HI allemaal wie kent hierop een antwoord helft ziet groen en andere helft geel groen
graag oplossingen aub deze plant kampt er al mee vanaf het begin dat hij groeide
HI allemaal wie kent hierop een antwoord helft ziet groen en andere helft geel groen
graag oplossingen aub deze plant kampt er al mee vanaf het begin dat hij groeide
tien euro op ijzer tekort
Toen was er licht, en God aanschouwde onze schrale oogst en weende bitter.
tekorten :O had je die dan niet over gehele plant moeten zien ipv half groen half geelgroen :O
Yo killer,
Niet opnieuw he man... Ik denk: Mg tekort door overdosis Ca. Want ik weet dat je er durft toevoegen in de groei killer
De redenen van mijn verdenkingen zijn:
- op de eerste foto merk ik streepvorming op en van het slachtoffer blijven de nerven groen
- en de algemene zeer donkere kleur van je plantjes wat meestal wijst op teveel aan Ca
Enkel Ca gaan toevoegen is altijd zeer gevaarlijk omdat net zoals er een NPK verhouding bestaat, er ook een CaMg verhouding bestaat. Indien je kraantjeswater gebruikt zou je in principe zelf eerst een Mg gebrek moeten tegenkomen. Dit laatste kan echter heel subtiel zijn zoals in dit geval volgens mij.
Mg is verantwoordelijk voor veel processen in een plant, dat kun je hier lezen. Als het Mg opraakt vallen alle processen binnen de plant die steunen op Mg eerst stil voor het bladgroen begint afgebroken te worden. Wanneer je duidelijk merkt aan het blad, ik zit met een Mg tekort, is het in feite al te laat. Maar dit is meer materie voor onze monty.
Heb je Ca oplossing toegevoegd mate?
Grtz $iR
Laatst gewijzigd door $ir_Smoke_Allot; 6th March 2010 om 17:34
ik heb niets toegevoegd van ca oplossing of dergelijke enkel juist potgrond en bewatering via regenwater dus dit zou in principe geen problemen geven denk ik zo
dus mg tekort kan dan practisch ook al niet
trouwens deze plant zag in het begin er al wat misvormd uit en had deze verkleuringen al vanaf de lobblaadjes dus tekorten zouden dan al wel heeeeel vroeg zijn voor dcm potgrond
Tis uniek mooie plant vind ik heb je nog meer foto's wil wel is zien hoe die zijn eigen ontwikkeld
Ik denk niet een tekort he killer...maar een teveel, waardoor een andere stof niet opgenomen wordt.
Grtz $iR
@ belladonna deze foto dateerd van gisteren zal wekelijks of om de paar dagen nieuwe pic van deze plant hier posten en de evolutie met jullie allen delen tot dan blijven onze pro kwekers gissen naar een oplossing![]()
een teveel klinkt ook raar als je geen voeding geeft :O
Beetje meer info geven he killer, maakt een reeds moeilijke diagnose al iets eenvoudiger. ik probeer je ook maar te helpen...
- heb je gekiemd in stekgrond?
- hoe lang staat dit plantje al op deze bodem?
- kan het zijn dat onder de grote bladeren die wij nu kunnen zien er bladeren zijn die er ook niet te katholiek uitzien?
- groeit ze evensnel als de groene vertakking?
Toch vind ik nog steeds dat je plantjes strepen tussen de nerven beginnen vertonen. Over het rood durf ik me niet zo uitspreken, maar volgens mij is vooral de grote blauwe cirkel een voorbode van Mg tekort.
Zoals er een ideale NPK verhouding is voor onze canna, is er ook een ideale CaMg verhouding (3:1). Ik weet niet goed of je dit verstaat maar zou idd nog geen probleem moeten geven op je potgrond. Indien je bvb zelf je bodem samenstelt en je neemt laat ons zeggen 5:1, dan zit er nog evenveel Mg in je bodem (1 deel) maar veel meer Ca. Dit zorgt ervoor dat alleen de Ca wordt opgenomen en niet langer de Mg (of toch in veel mindere mate dan optimaal zou zijn).
Bij de super silver haze had ik ook zon freak, maar dan wel over de hele plant. Ik heb er het raden naar... Misschien is dit wel zon plantje zoals bella er deze zomer eentje had, 2 plantjes uit 1 kiem en wordt de een teruggedrongen ofzo, freakje dus. I dunno.
wortelschade meegemaakt?
