Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Last edited by westport; 25 April 2010, 23:54.

    Comment


      #17
      Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

      Ik heb het ook nog gedaan de kleine verplaatsen naar het midden maar doe dit niet meer.
      de grote die in het midden staan worden ook veel mooier daar ze meer licht hebben en gaan meer opbrengen.
      Ik denk dat ze meer produceren dan dat de kleine die verplaatst worden kunnen inhalen.
      Vanals je ze op 12/12 zet gaan de kleine aan de buitenkant toch beginnen groeien, die willen zo snel mogelijk naar het licht.
      Dikwijls komen ze nog op dezelfde hoogte maar hebben wel wat minder vertakkingen.
      Hangt ook af van welke soort, indica of sativa.
      Sativa kan tijdens de bloei tot 200 a 300% groeien daar indica een 100 a 200% groeit tijdens de bloei.

      En inderdaad stekken gaan meer renderen maar dan sta je ook met meer planten en dat wil ik vermijden.
      Je bent dan wel beter dat je zelf je stekjes maakt want heb al kweekers gehoord dat stekken kopen die ze dan toch nog 2 of 3 weken moeten laten voorgroeien.
      Allesins bedankt voor je reactie jona.

      ga je zeker opvolgen.
      groene groeten

      Comment


        #18
        Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

        Eyyy mate!

        Als ik zo die hoogte-verschillen zie in je tent valt het toch best mee, je kan ze natuurlijk altijd nog op een verhoging plaatsten om de meeste bud bij het licht te krijgen. Dit is zowiezo een aanrader, als je naar maximale opbrengsten wil werken. Natuurlijk zal je de voeding ook moeten aanpassen aan de hoeveelheid licht en het liefst met n lkkre 28 graden voor de dames. Wat ik nu al merk bij mijn kweek is dat je de ajust-a wing ontzettend laag op je gewas kan hangen zonder enige verbranding door de perfecte warmte afvoer via de zijkanten. Heb jij toevallig ook al die spreader eronder hangen? Wanneer je deze eronder hangt met de kap op stand 2 en de lamp in de middenstand kan je al helemaal laag blijven (tot 35 cm) met een oscilerende fan tussen toppen en lamp. De perfecte spreiding van het licht door de ajust awing vraag ik me zelfs af of het bij deze kap uitmaakt de kleine dames recht onder de kap te zetten? Ik zie bij mij dat ook de buitenste dames mooi in de hoogte gaan met nog steeds lkkr korte internodes. Ik zou me zkr geen zorgen maken om dit hoogsteverschil, ten eerste vangt die kap dat perfect op met zijn mooie spreiding en ten 2e kan je altijd nog verhogen. In plaats van rouleren draai ik de dames elke dag een kwart slag zodat alle budjes mooi ontwikkelen. Zkr in een crouded tentje is dit een must om alles mooi tot ontwikkeling te krijgen.
        Ik zie dat je kweektent een mat witte binnenkant heeft. Ik raad het je sterk aan om mylar op rol te halen en hier de binnenkant mee te bekleden doormiddel van dubbelzijdig tapijttape, scheelt enorm qua isolatie en geeft maximale reflextie, zelft meer als die flut mylar welke in die nieuw model tenten zit! Voorheen warmde mijn kweekkamer langzaam op en moest dus extra stroom verbruiken om alles maximaal te kunnen ventileren. Nu blijft de temp buiten me kweektent onveranderd en is de stabiliteit in temp gewoon de shit hahahahha. Ik denk zelf dat n zomer binnenkweek geen probleem meer voor mij is. Niet dat ik dat van plan was ofzo
        Nog een ander iets: Ik weet dat je op coco's gigantisch kan verhogen met je voeding, besef wel dat je met minerale voeding werkt welke wel degelijk de smaak van je weed kan verpesten. Dus mocht je zwaar gaan voeden, probeer de pk 13/14 minimaal te houden en zkr 2 weken te spoelen. Zelfst op een arm medium als coco's

        Weer genoeg gelult zo, ben benieuw naar de tweelingen, laat maar komen die schatjes
        De link naar mijn draadje: http://jointjedraaien.nl/wietforum/t...-Fruity-Forest

        Greeetzz amigo
        Last edited by Psycho; 25 April 2010, 17:47.

