Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

QnQ's kweekkelder 2011

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #61
    Re: QnQ's kweekkelder 2011

    wauw!! super mooi zo een vol hok toppen

    Comment


      #62
      Re: QnQ's kweekkelder 2011

      Lijkt wel een clean labo daar bij jou QnQ, en da's positief bedoeld hoor .

      Is prachtig gewoon je scrog, ik weet bij wie ik moet zijn als ik nog vragen heb daaromtrent...

      Ook interessant die afnemende belichtingstijden, ik blijf het volgen.

      Comment


        #63
        Re: QnQ's kweekkelder 2011

        Dat ziet er lekker uit daar bij jouw in je kelder Q. Mooie planten en vooral mooie topppen.

        vooral foto 6 vind ik erg lekker eruit zien met al die trichomen

        succes met de laatste paar weken!

        Grtz

        Comment


          #64
          Re: QnQ's kweekkelder 2011

          ......
          Last edited by bobbys; 18 November 2011, 12:31.

          Comment


            #65
            Re: QnQ's kweekkelder 2011

            Strak netje vol ^^
            sigpic

            Comment


              #66
              Re: QnQ's kweekkelder 2011

              zo QenQ dat ziet er strak en netjes uit mooi veldje goed voorbeeld voor de rest en mijn zelf uiteraard dat het je straks mag smaken,gr scorpio

              Comment


                #67
                Re: QnQ's kweekkelder 2011

                Wat een kweekje Q&Q mooi voorbeeld van hoe het nu echt moet, zeer intressand en leerzaam
                geeft ook mooi weer waarom voor hps te kiezen als je ziet hoesnel ze wel niet groeien
                veel succes nog verder
                groetjes

                Comment


                  #68
                  Re: QnQ's kweekkelder 2011

                  Tijd om maar weer eens een update te plaatsen dacht ik.
                  Het gaat allemaal redelijk z'n gangetje.
                  Ik heb vorige keer volgens mij wat zitten misrekenen met de bloeitijden, en heb even teruggebladerd in dit verslag, en de analoge aantekeningen er ook maar eens bij gepakt.
                  De rechterkant had 10 dagen eerder bloeiverschijnselen dan de linkerkant. RCB en VK rond 30 september, JB en Bubl 10 okt.
                  Meteen maar wat foto's erbij met het juiste aantal bloeidagen

                  6 November :

                  QNQ159.jpg QNQ160.jpg QNQ161.jpg QNQ162.jpg

                  Topjes zien er fijn uit, vind ik zelf. Ietwat verkleuringen in de bubblegum top, die ga ik eens in de gaten houden.
                  Dan heb ik nog wat overzichtsplaatjes..

                  QNQ166.jpg QNQ156.jpg QNQ158.jpg QNQ157.jpg

                  Om eens te zien of ik ook mooie tricho shots kon maken dit maar eens geprobeerd.
                  Toen ik eindelijk iets in beeld had wat erop leek, sprongen de lampen aan.
                  Oh...en ik had nog een extra plaatje van m'n bubbl die ik wel redelijk gelukt vond. Die moet ik er ook nog ff bijdoen.

                  QNQ171.jpg QNQ173.jpg

                  Hmm..QNQ175.jpg QNQ176.jpg
                  Last edited by QnQ; 10 November 2011, 09:43. Reden: ~:-/
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #69
                    Re: QnQ's kweekkelder 2011

                    Dat ziet er vreemd uit. Als het tocht zou zijn dan zou je verwachten dat ze dan haar huidmonden sluit om te veel verdamping te voorkomen. Doorgaans krult een blad waarvan de huidmonden bijna geheel gesloten zijn naar boven en niet naar onder. Het is wel typisch dat het zich dan enkel aan de randen van je net voordoet dus ik snap je redenatie wel. Ik zat gister toevallig naar een documentaire van greenhouse in malawie te kijken die hadden het daar over een bacterie die het blad ook zo deed krullen naar bonder en binnen. Welke bacterie melde ze niet en ik kan er zo snel ook weinig over terugvinden op het net maar kan me voorstellen dat zoiets ook een mogelijke oorzaak is. TMV virus zal het niet zijn dat ziet heel anders uit. Als ik er meer over kan vinden zal ik het je zeker laten weten.

