Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Nostalgisch? De Rode Libanon!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

    gewoon vergelijken met eigen gedraaide polm,dat dit nu zo duur is komt door de wetgeving.rode libanon was gewoon geperste polm.

    Comment


      #17
      Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

      Oorspronkelijk geplaatst door LR2 View Post
      Ik wil meer horen!
      Het is misschien lastig, maar met welke hedendaagse hasj kan ik die Rode Libanon vergelijken?
      Rode Libanon verspreidde een echt zoete geur en was enigszins kneedbaar: je kon er net als bij sommige "zwarte soorten" dunne staafjes van rollen voor in je joint. Een aangestoken joint rook naar zoete pijptabak. Zelfs de, zelden verkrijgbare, Libanese wiet rook zoet bij het verbranden. Het kan op suggestie berusten, maar bij het inhaleren van de eerste trek, voelde je de "high" tot aan je tenen door je lichaam trekken.
      Qua effect -dus niet qua smaak- vond ik Libanon vergelijkbaar met de zelden verkrijgbare eerste klop Maroc, die ook wel "chocolade" wordt genoemd. De eerste klop Maroc uit de shops is meestal geen "chocolade" maar "Hia-Maroc", die overigens ook heel goed kan zijn.

      Comment


        #18
        Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

        Jammer dat het niet te vergelijken valt volgens jou Moreweed. Het is inderdaad gek dat door oorlogen die grotendeels betaald worden met drugs-geld, de drugshandel om zeep helpen. Begrijpelijk ook, aan de andere kant. Help je jouw tegenstander zijn oogst te vernielen, dan kan hij je niet meer aanvallen. Geopolitieke situaties (evenals de Nederlandse politiek) interesseren me nauwelijks, daar lees ik over tien jaar wel een keer wat over in het geschiedenis boek van mijn kinderen. Op het moment vind ik het slecht gesteld met de politieke situatie overal. En hoe meer ik er van weet, hoe bozer ik wordt op de wereld. En ik heb al zoveel meningen te uiten in mijn leven.. Ignorance is a bliss in mijn geval.

        Ik vind de Maroc en Polm altijd wel lekker, voornamelijk om de prijs. Hier in de omgeving staat hij vaak als goedkoopst op de lijst. Maar de smaak bevalt me ook, vooral de polm vanwege zijn zoetheid. Ik begrijp de beschrijving van de zoete pijptabak, ik heb weleens zulke jointjes gerookt en geroken. Ook van mijn eigen teelt overigens, mijn Afghaan zorgde voor een lekkere (donkere en zoete) rub-hasj die wel voldoet aan jouw omschrijving Xtreme. Bedankt! Als ik dat zo lees, zou ik bijna 30 jaar eerder geboren willen zijn om een tientje hasj van je te willen kopen!
        Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
        Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

        Comment


          #19
          Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

          wat xtreme omschrijft herken ik wel, zo'n volle zoetige smaak en geur. Dat ben ik nog nooit op die manier bij marokkaanse hasj tegen gekomen. Maar die heeft dan weer andere kwaliteiten, een ander smaakpalet wat mij persoonlijk beter bevalt om regelmatig te roken dan lieb. En dan zo'n heerlijk vette blonde : eentje die ik kende als "madeleine", donkergelige broodjes die zacht wegrookten en een heerlijke high veroorzaakten waar je prima op kon werken -mits het iets creatiefs was dan..
          Society is like stew-if you don't keep it stirred up, you end up with a lot of scum on the top

          Comment


            #20
            Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

            Xtreem verwoord het idd erg goed. helemaal mee eens hihi.

            Comment


              #21
              Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

              Ooit had ik weekenddienst als militair en ging samen met een korporaal, die nog nooit geblowd had, naar een telefooncel voor thuiscontact. Onderweg wilde hij ook wel een paar hijsjes van mijn rode lieb joint. In eerste aanleg vond hij het allemaal lariekoek, want hij voelde niets. Halverwege wilde de korp opeens gaan uitrusten op een bankje: hij kreeg zware benen. Toen ik hem de joint opnieuw voorhield vroeg hij: "wil je me soms dood hebben?" Hij had na een paar trekken zijn zakken vol. Ik moest nadien zelfs een lunchpakket voor hem versieren, met veel zoetigheid, want hij was te paranoia om naar de eetzaal te durven.
              Last edited by Xtreme; 29 March 2012, 19:18.

              Comment


                #22
                Re: Nostalgisch? De Rode Libanon!

                Van dit soort verhalen smul ik dus! Bedankt!
                Een wijs man zei ooit: Als je iets niet kunt vinden over wiet kweken, dan wil je het blijkbaar niet graag genoeg weten.
                Rommeltopic. Buiten2016. Buiten2015. Buiten2014.

                Comment


                  #23

                  Comment

                  Bezig...
                  X