Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: QnQ's kweekkelder 2011

    Leuk speeltje ind, intressant.

    Veel succes met het verder scroggen
    sigpic

    Comment


      #32
      Re: QnQ's kweekkelder 2011

      Mooie voorberijding!

      suc6

      Comment


        #33
        Re: QnQ's kweekkelder 2011

        vanwaar haal je zo'n logger? lijkt me interessant

        Comment


          #34
          Re: QnQ's kweekkelder 2011

          Het ziet er puik uit QnQ, het verbaasde me al dat ik niet eerder een compliment had gegeven, chappeu!

          @vJete High Tech.
          Dan nog een speeltje wat ik in de loop der jaren eens aangeschaft heb. Een datalogger, en wel de TFD 128.
          Destijds bij Conrad gekocht, maar is niet meer verkrijgbaar zie ik.

          Comment


            #35
            Re: QnQ's kweekkelder 2011

            LOL Ik wist dat ik nog veel moest kopen, maar als ik dit zo heb ik nog een lange weg te gaan. Der word technology gebruikt in da kelderke mooimooimooi. VET meterke man.

            Comment


              #36
              Re: QnQ's kweekkelder 2011

              http://shop.conrad.nl/672344.html Deze gevonden, doet volgens mij hetzelfde als TFD 128

              Comment


                #37
                Re: QnQ's kweekkelder 2011

                proffesioneel,kan alleen maar goed gaan,grttts climax

                Comment


                  #38
                  Re: QnQ's kweekkelder 2011

                  Vluggertje.QNQ069.jpg QNQ070.jpg

                  We hebben meisjes !

                  Nou, het is er dan toch van gekomen. Mijn hoop is uitgekomen, en ie was, dat de JackBerry een meisje zou zijn.
                  De Santa's waren kereltjes en van de Bubblegum-Sativa heb ik een meisje en een jongen.
                  Die jongen staat inmiddels op zolder, achter het raam. Wellicht dat ik nog wat stuifmeel kan opvangen.

                  De genodigden zijn dus een Jackberry, en een Bubblegum-sativa.
                  Ze waren te lang geworden, dus hun kop moest er af, anders pasten ze niet eens onder het net.
                  Doordat de planning niet goed verlopen is, moeten ze nu wel na een paar dagen al op 12/12.
                  Ik ben benieuwd of ze nog wat willen groeien, want anders krijgen we hele korte dikke plantjes.

                  QNQ075.jpg QNQ083.jpg QNQ078.jpg

                  Tuinieren met de schaar.

                  Omdat de rechterkant van het net al veel langer staat snoei ik ook flink wat blad.
                  Deels om het aantal 'budspots' volledig te benutten, deels om de luchtstroom optimaal te houden en deels om de groei te beperken.
                  Ik heb al een beste stapel spinazie geknipt, maar probeer op elke bud-spot minimaal 1 groot blad te laten zitten.
                  Zolang ze goed in de groei staan komt er zeker genoeg blad voor terug.

                  QNQ076.jpg QNQ081.jpg QNQ077.jpg
                  Zo komt dus meteen een klein nadeeltje aan het licht van de Blumats.

                  Eigenlijk zou ik wel drie druppelaars op het slangetje moeten bevestigen om een mooie egale vochthuishouding in de potten te krijgen.
                  Met 1 druppelaar heb je vochtige- en minder vochtige plekken in je medium.
                  Jammer dat het zo moeilijk afstellen is met 3 druppelaars op 1 blumat. Dat is bijna geen doen.
                  Je moet namelijk elke druppelaar apart afstellen, dus zou je, als je het goed doet, ook 3 Tensio's erin moeten zetten.

                  Zo gek gaan we het niet maken, dus we moeten het hier mee doen.
                  Ik zie ook wel voordelen in natte, vochtige en droge plekken in het medium.

                  QNQ079.jpg QNQ087.jpg

                  M'n meter geeft aan dat de temperatuur van het schapenvlees bijna goed is, dus da's mooi.
                  Op de grafiek van de logger zie je een stijgende lijn in temperatuur en vochtigheid.
                  Dat is omdat de lampjes inmiddels dus beide aan zijn.
                  Die LV is wat hoog, boven de 75% is namelijk niet goed voor je filter, dus dat ga ik even in de gaten houden komende dagen.

                  Weekend.

                  Druk weekje dus. Prachtig weer buiten, dus ook nog even lekker gewandeld in de plaatselijke natuur.
                  Zelfs nog even tijd gevonden om met de kids een dagje Monsterjam te doen.
                  't Was wel leuk, maar heb het idee dat twee jaar geleden de show veel langer was, mgoe..we hebben ons prima vermaakt.

                  QNQ073.jpg QNQ072.jpg

                  En dan twee fotootjes van hoe ze er momenteel bij staan. Eentje droog, en eentje na een mild ochtend-buitje met Fishmix, Alg-A-mic en Vital.
                  Ze zien er blij uit.

                  QNQ082.jpg+ QNQ085.jpg = QNQ084.jpg

                  'n Zuur gezicht.

