Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

    Korting op 420shop
    Yooo,

    Ik heb besloten mijn eerste kweek te doen , enkele weken geleden een starterskit gekocht met 3 zaadjes -autoflower white widdow (rqs) - de bedoeling is om te leren en er iets smoorbaars vanaf te halen.
    Ik ben begonnen met de zaadjes te ontkiemen in de voorziene startersbox , met bijgevoegd zakje bacterien (germinating) . deze heb ik wat te hoog laten komen (7cm) eer ik ze verpot heb.
    Het kweken gebeurd in een ouderwetse houten tv kast , waar ik normaal geen schade aan mag brengen , deze kan wel dienen als kweekkast mits wat aanpassingen. mijn lampen verstel ik niet in hoogte , maar ik breng de potten dichter bij de lamp (met ondersteuningen)
    1e setup is het oorspronkelijk materiaal dat ik hier had liggen (eerste 3 weken)
    2e setup , wat extra materiaal , maar nog steeds basic (vanaf eind 3e week)

    1e setup (w1 tem w3)
    *ouderwetse houten tv kast , inbouw met deuren , stopcontact voorziening. (kastruimte lxbxh - 70x60x110mm)
    *2 spaarlampen 9w , 1 spaarlamp 5w (wat?? hehe) , dit had ik hier nog liggen in een fitting , deze boven de plantjes gehangen (>5cm)
    *3 verschillende potten (11L , 5L , 3L - had ze hier ook nog liggen , zal voor de volgende kweek wel 3x 11L kopen)
    *tijdschakelaar (goedkope shit van de gamma)
    *thermometer
    *ventilator vast (gamma)

    2e setup (w3 - eind)
    *idem setup 1 +
    * 3 spaarlampen 23w tornado's
    * extra hydrokorrels voor boven de potgrond (tegen uitdroging)

    2015-02-13 19.31.55.jpg2015-02-13 19.31.00.jpg2015-02-13 19.26.51.jpg
    2015-02-13 19.30.20.jpg2015-02-13 19.30.06.jpg2015-02-13 19.29.22.jpg
    2015-02-13 19.34.03.jpg

    W0: zaadjes planten , ontkiemingsfase (precies 7 dagen tot ze hun kopkes bovensteken)
    W1: start! laten groeien in hun minipotjes (tot 7 a 10mm en dan verpot in grotere potten) - in het vervolg verpot ik ze eerder hoor ( 3 a 5cm) - en in de kast gezet onder 9w spaarlampen (in een afgesloten zak om de luchtvochtigheid hoog te houden)
    W2: verder laten groeien onder 9w + extra ventilator (langgerekte steeltjes met weinig blad) , zak rond de plantjes weggedaan , zat in de weg.
    W3: verder laten groeien onder 9w , plantjes groeien heeeeel traaaag , nieuwe lampen gaan kopen..
    W4: (= NU) plantjes staan nu onder 23W , bladeren ontwikkelen zich veel beter en sneller , keep on growing...

    opmerkingen:
    omdat ik in een kast kweek die niet voorzien is om te kweken , en ik er ook geen schade aan mag brengen (huur app, inbouwkast) doe ik het met de middelen die ik heb.
    Ik ondervind wel een lage luchtvochtigheid , zeker met die ventilator erbij die constant aanstaat.
    Daarom heb ik ook hydrokorrels aangeschaft

    volgende kweek zal wsl in een tentje gebeuren met een hps250 , 4 x11L potten

    Het hele procces is voor mij een leerrijke ervaring , ik zoek regelmatig wat info op maar hoef er niet alle details van te weten , dit komt wel nog maar alles op zijn tijd.
    Ik had in het begin al een plantje gekneusd maar die is er blijkbaar doorgekomen , ondertussen ook al een ander gekneusd, wat zijn die teer zeg
    1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

    #2
    Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

    Veel plezier en suc6 met je eerste kweekje
    Als je goed oplet valt er inderdaad een hoop van te leren, en als je eenmaal de werking van de natuur begrijpt ga je een hoop meer begrijpen

    Hoe heb je je ventilator staan? beter niet direct op je planten blazen als je slim bent

    Have fun
    If life keeps putting you down, You better stay high

    Comment


      #3
      Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

      Yeeps,

      De ventilator staat zoals op foto 2 en 3 , ik wissel regelmatig eens af , laat de plantjes wat wapperen maar niet te hard.
      Hij staat niet rechtstreeks erop gericht , en toch niet zo hard , dus rechtstreekse beschadiging zullen ze niet oplopen hoop ik.

      Ik had wel al eerder moeten switchen van 9w naar 23W en ze ook nie zo lang laten groeien in hun minipotje na de ontkieming , nu kijk ik uit naar de bladvorming die nu toch stukken sneller gaat als voordien.

      Ik heb de plantjes ook een deel moeten ingraven omdat ze zo langerekt waren , lobblaadjes zaten al tot 15cm hehe ...

      thanks

      Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.
      1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

      Comment


        #4
        Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

        Ingraven gebeurt wel vaker (blijft wel zonde maar shit happens ) die strek komt meestal omdat ze te weinig ligt zouden ontvangen in het begin.
        Dat zou mogelijk ook de reden kunnen zijn waarom de blaadjes in zo'n hoek staan maar durf dat niet met zekerheid te zeggen.

