Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Ik zou graag een "stoned rijbewijs" willen halen: Stoned een rijtest afleggen en vervolgens zo stoned als bij die test mogen rijden. Het gaat tenslotte om rijvaardigheid, niet om stonedheid.
    haaha ja vind ik dus ook xD
    Last edited by Shades of Green; 25 August 2011, 20:56.

    Comment


      #17

      Comment


        #18
        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

        ik ook, eerste tot de laatste les geblowd, ook met het examen... MAAR NIETS STONED!!!
        en daar zit volges mij het grote verschil, als ik dikke joint indica geblowt heb ga ik met de fiets, heb ik lichte sativa stick geblowt rij ik nog prima hoor
        Ook opgefokter en nerveuzer int verkeer nuchter....
        En die testen zijn Bshit... Nu duwen die agenten dat nog zelf in je mond maar binnen enkele maanden komt de algemene politietamheid terug en krijg je da stokje in je hande geduwt, stukje mondverfrissingspapier in je mond doen als je controle ziet en daarna stokje daartegen wrijven ipv tegen je wangen....
        Ook als ik morgenvroeg getest word ben ik men rijbewijs kwijt.... toch raar hoor...
        Volgens mij kunnen al die testen perfect juridisch aangevochten worden indien je de nodige €€'s ebt...
        want geen enkele kan zeggen hoeveel of wanneer precies je geblowt ebt (zeker ni als je regelmatig blowt)
        Maar kruip idd gewoon ni zo scheef als iets achter je stuur dat is er over!

        Comment


          #19
          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

          Ja true.... Miss niet stoned... Maar goed we zijn dan ook gevorderde blowers....
          Pz

          Comment


            #20
            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

            dat stoned je rijbewijs halen.... dat kan ik beamen

            voor de rest... ken je eigen grenzen...

            door het rode stoplicht rijden mag ook niet, als je gepakt wordt, kost je dat 170 + 6 euro administratie kosten ... en toch doen we het
            waarom? we schatten het risico in, als we al 1,5 minuut voor het rode stoplicht staan te wachten om 4:30 zondag 's morgens op weg naar huis..

            als je dus zoals parias zegt .. super voorzichtig gaat rijden.. niet doen dan dus he..

            ik rij regelmatig met een jointje in de auto, en ik ga er echt niet als een mongol van rijden...
            heb al meerdere keren een noodstop moeten maken dat ik dacht de me remschijven afbraken, en alles zonder verdere schades aan mij .. of mijn mede weg gebruiker
            de noodstop moest niet gemaakt worden omdat ik niet opzat te letten, maar 1x omdat voor me een auto zich in de vangrail boorde.. en een andere keer omdat 2 of 3 auto's voor me een aanhanger dubbelklapte en de auto meesleurde


            dat je reactie vermogen zal afnemen.. lijkt me 100% waar, des al niet te min, lijkt me de afname te verwaarlozen in sommige gevallen , want denk dat je overlevings drang groter is dan je sufheid, als je hersens voor je iets zien gebeuren
            dan zorgt het er wel voor dat je op tijd reageert.. dit in tegenstelling tot drank... waar je dus wel als een mongol van gaat rijden

            maar ieder zijn mening uiteraard,

            ONTOPIC...

            goede zaak na 2 keer rijbewijs ingenomen... moet je maar niet zo stom zijn die joint bij meneer agent in zijn gezicht te blazen
            __________________________________________________ ______________

            When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


            sigpic

            Comment


              #21
              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

              Een geordende samenleving is gebaat met eenduidige, niet voor meerderlei uitleg vatbare rechtsregels, die voor een ieder gelden. Natuurlijk kan het voorkomen dat bijvoorbeeld een 30 jarige automobilist met een fles sherry in zijn mik toch nog beter rijdt dan een bejaarde van 80. Rechtsregels zijn evenwel geen maatwerk: rechtsregels op persoonsniveau werken nu eenmaal niet. Je kunt toch moeilijk alle automobilisten een proef laten afleggen met als doel zijn maximum "tax" voor alcohol achter het stuur te bepalen.
              Anderzijds lijkt een "zero-tolerance beleid" ook niet te handhaven. Zelfs iemand die nooit drinkt heeft bij tijd en wijle een geringe hoeveelheid alcohol in zijn bloed door gistingsprocessen in de spijsvertering. Het zelfde fenomeen zal zich wellicht ook voordoen bij regelmatige cannabisgebruikers. Cannabis wordt opgeslagen in lichaamsvetten en met de huidige technische kennis kunnen zelfs nanogrammen worden opgespoord. Als er een goede meetmethode wordt uitgevonden om het THC-niveau exact vast te stellen acht ik een rijverbod na het nuttigen van cannabis op zijn plaats.
              Door nu lichtvaardig te oordelen en het probleem te bagatelliseren gooi je je eigen ruiten in. Het "publiek" generaliseert graag: als enkelen cannabisgebruik en autorijden aanvaardbaar achten, wordt de gehele groep cannabisgebruikers gestigmatiseerd als onverantwoorde blowers die knetterstoned achter het stuur kruipen: mensen overdrijven nu eenmaal graag. Lees de krantenberichten er maar op na: als een blower in een park met een luchtpistool op een leeg bierblikje schiet dan wordt zo'n onschuldig incident welhaast opgeblazen tot wereldschokkend nieuws.