                  Net voor ik gisteravond aan deze update wilde beginnen nog even een inspectie gehouden.
                  Even het vat open gemaakt om te zien of ik alweer bij moest vullen.
                  2/3 leeg, dus inderdaad, maar wat me m'n wenkbrouwen deed fronsen was dat ik allerlei dingetjes in het water zag zweven..WTF ?
                  Meteen even m'n hand over de binnenkant gehaald, en ja hoor, een glibberige aanslag..bah, dat betekend dat er iets groeit.

                  Heel m'n vaatje weer in bad gedaan en 5x uitgeboend met dettol.
                  Deksel, slangen en kraantjes alles. Ook de emmer waar ik m'n vat mee vul goed schoon gemaakt.

                  Nou zuurde ik af met Bionova citroenzuur, maar dat staat nu dus even aan de zijlijn. Ik weet niet of dat zo geschikt is voor mij.
                  Ik gebruik nu gewoon weer de 38% Salpeterzuur van Canna in combinatie met de H&G dripclean.
                  Daar had ik vorige ronde geen problemen mee.

                  Hmm, de update is niet kort geworden, en kostte me toch weer meer dan een uur, hehe..
                  Geen tijd meer om na te lezen.

                  Okidoki tuinmannen, ik zeg, tot de volgende keer !

                  En natuurlijk iedereen bedankt voor de leuke reacties, ik kijk meestal elke dag even.

                  @BlowNooitNie: Die ziet er mooi uit, nog wat meer handige features dan de oude.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #39
                    Re: QnQ's kweekkelder 2011

                    Gaat mooi! Leuk verslag.

                    Comment


                      #40
                      Re: QnQ's kweekkelder 2011

                      Is die drap wel zo slecht?, heb zelf een bio filter, en gooi rijkelijk bacto's er bij, juist om het bio leven te ondersteunen....

                      Hoe denk jij hier over?

                      Grtz.

                      Comment


                        #41
                        Re: QnQ's kweekkelder 2011

                        Het probleem is dat ik niet weet wat het is.
                        En als ik dat niet weet, wil ik het niet in m'n water hebben, met bijkomend risico dat er iets verstopt raakt.
                        Nu stond dit water al een weekje of drie, zonder beweging, dus een kleine verontreiniging is genoeg.

                        nb.
                        Wat ik nog vergeten ben te melden is dat de pH in het vat was opgelopen tot 7.01, da's een flinke toename.
                        Volgens mij is de pH- van Canna wat stabieler.
                        Last edited by QnQ; 30 September 2011, 09:07. Reden: Toevoeging pH
                        ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                        Comment


                          #42
                          Re: QnQ's kweekkelder 2011

                          Ik begrijp je redenatie tnx, en van een instabile PH word ik ook nerveus

                          Grtz.

                          Comment


                            #43
                            QnQ's kweekkelder 2011

                            a Lazy sunday afternoon. (update #6) De Jackberries :
                            QNQ089.jpg QNQ090.jpg

                            De Bubblegum sativa :
                            QNQ092.jpg QNQ091.jpg QNQ093.jpg
                            250W pitjes.

                            Ik heb ook nog wat sfeerplaatjes gemaakt van de Lumatek kerstverlichting die erboven hangt.
                            Zoals je ziet hou ik op papier ook nog bij wat ik precies aan voeding geef, of andere bijzonderheden.

                            QNQ100.jpg QNQ098.jpg QNQ099.jpg QNQ097.jpg

                            De Variac is een prima dingetje. Staat momenteel rond de 100V en de box draait lekker zo.
                            Zo duur zijn die variacs trouwens niet, en geen brommende fans.
                            Rechtse foto zie je nog zo'n water-geef-kaboutertje staan.

                            QNQ096.jpg QNQ101.jpg

                            Volgende keer zal ik het vat weer eens bekijken, en de pH nameten.
                            Er zit nu 6.1 in, en normaal gesproken loopt dat langzaam op, dus ze kunnen nog wel een paar daagjes vooruit.

                            Sapperdeflap!
                            -Links: Red Cherry Berry
                            -Rechts: Vanilla Kush

                            QNQ094.jpg QNQ095.jpg

                            Zie ik daar nou al wat schaamhaar verschijnen ?
                            Het lijkt er wel op. Vooral de RCB is erg snel dit keer.
                            __________________________________________________ __________

                            Tot zover weer. Het wordt tijd om eens wat voedsel te gaan cremeren. Ik begin honger te krijgen.
                            Laaaatersss.

                            Update #5 gemist? Klik snel nog even hier dan.
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #44
                              Re: QnQ's kweekkelder 2011

                              ok, dat de ph op loopt.....(1ste ronde enkel ph-), sinds ik mjn bio filter gebruik moet ik ph+ toe voegen, daar voor was het enkel ph-.....

                              Misschien dat de hydro/aqua boys hier wat over te vertelen hebben?, ik heb nog te veel vraagtekens...


                              Grtz.

                              Comment


                                #45
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X