Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Luiers voor (wiet)planten?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Luiers voor (wiet)planten?

    Korting op 420shop
    Je hebt er vast nooit over nagedacht om een luier in de tuin te gebruiken. Toch gaat een luier je tuiniers leven een heel stuk gemakkelijker maken. Zelfs als jouw planten normaal snel dood gaan en je geen groene vingers hebt is dit precies wat je zoekt. Luiers absorberen niet alleen goed urine, maar je kunt ze ook gebruiken in de grond.

    Zo zitten je planten en bloemen niet snel zonder vocht of juist te veel vocht. Wanneer je de inhoudt van een luier in de aarde verwerkt, krijg je super goed absorberende aarde. Je kunt ze zelfs gebruiken om heel eenvoudig zaadjes te laten groeien. Het is gewoon geweldig hoe makkelijk het verzorgen van je planten dan wordt.

    Het ziet daarnaast ook ontzettend cool uit in een vaas met verse bloemen. Het geeft een kristal-achtig effect en het voedt je bloemen beter. Hierdoor heb je er nog langer plezier van.

    Het voordeel is dat de inhoudt van de luier volledig natuurlijk en milieuvriendelijk is. Geen chemische troepjes en het kan dus geen kwaad.
    Nieuwsgierig geworden? Bekijk de video bij de link en dan wordt alles duidelijk.



    http://www.trendnova.nl/een-luier-om...gezien-hebben/

    #2
    Re: Luiers voor (wiet)planten?

    ik kijk steeds meer uit naar je kweekverslag
    [COLOR=#a9a9a9][B][SUB]Een pad ontstaat door er op te lopen[/SUB][/B][/COLOR]

    Comment


      #3
      Re: Luiers voor (wiet)planten?

      Mijn eerste kweek gaat zo spannend worden, dat ik zelf allemaal nog niet meer weet hoe ik het ga doen haha. Nee maar mogelijk ga ik deze 'techniek' toepassen. Tenzij iemand hier weet te overtuigen om het NIET te doen, anders zie ik niet waarom het geen kwaad kan

      Comment


        #4
        Re: Luiers voor (wiet)planten?

        ik dacht dat die aborberende korrels maar in 1 richting werkten....
        Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dan men karakter heeft...

        Comment


          #5
          Re: Luiers voor (wiet)planten?

          Dacht dat dat systeem maar beperkt werkte. Maar is sowieso het proberen waard.

          Comment


            #6
            Re: Luiers voor (wiet)planten?

            ik gaat dit is volgen denk ik.

            FF me stoel pakken
            sigpic
            LED there be light

            Comment


              #7
              Re: Luiers voor (wiet)planten?

              gebruik ze in de kroeg als het erg druk is.
              verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

              Comment


                #8
                Re: Luiers voor (wiet)planten?

                Ik kom ook ffe zitten , ik heb genoeg luiers verschoont nooit een uitgewrongen trouwens volgens mij word het water/plas opgeslagen in korrels wat verranderd in gel Geloof ook niet dat je dit water weer kan opnemen

                Comment


                  #9
                  Re: Luiers voor (wiet)planten?

                  je moet luiers op cocco,s basis hebben
                  verzonden vanaf mijn bos hut met tamtam

                  Comment


                    #10
                    Re: Luiers voor (wiet)planten?

                    Ik ga volgende week beginnen met kweken. Ik ga dit proberen. Hopelijk gaat het werken. Ik laat het jullie weten

                    Comment


                      #11
                      Re: Luiers voor (wiet)planten?

                      Die korrels zijn niet giftig , bij een reptielenzaak krijg je aquacrystals daar kun je liters mee maken , een potje voor een hoop liters voor 10'euro


                      Sended from far far away

                      Comment


                        #12
                        Re: Luiers voor (wiet)planten?

                        Kijk (je)moeders weten dat

                        Ik ga je ook volgen FlamingMango, denk dat de zuigkracht van wortels inderdaad het vocht weer kunnen onttrekken.
                        Stemma doet het forum, stout 2017

                        Stemma doet stout (2016)
                        Dark Devil en Punisher#2 in huize Stemma

                        Comment


                          #13
                          Re: Luiers voor (wiet)planten?

                          Waarom dan niet meteen op Agar Agar?
                          Een pakje van 10 gram kost nabij de 1,50 (albert heijn) en is genoeg voor een halve liter. Bij de Toko kun je het vast goedkoper krijgen. Een vriend van me kocht een kilo voor 30 euro. Genoeg om een huis in de gelei te zetten.
                          Ik gebruik het voor mijn plantjes in flesjes en potjes, en daar werkt het prima bij. pH blijft mooi stabiel en alles kun je zelf toevoegen aan het begin.

                          Agar kun je trouwens wegspoelen met warm water zonder de wortels te beschadigen. Voor bijvoorbeeld hydro is dat een lekker begin.
                          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                          Comment


                            #14
                            Re: Luiers voor (wiet)planten?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Stemma View Post
                            Kijk (je)moeders weten dat

                            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
                            Waarom dan niet meteen op Agar Agar?
                            Ik gebruik het voor mijn plantjes in flesjes en potjes, en daar werkt het prima bij. pH blijft mooi stabiel en alles kun je zelf toevoegen aan het begin.
                            Ja het is vergelijkbaar materiaal. Mogelijk is de uitkomst het zelfde. Alsnog is het van ander stoffen gemaakt. Als nog waard om te proberen? Of zouden de verschillen te klein zijn?

                            Comment


                              #15
                              Re: Luiers voor (wiet)planten?

                              Nee helaas, het is verre van vergelijkbaar als we het hebben over planten kweken.
                              Agar is een soort gelatine met bijna enkel C-H en O verbindingen vergelijkbaar met olie, of plantmateriaal. Luiervulling is een zoutcomplex met suikers. Vergelijkbaar met uitgebakken gips+honing+silicaat.
                              Het probleem met luiervulling kan zijn dat je plant een overdosis Na, Mg, Ca ofzo krijgt. Bij agar is dat effect minimaal. De silicaat in de luiers kan daarentegen wel goed zijn tegen schimmels, een beetje afhankelijk van welke vorm het is. Maar dat is het geheim van de fabrikant.

                              Ik zou het wel leuk vinden als je het alsnog wilt proberen. Dikke kans alleen dat zodra de plant een flink formaat aanneemt, hij dieper in de gel wegzakt.
                              Ooit heb ik een pot agar bewaard, die bleef zeker 3 maanden transparant. Ik weet niet hoe dat zit met luiervulling.
                              De twee naast elkaar zou wel een leuke vergelijking zijn.
                              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                              Comment

                              Bezig...
                              X