Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

    Korting op 420shop
    Hallo,

    Ik dacht 3 weken geleden, ik ga lekker een plantje voor mezelf zetten dus een Royal Queen QuickOne gekozen en heb hem ontkiemt. Na ontkiemen in een 7,4 liter Smart Pot gestopt en een paar spaarlampen erop gezet. 3 weken lang alleen water gegeven, de temperatuur rond 23 graden gehouden, luchtvochtigheid rond de 40-45% en 18 uur licht en 6 uur donker.

    Nu beginnen een paar blaadjes lichtgroen te worden en na wat gegoogle zie ik dat ik voeding moet gaan geven en ik hem in de bloei moet zetten.

    Alle hulp voor deze Royal Queen Quick One is welkom

    Welke voeding is het beste voor deze??

    Laatste foto is van vandaag.
    Attached Files

    #2
    Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

    wel, aangezien het een autoflower soortje is zal deze uit zichzelf de bloei ingaan. Dit is normaal gezien rond ongeveer de derde week. Plantje ziet er op zich niet slecht uit, misschien beetje klein voor 3 weken, maar dit kan liggen aan het totale vermogen van je lampen. Of het ligt aan de soort zelf. Dus de vraag is: hoeveel watt hangt er boven samen? En wat de vraag omtrent de voeding betreft eerst even antwoorden op het volgende: welke grond heb je gebruikt?

    Comment


      #3
      Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

      Oorspronkelijk geplaatst door neste View Post
      wel, aangezien het een autoflower soortje is zal deze uit zichzelf de bloei ingaan. Dit is normaal gezien rond ongeveer de derde week. Plantje ziet er op zich niet slecht uit, misschien beetje klein voor 3 weken, maar dit kan liggen aan het totale vermogen van je lampen. Of het ligt aan de soort zelf. Dus de vraag is: hoeveel watt hangt er boven samen? En wat de vraag omtrent de voeding betreft eerst even antwoorden op het volgende: welke grond heb je gebruikt?
      Bedankt voor je snelle reactie. Ik heb universele potgrond bij de gamma gehaald en ik had de eerste week 2x23w en daarnaa 4x23w

      Comment


        #4
        Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

        Dus je hebt niet gezaaid in zaai-en stekgrond? En hoeveel water geef je ze? Laat het mij zo stellen, als je universele potgrond gebruikt zou het niet aan ondervoeding mogen liggen, eerder overvoeding. Maar indien je dit nu nog maar hebt, na drie weken, denk ik dat de oorzaak eerder ligt aan teveel water geven. Ennuh, je hebt er dus drie geplant en twee ervan zijn een stuk kleiner dan de andere, of hoe zit dat met die foto's?

        ---------- Post added at 20:51 ---------- Previous post was at 20:49 ----------

        zie ook recente post: http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...-wat-is-er-mis

        Comment


          #5
          Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

          nee, ik heb ze gelijk in universele grond gezet. Het waren eerst 3 ontkiemde zaadjes maar door defecte lampen is er 1 overgebleven die goed groeide.
          Heb er niet aan gedacht dat ze ook teveel water konden krijgen, ik gebruik ongeveer 300-400ml over 3x per dag.
          Last edited by shouffy; 30 April 2012, 22:12.

          Comment


            #6

            Comment


              #7
              Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

              update.... Lamp hing te laag daarom breed maar klein, heb de lamp hoger gezet, hopen dat tie nog in de hoogte gaat groeien.


              10.jpg11.jpg
              Last edited by shouffy; 5 May 2012, 12:23.

              Comment


                #8
                Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

                Spaarlampen moet je niet zo hoog hangen, eigenlijk maximaal 10cm boven de planten, anders krijgen ze licht te kort, dus kleine toppen, dus geen/weinig wiet.
                Autoflowers worden meestal niet zo groot, en zolang ze niet in bloei is, blijft ze groeien.
                Bladproblemen zie ik niet.
                ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                Comment


                  #9
                  Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

                  Oorspronkelijk geplaatst door QnQ View Post
                  Spaarlampen moet je niet zo hoog hangen, eigenlijk maximaal 10cm boven de planten, anders krijgen ze licht te kort, dus kleine toppen, dus geen/weinig wiet.
                  Autoflowers worden meestal niet zo groot, en zolang ze niet in bloei is, blijft ze groeien.
                  Bladproblemen zie ik niet.

                  bedankt voor je advies, heb hem op 10cm gehangen. Vindt je dat ik alvast moet gaan beginnen voeding te geven?

                  Comment


                    #10
                    Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

                    Ik zie nog geen tekorten.
                    Maar om dat voor te zijn kun je bijvoorbeeld beginnen met een halve dosis voeding mee te geven, twee of drie keer per week.
                    Als de bladpuntjes beginnen te verkleuren, geef je teveel, dus dan doe je nog wat minder.
                    Zolang alles groen blijft is het prima.
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne

                      krijg wat lichte vlekjes op een paar blaadjes

                      12.jpg13.jpg14.jpg
                      Last edited by shouffy; 17 May 2012, 17:47.

                      Comment


                        #12
                        Re: hulp gevraagd voor 3 weken oude QuickOne


                        vervolg: http://www.jointjedraaien.nl/wietforum/threads/23541-mening-gevraagd-6-weken-oude-QuickOne-3x-23w-spaarlamp?p=279079#post279079
                        Last edited by shouffy; 17 May 2012, 17:52.

                        Comment

                        Bezig...
                        X