

    Korting op 420shop
    Na een een aantal dagen aanwezig te zijn geweest op het forum, lijkt het me toch leuk om van mijn eerste kweek een verslag
    te maken, en deze te delen met jullie.

    Mijn eerste kweek doe ik met de volgende setup:
    -1m2 kweektent (budbox).
    -400 watt HPS Phillips
    -Davin d12
    -Adwa PH Meter
    -11 liter poten

    Voeding/aarde:
    Canna proffesional
    BioNova autoflower supermix
    BioNova PK 13/14
    Canna Ph- 1 groei
    Canna Ph- 1 bloei

    Zaden (autoflower)
    Think different - Dutch Passion Seeds
    Link: http://www.dutch-passion.nl/nl/canna...ink-different/

    De reden dat ik voor autoflowers heb gekozen was omdat ik hier veel leuke dingen over heb gelezen.
    Mijn volgende kweek zal ik vanaf normale zaad doen.

    Hier een aantal foto's van mijn Tent+Dames. op de foto 11 dagen oud.
    Ze zijn nu 13 dagen.

    IMG_8699.jpgIMG_8689.jpgIMG_8692.jpgIMG_8671.jpg

    Ik zal proberen regelmatig foto's te posten.
    Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

    #2
    Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

    aha eindelijk een verslagje over dutch passion auto's,heb er zelf nl ook,maar nog niet gestart,dit volg ik met veel interesse
    tip,haal die string weg van rond die plant,wordt die all1 maar sterker van
    Last edited by soulrebel; 27 January 2015, 22:59.

    Comment


      #3
      Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

      He soulrebel,

      Bedankt voor je tip. Paar dagen geleden stond die helemaal scheef vandaar dat ik hem tijdelijk heb ondersteund.

      Na 2 dagen hem een beetje geholpen te hebben, is nu de aarde aangevuld en het stokje weggehaald.
      Mooi om te zien hoe zo'n plant zich ontzettend snel hersteld, en weer mooi recht gaat staan.

      Morgen of donderdag zal ik een update doen met wat betere foto's.

      Welke auto heb je van DP? en ga je hem binnen of buiten zetten?

      IMG_3660.jpg
      Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

      Comment


        #4
        Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

        De autoExtreme(Dp&dinafem) en de autoUltimate,ik ben er nog niet uit,of ik ze oftewel buiten of binnen ga kweken,ik w8 nog ff af

        Comment


          #5
          Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

          - mooi dat je een verslag aanmaakt.
          - je weet toch dat je op 18/6 moet blijven tot je oogst en dat je lamp op 40cm van je dames moet hangen.

          - Grts Amazing

          Comment


            #6
            Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

            Je kunt pH- bloei heel goed voor groei en bloei gebruiken.
            Inderdaad, beetje jammer van de autoflowers, volgende keer echte plantjes.
            Ik ben benieuwd of die BN af supermix 'n complete voeding is.
            We gaan het meemaken.

            Succes.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

              Hoi Amazing, en QnQ.

              Bedankt voor jullie berichten.

              -Lamp staat nu inderdaad op 18/6 dit laat ik de hele kweek zo. De lamp heb ik op 40-45 CM van het hoogste blad.
              -Het gebruiken van PH- bloei in de groei fase zal ik onthouden.
              -BN AF Supermix is zover als ik weet complete voeding zie: http://www.rollingstoned.nl/voeding-...lower-planten/

              Uiteraard ben ik al aan het vooruit plannen voor mijn volgende kweek. Mijn bedoeling is om er dan 6-8 "echte" plantjes te zetten.
              Hebben jullie hier nog een leuke aanrader voor? Ik zelf hou wel van een zoetige smaak en zolang het maar geen haze is .

              Verder wil ik vandaag/morgen wat nieuwe foto's maken zonder dat de lamp er boven staat, hoe kan ik dit het beste aanpakken?
              Aangezien ik ze niet wil storen tijdens hun donkere periode. ze maar gewoon uit de tent halen?

              Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

              Update:
              Zojuist een paar nieuwe foto's gemaakt. (nog wel met de lamp er boven)

              Het valt me op dat sommige bladeren er een beetje verminkt uitzien.
              Ik heb deze even digitaal omcirkelt.

              Is dit iets waar ik me zorgen om moet maken?

