Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #46
    ik had mijn Tussentijdse toets gehaald terwijl ik van tevoren al 2 dikke j's had gerookt.. wat jullie ook vinden, mij heeft het geholpen aangezien ik snel in de stress schiet met zo'n klote examinator naast je xD

    Comment


      #47
      Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

      @HashHead: Daarom is het voor een rechter onmogelijk toelaatbaar om aan de hand van zo'n onbetrouwbare test je rijbewijs in te nemen en zal het in de rechtszaal onmogelijk te bewijzen zijn voor ze dat je inderdaad bedwelmd achter het stuur zat.

      Niet jij of ik maar artikel 11 van de Wet Algemene Bepalingen van 15-5-1829 bepaalt hoe de rechter tot zijn uitspraak komt: art. 11: "De regter moet volgens de wet regtspreken: hij mag in geen geval de innerlijke waarde of billijkheid der wet beoordelen". (letterlijke wettekst en geen spelfouten). Dus als er bepaalde protocollen zijn om te bepalen of je onder invloed bent (van wat dan ook) dan wordt hiervan een p.v. gemaakt. Een p.v., opgemaakt door een bevoegde is een wettig bewijsmiddel. Dit wettig bewijsmiddel kan alleen terzijde worden gesteld als de protocollen niet zijn nageleefd of het p.v. is opgemaakt door iemand die daartoe niet bevoegd is.
      Een praktijkvoorbeeld: je wordt gepakt met alcohol op achter het stuur, laten we zeggen met 3 promille. Voorschrift/protocol is dat er na 30 minuten een 2e test moet volgen. De 2e test is na 28 minuten afgenomen, met nog steeds een promillage van 3. Gevolg: protocol niet nageleefd, dus ontslag van rechtsvervolging.
      Een 2e voorbeeld: als voren, maar nu is er wel met een tijdsverschil van tenminste 30 minuten gemeten. De hulpofficier van justitie (veelal een inspecteur of adjudant van politie) heeft niet de cursus hulpofficier van justitie gevolgd. Op dat onderdeel is het protocol niet nageleefd: dus weer ontslag van rechtsvervolging, omdat de hulpofficier niet competent was.
      In dit geval beoordeelt de rechter dus niet of je onder invloed was, want dat staat vast. Hij moet echter terugvallen op de regels van het strafrecht. Hierin staan imperatieve vormvoorschriften, die moeten worden nageleefd. Bij niet naleving kan de rechter alleen maar beslissen tot ontslag van rechtsvervolging. Ook al is hij het 100 % oneens met de rechtsregels en staat het strafbaar feit vast.
      Last edited by Xtreme; 27 September 2011, 09:52.

      Comment


        #48
        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

        Publieke opinie speelt ook een grote rol naar mijn mening.
        Als iemand bij ons een dodelijk ongeval veroorzaakt (vooral zichzelf naar de kloten rijdt) dan luidt het:

        - ah ja, jammer hij had gedronken. Precies of die persoon er niet veel aan kan doen. (persoon kan vaak zn naam niet meer zeggen)
        - ja maar ja, hij had wel drugs gepakt he!!! (persoon heeft gerookt, hoeveel weet niemand)

        Tjah, wat doe je eraan he...?

        Grtz $iR
        sigpic

        Comment


          #49
          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

          @ $ir Publieke opinie speelt ook een grote rol naar mijn mening.

          Comment


            #50
            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

            En stel nu eens:
            Elke morgen kom je terug bij je auto die helemaal van boven tot onder ondergezeikt wordt door personen die hun brommertje eigenlijk op jouw eigendom plaatsen, hoofdzakelijk de klinken om de deur open te maken. Dat ze daar parkeren is mij helemaal geen probleem, maar hun vuilnis en urine is er net een beetje te veel aan.
            Heb je dan het recht om je eigen auto onder stroom te zetten bvb door middel van een draad en autobatterij? Ik vind van wel... Niemand heeft toch zaken met je auto die geparkeerd staat op jou eigendom?
            Pech voor de jongen met zn bal, maar beleefdheid (lees als opa) heeft mij altijd geleerd om bij de buurman te gaan aan kloppen om mn bal vriendelijk terug te vragen. Want eigenlijk wordt dit gelijk gesteld aan inbraak, een rechtsregel die voor iedereen geldt.

