Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

    Oorspronkelijk geplaatst door FlintStoned View Post
    Leuke update. Het rot ook mooi in beeld gebracht. Had toch even zitten turen maar op de foto kan ik het niet vinden voor ik verder scrolde.
    Ik dus ook niet, pas tijdens de derde check van de dag kwam ik erachter.
    Check ik dan echt 3 keer per dag? Neuh, maar met lekker weer zit ik graag buiten met mijn koffie. Dan moet je toch soms effe kijken.

    Als ik met de plant schud dan vliegt er trouwens een zieke golf aan spuugbeestjes (cicaden) op. Best geinig, maar die zorgen ook voor gaten in de plant, dus rotkans verhoging. Amai.
    Niks aan te doen.


    Thanks voor de respons Flintstoned en Chemiel!
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    Comment


      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

      Wat een rotfestijn, potverdomme. Beetje jammer, maaaaar ik had het voorspeld. De BBK is een prachtige soort maar veel te compact. Bijna alle hoofdbuds zijn voor de bijl gegaan. Blijft na het drogen een beetje prut van over.
      Toch maar een binnenrondje mee proberen. Ooit, wanneer de tijd rijp is.
      Ja, foto's heeft weinig zin. Sinds vorige week weinig nieuws onder de zon.
      Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
      Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

      Comment


        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

        idd jammer van het verlies... knakken helpt bij mij best goed om toprot tegen te houden, je hebt dan niet 1 grote bud, met meer kans op schimmels, maar eerder kleinere buds verdeelt over de horizontale lengte van de tak.DSC_0020.jpgDSC_0021.jpg
        merry spliffmas

        Comment


          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

          Ja dat knakken heb ik overwogen, maar voorgaande jaren werkte het niet echt rotbeperkend. Daarnaast is de plant te vol om uberhaupt te knakken; de takken kunnen nergens heen en blijven op elkaar liggen. Dan is het risico nog groter. Ook de wond die bij het knakken kan ontstaan is niet altijd even veilig. Ik red gewoon wat er te redden valt, en daar doe ik het maar mee. Wordt alsnog wel een weckpot vol hoor. Nu oogst ik in etappes; alles waar rot in komt, gaat eraf. Als het de moeite is om weg te knippen, dan knip ik de rot weg. Als het de moeite niet waard is, dan gaat het op de composthoop.
          Ik heb zelfs nog wat zaden weten te redden. Die zijn nu aan het indrogen, en worden gebruikt voor de backcross over een maand of twee.
          Voordeel is gelukkig dat de vader een vrij sativa plant was, en relatief resistent. Ik wilde die er eigenlijk uit gaan kweken, maar nu liever niet meer.
          Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
          Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

          Comment


            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

            Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
            Ja dat knakken heb ik overwogen, maar voorgaande jaren werkte het niet echt rotbeperkend. Daarnaast is de plant te vol om uberhaupt te knakken; de takken kunnen nergens heen en blijven op elkaar liggen. Dan is het risico nog groter. Ook de wond die bij het knakken kan ontstaan is niet altijd even veilig. Ik red gewoon wat er te redden valt, en daar doe ik het maar mee. Wordt alsnog wel een weckpot vol hoor. Nu oogst ik in etappes; alles waar rot in komt, gaat eraf. Als het de moeite is om weg te knippen, dan knip ik de rot weg. Als het de moeite niet waard is, dan gaat het op de composthoop.
            Ik heb zelfs nog wat zaden weten te redden. Die zijn nu aan het indrogen, en worden gebruikt voor de backcross over een maand of twee.
            Voordeel is gelukkig dat de vader een vrij sativa plant was, en relatief resistent. Ik wilde die er eigenlijk uit gaan kweken, maar nu liever niet meer.
            Hoi LR,

            Wat je zegt, de plant is te vol. Rot is rot en daar doe je nu eenmaal niks tegen .
            Mooi man, nog wat zaden weten te redden. Benieuwd wat je kruisje zal worden .

            LR, goed weekend joh en laat de afbloei goed zn werk doen ...