                    Enigste wat ik over een bacteriebesmetting vind is natrot maar dat zal het niet zijn .
                    Natrot (Erwinia carotovora subsp. carotovora)

                    Schadebeeld:
                    Aangetaste planten of plantedelen worden nat en papperig en gaan erg stinken. Deze symptomen kunnen ontstaan in wortels, bollen, knollen, stengels, etc. Ernstig aangetaste planten blijven achter in groei of sterven zelfs helemaal af. Bij Delphinium consolida sterft de stengel net boven de grond af door verrotting. Het is niet bekend of Erwinia carotovora subsp. carotovora de schade werkelijk veroorzaakt. Bij Helichrysum bracteatum vindt verrotting plaats in de plantdelen die verwond zijn, zoals de plaats waar een deel van de stengel is afgesneden. De bacterie kan echter ook halverwege de stengel toeslaan. De stengels van aangetaste stekken worden hol en zwartbruin van binnen. Aangetaste stekken blijven in groei achter. Ernstig aangetaste stekken verwelken of rotten weg. De bacterie verspreidt een onaangename geur.
                    Last edited by monty; 10 November 2011, 10:52.

                    Comment


                      #70
                      Re: QnQ's kweekkelder 2011

                      Thanks voor de info. Gelukkig is dat het niet.
                      Er is verder helemaal niets met de hele plant mis op het eerste gezicht. Tensio kabbelt tussen 100 en 160 in de wortelzone. Geen zichtbaar wildlife.
                      Enkel dat randje wat aan 1 kant van de hoofdnerf naar binnen krult.
                      Het blad voelt niet slap, nat of anders dan de normale bladeren verderop aan de plant.
                      Zolang het zich niet uitbreidt (en ik niet precies weet wat het is) maak ik me er niet zo'n zorgen over, maar wel iets om op te letten aankomende tijd.
                      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                      Comment


                        #71
                        Re: QnQ's kweekkelder 2011

                        Ja, we zullen wel zien hoe dat verder ontwikkeld. Ik blijf toch steeds jaloers kijken naar je prachtige scrogg. Echt super mooi gedaan je opstelling en de manier hoe je die netjes zo mooi vol hebt weten te krijgen.
                        Last edited by monty; 10 November 2011, 12:58.

                        Comment


                          #72
                          Re: QnQ's kweekkelder 2011

                          Dit is dus een van die topics die me als newbie jaloers maakt. Niet alleen hoe je het aanpakt en hoe het eruit ziet, maar ook het feit dat je een echte kelder hebt

                          Comment


                            #73
                            Re: QnQ's kweekkelder 2011

                            Trouble in paradise.

                            Of zoals Sylvester het in 1984 verwoordde :


                            Het probleem met de hangende blaadjes waar ik het vorige update over had is niet weg, maar ook niet erger geworden.
                            Vooralsnog geen probleem dus.
                            Wel zijn er een aantal andere zaken die aandacht verdienen..

                            WTF?
                            Zo is het topje van de Bubblegum wat ik, misschien iets te vroeg, bestoven heb hard aan het afrijpen.
                            Zo hard zelfs, dat de kleine blaadjes in de top rap geel worden. Verder op de hele plant is alles gewoon groen.
                            Da's opmerkelijk, zo'n afwijkende groei in een bestoven topje ben ik nog niet vaker tegengekomen.
                            Hier heb ik twee foto's, de eerste is het zwangere topje, de tweede foto is de top aan het eind van diezelfde tak.
                            QNQ178.jpg QNQ179.jpg