              ---------- Post added at 09:02 ---------- Previous post was at 08:59 ----------

              Comment


                #22
                Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                Ik rij (bijna) altijd stoned, motor of auto geen verschil. Alcohol of mijn medicatie zul je mij niet in het verkeer zien gebruiken......

                Je moet gewoon je kop er bij houden, mobiel bellen of aan je radio kloten is veel gevaarlijker.....

                Grtz.

                Comment


                  #23
                  Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                  Dat je niet met medicijnen of alcohol achter het stuur kruipt waardeer ik: op dat onderdeel acht je kennelijk de rechtsregels aanvaardbaar. En het kan uiteraard best zijn dat je stoned of high evengoed of zelfs beter rijdt dan clean. Maar geldt dat voor iedereen? Als ieder mens zijn individuele normen stelt die hij voor zichzelf aanvaardbaar acht kunnen we net zo goed alle rechtsregels afschaffen. Bovendien, je zegt dat stoned auto- of motorrijden voor jou geen verschil uitmaakt. Dat is evenwel je eigen en wellicht gerechtvaardigde conclusie. Maar als een slager zijn eigen vlees moet keuren is het vlees uiteraard ook van "topkwaliteit". Bij sommige slagers zal dit kloppen en bij andere wellicht niet. Welke slager is bereid om zijn eigen vlees af te keuren?

                  Comment


                    #24
                    Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                    Tuurlijk zijn er wel verschillen, nuchter rij ik veel beter (zeker op de limiet), maar bij normaal rijden heeft dit geen extra waarden.

                    Voor een hoop mensen is het gewoon lastig im zich met een ding te gelijk bezig te houden, ik als man heb daar geen moeite mee, neem niet eens mijn mobiel op in de auto.

                    Maar Blowen is (helaas) niet met alles te combineren, stoned werken was in mijn beroep niet werkbaar.

                    p.s., maar idd, spreek enkel voor mijn zelf.....

                    Grtz.

                    Comment


                      #25
                      Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                      @pariaz: Ik ben ruim 15 jaar beroepschauffeur geweest, en heb in die tijd bijna twee miljoen kilometer gereden.
                      In het weekend was het tijd voor een jointje, na 6 dagen hard werken.
                      Mijn punt is, dat na dat weekend de invloed van dat jointje was afgenomen tot 0. Maar heden ten dage zou je de kant in moeten, want mag je niet rijden. Er is aantoonbaar THC aanwezig namelijk.

                      Als je tijdens het rijden onder invloed bent van verdovende middelen, gaat dat ten koste van je rijvaardigheid.
                      Daar zijn testjes mee geweest, zelfs op TV.
                      Als jij van mening bent dat je beter rijdt, is de invloed misschien wel groter dan je zelf denkt.

                      Ik hoop dat de testen snel uitgebreid en ge-finetuned worden, zodat ze onbezonnen mensen van de weg kunnen gaan plukken.
                      Als je binnen een paar uur van je autoritje nog een joint gerookt hebt, reken ik je tot die groep.
                      Ik ken je inderdaad niet, en dat is ook niet nodig. Ik heb een grote aversie tegen mensen die onder invloed achter het stuur kruipen.

                      Je zou er ook rekening mee kunnen houden dat je op dit forum een voorbeeld schept voor minderjarigen en kinderen die net 18 zijn geworden.
                      Die denken ook dat ze heel goed, zelfs beter rijden als ze onder invloed zijn.
                      Tot het een keer erg fout gaat, en dan blijken ze niet in staat de gevolgen te kunnen dragen.
                      Last edited by QnQ; 26 August 2011, 13:04.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #26
                        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                        Ik mag wel met zenuwpijnstillers op auto rijden (van bedrijfsarts(partime uwv verzekerings arts)), maar een jointje......pffff

                        Gelukkig kan ik voor mij zelf na denken, en rook ik liever een jointje, dan dat ik echt gedrogeerd ga autorijden.....


                        Tot het een keer erg fout gaat, en dan blijken ze niet in staat de gevolgen te kunnen dragen
                        Idd, zit ook al 4,5 jaar op mijn letselschade vergoeding te wachten, maar dat ging om alcohol.

                        Grtz.