            Hippie .
            The seeds of today are the flowers of tomorrow

            Comment


              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

              Thanks hippie! Die afbloei, ach, dat hebben de autoflowers mogen doen. Nu ben ik al lang blij dat ik minstens 1 weckpot kan vullen met bbk, en minstens een halve met de domina.
              Ik heb al een testertje BBK geproeft; erg hooi-achtig door de vroege oogst, maar hier en daar hintjes van dr. pepper en op het eind een bizarre aardbei-smaak.
              Iedere extra week zorgt er voor dat die smaak kan ontwikkelen, dus ik probeer steeds zo lang mogelijk te wachten. Maar ik kan iedere dag toch wel 5-6 toppen plukken vanwege de rot. Dit mooie weekend pak ik nog mee, en daarna gaat alles om denk ik.

              Wees niet getreurd, daarna komt er een mooi rookverslag van alles wat in de tuin stond dit jaar.
              Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
              Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

              Comment


                Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                Wed Oct 22 16-44-18.jpgWed Oct 22 17-35-15.jpg
                Testje met de usb-microscoop. Goedkope kutrommel. Bah. Maar wat wil je, met verlichting van bovenaf?!
                Foto 1 is van de trichomen op de BBK. Foto 2 is van het blad. Ik ga nog even uitzoeken of ik de belichting van onderen kan doen; krijg je veel beter resultaat zonder reflectie en datsoort shit.
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                  Ah, heerlijk rustig. Zo hier in de buitensectie.
                  De vrouwen ruimen hun bikini's op. Schaarsgekleed is over. Terwijl het in cannabisland nu pas begint. Of niet. Hangt er vanaf of je autoflowers hebt gekweekt.
                  Zoals ik beloofd heb, een rookverslag van de planten die dit jaar mijn tuin hebben mogen bewonen. Ooit gejat van QnQ, maar het is een prima model.

                  LET OP! DIT IS EEN SCROLL FEESTJE! MAAR, ER STAAT OOK INFO OVER DE PLANT BIJ.

                  Amnesia Autofem

                  Breeder: Hyseeds.
                  Prijs: €15 per 5 femzaden.
                  Genetica: "60% Sativa, 20% Indica, 20% Rudelaris"
                  THC : BOMVOL


                  Cijfers (0/10)

                  - Uiterlijk : 8. Fluffy fluf, takken met calyxen en millimeters dik blad. Alles zit vol met THC, bovenmatig gigantische calyxen ook.
                  - Compactheid : 3.
                  - Geur : 8. Zoals de amnesia uit de shops.
                  - Smaak : 9. Zie geur, maar dan wat beter.
                  - Trichomen : 10. Net zoveel trichoom als iets anders.
                  - Opbrengst: laag. Voor een autoflower maar als ik de takken en het blad wegdenk blijft op 60cm plant ongeveer 10 gram over.

                  A1.jpgA2.jpgA3.jpgA4.jpgA5.jpg

                  Hoogte komt uit op circa 40-60cm verpakt per 2 stuks in een 9 liter pot met LR2 mix. In de volle grond wordt 't niet veel. Te gevoelige plant. Eet veel, wel gevoelig voor meeldauw op vochtige plekjes. Plant maakt weinig top aan, maar flinke calyxen. Zo groot als erwten. De meeste zijn helemaal niet bevrucht. Mooie foxtailing.


                  Critical Jack Autofem

                  Breeder: Growers choice.

                  Genetica: "Critical, Ruderalis, Jack herer"
                  THC : okay


                  Cijfers (0/10)

                  - Uiterlijk : Prima, leuk plantje in kerstboomvorm.
                  - Compactheid : 6.
                  - Geur : 6. Zurig zoet.
                  - Smaak : 8. Als je van critical houdt, dan is dit wel leuk. Jack herrer zit in de volgende generatie weer.
                  - Trichomen : 8. Ik vind dit voldoende..
                  - Opbrengst: 8. Dikke prima voor een autoflower.


                  CJ1.jpgCJ2.jpg

                  Een jaar oud zaadje, slecht bewaard door mijzelf. Waar twee planten uit komen. Dat is een leuke verassing. Hoogte rond de 70-90cm. Houdt van veel stikstof, kan veel hebben. Meerdere malen omgewaaid, kreeg pas na veel regen toprot. En meeldauw.


