Pagina 1 van 11 12345678910 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 20 van 204

Topic: QnQ's kweekkelder 2011

Registratie op
    Sep 2010
    Leeftijd
    46

Standaard QnQ's kweekkelder 2011

Welkom..
    ...bij m'n eerste verslag op dit forum.
    Omdat we toch een flutzomer hebben, was het niet te warm om de kelder weer helemaal schoon te maken, dus, emmer heet water, halve fles dettol erin, en alles boenen en afnemen.
    Nou heb ik tijdens vorige kweek een paar keer lekkage gehad tijdens het noodweer, maar ik kan de zin niet vinden om de hele 'raam-cover' eraf te halen om te zien hoe het ervoor staat.
    Later meer over de inrichting, en foto's van de ruimte.

Affijn, gewoon goed schoongemaakt, muren, vloer, plafond en alles wat nog in de ruimte aanwezig was. Fingers crossed dat we geen zondvloed meer krijgen.

Eindelijk aan de slag.
    Een litertje of 80 lightmix van de growshop, twee liter water erbij gekieperd Ph 6.5 kraanwater met een paar scheppen bacto.
    Daar mix ik wat ingrediënten doorheen, zoals Rhizosys Mycor en schimmels van Piranha. Handje granulaat, paar handen wormenshit van Plagron, en per pot vier plant-tabletten van Xardin.
    QNQ001.jpg QNQ005.jpg QNQ002.jpg QNQ003.jpg QNQ004.jpg
    Potten (18L?) goed gevuld, en absoluut niet aangestampt. Het zakt later vanzelf in, en wortels hebben ook zuurstof nodig.
    Normaal halen ze dat uit het water, maar een beetje extra door een luchtig medium kan geen kwaad.

QNQ006.jpg QNQ007.jpg
    Ik heb vorig jaar een mooie kist gemaakt met een laag zand op de bodem. Verwarmingskabeltjes erin en thermostaatje erbij.
    De bedoeling is om de wortelzone boven de 18 graden te houden. Zoals je ziet is dat de start-temperatuur.
    Eerst maar eens de potten erin, temperatuur ingesteld, en een paar daagjes broeien om het bodemleven op gang te brengen.

Nieuwsgierig geworden ?
    De rest van de info volgt dit weekend, dus even geduld.

-wordt vervolgd-

Standaard Re: QnQ's kweekkelder 2011

kom op met die foto,s

Registratie op
    Jun 2011

Volg ik zkr
    Dat ze maar snel groeien, dat we foto's zien :p

grtz

Registratie op
    Sep 2010
    Leeftijd
    46

Het vervolg..
    Vorige week de Hotbox nog een paar uur laten draaien, en eigenlijk wil ik 'm nog een paar uur doen, maar de omstandigheden zijn niet goed.
    De zwaveldamp wordt namelijk niet geneutraliseerd door een koolstoffilter, dus niet handig als er veel volk buiten is.
    Ik had gehoopt op nog een nachtje of desnoods een dag storm en regen, maar het zit er nog niet in. Hopelijk krijgen we nog zoiets.

QNQ012.jpg QNQ013.jpg QNQ014.jpg QNQ015.jpg QNQ019.jpg QNQ023.jpg

volgende foto zie je m'n watervaatje. Daar gaat alleen water in, zonder voeding, die ga ik apart geven. Verder zie je m'n filter, daaronder de afzuiger, met Variac...en nog een hoop zilverkleurig spul op de muur. Het is niet best te zien, maar daar zit dus een grote box om het raam, waar de lucht enigszins gekoeld en geluidsgedempt naar buiten gaat. Geen futuristisch apparaat, gewoon een houten kist, met een hoop schotjes erin, vol met filterwatten en gaas.

Dan hebben we op de foto daarnaast de stroomvoorziening. Spreekt voor zich denk ik, en dan de evsa's van Lumatek. Beide 250W op een stuk betonplex.
    Vlak voor de deur, de inlaat, hangt de Mabo, voor een goeie nachtrust van het baasje.
    De twee kappen moet ik nog even schoonmaken, lampjes erin en goed hangen.

