Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

    Korting op 420shop



    Twee keer met en joint achter het stuur worden betrapt en je bent je rijbewijs kwijt. Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel waarmee blowen achter het stuur harder kan worden aangepakt.
    Er komen grenswaardes voor drugsgebruik, net zoals bij alcohol het geval is. De politie mag voortaan overal speekseltesten houden om op drugsgebruik in het verkeer te controleren. Dat meldt het AD vandaag.

    Omdat niet alle drugs in het speeksel zijn op te sporen, moeten verdachte automobilisten ook meewerken aan een onderzoek waarmee het gebruik van pillen wordt vastgesteld. Bij een positieve uitslag volgt bloedonderzoek.
    sigpic

    Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
    Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

    #2
    Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

    Apparte is dat er honderden medicijnen zijn die wel zijn toegestaan in het verkeer en die je compleet in een zombie veranderen
    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

    Comment


      #3
      Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

      en : blowers zijn makkelijker herkenbaar dan speekseltesten en wat al niet meer (ze rijden namelijk 60 op de snelweg ...
      Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

      Comment


        #4
        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

        Maar ik ben het wel met ze eens. Je reactievermogen wordt minder, dat is eenmaal een feit. Het is niet verantwoord om stoned of blowend achter het stuur te zitten. Je zal maar perongeluk een ongeluk veroorzaken. Dat wil je echt niet. Wel ben ik van mening dat je dan ook dan ook niet met een drankje achter het stuur mag. Want trek dan wel een gelijke grens. Je kan slechts zeggen, met 3 hijsen mag je nog rijden, nee onmogelijk. Dus geen blow dan ook geen coulance met drank. Dit vind ik namelijk veel gevaarlijker.

        Gr Q

        Comment


          #5
          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

          mee eens Quattro, blowen, drinken, etc is niet te combineren met rijden.
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #6
            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

            ken iemand die is paar jaar geleden al op blowen gepakt achter het stuur.
            wij hadden samen 1een halve joint gerookt dat roken de heren gelijk toen het raampje open ging
            hij had ook snel rode ogen.

            voor dit geintje is hij 2 jaar zijn rijbewijs kwijtgeraakt
            en regelmatig getest tot hij clean was bij de test.

            ik zou zeggen kijk er mee uit en vooral wanneer je snel rode ogen krijgt

            en ja eigenlijk moet je helemaal niet blowen en rijden
            niet alleen voor je rijbewijs maar ook voor de veiligheid van mede weggebruikers en inzittenden!
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

              Stoned of dronken achter het stuur kan echt niet. Pakken die figuren, rijbewijs en auto afpakken en nooit meer terug geven.

              Het probleem is, als ik nu een jointje rook, dat ik over twee dagen prima kan autorijden, dat effect is allang weg.
              Maar als je een paar dagen na die joint een test moet doen, dan ben je mooi wel de pineut, want THC blijft lang aantoonbaar.
              ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

              Comment


                #8
                Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                QnQ, dat is waar.
                Mensen dat medicijnen moeten pakken voor hun ADHD probleem zijn ook de pineut, want in hun medicijnen zitten afmetamines, en dat kan opgespoord worden door een speekseltest, hierbij worden ook de onschuldigen gestraft.
                Maar idd, blowen & rijden kan niet, dat is gewoon een feit.

                Comment


                  #9
                  Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                  Je kan wel blijven roepen wie dan ook gepakt moeten worden,
                  maar wat blijft is: Niet achter het stuur als je gezopen en/of geblowed heb.

                  Het zal je maar gebeuren dat zo'n halve zool jou of de jouwen overhoop rijdt.
                  http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                  Comment


