Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x White Fruit (GreenLabel) onder CFL & LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x White Fruit (GreenLabel) onder CFL & LED

    Korting op 420shop
    Het is al ff geleden dat ik in dit forum nog iets gepost heb, dus misschien even een herintroductie: Ik ben Tom Bombadil en ben gefascineerd door alles out-of-the-box. Standaard-kweekjes met HPS en Cannaboost ga je bij mij niet zien, maar dingen zoals leds en biovoeding. Waarschijnlijk met de bijbehorende verliezen aan opbrengst maar het is vooral de hobby die me interesseert "Gratis" grasjes zijn altijd welgekomen

    Nu heb ik enkele maanden geleden een zaadje gevonden bij een hoop onbekende wiet, en heb deze in alle haast geplant in een bureaukastje, ik kon niet meer wachten om aan m'n eerste kweek te beginnen. Probleem was wel dat ik nog geen groter kweekhok klaar had en dit maar bleef uitstellen. Arme meid zat dus constant met haar bladeren tegen een veel te vochtige muur aan te plakken. Ze stond ook maar onder 1 Philips Tornado 23W en als op het voeding aankwam, had ik kaas noch boter gegeten. En het ergste kwam toen ik een LST wou doen vanwege de beperkte ruimte en de stam spleet (oops ).

    Bureauhok (gaat gebruikt worden als ontkiemhok ):
    small_DSC_0172.jpg small_DSC_0173.jpg

    De dame heeft daarna haar kweekhok gekregen en daarin een 6tal weken verder kunnen bloeien tot nu (tijd hiervoor heb ik geen foto's). Het is een hok van 90x60x180cm geworden met 6 Tornado's boven en naast haar toppen. Dit heeft ze enigszins gered. Ze hangt nu in het kweekhok te drogen en het wordt afwachten wat het nog opbrengt. Fingers crossed.
    Hopelijk valt dit nog onder micro-kweek Het is een iets grotere kast dan een pc-behuizing, maar nog altijd niet groot genoeg om met zware HPS'en aan de slag te gaan.
    small_DSC_0161.JPG small_DSC_0170.JPG small_DSC_0177.JPG small_DSC_0165.jpg small_DSC_0166.jpg small_DSC_0163.jpg

    Ik heb nu redelijk wat zaadjes op stock liggen (koopwoede ) en heb een keuze gemaakt over de volgende die ik ga groeien. Het zullen 3 White Fruits en 1 Ultra Critical (gratis gekregen, zal ietsje langer moeten bloeien, but so be it) zijn.
    Ze zullen ontkiemd worden in Spongepots met de bacto in een propagator in het bureahokje onder 2x 33W Philips PL-ElectronicSmartPot (is voorgroeien nodig, nee toch?). Ik heb ze zondag besteld en vandaag ontvangen (vrij snel!) maar het bleken 12L's te zijn. Ik heb DHS gemaild, en hopelijk laten ze iets van hun weten
    small_DSC_0175.jpg small_DSC_0159.jpg

    Voeden ga ik doen met de volledige starterskit van Biotabs. Omdat ik hier nergens een light-mix kan vinden ben ik zelf op zoek gegaan naar een alternatief. Eerst leek het een Compo Bio met Guano te worden maar na wat reviews te lezen over hun andere potgronden met guano liet ik dit maar achter mij. In samenspraak met de kerels van Biotabs (tot nu toe heel tevreden van hen) ben ik dan maar gekomen tot een 50/50-mengeling tussen Aveve Zaaigrond en DCM Cocosol. Volgens hun kan bio perfect op cocos (die normaal toch cocos a & b nodig heeft, niet?), dus ga ik dat ook zo doen.
    small_DSC_0156.jpg small_DSC_0157.jpg small_DSC_0167.JPG small_DSC_0169.jpg33W Philips Master PL-Electronic23W Sylvania Mini-Lynx20W Megaman Plantdit)

    Bloei:
    2x 40W HortiLight inductie23W Philips Tornado20W Megaman Plantdit)
    Als de toppen hoog komt en ik niet meer het licht gelijkmatig kan verdelen, hang ik ertussen nog eens 1x 100W Megaman Clusterlitearma.jpg
    Last edited by Jointjedraaien; 17 October 2013, 01:22. Reden: Dead link
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    #2
    Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

    Ik heb vandaag de Hortilight Inductiespots toegekregen via Kweekotheek.nl. De lampen zijn gigantisch! Nu twijfel ik wel wat over die inductie lampen, 40W over zo'n oppervlakte?
    Wat denken jullie? Lengte is 23cm met sokkel (E27), de effectieve lamp is 10x10cm.
    Tornado ter vergelijking is een 23W'er

    small_DSC_0179.jpg small_DSC_0181.jpg small_DSC_0182.JPG

    Ook zonet mail gekregen van Dutch-HeadShop.com, retour is mogelijk voor de smartpots en ze nemen de verzendkosten op hen, zonder discussie. Pluim voor DHS, zo hoort het
    Last edited by Bombadil; 4 July 2013, 18:04.
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #3
      Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

      de basis licht=gewicht (de discussie over hps en rendement zullen we maar niet starten dan)

      Comment


        #4
        Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

        Ik ben zelf nog aan het zien hoe ik ze verdeel en bevestig, maar ik heb wel ergens een idee. Passen gaat het alleszins doen, maar net op het randje De sockets van de kleinste lampen ga ik sowieso lager moeten zetten om op gelijk niveau te laten komen met de inductielamp.

