Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

    Korting op 420shop
    Growers en blowers,

    Januari is bijna op de helft en mijn tuin ligt er al doorvoed, omgewoeld en barstenvol wormen bij. Ik hoef voorlopig niets meer te doen dan de grond een beetje luchtig houden en de wormen hun best te laten doen op de compost die er gestrooid is. Aangezien de temperaturen gaan dalen, en het weer er niet naar is om de hele dag in de tuin te zitten.. Maar de merels bouwen hun nestjes al, fluiten al naar partners en vechten al om de beste plek! Het buitenseizoen kriebelt al in de tenen.. Of zou dat voetschimmel zijn?
    Hierom vroeg ik me af, wat zetten jullie neer deze aankomende zomer? En nog belangrijker waarom?
    Als iemand een speciaal bewateringssysteem heeft (een druppelvat voor tijdens de vakantiedagen bijvoorbeeld, een tuinkas, een buitenluchtfilter, vliegenstrips) of iets anders interessants, dan lees ik - en ik denk wij allemaal- daar ook graag over!

    Mijn voorkeur gaat dit jaar uit naar (hoe kan het ook anders)
    - Lowryder 2 - 1 x Royal Dane omdat het een bewezen Nederland-bestendig soortje is. Ben benieuwd hoe deze het gaat doen met die lantaarn. Ik heb een Ruderalis indica van sensiseeds 5 jaar lang prima weten te growen. Was eenzelfde semi-autoflower. Van Damn nice.
    - 1 x Royal Frisian zelfde reden als die hierboven. Hierbij ook benieuwd hoe hij het gaat doen. Van Damn nice.
    - 1 x hazexlowryder2 met Damn nice geruild. Ik heb al 2 zaden proberen te kiemen, maar ze deden het niet. Laten we hopen dat er deze zomer iets van komt! Zou gaaf zijn, een eigen autohaze! Mann dan ga ik smullen!

    Mocht er ergens een mannetje tussen zitten, dan zet ik die apart en ga ik later deze zomer lekker kruisen.

    Ik zat zelf te denken om een plantenkas om mijn 2 vierkante meter te zetten gemaakt van wat balkjes en plastic zeil. Zo heeft de wind weinig vat op de planten.

    Verder:
    Drosera (verschillende soorten)
    Dionaea muscipula 5-10 stuks (afhankelijk van de uitlopers)
    Sarracenia hybride 10-40 stuks afhankelijk van uitlopers.

    Nu ben ik benieuwd naar jullie wat en waarom!

    Edit: ik heb overigens een IP-camera hangen ivm rippers de laatste jaren. Heeft zich afgelopen jaar prima bewezen! Ik raad het iedereen aan! Een dummycamera kan trouwens ook, heb je op conrad.nl voor een eurotje of 20. Het gaat er niet om of het ding werkt, die jongens weten ook dat je niet naar de politie stapt voor gestolen drugs (only in America!).. Maar als ze denken dat je hun benen breekt en hun hoofd scalpeert nadat je ze op je video hebt gezien dan blijven ze wel weg! Ik heb hiervoor een geplastificeerd briefje gehangen met het bericht: SMILE! je staat op cam! met een pijltje naar de camera.
    Last edited by LR2; 13 January 2012, 17:04.
    Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
    Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

    #2
    Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

    Potten :
    LR2, sour60 en 'n K2-tje. afhankelijk van plek ook een Dame Blanche, kijken hoe die zich buiten ontwikkelt.

    Volle grond :
    PP

    Guerilla :
    LR2 en stekken van dat K2-tje.
    Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

    Comment


      #3
      Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

      Pineapple chunk
      PPP
      Swiss cheese
      -
      en nog 5 andere smaakjes waar ik me nog nader over moet ontfermen...

      Comment


        #4
        Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

        3 super lemon haze ,super silver haze van green house en amnesia lemon van barneys farm

        Comment


          #5
          Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

          1of2 Royal Dwarfs (volle grond of potten?) en ne Star47 (volle grond)

          Comment


            #6
            Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

            Gaaf! Leuke soortjes sowieso! Maar kunnen jullie wat meer toelichting geven?
            De sour60 en alle AF's begrijp ik. Maar waarom kiezen jullie voor juist die soorten? Hebben ze zich bewezen? Brengen ze veel op? Makkelijk in onderhoud? Werd het eens tijd voor een nieuwe eend in de bijt? Zijn ze schimmelbestendiger?