                        Comment


                          #27
                          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                          Again!!! :
                          Ik PROCLAMEER helemaal NIETS!!
                          Ik ben alleen eerlijk....ik ga geen politiek correcte of sociaal wenselijke antwoorden geven...
                          Ik zeg alleen maar dat ik wel eens autorijd na geblowd te hebben, niet dat het verstandig is....
                          En ik doe dit werk dus ook al meer dan tien jaar....je hoort mij niet zeggen dat t verstandig is...
                          En rechtregels zijn rechtregels, die zijn ook voor mij van toepassing, en die zijn ook op mij van toepassing, maat dat is de theorie. In de praktijk rook ik er wel Es' een voor of zelfs tijdens t autorijden...
                          En wat nou als een bestuurder die geblowd heeft, dood word gereden door een nuchter persoon, die zich niet aan de regels houd??
                          Gaat de nuchtere persoon dan vrijuit??? En voel je dan "aversie" tegen de blowende bestuurder? Die behalve t feit dat ie geblowd heeft netjes de regels volgde???
                          Again zo makkelijk dergelijke antwoorden...
                          En nogmaals mijn tante is doodgereden door een dronkaard....
                          Dus zou ik dan geen aversie voelen tegen mensen die rijden onder invloed?
                          Ach ja....
                          Wil je geen commentaar?? Wees dan hypocriet??
                          Ben je eerlijk? Verzamel je kritiek...
                          Pz

                          En QnQ nog steeds ken je me niet, And u should never judge without knowledge...

                          Wist je dat er zware alcoholisten zijn die niet nuchter mogen rijden???
                          En mensen met een aangeboren lage reactiesnelheid (gelden de regels daar niet??of moeten die verplicht amfeteminen slikken?)
                          Nah goed fok it...
                          1 love Pz
                          Last edited by Pariaz; 26 August 2011, 16:12.

                          Comment


                            #28
                            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                            onder invloed van medicijnen rijden (toegestaan maar niet aangeraden)
                            of
                            een paar trekjes van een wietje om mijn lichaam tot rust te krijgen (VERBOTEN)

                            dan is de keuze heel snel gemaakt; liever een paar trekjes van een joint om tot rust te komen

                            helaas hebben wij een controle staat waarin de regering aangeeft wat beter voor is voor mij en wat niet, ik kan daar veel beter zelf over oordelen!
                            In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                            Comment


                              #29
                              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                              20 jaar geleden ben ik een keer zo'n verkeers fuik in gereden , de eerste agent die mij ergens heen stuurde om te blazen zei al gelijk "drankcontrole" , mooi zei ik dan kan ik rustig door roken en daar werd daadwerkelijk niet moeilijk over gedaan

                              Als jullie nu stoppen met stoned auto rijden dan wordt het lekker rustig op de weg en kan ik een keer door rijden met een dikke J tussen de lippen , of is het meschien makkelijker om de gene die geregistreerd staan bij coffeeshops hun rijbewijs af te nemen en degene die meer als een krat bier in de week haalt , oja en mocht je foute medicijnen moeten nemen dan kun je rijbewijs tijdelijk bij de apotheek stallen net als de mediblower die z'n weed via de apotheek krijgt

                              Of is het meschien een idee om wat minder regels te verzinnen en iedereen zijn gezond verstand weer te laten gebruiken , wat meer respect op te brengen voor elkaar en elkaar de ruimte te gunnen

                              Ajo
                              Ventje
                              Living in Second live for real

                              Ticket is geboekt maar ik mag niet meer vliegen

                              Comment


                                #30
                                Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                                gwn pas testen op THC als er een goede test is die een THCgehalte of nog beter een 'stonedgehalte' kan meten
                                Als ik op TV die fisieke proef zie om te testen op drugs (1 been staan en op 1 been huppelen en wat nog allemaal...) dat kan ik al niet meer van men 12 zonder om te vallen...
                                Ik heb al voorgehad dat voor me een gammele golfI rijd al slingerend over de weg en de passagier die zelfs leeg jupilerblik buiten kiept en de auto daarvoor was een combi (die agenten zien toch ook die lichten slingeren achter hun....) daar werd niets aan gedaan...
                                Zo zouden ze het echter beter controleren.. rij je als een abnormale of als een 80jarige blinde mee... rijbewijs ff inleveren en cursusje...
                                Word je na een stonede rit van 200km zonder brokken of problemen aan de kant gezet met oorstokje tss de kiezen en het THCvakje kleurt.... GROEN laat ons zeggen dan mag je van mij gerust verder rijden.. you've already gotten this far...

                                maarja on topic... ik weet dat ik met men rijbewijs speel, heb ook geen financiele ruimte om gepakt te worden maar toch als ik dadelijk naar de nachtpaki moet ga ik echt me fiets ni nemen... ik ken de weg blindelings als het moet en weet op welke punten ik moet opletten voor johnybakjes die geen voorrangregels kennen, nuchter zou ik denken fuck hen ik heb voorrang maar na paar dikke jonko's krijgt iedereen voorrang van mij... en nee ni uit tammigheid

                                en wil je blowen op je werk ga dan op het containerpark werken of wordt ergens nachtwaker of verkoper of id (geen verwijt naar onze nachtchauffeur hier... been there and done that )
                                maar ik wil toch graag dat bijv men spoedarts, ambulancier of garagist beetje bij de zaak is

                                Enige optie is ergens in een groot bos onze eigen deelstaat beginnen met gedeelde gezondheidszorg en belastingen met de moederstaat en een eigen beleid in bijv scholing, regering ea.... maja kga da ni alleen in men tentje op de federale politie zitten wachten

                                Comment

                                Bezig...
                                X