Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

    Korting op 420shop
    Het doseren van verschillende voedingsstoffen kan erg lastig zijn. Je kan overmaat of tekort van een bepaalde stof in het uiterlijk van een plant herkennen. Mocht je problemen hebben met je planten, controleer dan eerst andere factoren zoals licht, water,temperatuur of ongedierte. Zijn deze factoren in orde, dan zijn er twee mogelijkheden die de oorzaak kunnen zijn van het probleem. Je plant krijgt te weinig, of juist te veel voedingsstoffen. Ideaal is natuurlijk als de plant precies genoeg krijgt. Een kenmerk van onvoldoende voeding is geel/groene bladeren. Bij teveel aan voeding kunnen de bladeren overdreven groen van kleur zijn of bruin kleuren.

    Om na te gaan welke stoffen er te veel of te weinig aanwezig zijn, moeten we zowel naar de onderkant als bovenkant van de plant kijken. Omdat de plaats van afwijking afhankelijk is van de mobiliteit van de voedingsstof. Mobiele stoffen (N, P, K, Mg) veroorzaken problemen onder in de plant. Een tekort aan niet-mobiele stoffen(Mn, Zn, Ca, S, Fe) zal tot uiting komen boven in de plant, bij jonge bladeren. Hieronder volgt een korte lijst van stoffen, met de daarbij horende kenmerken.

    Stikstof
    Stikstof is de meest bekende voedingsstof voor planten. De plant zelf verkrijgt stikstof uit nitraten. Het bevordert de groei van alle groene delen. Een tekort aan stikstof komt vaak voor en is soms lastig te herkennen. Vaak wordt dit gekenmerkt door trage groei. In latere stadia van de plantengroei komt het vooral tot uiting door vergeling van de onderste bladeren van de hoofd stengel. Ook kunnen de bladeren wat klein zijn en kan de plant wat schriel ogen. Oplossing: Extra mest toevoegen. Binnen een week moet er verschil te zien zijn. Gebruik niet te veel voeding, bladvoeding of sproeimix is ideaal

    Fosfor
    Fosfor is voor de wortelvorming en bloei van de plant erg belangrijk. Planten halen fosfor uit fosfaten. Een tekort aan fosfor zorgt voor tragere groei van de plant en donkergroene bladeren. De stengels kunnen roodachtig van kleur worden. Verder kunnen de onderste bladeren omkrullen. Het toevoegen van extra fosfaten zal de al beschadigde bladeren niet herstellen, maar zal er wel voor zorgen dat nieuwe bladeren weer goed groeien. De oorzaak kan een te lage ph van de grond of het gietwater zijn. Ook teveel aan ijzer kan zorgen voor een tekort aan fosfor.

    Kalium
    Kalium zorgt ervoor dat planten een verhoogde weerstand krijgen tegen weersomstandigheden, ongedierte en droogte. Ook zorgt het voor stevigheid van de plant en verminderde vocht afgifte van de bladeren. Een tekort aan kalium komt niet vaak voor. De verschijnselen hiervan lijken erg op die van tekort aan licht, dus controleer eerst altijd of je planten genoeg licht krijgen. Symptomen zijn roestplekken op de bladpunten aan de onderkant van de plant, langs de hoofdnerven.
    De oorzaak kan een te zuur medium of gietwater zijn (te lage pH)

    Magnesium
    Magnesium ondersteund fotosynthese in planten. Het is noodzakelijk bij de aanmaak van eiwitten die de stofwisseling stimuleren. Een Mg tekort is niet ongebruikelijk bij media anders dan aarde. De symptomen zijn het optreden van wolkachtige chlorose die wit van kleur is in weefsel aan de onderste bladeren. Toevoeging van extra magnesium zal na ongeveer vijf dagen zichtbaar effect geven

    Zwavel
    Zwavel stimuleert de aanmaak van groei bevorderende eiwitten. Deze eiwitten bevorderen de stofwisseling van de plant. Zwaveltekort komt in een kweekruimte niet vaak voor. Het ontstaat meestal door overvloed van andere meststoffen. De symptomen komen als eerst naar voren bij de bladeren op de top van de plant. Die zullen wat gelig van kleur zijn. Je kan zwaveltekort oplossen door te zorgen dat je grond beter doorlucht wordt.

    Ijzer
    Voor de productie van bladgroen is ijzer nodig. Een tekort aan ijzer zal in de groeipunten voor verkleuring zorgen terwijl de nerven groen blijven. Ijzertekort komt niet vaak voor omdat de meeste meststoffen in de winkel voldoende ijzer bevatten. Mocht je toch deze symptomen zien check dan de pH van je medium om te kijken of dit te hoog is.
    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



    sigpic

    #2
    Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

    plus punt berry goed bezig

    Comment


      #3
      Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

      Heb je daar een bron van ?
      ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

      Comment


        #4
        Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

        http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/26135-voeding-voor-wietplanten.html
        omdat ik maar bleef zoeken en zoeken, heb ik dit gepost, hoeven andere niet zo ver te zoeken
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

          was je die nog niet tegen gekomen dan? @ QNQ , anywho .. nuttige post +1

          Comment


            #6
            Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

            Waarschijnlijk omdat ik het niet eens ben met Kalium en Ijzer dat ze niet bij m'n favorieten staan.
            Ik denk dat het is geschreven door iemand met veel theoretische kennis.
            ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

            Comment


              #7
              Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

              Ik probeer alleen maar te helpen medekwekers, niemand hoeft het te lezen.
              ik doe gewoon mijn ding dacht behulpzaam te zijn

              laters
              Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

              The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
              Spliff Strawberry in scrogg, klaar



              sigpic

              Comment


                #8
                Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

                het copieren van zaken is des mens en is op zich nuttig, als het in een context

                Comment


                  #9
                  hier eens kijken, of hier, of hier, en zo zijn er nog wel een aantal.

                  Copyright wordt op alle fora geschonden, en is een aparte discussie (ik heb zelfs rechtszaken meegemaakt over foto's op een forum), maar bronvermelding wordt wel op prijs gesteld.
                  ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                  Comment


                    #10
                    Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

                    oke dan , Tnx Q, ik zag het al somber in en bedankt voor je linkjes daar kan ik zeker wat mee.
                    Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                    The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                    Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                    sigpic

                    Comment


                      #11
                      Re: Gebreksverschijnselen voeding by the berry ryder

                      heel handige info berry
                      goed bezig gij haha

                      grtz

                      Comment

                      Bezig...
                      X