              IMG_8742.jpgIMG_8743.jpgIMG_8744.jpgIMG_8745.jpg
              Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

              Comment


                #8
                Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                Update:
                Dag 16: TD1 & TD2
                Dag 9: TD3 & TD4

                Vandaag 2 vochtigheidsmeters opgehaald bij de gamma:
                Type: Nortene vochtigheidsmeter senso
                --Link--

                Nadat ik deze in de grond heb gestopt gaf die al vrij snel aan waar ik al bang voor was.
                Dat de boel een beetje aan de droge kant staat. Ik heb besloten om alle planten tussen
                de 400 en 600ml water te geven. Dit zal ik dagelijks herhalen tot dat de meter
                rond de 5-6 aangeeft. Hopelijk is die een beetje betrouwbaar .

                Bizar om te zien trouwens dat 7 dagen verschil in dit stadium zo groot is.

                Wanneer deze kweek ten einde komt ben ik van plan om een groeitent te halen:
                --Link--

                De reden hiervoor is omdat ik graag de huidige tent wil gebruiken voor het drogen.
                Dan kan ik ondertussen mooi de volgende alvast voorbereiden. Ik wil hier ongeveer 3-4 week in voor groeien.
                De tent ga ik waarschijnlijk samen met een kameraad halen die ook een nodig heeft. We zijn sowieso van plan
                om onze kweken een beetje op elkaar af te stemmen. zodat we een leuke variatie/roulatie krijgen en hopelijk wat
                aan elkaars opgestoken kennis hebben.

                IMG_8748.jpgIMG_8749.jpgIMG_8750.jpgIMG_8751.jpgIMG_8752.jpgIMG_8753.jpg
                Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

                Comment


                  #9
                  Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                  Staat er mooi bij !

                  Succes en ik schuif bij je aan

                  Comment


                    #10
                    Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                    mooi mooi , ik heb de think differnt zaden ook in mijn bezit en ik ga die volgende maand planten heb er veel goeds over gehoorr en je kan er een redelijke opbrengst vn halen al zijn het AF ik ben benieuwd naar de volgende update's en blijf je zeker volgen!

                    Grtz dieseltj en succes

                    Comment


                      #11
                      Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                      Update:
                      Dag 17: TD1 & TD2
                      Dag 10: TD3 & TD4

                      Afgelopen 2 dagen heb ik de planten ongeveer 800ml water gegeven.
                      Vanaf het begin heeft alles redelijk droog gestaan. op deze manier wil ik de
                      vochtigheid van de aarde weer een beetje op pijl krijgen.

                      Verder vind ik het nog steeds vaag dat sommige bladeren van TD3 & TD4 er een beetje
                      raar uitzien (Zie foto's).

                      Ik hoor graag als ik hier wat aan kan doen. of dat we gewoon nog even moeten afwachten.

                      Met HPS:
                      IMG_8761.jpgIMG_8769.jpgIMG_8772.jpg

                      Zonder HPS:
                      IMG_8778.jpgIMG_8780.jpgIMG_8781.jpgIMG_8782.jpgIMG_8783.jpg
                      Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

                      Comment


                        #12
                        Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                        Die staan te nat parker,800ml voor die kleintjes is er wat teveel aan

                        Comment


                          #13
                          Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                          Hoi Soulrebel bedankt voor je bericht.

                          Sorry wellicht was ik niet helemaal duidelijk ik heb ze allemaal 2x 400ml gegeven, dus 800ml over 2 dagen verspreid.
                          Waarvan ik ook ongeveer 100ml elke dag via de schotels heb verspreid.

                          De reden dat ik dit heb gedaan is omdat ik een aantal dagen geleden het probleem met het blad zag. ik heb hier ook foto's van geplaatst.
                          Aangezien ik op het begin de potten niet goed heb ingeweekt. en ze dus gelijk al erg droog staan. dacht ik dat het de dames wel goed zou doen als
                          ik de vochtigheid van de pot een beetje omhoog zou krijgen.

                          ze staan momenteel in 11liter potten met schotels hieronder. zojuist de shotels gekeken en deze zijn nog helemaal droog. Top aarde is nog wel een beetje vochtig
                          nadat ik ze vannacht rond 2uur de 2de 400ml heb gegeven.

                          Ik ga vanaf nu weer terug naar de 200-300ml om de dag.
                          Eerste kweek: 4x Think Different (auto)

                          Comment


                            #14
                            Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                            Als de bladeren wat verfrommeld lijken,staan ze te nat,heel herkenbaar,dat komt wel terug goed,beter een beetje droog laten trekken en daarna minderen met water,zolang ze klein zijn

                            Comment


                              #15
                              Re: 4x ThinkDifferent (Auto)

                              Ja te nat heb het ook in het begin voorgehad gewoon beetje minderen en komt vanzelf goed

                              Comment

                              Bezig...
                              X