Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto kweek in & outdoor

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Auto kweek in & outdoor

    Korting op 420shop
    Allo mensen,

    Ik ben al een weekje onderweg en ik was niet van plan een kweekverslag bij te houden. Nu heb ik mij bedacht omdat het me toch wel leuk leek en de feedback is natuurlijk ook mooi meegenomen .
    Vorig jaar heb ik mijn eerste kweekje van autoflowers gedaan maar dat ging niet top . De plantjes strekte de pan uit en werden vervolgens opgevroten door slakken.
    (Dit was de ellende vorig jaar: klik, uiteindelijk toch nog een paar mooie planten eruit gehaald (je ziet hier de northern light):
    IMG_1170.jpgIMG_1172.jpg
    Enfin, mijn tweede kweek dus. Ik hoop op betere resultaten deze keer.
    Ik heb even getwijfeld of ik mijn verslag wel in de buitenkweek categorie kon plaatsen; ik groei mijn plantjes deze keer namelijk voor in een zelfgemaakt kweekkastje. Maar ik verzeker jullie dat ze over een week (of twee) naar buiten gaan.

    Dan nu, de zaden: Ik heb dit jaar weer voor autoflowers gekozen, omdat ze zo snel uitgebloeid zijn. Ik ga in september het huis uit, dus veel tijd heb ik niet.
    Een vriend van mij zit nu in engeland, dus ik groei alvast wat zaden voor hem voor (7 zijn er van hem). Alle zaden komen btw van Royal Queen Seeds.
    - 7x royal cheese automatic (3 daarvan gaan naar die vriend, 3 zijn later gekomen, die moeten nog opkomen)
    - 3x amnesia haze automatic (allemaal naar die vriend, helaas ).
    - 3x easy bud (eentje is helaas niet ontkiemd) (1 is voor die vriend)

    Uiteindelijk hou ik dus 5 zaden voor mezelf over (4x cheese, 1x easybud)
    Over de grond e.d. heb ik niet veel te zeggen, ik heb biologische potgrond bij de albert heijn gehaald .

    Ik zal hier even een snelle foto update geven van hoe de plantjes zich hebben ontwikkeld de afgelopen week:
    Het begon allemaal met mijn hypermoderne, 100% brandveilige, megagrowbox:
    IMG_2139.jpg

    Hier komen de plantjes net boven: (2 dagen na ontkieming)
    IMG_2136.jpg

    En hier zijn de kleintjes alweer 4 dagen oud (ik tel vanaf ontkieming).
    IMG_2157.jpg

    Na mijn ouderlijk huis overhoop gehaald te hebben, vond ik deze kast, die ik vervolgens heb omgebouwd tot een waar plantenparadijs (tikkeltje overdreven misschien, ok, ik weet het).
    De lampen die erin hangen zijn: 2x philips 23W tornados (warmwhite) en 1x osram 23W (coolwhite).
    IMG_2161.jpgIMG_2165.jpg

    Na 5 dagen zagen ze er zo uit:
    IMG_2166.jpg

    En vandaag, de zevende dag, staan de plantjes er zo voor:

    IMG_2168.jpgIMG_2169.jpgIMG_2170.jpgIMG_2182.jpg\
    Ik voel de vraag al opkomen; 'zie ik daar nou een vleesthermometer?', ja dat is er inderdaad een. Ik had niks beters in huis en het werkt (hoop ik).
    Het is daarbinnen zo rond de 30 graden (tikkeltje aan de warme kant, ik koop misschien nog een extra ventilator).
    Nog een week of twee en dan kunnen ze, hopelijk met beter weer dan deze zooi, naar buiten!
    De foto's worden overigens geschoten door mijn haarscherpe iphone 4s (nog best prima toch?!).

    Dat was 'm, eerste update volgt over enkele dagen.

    Laters
    In- & outdoor kweek 2013

    #2
    Re: Auto kweek in & outdoor

    ziet er leuk uit. ben benieuwd.