De juveniles.
    En voila, hier een eerste kijkje op het jonge grut dat in de voorgroei staat.
    De grote zijn stekken van eerdere zaailingen, Vanilla Kush, Red Cherry Berry, Acapulco Gold en White Widow.

QNQ029.jpg QNQ026.jpg QNQ027.jpg

Beschadigingen op het blad zijn mijn schuld. Ik liet een Tneon naar beneden vallen. Die dingen zijn toch knap warm voor een plantje, zo te zien
    Mgoe, geeft niks, ze zijn nog klein, en blad genoeg.

De kleintjes aan de rechterkant zijn zaailingen. Die komen van regulier zaad, en hebben nog geen voorbloei.
    Het zijn Santa Maria F8, Bubblegum en Jackberry.

Ik heb in gedachten al een selectie gemaakt welke ik ga afbloeien, maar ik moet nog even wachten tot de zaailingen 1e gen hun geslacht tonen.
    Ik kan vier planten kwijt dus die keuze stel ik nog even uit.

Meer voorbereidend werk..
    Gisteren de Blumats geplaatst en de Tensio-meters.
    Toen ik ze erin had zitten bedacht ik dat het misschien handiger is om de volgende keer eerst de planten erin te zetten, en daarna de rest,
    maar ik wil de vochtigheid van het medium in de gaten houden, dus het moet maar.
    Blumats vullen met water, onder water dus, om zo weinig mogelijk lucht in de buisjes te hebben.

QNQ032.jpg QNQ033.jpg QNQ034.jpg QNQ035.jpg
    Alles in de potten geduwd en aangegoten. Die schuine heb ik inmiddels wat rechter gezet
    Dan nog het watervat vullen. Pft..drie keer heen en weer lopen met een volle emmer.
    Met de natte vinger een scheut Bionova citroenzuur erbij gegooid, en hij is best redelijk zo. Eens zien hoever, en hoe snel de Ph oploopt komende dagen.
    Toch handig zo'n verslag. Over een paar dagen kijk ik even hier, en ik weet weer dat het 6.34 was. Zonder verslag ben ik dat in anderhalve minuut alweer vergeten.

QNQ036.jpg
    Tot slot nog een totaaloverzichtje van de couveuse, die al lekker op temperatuur is.

Wordt vervolgd..

Registratie op
    Jun 2010

ziet er strak en nettjes uit daar

met namen de couveuse zeer intresand

zal je zeker vaste klant van je topic worden als het zo blijft met de info

succes met de kweek
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Registratie op
    Aug 2009
    Leeftijd
    44

Ziet er netjes en verzorgt uit ga zo door
    Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd.

Goodluck, mooi keldertje! Toevallig pics van de gehele ruimte?!

Cheers!

wel veel moeite voor een kweek van 2 keer 250 watt.een tentje van 120 cm bij 120 cm bij 2 en een 600 wattert en 5 keer 29 liter pot,gaat stuk makkelijker.

Registratie op
    Jul 2011

Ziet er een indrukwekkend begin uit, ik weet amper wat te zeggen.

Registratie op
    Mar 2010
    Leeftijd
    35

Ziet er netjes uit.

Maar waarom geen 2x 400W? heb je een betere lumen output en meer licht rendemend dan die 250Wtjes.

En als ik jouw was zou ik je bodem temp. wat naar benee halen, zo rond de 19C inplaats van die 24C.

Veel succes met kleintjes!!!!

Grtz

Zal regelmatig langs wippen, ben idd nieuwschierig geworden

Registratie op
    Sep 2010

indrukwekkend , zeer mooie set-up
    boordevol informatie
    een genoegen om te volgen

groei ze

greetz
    Laatst gewijzigd door Purple Haze; 5th September 2011 om 22:27
    iedere boer zijn/haar methode

smoke it don't dope it

Registratie op
    May 2011

ziet er een deftig geinstalleerd kelderke uit. dit gaan we zeker proberen te volgen. GOOD LUCK

Registratie op
    Feb 2011
    Leeftijd
    20

lekker daar!