        Lieveheersbeestjes kunnen geen kwaad.. in tegendeel juist
        Als je bladluizen zou hebben vreten hun ze op haha
        If life keeps putting you down, You better stay high

        Comment


          #5
          Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

          Lieveheersbeesjes rule! Hoe meer hoe liever

          Ivm de lampen : best 'horizontaal' hangen en dan de lampen er zo kort mogelijk op. Zoek ff achter een plankje boor wat gaatjes erdoor en dan met een bindstrip de lamp vastmaken aan het plankje. Als je wil kan je er ook nog een reflector tussen hangen (bv opengeknipt 50cl stella blik)

          Bij mij heeft de lamp zelfs in het begin een blad geraakt, wat verbrande, maar is nu niks meer van de merken.

          De hydrokorrels maken het wel lastig om aan de grond te voelen of de planten te nat of te droog staan.

          Succes m8!

          Hier mijn kweekverslagje, mocht je interesse hebben: jointjedraaien.nl/wietforum/threads/38009-1x-Easy-Bud-4x-Spaarlamp-23W-Groei-Spaarlamp-150-W-bloei
          Last edited by lovetara99; 14 February 2015, 08:31. Reden: foute link

          Comment


            #6
            Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

            thanks for the info Lovetara99 ! zal mss es zo'n reflector maken .
            De tornado's hou ik voorlopig nog hoe ze zijn, momenteel hangen ze verticaal, maar ik overweeg jouw manier ook wel eens --> link

            picture update:
            11L pot
            2015-02-15 16.36.55.jpg2015-02-15 16.37.19.jpg

            5L pot
            2015-02-15 16.40.16.jpg

            3L pot
            2015-02-15 16.40.40.jpg

            1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

            Comment


              #8
              Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

              Ziet er goed uit! Die filter hang je wel wanneer de plantjes beginnen ruiken

              Comment


                #9
                Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                - heb de zelfde warmtekachel , is een slechte

                Comment


                  #10
                  Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                  Hoezo? Ik heb die kachel ook! Ik vind hem best goed, al is mijn hok maar l1xb1xh1,4. Dus hij draait hooguit 7 min

                  verstuurd mee mn Sonix Ksperia

                  Comment


                    #11
                    Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                    next foto update

                    2015-02-24 22.37.15.jpg2015-02-24 22.38.30.jpg


                    bewateringschema (+-) :
                    1 dag goed voeden (gefilterd water + substral kamerplant meststof >> link )
                    2 dagen droog
                    1 dag water spoeling
                    1 a 2 dagen droog

                    -ik heb er 2 tornado's bijgehangen ,maar zou er nog graag enkele bijdoen zodat ze er elk 4 hebben.
                    Misschien es een opstelling bedenken voor de tent.. , en de bedrading en zo wat optimaliseren , en reflectors maken..

                    -die ventilator doet voorlopig zijn werk (voor zijn prijs)
                    - bij alle 3 zie ik mini pre-flowers aan de 4e of 5e node
                    - nog geen bladverkleuring gehad ( enkel de tip van 2 fanleaves wat verbrand door tegen de lamp aan te zitten maar is niet zo erg)

                    grtz
                    Attached Files
                    Last edited by grow one; 24 February 2015, 23:08. Reden: fotos komen er niet mooi op ...
                    1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                    Comment


                      #12
                      Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                      Foto 3 zoekt ze wel echt naar licht. De andere 2 vinden het prima. Zijn het allemaal dezelfde lampen met zelfde aantal branduren?

                      Comment


                        #13
                        Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                        de tornado's (23w) en de 11w's hebben dezelfde branduren.

                        ja ze snakken naar licht , daarom dat ik 4 tornados per plant wil hangen.
                        merk wel op dat er nog geen licht-reflectie naar beneden is , daar moet ik iets voor fixen
                        misschien volgens Lovetaras principe >> link
                        1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                        Comment


                          #14
                          Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                          hoe staat het ondertussen met deze dames?
                          ben wel benieuwd hoe dit uit gaat pakken

                          overweeg misschien ook eens om dat alu folie eraf te halen en radiatorfolie te nemen, dan kan je ook geen hotspots krijgen

                          Comment


                            #15
                            Re: Kastwiet 3x autoflower White Widdow (RQS)

                            De dames stellen het goed , ze zijn sinds enkele dagen in bloei en groeien supersnel.
                            Ik heb er enkele tls en tornados bijgehangen, maar er zou nog meer licht mogen zijn
                            Ook ben ik overgeschakeld op bloeivoeding. Allemaal redelijk lowbudget hoor...
                            Tent en filter met afzuiging zijn ook ng niet besteld , ik dacht aan een 90x90 secretjardin darkroom2 , filter en afzuiging dia125
                            Foto
                            2015-03-05 13.18.39.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            IMG_20150305_133358.jpg
                            IMG_20150305_133437.jpgIMG_20150305_133525.jpgIMG_20150305_133601.jpg

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            note: ik heb enkele lampen wat opgeschoven voor de foto , zodat je de planten beter ziet , maar je ziet nu wel de schaduwen.
                            de binnenkant van de deuren zijn ook behangen met alufolie , zodat er wel wat meer licht is als de deuren gesloten zijn.

                            Dit bericht is samengevoegd wegens dubbelposting.

                            note 2 : ze zijn nog in voorbloei waarschijnlijk , wanneer kan je pas spreken van bloei ?
                            1e kweekverslag 3x autofem W.W. onder slechts 182w verspreide CFL

                            Comment

                            Bezig...
                            X