    Comment


      #3
      Re: Auto kweek in & outdoor

      Hey daar ziet rr goed uit ik heb zelf ook een amnesia haze automatic met een hele rare aandoening (whorled phyllotaxy)
      Ik ga die van jou zeker volgen
      Legalize it

      Comment


        #4
        Re: Auto kweek in & outdoor

        Thnx mauwie & whorled phyllotaxy.
        Die aandoening lijkt me best handig eigelijk, net even op google gekeken. Misschien levert het meer op?!
        In- & outdoor kweek 2013

        Comment


          #5
          Re: Auto kweek in & outdoor

          Hier ben ik weer, met nieuwe foto's!
          De worteltjes kwamen allemaal uit de onderkant van de potjes, dus ik heb ze even overgepot in iets grotere potten, zodat ze nog wel in het kastje kunnen blijven.
          Verder hebben de drie cheese vrouwtjes vandaag hun kopjes boven de aarde gestoken, dus daar heb ik ook even wat fotomateriaal van genomen.

          IMG_2183.jpgIMG_2185.jpgIMG_2186.jpgIMG_2187.jpg

          De plantjes zijn nu dus 8 dagen oud. De drie cheese kiempjes zijn 2 dagen oud.
          Hier nog een totaalshot: zoals je ziet heb ik er een vierde lamp bijgehangen, er was niet genoeg ruimte met de drie nieuwkomers.
          IMG_2188.jpg
          In- & outdoor kweek 2013

          Comment


            #6
            Re: Auto kweek in & outdoor

            vraagje, hoeveel heb je vorig jaar uit die nothern lights gehaald? deze kweek ik namelijk ook deze "zomer"
            #puffpuffpasstuesday

            Cannatuin '13

            Comment


              #7
              Re: Auto kweek in & outdoor

              Ik kreeg ongeveer 20-35 gram per plant. Die op de foto, kwam 35 gram vanaf.
              In- & outdoor kweek 2013

              Comment


                #8
                Re: Auto kweek in & outdoor

                Thx! hopelijk gaat het hier even goed
                #puffpuffpasstuesday

                Cannatuin '13

                Comment


                  #9
                  Re: Auto kweek in & outdoor

                  Die northern lights zijn super planten, dus dat moet goed komen. Heerlijk wietje levert het ook op. Succes dr mee!
                  In- & outdoor kweek 2013

                  Comment


                    #10
                    Re: Auto kweek in & outdoor

                    Die thermometer kun je ook mooi in de grond duwen, dan weet je de temp. bij de wortels.
                    Als je 'm zo in het licht legt, wordt-ie warm en lees je niet de juiste temp. af, dan moet je even een dakje boven de sensor maken.
                    QNQ079.jpg
                    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

                    Comment


                      #11
                      Re: Auto kweek in & outdoor

                      Het lijkt me weer tijd voor een nieuwe update!

                      @QnQ:
                      Ojaa, dat is inderdaad ook handig! Thnx voor de tip. De grond is ongeveer 23 graden, goed?..


                      De plantjes zijn nu dus 11 dagen oud. (Cheesjes zijn 5 dagen oud). Ze groeien lekker onder de lampen! Ze hebben nu net zoveel bladeren als mijn planten vorig jaar na 3 weken pas hadden.
                      IMG_2202.jpgIMG_2204.jpgIMG_2205.jpgIMG_2206.jpgIMG_2211.jpg

                      De vierde lamp zorgde echter wel voor een flinke hitte erbij, waardoor het in het kastje zo'n beetje 32 graden werd.
                      Vandaar dat ik er nu een tweede ventilator heb gekocht en erin heb gezet (deze blaast naar binnen) :
                      IMG_2212.jpg
                      Ik heb ook een 12V 1A adapter gevonden en 'm daar op aangesloten, dus hij blaast als een gek!
                      Nog even een vraagje daarover, als ik mijn andere ventilator (ook 12V) ook hierop wil aansluiten, kan ik de ventilatoren dan het beste in serie of in parallel schakelen? (ik dacht parallel)

                      Ik heb overigens een nieuweling erbij van een vriend van mij. Het is een lemon haze plantje met een aantal rare afwijkingen. Het plantje is 3 dagen ouder dan mijn grootste maar ze is kleiner dan mijn kleinste.
                      Aangezien foto's meer zeggen dan tekst, aanschouw; Radiation Johnny (zo heeft ie 'm genoemd):
                      IMG_2209.jpgIMG_2215.jpg
                      Jullie nog tips voor dit kleine mongooltje?

                      Hier nog even een totaalshot:
                      IMG_2203.jpg

                      Laterss
                      Attached Files
                      In- & outdoor kweek 2013

                      Comment

                      Bezig...
                      X