Wisdom is better than Silver & Gold

Registratie op
    Jun 2010

suc6 Q, staat er weer gelikt bij......

Grtz.

Registratie op
    Jan 2008
    Leeftijd
    41

Gaat deze ook volgen, suc6
    «belladonna» konijn met aansteker vraag wil je vuurtje en ik maar denken ben stoned
    She gives me the Blues ...

Ziet er heel netjes uit man.

Registratie op
    Sep 2009

Ziet er gelikt uit.

Ik vindt het veels te veel rompslomp. Daar blijkt uit dat je een hydro kenner bent.
    Veel gestelde vragen over het forum
    JOINTJEDRAAIEN.NL - Smoking Community
    Arma Virumque Cano

Registratie op
    May 2009
    Leeftijd
    42

Potverdikkese mooie kelder heb je daar die verwarmde bak met verzinkte potten spreekt me erg aan. Hier word op hoog niveau en met oog voor detail en afwerking gekweekt. Tre bon.

Registratie op
    Sep 2010
    Leeftijd
    46

-Het vervolg-
    Sneaky sistahs

Ik kom dus vandeweek beneden, staan er opeens twee soulsistahs voor de bak te ijsberen.
    Die zijn gewoon vanuit het voorgroeihok naar de kelder geslenterd toen ik even niet oplette.
    Oke dan, mag ik u voorstellen, beide afkomstig van Barney's boerderij : Red Cherry Berry en Vanilla Kush.

QNQ040.jpg QNQ041.jpg QNQ043.jpg QNQ042.jpg QNQ045.jpg

De redenen dat ik deze zaden gekocht heb zijn vooral de smaken :
    Red Cherry Berry: Sweet, Fruity, Berry, Tropical, Honey, Bubble Gum, Chocolate, Sour, Dairy.
    Vanilla Kush: Sweet, Floral, Cherry Blossom, Fruity, Tropical.
    Nou, dat lijken me erg fijne combinaties. Ik kan haast niet wachten om te proeven.
    Opbouw van de plant en toppen, bloeitijd en foto's kijk ik natuurlijk ook naar voor ik een soortje koop.

High Tech.
    Dan nog een speeltje wat ik in de loop der jaren eens aangeschaft heb. Een datalogger, en wel de TFD 128.
    Destijds bij Conrad gekocht, maar is niet meer verkrijgbaar zie ik.
    Is een leuk dingetje, het meet de temperatuur en luchtvochtigheid elke één-of-vijf minuten en slaat die waardes op.
    Met een USB-kabeltje knoop je het ding aan je computer, en met een programma dat je erbij krijgt kun je alles uitlezen, exporteren naar CSV, Excel, of een plaatje.
    Je kunt het niet realtime bekijken dus, (of je moet een klapjap in je kweekruimte zetten ofzo) daar had ik dan weer een metertje voor, maar die is twee jaar geleden al eens gesneuveld.

QNQ050.jpgQNQ049.jpgQNQ047.jpgQNQ044.jpg

Dan nog een werkje waar ik eigenlijk nog geen zin in heb gehad is de ventilator schoonmaken. Dat doen we elke kweek natuurlijk.
    Tot ik vandaag tegen een uitverkooppie bij de Praxis liep. Prachtige fan, op een poot, voor weinig. Die was voor Bassie dus. Moet alleen nog even zien waar ik 'm zet en hoe.

Op de laatste foto hierboven de voedingslijn die ik ga gebruiken: Biobizz
    Vorige kweekje ook gebruikt, en is me eigenlijk best bevallen.
    Het nadeel van bio vind ik dan weer dat je niet veel van te voren van kan maken. Het gaat namelijk flink stinken na 24 uur.
    Alles toevoegen in het watervat is dus geen goed idee, vandaar dat ik de voeding apart geef. Of het goed is of niet maakt me niet zoveel uit, take it or leave it.
    Ook heb ik vorige kweek niet afgezuurd met deze voeding. Ik had weleens gelezen dat afzuren niet goed is met bio-voeding, en het is niet echt m'n hobby, dus als het zonder kan...Prima!
    Ik ga dus de voeding niet afzuren.
    Uit de Blumats, die op het vaatje zitten wat je eerder hebt gezien, komt dus alleen water. Dit is wél afgezuurd met citroenspul.
    pH juist afgesteld op 6.1 die was namelijk 0.2 opgelopen sinds de vulling.