            Nu weet ik niet of het de sticker was van: u(w john) wordt gefilmd of de batterij maar nu kan ik eindelijk terug mijn fiets ongesloten laten staan en heb ik geen schrik meer voor vandalenstreken.

            Grtz $iR
            sigpic

            Comment


              #51
              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

              @Heb je dan het recht om je eigen auto onder stroom te zetten bvb door middel van een draad en autobatterij? Ik vind van wel... Niemand heeft toch zaken met je auto die geparkeerd staat op jou eigendom?

              Zwakstroom (schrikdraad, 12 volt auto accu) is naar mijn oordeel een proportionele maatregel.

              @ Pech voor de jongen met zn bal, maar beleefdheid (lees als opa) heeft mij altijd geleerd om bij de buurman te gaan aan kloppen om mn bal vriendelijk terug te vragen. Want eigenlijk wordt dit gelijk gesteld aan inbraak, een rechtsregel die voor iedereen geldt.

              Dat is zeer zeker geen inbraak: er vindt immers geen "braak" plaats. Ik weet weinig van strafrecht af, maar ik vermoed dat er wellicht sprake is van insluiping (hoewel daarbij treedt men een ruimte binnen die niet op slot zit. Het zich wederrechtelijk toegang verschaffen tot een ruimte?), maar vermoedelijk het onbevoegd betreden van andermans terrein. Ergerlijk uiteraard, maar nog steeds geen halsmisdrijf.

              Comment


                #52
                Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                Moet toch even melden dat het lezen van Xtreme zijn posts, mij toch altijd doet glimlachen

                Ik zal de pluimen (ofwel veren) dit keer niet veelvuldig in de spreekwoordelijke reet steken, maar een klein complimentje voor de altijd van veel informatie voorzien zijnde posts, is misschien wel op zijn plaats

                goed bezig!
                __________________________________________________ ______________

                When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                sigpic

                Comment


                  #53
                  Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                  Het lijkt allemaal zo makkelijk HR83: gebruikersstroom van 230 of 400 volt in je tuin installeren. Het brutale buurjongetje dat ongevraagd zijn bal komt ophalen in je tuin heeft dan gewoon pech: hij heeft daar immers niks te zoeken, dus "eigen schuld dikke bult".
                  Dat bewijst maar weer dat het van afstand iemand vermoorden wordt geabstraheerd. Concreet iemand vermoorden ligt toch iets gevoeliger: iemand van vlees en bloed die in je directe omgeving staat vermoorden, door het actief omzetten van een schakelaar elektrocuteren in dit geval, zie ik niet zo veel mensen doen.
                  Psychologisch zijn mensen tot veel in staat -zelfs een medemens van het leven beroven- maar dan moet worden voldaan aan bepaalde criteria. Twee daarvan zijn: een legitiem gezag moet daartoe opdracht geven en anderen (van de groep) doen het ook. Terzijde: de concentratiekamp bewakers waren vermoedelijk ooit normale burgers, maar tijdens de 2e wereldoorlog werden het monsters. Nadat de oorlog was afgelopen pakten ze hun gewone dagelijkse bestaan weer op.
                  Ik kan me op grond van vorenstaande nauwelijks voorstellen dat er mensen zijn die een grotere waarde hechten aan een paar lullige wietplanten dan aan een mensenleven. Als dat toch zo is dan moet ik mijn standpunt dat cannabis geen (geestelijke) schade berokkent gaan heroverwegen.
                  Last edited by Xtreme; 27 September 2011, 15:00.

                  Comment


                    #54
                    Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                    *targets kruisraket op juiste locatie*
                    In a democracy you are allowed to say whatever you think but if it's smart thats the second.

                    Comment


                      #55
                      Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                      OFF TOPPIC!!!!