        Op deze pagina
        Last edited by Bombadil; 6 July 2013, 02:20.
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #5
          Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

          Ik heb zonet mijn hok deels afgewerkt, en ben tot het besluit gekomen dat ik maar ~90cm in de hoogte nog kan gaan met mijn planten, wat niet veel is. Ik zou hier dan ook op scroggen voor een maximale winst.
          Scroggen gaat ook waarschijnlijk beter gaan met mijn lichtopstelling (zal deze dan ook downgraden naar 200W max). Met toppen heb ik al ervaring, dus dat moet wel lukken.
          Uiteindelijk zal ik dan de Ultra Critical eruit knikkeren, en zo met 3 plantjes het proberen te doen.
          Wat denken jullie? 3x White Fruit onder 200W in een scrog op een grootte van 60cm diep, 90cm breed, 90cm hoog?

          De juiste smartpots heb ik ook ontvangen, de grootte (15L) getest en goedgekeurd
          Last edited by Bombadil; 8 July 2013, 23:24.
          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

          Comment


            #6
            Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

            in mijn ogen is een scrog wel een must onder cfl dus dat vind ik wel een slim idee

            denk dat je wel een mooie opbrengst kunt behalen onder 200w gezien je ruimte. Meer lampen kan nooit geen kwaad tenzij het te warm gaat worden. En met die 15liter smartpots hoef je denk ik niet veel meer bij te voeden als je op voor bemeste aarde start. Wel fijn om zon grote buffer te hebben.

            ik blijf je volgen! succes!


            greetzz mafferd

            Comment


              #7
              Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

              De zaadjes zijn aan het ontkiemen en hopelijk kunnen we ze snel in de grote kast plaatsen. Het zijn er maar 3 geworden die liggen te ontkiemen, en als ze allemaal boven zijn gekomen, houd ik de beste 2 en de andere sta ik af ter adoptie (voor uiteindelijk achter het enkel vensterglas + spaarlampen terecht te komen).
              Ze liggen dus in Spongepots ten midde van hydro-korrels. De warmte binnenin blijft gelijk aan de buiten (pff, het is warm weer zeg!). De lamp staat al op, al is dat niet direct nodig. Maar dan weten ze dat het zonnetje staat te wachten
              small_DSC_0200.JPGsmall_DSC_0215.JPG small_DSC_0217.jpg
              Last edited by Bombadil; 21 July 2013, 12:11.
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

              Comment


                #8
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                Comment


                  #9
                  Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                  Op 1 of andere manier zie ik je verslag nu pas. Het ziet er interessant uit met dat licht, vooral die inductielampen.
                  goed verzorgde startpost ook.

                  Over die ontkiemde zaadjes, Ik denk niet dat dat meer wat word.
                  minimaal 30 graden is veel te heet. Ik hoop dat je Pineapple Haze wel goed ontkiemd.

                  Comment


                    #10
                    Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                    Dan ga ik even moeten wachten met ontkiemen tot de temperatuur buiten wat gezakt is. Ik heb niet direct een plaats dat koeler blijft dan buiten, of ik zou het in de auto op straat met de airco moeten leggen :p
                    Nu kan ik wel van soortje wisselen. Ik heb nog eens White Fruit, Everest Bud of Black Jack, wat dachten jullie?
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                    Comment


                      #11
                      Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                      Ik ben voor Black Jack gegaan. Maak ik hiervoor een nieuw topic aan of niet?

                      Ongeacht de (aankomende) hitte, heb ik ze toch weer laten ontkiemen, eergisteren. Deze maal niet in spongepots maar tussen keukenpapier, om te vermijden dat ik de zaadjes ga koken
                      M'n fotocamera is tot morgen op reis, maar ze zijn allemaal al ontkiemd, en hebben een staartje van rond de 0.5cm. Eentje gaat rechtuit, de twee andere hebben een rechte hoek gemaakt en gaan met de lengte van het zaadhoedje mee. Zijn beiden normaal?
                      Morgen of overmorgen steek ik ze in de aarde, als ze een volle cm lang zijn.
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment


                        #12
                        Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                        Dan zitten ze nu in de aarde, en is je camera terug

                        is er al leven bovengronds?

                        greetz mafferd

                        Comment


                          #13
                          small_DSC_0610.jpg small_DSC_0612.jpg small_DSC_0613.jpg small_DSC_0614.jpg

                          Zouden er problemen kunnen ontstaan mocht de onbekende een White Fruit (indica) blijken te zijn? Qua bloeitijd en groei verschillen deze enorm van de andere. Gaat dit nog in een scrog?
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                          Comment


                            #14
                            Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                            Ik heb vandaag beslist om er de derde al uit te gooien. Deze gaat waarschijnlijk toch teveel achterstand oplopen. Ze zit nu in haar pot achter het venster te wachten of er nog iets bruikbaars mee te doen valt.
                            small_DSC_0615.jpgsmall_DSC_0616.jpgsmall_DSC_0619.jpg

                            Tevens heb ik ontdekt dat aluminium niet zo van water houdt Volgende kweek los ik dit wel op (met rvs/inox ipv alu). Mochten er teveel problemen komen deze kweek, plak ik er wel een stuk zwart-wit folie over, het aluminium wordt toch bijlange niet warm. Maar iedereen moet leren. Ik Macguyver er dan wel lustig op los, maar een volleerde Handige Harry ben ik nog niet.
                            small_DSC_0622.jpg
                            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                            Comment


                              #15
                              Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                              Geen kapjes op de lampen? Of do zn DIY blijke lampenkapje?
                              Verder ziet er goed uit denk ik Ik ben ook maar pas aan mn eerste kweek bezig dus.. Aldoende leert men.
                              Misschien gewoon en laag witte verf er op? Dan heb je er geen last meer van

                              grtsss
                              -

                              Comment

                              Bezig...
                              X