                  Northern Lights x Big bud

                  Breeder: Hyseeds.
                  Prijs: €15 per 5 femzaden.
                  Genetica: "Northen light x Big bud"
                  THC : okay


                  Cijfers (0/10)

                  - Uiterlijk : geinige bonsai. Dweggroei vanuit de ruderaliskant.
                  - Compactheid : 8.
                  - Geur : 6. Zurig zoet, maar ik herken weinig northern ligts.
                  - Smaak : 6. Tsja, zurig. Zoetig. Meer zuur.
                  - Trichomen : 8. Ik vind dit voldoende..
                  - Opbrengst: 7. Prima, maar er zijn 2 phenotypes, de kleinste brengt weinig op.


                  nlxbb1.jpgnlxbb2.jpg

                  Leuk robuust plantje. Doet het aardig in pot. In de volle grond niet zo. Meeldauwig. Niet teveel voeren.

                  Bubblegum x OG Kush

                  Breeder: Homemade.
                  Prijs: .
                  Genetica: "The elusive bubblegum and the OG Kush"
                  THC : Nice.


                  Cijfers (0/10)

                  - Uiterlijk : Mooie indica.
                  - Compactheid : 10.
                  - Geur : 8. Cola, aftershave en benzine.
                  - Smaak : Divers. Nog niet goed droog.
                  - Trichomen : 8. Ik vind dit voldoende..
                  - Opbrengst: ruim voldoende, maar geen buitenplant.

                  BBK1.jpg

                  Dit is misschien wel de mooiste plant die ik ooit gehad heb. Maar niet voor buiten. Geen meeldauwproblemen, na hevige regen veel rot in de compacte toppen. Geurig, megacompact en onmogelijk om buiten af te bloeien tenzij je verduisterd. Geen zin in. Ze is te vroeg gestorven.

                  Ik zit aan de maximale unit van de plaatjes uploader.

                  Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                  Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                  Comment


                    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                    Amnesia x haze

                    Breeder: ? Gevonden in de kast.
                    Prijs: Gratis.
                    Genetica: volgens de bijsluiter "Amnesia autofem x auto haze"
                    THC : NIETS


                    Cijfers (0/10)

                    - Uiterlijk : Mooie sativa.
                    - Compactheid : 3. Veel foxtailing
                    - Geur : Ananas en zoet fruit.
                    - Smaak : 10, zie boven
                    - Trichomen : 1. Nagenoeg niets.
                    - Opbrengst: Prima, weckpot vol. Maar geen thc dus.
                    ah.jpgah1.jpg

                    Leuke plantjes, veerkrachtig en herma. Heerlijke geur en smaak, maar nagenoeg 0 THC. Geen idee hoe ik aan die zaden kom, maar ach, leuk spul. Als ik ooit een THC-bom heb waarvan ik weet dat de thcvorming dominant is, dan kruis ik die er door. Hij heeft potentieel, maar als herma en thcloos is het niet de moeite waard.


                    Black Domina

                    Breeder: Wietzaadjes.nl.
                    Prijs: 19.95 voor 5 stuks.
                    Genetica: "voornamelijk indica"
                    THC : Goed beladen.


                    Cijfers (0/10)

                    - Uiterlijk : Mooie indica, goede kaarsvormige lange toppen.
                    - Compactheid : 9. Heel compact, diepe indica.
                    - Geur : Dennen, babypoep.
                    - Smaak : 10, zie boven
                    - Trichomen : 8. Prima.
                    - Opbrengst: Prima, weckpot vol. Maar veel rot.