QNQ046.jpgQNQ051.jpg

Nog even in de groeiwigwam gekeken, maar de zaailingen vertonen nog geen voorbloei, dus ik hoef nog niet te kiezen met welke ik verder ga.
    Ze hebben het niet makkelijk, zoals je ziet aan het onderste blad van de Santa Maria. (rechtsvoor)

Too big to bag.
    Een ander probleem waar ik tegenaan liep was dat ik een bergje buds heb die niet in een zakje passen.
    Zelfs in de weckpot was het een beetje proppen. (Snowbud is het trouwens, van Dutch Passion)
    Heeft wel even vier maanden moeten curen voordat het een beetje rookbaar was.
    Ik vind 'm nog niet echt bijzonder, helaas. Mgoe..misschien komt het nog. Ik ben er wel best scheef van.

-o-o-o-
    De reacties -o-o-o-
    Wat een reacties,tof !
    Ik heb hoogstwaarschijnlijk overal wel een reden voor, maar als je iets ziet wat je niet bevalt, of als je met vragen blijft zitten, reageer gerust.

@Rozenkweker: Dit is zo'n beetje de ruimte. Veel huizen in deze omgeving hebben complete woonkelders waar je zo tien lampjes hangt, maar ik moet het doen met zo'n 300x200x180 cm. (LxBxH)
    @Tumble: Het is hobby hè, en voor eigen gebruik. Als ik een kilo wiet ga trekken, moet ik het gaan verkopen ofzo, want dat krijg ik zelf niet weg in drie maanden, plus dat ik begrensd ben qua stroomverbruik. Anders springt de stop eruit als ik 's avonds m'n computer aan zet.
    @THC Dude: Stroombesparing en regulering is dus de reden dat ik geen twee keer 400W heb hangen. Ik heb nog twee setjes liggen ergens. Moet ze eigenlijk eens wegdoen.
    De temperatuur in de potten is zo'n 22 graden momenteel. Dat lijkt me oke, want als de omgevingstemperatuur lager wordt, koelen ze nog iets af. Ik probeer zonder kachel te draaien.

@Husky, Gonzo, Marcel3, Stealth, Purple Haze, Bernie, Popos, Poffertjesporem, Freebird, Weedloverr, Silas en monty, leuk dat jullie ook meekijken !

Alles bij elkaar is er nog niet zoveel gebeurd eigenlijk.
    Het is even wachten tot de zaailingen geslacht tonen dan kunnen we selecteren en op 12/12.

Tot de volgende episode.

Registratie op
    Jun 2010

zeg het nog maar een keer

lekker veel info goe gekeken wat ja gaat kweken zitten

er zitten zeker een paar lekkere tussen en de Sour welke is dat de diesel of de original?????

rustig
    Mocht ik door de wiet bezwijken, mocht ik door de hasj vergaan,
    laat dan op mijn grafsteen schrijven: "Ik was te stoned om op te staan''

Pagina 1 van 11 12345678910 ... LaatsteLaatste

Soortgelijke Discussies

1. Guerilla 2011
    By Anonymous in forum Guerilla
    Reacties: 29
    Laatste Bericht: 4th October 2011, 04:14
  2. Koninginnedag 2011
    By Weedy in forum Chatbox
    Reacties: 16
    Laatste Bericht: 1st May 2011, 16:31
  3. Lijst van aardbevingen in 2011 t/m 28 Maart 2011
    By Hollandsglorie in forum Wetenschap & Filosofie.
    Reacties: 0
    Laatste Bericht: 28th March 2011, 18:18
  4. Reacties: 8
    Laatste Bericht: 28th March 2011, 14:04
  5. buitenkweek 2011
    By levigreen in forum Kweekverslagen 2011
    Reacties: 40
    Laatste Bericht: 14th March 2011, 16:15

Regels voor berichten