                      Grtz $iR
                      sigpic

                      Comment


                        #56
                        Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                        waar maakt iedereen zich zo druk over ? deze maatregel is tijdelijk > binnen 'n paar jaar is benzine niet meer te betalen, zitten we allemaal vast aan elektrisch vervoer en dat zal snel genoeg doorontwikkeld worden naar een centraal geleid systeem. waarbij individuele beslissingen worden teruggebracht tot : waar wil ik naartoe, en wat ga ik tijdens het vervoer doen. Hufterig rijgedrag bestaat er tegen die tijd uit dat je iemand een EMP om de oren blaast (en zelf dan natuurlijk ook abrupt stilstaat). Heerlijk man, utopisme. Da's het beste te combineren met jointjes vind ik altijd
                        Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                        Comment


                          #57
                          Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                          @ Xtreme: Juist omdat de rechter de wet moet naleven zijn de huidige tests voor marihuana-gebruik ontoelaatbaar in de rechtszaal.

                          Een test moet in eerste instantie betrouwbaar zijn voordat deze als wettig bewijsmiddel kan dienen. Als de betrouwbaarheid niet vast te stellen valt (of zelfs de onbetrouwbaarheid zonder enige twijfel vast te stellen valt) dan komt dit "bewijs" te vervallen en als dit het enige "bewijs" was (en de dader dus niet op heterdaad is betrapt met een brandende joint in zijn smoel) dan komt de hele zaak te vervallen. Waarom denk je anders dat bijvoorbeeld bekeuringen voor snelheidsovertredingen komen te vervallen als de apparatuur niet binnen de wettelijke termijn is geijkt? Dat komt dan omdat de test niet betrouwbaar geacht kan worden en dus geen wettelijk bewijsmiddel is. En waarom zijn leugendetectortests geen wettig bewijsmiddel? Precies, omdat ze onbetrouwbaar zijn. Precies ditzelfde gaat in 100% van de gevallen van de huidige marihuana-test op. Omdat het niet kan vaststellen of de marihuana 2 minuten of 2 dagen geleden is genuttigd kan iedere ook maar enigszins competente advocaat het als ontoelaatbaar laten beoordelen. Nogmaals: wordt je op heterdaad betrapt dan valt er niet onderuit te komen (of als je met corrupte mannen in blauw te maken hebt die liegen dat ze je op heterdaad betrapten). Maar als ze alleen zo'n test hebben, dan hebben ze geen poot om op te staan. Niet totdat deze tests nauwkeuriger worden.

                          @moreweed: Laten we het hopen. Natuurlijk heb je met zo'n centraal geleid systeem weer het probleem van hackers (een goede hacker kan dan iedereen die hij wil omleggen door dit centrale systeem te saboteren), maar het kan eigenlijk haast niet slechter zijn dan hoe het er nu in het verkeer aan toe gaat. En veel mensen zullen protesteren omdat ze autorijden blijkbaar zo leuk vinden (iets dat ik persoonlijk nooit heb gesnapt).
                          Last edited by Hash Head; 27 September 2011, 20:06.

                          Comment


                            #58
                            Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                            + er zijn al auto's die:
                            -zelf hun baanvak aanhouden
                            -automatisch sturen adh gps
                            -zelf remmen bij obstakels of dergelijke
                            -zelf parkeren
                            -zichzelf starten van zodra je instapt

                            Wat moeten we nog zelf doen binnen 10 jaar? dan kom je van je werk en stapt naar je auto die automatisch de deur opendoet, jij laat jezelf vallen en ploft in slaap tot wanneer er een wekkertje afgaat dat aangeeft dat je veilig thuis bent aangekomen ofwel dat de auto in safetymode gegaan is en menselijke interactie vereist...
                            dus kan je evegoed lekker stoned op je dak van je VW Beetle III retrolook kruipen zoals de hippies 40 jaar geleden

                            Comment


                              #59
                              Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                              da's wel een interessante ontwikkeling ja, hacken van rijdende voertuigen. "ga hier maar even links"
                              Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

                              Comment


                                #60
                                Re: Blowen achter het stuur, rijbewijs kwijt

                                dan toch liever rechts, dan kan ik vol gas links voorbij
                                __________________________________________________ ______________

                                When all of your wishes are granted, many of your dreams will be destroyed.


                                sigpic

                                Comment

                                Bezig...
                                X