            Ik heb geen slecht geheugen maar ik weet niet van iedere soort hoe deze het doet in het buitenklimaat van de benelux. Zou leuk zijn als jullie wat meer info geven, het liefst vanuit eigen ervaring!


            Maar niemand een speciaal techniekje? Een leuke toevoeging om te zeggen: mijn kweekje wijkt af (of is specialer) van de rest? Of goede voorzorgsmaatregelen tegen rippers?
            Denk aan een LST-rekje, een supercropmachine, whatever!
            Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
            Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

            Comment


              #7
              Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

              Ik heb vorig jaar een zaadronde met de Sour60 gedaan en had wel degelijk last van schimmel.
              Wel een gemakkelijke plant, opbrengst voor een AF is beter t.o.v. LR#2

              Enkele die hier hoogst waarschijnlijk wel komen in 2012:
              Red Escape
              Danish Duck f2
              LibxLeb

              En dan heb ik veel nieuwe Denen die ik nog moet uitselecteren...wordt een zware keus. Zal kijken of ik ze hier ga plaatsen indien het bekend is.....(niet vergeten bedoel ik dus
              )


              Last edited by ceBep; 14 January 2012, 20:03.

              Comment


                #8
                Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                pineapple chunk kan goed tegen de schimmel heeft een hoog thc gehalte en korte bloeitijd makkelijk te kweken en een grote oogst
                alleen ze reuk heel erg sterk
                daarom kan ik deze soort niet zetten

                Comment


                  #9
                  Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                  Aardappels, worteltjes, boontjes, andijvie, rode kool, bloemkool, boerenkool, aardbeien, tomaten en een berg kruiden sowieso.
                  Appels, kersen en perzik ook, maar die komen van de bomen, en die staan al in de tuin.
                  Verder heb ik er nog niet over nagedacht.

                  Wiet komt er niet meer in de tuin.
                  Ik wil geen slapende honden wakker maken.
                  Misschien wat guerrilla, Purple Power natuurlijk.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                    Jo Q,
                    Geen idee alles nieuw maar korte bloeitijd en redelijk schimmelbestendig..
                    Ga van de zomer grote buitenscrog maken op balkon. LST van afgelopen jaar werd me nog iets te hoog..
                    Kweekverslag zal ik maken tegen die tijd.

                    Nog 5 smaakjes te verzinnen dus goeie suggesties altijd welkom.

                    Smookse

                    Comment


                      #11
                      Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                      Ga mij zelf dit jaar richten op het maken van een nieuwe out door strain. Ben voor de vader op zoek gegaan naar een uitermate potente binnen plant met een zo kort mogelijke bloei tijd. kwam uit bij deze plant http://www.sanniesshop.com/nl-k.o-kush.html

                      Wil hier mee 4 planten bestuiven :

                      ierdbei
                      old farmer nepal
                      Nieuwe dame blanche
                      Ko kush f4 voor een extra voorraadje

                      Groeten
                      Eigen gekweekte zaden






                      Comment


                        #12
                        Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                        Effect: extreem zware stoned ... NICE!!!!!!!

                        Comment


                          #13
                          Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                          Oorspronkelijk geplaatst door vale View Post
                          Effect: extreem zware stoned ... NICE!!!!!!!
                          Inderdaad plus de 7a8 weken bloei tijd lijkt mij dit een perfecte keus.

                          Groeten
                          Eigen gekweekte zaden






                          Comment


                            #14
                            Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                            afgelopenzomer 3x blueberry 1x brabantse witte

                            dit jaar
                            1x amnesia 1x super lemon hase 1x white rhino en 1ne dont know yet
                            sigpic

                            Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                            Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                            Comment


                              #15
                              Re: Wat zet jij deze zomer (2012) neer in je tuintje? Lijstjes!

                              Deze zomer niks. Vorige zomer heb ik 50 AF's aan justitie moeten afstaan: vandaar dat ik halverwege ben gestopt met mijn topic. De agenten waren overigens best wel aardig, echter ze moesten hun opdracht uitvoeren. Die lieden kunnen er ook niets aan doen. Ze zouden wellicht liever echte boeven hebben gevangen. Jammer dus, 50 planten naar de klote en 2000 euro aftikken. Gelukkig mocht ik schikken en niet voorkomen.

                              Comment

                              Bezig...
                              X