Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zo kweek JIJ biologisch, milieuvriendelijk en goedkoop!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

Zo kweek JIJ biologisch, milieuvriendelijk en goedkoop!

Korting op 420shop
    Hallo kwekers,

Ik zie dat veel mensen biologisch willen kweken.
    Maar biologische voedingssupplementen voor planten zijn niet goedkoop.
    Er zijn gelukkig genoeg manieren om goedkoop en biologisch te kweken.
    Compost maken, gier/compost thee maken zijn bijvoorbeeld goede manieren om goedkoop voeding voor je plant te maken.
    Maar Compost maken kost tijd, vaak te veel. Er is nu een manier waarop het veel sneller gaat. Je maakt dan compost in 2 weken!
    Maar om echte goede grond voor wiet te maken moet je ook de juiste ingrediënten hebben.

De info die ik hier gebruik heb ik allemaal van verschillende internet websites gehaald:

Een mengsel voor goede compost is:

Wilgentak
    Brandnetels
    Visafval
    Houtas (van onbewerkt hout en niet te veel)
    Paardenstaart/Heermoes
    Gemaaid gras
    Paardenmest

Wilgentak:
    Het zou een natuurlijke wortelbevorderaar zijn

Brandnetels:
    Koper, ijzer, stikstof(N)

Visafval:
    Fosfor(P)

Houtas:
    Kalium(K)

Paardenstaart/Heermoes:
    Veel mineralen, ook zou het de celwand van je plant sterker maken(dus beter resistent tegen schimmels)

Gemaaid gras:
    Veel stikstof(N)

Paardenmest:
    Bevat bijna alle voedingstoffen

Natuurlijk zijn alle andere GFT afvallen gewoon welkom maar dit is een voorbeeld van een goede compost mix voor je volgende kweek.

Om dit snel te laten composteren moet je het bewerken met een mengsel.
    Dit mengsel ziet er als volgt uit.

Voor de gewone kweker:
    330ml cola
    330ml bier
    330ml ammonia

Voor de organische kwerker:
    500ml urine
    330ml bier
    Melasse

Dit meng je tot het goed gemengd is
    Doe dit in een plantenspuit.

Je legt gras neer op een kale plek grond.
    Spuit dit onder met het mengsel, gewoon onderspuiten dat er wat opligt, moet niet kledder nat zijn maar alles moet zijn geraakt.
    Nu komt een laagje van de rest van het compost mengsel(dus alles behalve het gras)
    Spuit het weer onder.
    Nu weer gras.
    Spuiten met mengsel.
    De rest van het compost mengsel.
    Spuiten.
    Zo herhaal je dit de hele tijd.
    Als je alles hebt liggen doe je er vervolgens wat zwart zand over. Geen dikke laag maar gewoon een laagje.
    Hier een filmpje waar alles in word uitgelegd(het is wel Engels gesproken):

Op deze manier hebje in 2 weken al compost. Natuurlijk als je het langer laat staan word het nog beter verwerkt.

Voor gier pak je hetzelfde mengsel en doe je het in een grote ton of emmer met water en laat je het 10 dagen staan.
    Leng dit wel aan want dit zal nogal sterk zijn voor je planten. Ook bij gier kan je het mengsel gebruiken om het verteren beter en sneller te laten verlopen.

Nu zie ik veel mensen op dit forum die pesticiden gebruiken.
    Ook in de natuur!!
    Dat vind ik super slecht want dit beïnvloed het milieu op een zeer negatieve manier.
    Daarom heb ik hier een paar manieren om je te weren binnen, buiten en in de natuur tegen slakken, reeën, konijnen en insecten.

Slakken:
    Kopertape,
    Slakken kunnen niet over kopertape heen. Ze kunnen wel over koperdraad heen, dit is te weinig schrik voor hun. Kopertape is breder en daarom gaat dat dus niet.
    Gebruik geen slakkenkorrels, dit is ook giftig voor andere dieren die slakken eten.

Alle insecten!:
    kook 1 verse bol knoflook samen met 10 grote brandnetels(zonder zand) in 500 ml water.
    De bol knoflook pel je eerst en dan pers je de teentjes in het water uit. De brandnetels snijd je in stukken van 10-20cm en doe je erbij.
    Kook dit 30 minuten lang op hoog vuur. Zeef het en laat het daarna afkoelen.
    Spuit dit sochtends vroeg of in de avond op je plant, dit is zodat de zon er niet vol op schijnt er er geen brandplekjes zullen ontstaan.

Alle insecten2:
    Een knoflook plantje of meerdere tussen je wiet zetten helpt tegen veel insecten bijvoorbeeld spint!

Reeën, Konijnen:
    Heel simpel, kippengaas. Diep genoeg ingraven zodat konijnen het niet uitgraven. Ook de knoflook-brandnetel thee van hierboven zou het onaantrekkelijk kunnen maken voor deze twee vreters.
    Ik weet alleen niet of dat dat echt waar is maar in het bos waar ik poot zitten ze beide en ik heb geen last gehad van deze twee sinds ik dit middel gebriuk.

Voor de guerillakweker:
    Je kan bij je spot een composthoop maken. Dan hoef je niet alle compost mee te nemen naar de spot.
    Ook gier maken bij je spot is mogelijk. Maar dit trekt wel vliegen aan.

Hopelijk hebben veel mensen hier wat aan en is het misschien nog een stukkie aantrekkelijker om biologisch te gaan kweken.
    Als je nog iets hebt toe te voegen, doe dat dan vooral.
    -De Perfecte Guerilla Kweek
    -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Re: Zo kweek JIJ biologisch, milieuvriendelijk en goedkoop!

Bedankt voor de moeite BeginGrow
    Veel gestelde vragen over het forum

JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    420Shop.NL - Headshop / Seedshop : Korting voor leden van Jointjedraaien.nl

Comment

Helder.mooi stukje. Composteren is toch een vak apart. Ik durf het alleen niet aan om mijn zelfgemaakte compost aan de dames te geven. Het beetje urine gebruiken zou bij mij betekenen dat het niet meer biologisch is. 1 groot afvalvat. Daar is de natuur niet blij mee met zulke hoge concentraties gifgroene uilenzeik. Compost gebruik ik wel voor de moestuin. Voor de dames liever het zekere voor het onzekere en biologische (organisch) voeding en aarde gebruiken. Thx voor het stukje. Gr JB
      Keep em green

Comment

@jointjedraaien
        haha ja was wel ff flink waot type werk.

@jonkiebonkie
        ik ga volgend jaar op mijn eigen compost kweken. dus dan zullen we kunnen zeggen hoe goed het werkt.
        urine is heeel zeker biologisch, komt van je eigen lichaam af!
        zorg er wel voor dat het menselijke urine is trouwens.
        de natuur is echter wel blij met die zeik! om te composteren word veel stikstof(N) vereist.
        dat zit blijkbaar veel in urine vandaar dat je het toevoegd.
        -De Perfecte Guerilla Kweek
        -Biologisch & Goedkoop Voedsel Maken Voor Je Planten

Comment

Bezig...
        X