        Comment


          #19

          Comment


            #20
            Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

            yooo jona ik zij toch dat het cocos helemaal goed ging komen,,,niet mopperen over je e.c die is goed heb ik je al vaker benadrukt en je doet het goed.. houd het max 1.6,, daarboven hoef je niet te komen. en wat betreft net dat beetje hoogte verschillen is normaal met de laatste die in de hoeken komen. een goed alternatief was geweest als je ze eens had verplaats en gedraaid. de binnenste na buiten en de buitenste naar de binnenste. mijn suggesie zet de volgende keer eens 3 of 4 minder in je hok, zodat ze niet zo over elkaar heen hoeven te hangen, je zult zien dan dat ook de onderste topjes meer naar boven schieten wat je alleen maar tegoeden komt... en niet mopperen jona ziet er toch goed uit jongen zo greetzzzz robster

            Comment


              #21
              Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

              UPDATE: WEEK 2 BLOEI:
              General View:
              GroteFoto-NCYITMZN.jpgGroteFoto-JXHVOB8F.jpgGroteFoto-KKNL3UAY.jpgGroteFoto-U8LOPIXO.jpg
              Als eerlijke kweker toon ik dus ook de mindere kantjes. Maar ik begrijp heel goed dat jullie geen threads volgen om enkel maar tekorten te zien. Dus heb ik dan ook even de tijd genomen wat foto's neer te zetten van de bud(jes) in week 2 van de bloei:
              GroteFoto-CJTWGZGD.jpgGroteFoto-XPN4QD3Y.jpgGroteFoto-VFAEUEQK.jpgGroteFoto-W4X7FUHE.jpg

              Hieronder nog even de General View met de lamp uit:
              GroteFoto-D7K7JGD6.jpg
              Last edited by Jona; 26 April 2010, 23:21. Reden: spellingsfout

              Comment


                #22
                Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                jona start op cocos met ec 1.0 niet 1.2 voor de jonge vrouwen..

                verder je gaat rulen.. aarde kweek kan hier niet aan tippen.. dit weet ik uit ervaring

                klein tipje van the robster... schaf eens atami cocos a & b aan beiden 1 liter kosten je 8,50 de duurdere shops willen dit wel eens 9.95 laten kosten en test daar eens paar plantjes mee uit zeker het proberen waard nou ga zo door ik blijf je volgen jona peace robsterr

                Comment


                  #23
                  Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                  Las al dat je met HPS kweekte.

                  Je planten zijn toch verdubbeld in lengte nadat je op 12/12 bent gegaan?
                  Hoeft niet perse erg te zijn, maar soms wil je het liever niet.

                  Ik vraag me dus af of als je blauw licht blijft houden in de eerste weken van 12/12 je het strekken dan wat tegengaat..

                  Mooi hokje heb je verders en mooi veldje eronder!

                  Kweekse,
                  Buizerd

                  Comment


                    #24
                    Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                    Oorspronkelijk geplaatst door Buizerd View Post
                    Ik vraag me dus af of als je blauw licht blijft houden in de eerste weken van 12/12 je het strekken dan wat tegengaat..
                    Heel interessant wat je daar zegt. Ik zou zeggen dat het strekken kan ingedijkt worden aangezien je ze beter kan 'drukken' met een beter spectrum. Of het werkelijk zo is valt uit te proberen maar ik zou er wel iets op durven verwedden

                    Ik pastte het ondertussen al aan Buizerd, maar toch bedankt voor je opmerking want ik zetten niet alles in m'n set-up omschrijving.

                    Ze zijn zeker van een 15tal centimeter naar ongeveer een halve meter gegaan dus dat is toch meer dan een verdubbeling . Maar zo ziet het mooi groen en wordt alle licht mooi opgevangen. Dus we zien wel of deze tactiek (SOG) succes zal hebben, al is de weg nog lang . Maar jullie helpen me er wel door zeker?