                    #10
                    Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                    Ik ben t oneens met jullie....
                    Niet dat ik vind dat je al blowend achter stuur moet, maar je gaat er met name belachelijk voorzichtig van rijden, wat ook gevaarlijk kan zijn... Maar echt gevaarlijk zijn de middelen die remmingen wegnemen zoals coke en alcohol, waardoor mensen denken dat hun niets kan overkomen, en ondertussen zo hard mogelijk scheuren... Die drugstest is ook voornamelijk op marihuana gericht.... En jullie mogen me er om haten, maar ik rijd regelmatig stoned.... Maar goed ik werk/rijd vooral snachts...
                    Maar ik kan met zekerheid zeggen, dat ik nuchter opgefokter aggresiever harder en gevaarlijker rijd, dan wanneer ik stoned ben... Ik heb overigens nooit met alcohol achter t stuur gezeten, en andere drugs dan cannabis heb ik nooit genomen...
                    En de meeste ongelukken ontstaan vooral door onkunde misverstanden en volledig debielen die helemaal geen drugs nodig hebben om je dood te rijden...ik ben vooral tegen alcohol harddrugs en bepaalde medicatie in t verkeer, en mensen die niet mee willen denken, je afsnijden, onverantwoord inhalen, en denken dat ze alleen op de weg rijden...
                    Maar goed alle verdovende/geestverruimende middelen zijn gevaarlijk in t verkeer...

                    En ohja ik durf te stellen, dat een (regelmatig) blowende bestuurder een even groot risico is, als een 65+er achter t stuur
                    Pz
                    Last edited by Pariaz; 25 August 2011, 20:54.

                    Comment


                      #11
                      Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                      Hey je iemand die stoned is wel eens snel zien reageren?

                      En ja, ouwe lullen in het verkeer zijn ook iritant. Maar lekker steeds naar een ander wijzen, dat lost vast veel op.
                      http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                      Comment


                        #12
                        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                        Een bestuurder wordt geacht (enigszins) te kunnen beoordelen wat wel en niet verantwoord is. Hij wordt geacht snelheid te minderen bij zware regen of mist. Is hij te moe, te ziek, te gespannen of te hongerig om te kunnen rijden, dan wordt hij geacht de auto thuis te laten.

                        Van een dronken persoon kun je dat beoordelingsvermogen niet verwachten. Goed dat daar een wettelijke grens aan gesteld is.

                        Van wiet vraag is me af of zo'n wettelijke grens nodig is, want een blower verliest zijn beoordelingsvermogen veel minder.

                        Ik zou graag een "stoned rijbewijs" willen halen: Stoned een rijtest afleggen en vervolgens zo stoned als bij die test mogen rijden. Het gaat tenslotte om rijvaardigheid, niet om stonedheid.

                        Zowiezo moet de minimumleeftijd omhoog naar 35. Pubers in het verkeer, Da's pas erg.

                        Komt net in me op: Zou het verkeer veiliger worden als mannelijke pubers alleen maar stoned mogen rijden?

                        Comment


                          #13
                          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                          En dat vergelijken met alcohol schiet ook niet op.
                          Het is wat kinderen doen als ze een standje krijgen, naar anderen wijzen: "Maar hij dan, hij deed het ook..?"

                          Blowen en drinken gaan niet samen met autorijden.
                          Als je te agressief of gestressed bent om zonder deze middelen een auto te besturen moet je misschien eens overwegen om te stoppen met auto rijden, je bent er duidelijk ongeschikt voor.

                          En inderdaad, het zal je gebeuren dat zo'n figuur over je kind heen rijdt...
                          Ik mag hopen dat-ie levenslang krijgt, want als ik 'm tegen kom ben ik niet toerekeningsvatbaar. Zelfs zonder alcohol of drugs.

                          * Je rijbewijs met 35 ? Sjah..dat lost vast ook wel een aantal problemen op.
                          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                          Comment


                            #14
                            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                            Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                            "Maar hij dan, hij deed het ook..?"
                            In rechtzaken heet dat een "precedent" en is het wel degelijk een geldig argument.

                            Als je helemaal veilig wilt zijn, dan moet je nooit in een auto stappen, en liefst helemaal binnen blijven. Ook lopende botsingen kunnen dodelijk zijn. Wil je toch een leven hebben, dan zul je risico's moeten nemen, zowel voor jezelf als voor anderen. Zo is het leven.

                            Of stoned rijden nou werkelijk een onaanvaardbaar risico is (veel gevaarlijker dan ons "normale" gedrag) kan alleen blijken uit onderzoek - en vooor zover ik weet blijkt dat niet uit de onderzoeken tot dusver.

                            Comment


                              #15
                              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                              80 tot 90 procent van alle ongevallen en overtredingen gebeuren nog altijd nuchter, zullen we nuchter zijn achter het stuur dan niet
                              beter verbieden?

                              Comment

                              Bezig...
                              X