                            Paarse shit.
                            Dan heb ik sinds een dag of twee, vlinders in m'n....Ohnee, eehm..een beetje paarse verkleuringen op m'n Red Cherry Berry.
                            En dan niet het paars zoals een paars soortje, maar een soort chlorose, bovenin, alleen dan niet geel, maar paars, tussen de hoofd- en zij-nerven.
                            Ik dacht meteen aan de temperatuur, alhoewel de andere planten geen verkleuring hebben.
                            Maar omdat het laatste dagen wat kouder is geweest, toch logdingetje even uitgeprint.
                            meting-28-10.jpg
                            Nu loopt die meting tot 28/10, geheugen was vol, dus zal over een paar dagen nog eens kijken.
                            Tot 28/10 is het niet onder de 19.6 geweest, de rode lijn in de grafiek is de temperatuur.
                            Dus tot die datum was alles oke, qua temperatuur, van de laatste 2 weken, waar het me om ging, helaas geen gegevens.

                            Vanmorgen 5 minuten voor licht uit, de onderkant van de planten beneveld, met een mix van Vital, Fish-mix en A.R.T.S toprot, mede omdat de paarsverkleuring heel snel gaat, even zien of dit wat doet.

                            Ik heb juist 2 dagen geleden het vat water verschoond, met pH 6.0 (hij was inmiddels iets opgelopen naar 6.34)
                            Als dit een teken van Mo problemen is, moet de pH omhoog naar minimaal 6.6 dus kan ik de helft van het vat opnieuw vullen..grr

                            Vanwege het volgende probleem heb ik even niet zoveel foto's meer gemaakt, maar ik zal hier nog even een plaatje van trekken.

                            Dan het volgende probleem.
                            chiquita_stickers_1-580x568.jpg
                            Twee Chiquita's in m'n Vanilla Kush, en eentje gevonden in m'n Red Cherry Berry.
                            Als ik ergens een hekel aan heb, is het dat, zeker als je van mening bent dat je het klimaat optimaal houdt.
                            Ik heb er helaas geen foto's van, want om eerder genoemde reden heb ik meteen een schaartje gepakt, en ze eruit geknipt.

                            Of dit gaat doorzetten zullen we zien aankomende weken. Ik hoop het niet, want ik had eigenlijk best een hoge pet op van Barneys Farm.
                            Hopelijk komt het door m'n iets te enthousiaste manier van fotograferen..

                            Even denken of ik nu alle problemen genoemd heb...
                            Ja, tot zover wel geloof ik.

                            Eens zien wat de volgende dagen gaan brengen.

                            Laterz
                            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                            Comment


                              #74
                              Last edited by monty; 16 November 2011, 12:40.

                              Comment


                                #75
                                Re: QnQ's kweekkelder 2011

                                Mja..maar als het gaat doorzetten dan moet ik eens gaan rekenen hoelang alles nog moet, want als ik straks hele trossen ga zien, dan gaat ze/het er toch uit.

                                Oke, even door over m'n probleem.
                                Ik heb wat foto's ervan gemaakt :

                                QNQ180.jpg QNQ181.jpg QNQ182.jpg

                                En dan..tadaaa..de log gegevens van afgelopen 24 uur.

                                QNQ184.jpg

                                Grappig te zien dat tijdens de draaiuren van de circulatiefan, van 00:00 tot 02:00 en can 04:00 tot 06:00 de LV een puntje of 5 zakt, maar voor de temperatuur maakt het nauwelijks uit, 0.1 graad ofzo.
                                Over de afgelopen 24 uur is de LV minimaal 42 en maximaal 53% geweest.
                                De temperatuur varieerde van 19.4 tot 21.9 olineage-rcb.JPG
                                Misschien dat deze het op dit moment toch ook wat koud heeft ?

                                Nou, als afsluiting dan nog maar een totaalplaatje, waar ik dan wel weer blij van word.

                                QNQ183.jpg

                                Laterz.
                                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                                Comment

                                Bezig...
                                X