                    DSCF6977.jpgDSCF6980.jpgDSCF6979.jpg

                    Te vroeg geoogst, bloeit aan de late kant. Daardoor wat fluffy. Maar prima opbrengst voor zo'n zwakke plant. Veel last van meeldauw en rot. Mag veel voeding. Bloeit traag bij lage temperaturen.
                    Smaak is heerlijk, leuk effect; goeie stone. Kleine compacte topjes op lange stelen.
                    Last edited by LR2; 23 October 2014, 15:55.
                    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                    Comment


                    • Rietslang
                      Rietslang commented
                      Editing a comment
                      Leuk leesvoer, mooi beschreven en babypoep?? Welke terpenen zijn hier dan verantwoordelijk voor, kan er mij de geur moeilijk inbeelden, wss veraf vd poespoep

                    Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                    mooie plaatjes en zo te zien nog wat mooie resultaten kunnen halen met deze soortjes, ik vroeg me af na hoeveel weken bloei je de soortjes hebt geknipt waarbij je aangeeft dat ze te vroeg geoogst zijn? ik heb namelijk nu 5 plantjes critical x jack herrer fem geen autoflower te drogen hangen en moest deze na 6 weken helaas oogsten door extreme groei in rot percentage. en vraag me dus af of hier nog een lekker rokertje vanaf gaat komen aangezien ik geen middelen heb om de trichomen te kunnen bekijken. (toppen plakte wel goed tijdens het knippen)
                    maar ik zal je topic niet kapen was benieuwd hoeveel te vroeg je moest gaan knippen.

                    Maar ik zeg ziet er super netjes uit en leuke diversiteit in je tuintje gehad zo te zien!

                    grtz Bigbuds
                    https://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/41014-1x-low-dwarf-AF-seedmakerseeds-1x-OG-Kush-zaadje-uit-wietzakje

                    Comment


                      Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                      Goed uitgewerkt verslag van diverse soorten. Veel info over het eindresultaat, dit heeft meer waarde dan wat er op een verpakking staat. Hier kun je als kweker wat mee.
                      Geen soorten voor mij btw.

                      Nog ff:
                      Babypoep.... hahaha, kan het vagelijk terughalen uit mijn geheugen; ik pas!
                      Veel rookplezier toegewenst.

                      Comment


                        Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                        Leuke eindpost, interessant verslag. Prettig om door te nemen.

                        Ga zo door!

                        Comment


                          Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                          Mooi overzicht van alle soortjes zo inderdaad.

                          Je hebt in ieder geval weer een mooi voorraadje om van te genieten

                          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                          Comment


                            Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                            @Wietefras: jep een voorraad zo groot dat ik dus twee extra weckpotten moest kopen van 2L. Ik heb nu bijna 10L toppen, veel te veel voor mij alleen. Ik heb alleen de deal met mezelf dat het nooit voor geld verhandeld mag worden. Maar daar is altijd een creatieve invulling voor te vinden in mijn vriendenkring gelukkig. Goede fles wijn, lekker eten of iets dergelijks. Soms doneer ik het gewoon.
                            @Flintstoned: thanks man!
                            @Vale: gelukkig is het alleen de geur, niet de smaak
                            @Bigbuds: ik heb hem dit jaar ook wat vroeg om moeten doen. Maar zolang ze plakken zit je goed hoor! Na hoevel weken ik geoogst heb, dat weet ik zelf niet eens haha! Rijp voor de slacht is rijp voor de slacht. Als je weken bij gaat houden dan krijg je een hele ruwe schatting, kan zomaar 3 weken langer duren bij een ander want iedere plant/omstandigheid is uniek. Ik wil daarom zo min mogelijk guidelines verschaffen qua bloeitijden, ik zag dit jaar namelijk (in mijn ogen) heel veel topics met berichten in de zin van 'mijn plant had al lang rijp moeten zijn want de verpakking/anderekwekers blablabla'. Terwijl iedereen inmiddels moet weten dat de trichomen en calyxzwelling de beste houvast zijn. Alle rokertjes uit eigen tuin zijn de moeite waard vind ik, behalve die amnesia x haze van mij dan

                            Nu lekker curen, wachten en genieten. Ondertussen verder met mijn rommelprogramma in mijn rommeltopic. Volgend jaar autodomina! Die is tenminste op tijd klaar hehehe
                            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                            Comment


                              Re: LR2's Tweeduizendveertien outdoorganjakweek

                              Mooi verslag en hele mooi oogst geniet er van
                              God was never on your side..

                              Comment

                              Bezig...
                              X