                    Greetzzz

                    Jona

                    Comment


                      #25
                      Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                      Ik ga het wel doen, ik wil een duo fluor aanschaffen.
                      Met warm licht hangt ie naast de HPI, en met blauw licht naast de HPS.
                      Dat ga ik wel testen ooit... ;p Huidige soortje wordt voorlopig echter niet uit zaad gekweekt.

                      Wil ook onder 2*80W duo fluor een paar plantjes afbloeien. Tl/Duo Fluo wordt dan wellicht een goed alternatief voor de warme zomermaanden.
                      Een indica sogje :p

                      Grtz
                      Buizerd

                      Comment


                        #26

                        Comment


                          #27
                          Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                          eeh buizerd. dat gaat goed komen met die duo fluors.tis een nette en toch redelijk eindproduct wat je haalt. ben er zelf tevreden over.en ind voor de warme zomer maanden is dit een hele goed oplossing en die temp toch net nog de baas te blijven greetz robster

                          Comment


                            #28
                            Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                            UPDATE: WEEK 3 BLOEIGroteFoto-TJ8N3HBW-1.jpg GroteFoto-7E4XQIHU-1.jpg GroteFoto-CEZIJYC8-1.jpgGroteFoto-BGVYUMYG-1.jpgGroteFoto-NRVLMT8J-1.jpg
                            EC = 1.6 (om toch maar die tekorten een beetje in bedwang te kunnen houden). Misschien dat ik eens 1.7 ga proberen maar daar wacht ik nog een klein beetje mee. Ze drinken ook aanzienlijk meer dan een tijd geleden, ook dit verschilt weer van plant tot plant dus dat behoeft dan weer een individuele behandeling voor elke plant, wat ze wel verdienen zolang ze wat opbrengen .
                            pH = 5.9 (vanaf nu heb ik pH- van Hypro gekocht, is iets krachtigers dan wat ik voordien gebruikte).

                            4 op een rij:
                            GroteFoto-TQBWT4RN-1.jpg GroteFoto-RT8YEKEJ-1.jpg
                            De eerste plant op deze foto staat duidelijk wat achter op de rest, dus die zal wat langer moeten staan heb ik de indruk, al is dat niet echt gewenst, ik oogst liefst alles mooi tegelijk. Maar van deze keer zal ik niet anders kunnen dan wat af te wachten om zo elke plant het beste resultaat te laten geven.

                            M'n set-up heeft trouwens een versterking gekregen (ik zit namelijk met een hoog LV wat niet echt handig is eenmaal je wat toppen begint te krijgen), zo hoop ik zowel de warme lucht weg te blazen als de vochtigheid van bij m'n planten weg te houden:
                            GroteFoto-MAEIQ8DJ.jpg
                            Honeywell-Fan gekocht bij de Brico voor 26euro. De vraag hierbij is of het kwaad kan als er lucht quasi recht op je toppen geblazen wordt want hij oscilleert niet... Ook hem de goeie richting uit laten blazen is niet echt simpel dus ik bricoleerde maar wat met duck-tape .

                            General View:
                            GroteFoto-WA6NAJ6T.jpg GroteFoto-AY3EJVQA.jpg

                            Morgen weer watergeven met 1.6 EC, 5.9pH. Laatste keer met ATAMI Bloombastic (is m'n vervanger voor PK 13/14). Volgens het schema (wat ik ongeveer volg) maar 1 week meegeven dus de laatste keer morgen. Vanaf dan enkel Canna Coco A&B, klein beetje Enzymen en Canna Boost Accelerator.

                            Commentaar of opmerkingen (of complimentjes mochten die er zijn ) allemaal welkom!

                            Greetzzz

                            Jona
                            Last edited by Jona; 3 May 2010, 22:49.

                            Comment


                              #29
                              Re: Jona's Black Jack Vs. Psicodelicia

                              Gaat nog goed jona , denk jij dat je toppen goed compact gaan dicht groeien als je het zelf bekijk.



                              Ziet er goed uit hoor hoe hoog ga je in je EC uiteindelijk .

                              Greetzz GG

                              Comment


                                #30

                                Comment

                                Bezig...
                                X