Of misschien een ziekte van het genre TMV? Tzijn soms precies nog enkel groene stippen die overblijven.
volgens mij zal het niet lang duren met je wekelijkse foto's omdat als je plantje in de bloei gaat schieten ze nog veel meer stoffen uit deze vertakking zal trekken waardoor ze kapot zal gaan.
Grtz $iR
Laatst gewijzigd door $ir_Smoke_Allot; 6th March 2010 om 16:25
- heb je gekiemd in stekgrond? neen tussen vochtig keukenpapier
- hoe lang staat dit plantje al op deze bodem? een maand ofzo staan ze in deze grond
- kan het zijn dat onder de grote bladeren die wij nu kunnen zien er bladeren zijn die er ook niet te katholiek uitzien? die onderste wel die bovenste trekken weer bij
- groeit ze evensnel als de groene vertakking? groeit even snel![]()
Laatst gewijzigd door killercore; 6th March 2010 om 20:02
echt strange...
en direct van het keukenpapier in de dcm potgrond?
Grtz $iR
neen ze hebben nog 2 weken onder tl lamp voorgegroeid in stekgrond
een albino misschien?
Grtz $iR
zwavel of ijzer tekort
-Zwavel
Zwavel stimuleert de aanmaak van groei bevorderende eiwitten. Deze eiwitten bevorderen de stofwisseling van de plant. Zwaveltekort komt in een kweekruimte niet vaak voor. Het ontstaat meestal door overvloed van andere meststoffen. De symptomen komen als eerst naar voren bij de bladeren op de top van de plant. Die zullen wat gelig van kleur zijn. Je kan zwaveltekort oplossen door te zorgen dat je grond beter doorlucht wordt
ijzer-Ijzer
Voor de productie van bladgroen is ijzer nodig. Een tekort aan ijzer zal in de groeipunten voor verkleuring zorgen terwijl de nerven groen blijven. Ijzertekort komt niet vaak voor omdat de meeste meststoffen in de winkel voldoende ijzer bevatten. Mocht je toch deze symptomen zien check dan de pH van je medium om te kijken of dit te hoog is.
dit is duidelijk zwavel tekort !!!!
ok stafford kan ik ergens begrijpen MAAR
hoe kan het dat het dan enkel bij dit plantje voorkomt in zo'n sterke vorm en bij de anderen niet??
en geef geen voeding bij dus tot zover zwaveltekort en de bladeren kleuren van beginnens af al zo en maar over 50% van de plant heb ik deze verkkleuring wat betrefd de ph die je vraagt bij het ijzertekort heb ik hier constante ph van 5.8 die ik om de 2 dagen meet dus met de ph is niets mis
hopelijk ben je hier wat mee stafford en kan je me de oplossing geven te weinig doorluchting is ook best raar mits ik onder de potten enkele houten blokjes heb gestoken vanwege ervaring met eerdere kweek
Laatst gewijzigd door killercore; 7th March 2010 om 07:11
hoi
is gewoon stikstof en kalium tekort, gewoon wat extra voeding geven.. Is dat één plant, de ene kant groen andere kant geel? Lijkt erop dat de voedingstroom naar die bepaalde tak niet goed verloopt en niet genoeg voeding krijgt.. Als je bladvoeding spuit op dat gedeelte van je plant zal ie vlug terug groen worden..
Maak een iets sterkere dan normale voedingdosis aan en spuit zoveel keer per dag als je wilt tot dat gedeelte terug groen is.
Als het een aparte plant is moet je meer gaan voeden, want lijkt in 4 weken geen eten gekregen te hebben hehe, ook je andere planten zijn nu lichter van kleur aant worden.. Sinds je zegt geen voeding te geven zou ik er toch mee beginnen of al je planten gaan geel worden
Het is grotendeels een kaliumtekort, sinds kaliumtekort de bladeren geel worden van de bladrand naar de nerf toe. Bij een stikstoftekort wordt het blad geel van bladpunt naar steel toe. Op enkele andere bladere die nog redelijk groen zijn, zie je dat ze lichtgroen aant worden zijn en langzaam van de bladrand naar de nerf toe. Gewoon bloeivoeding geven omdat die meer kalium bevat dan groei..
groets
Laatst gewijzigd door OnlineAlien; 8th March 2010 om 16:27
heb hier tuinkali in fijne korrel staan zou ik dit beetje geven ??