Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x White Fruit (GreenLabel) onder CFL & LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #31
    Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

    Yep, was de tocht. Actieve inlaat af, en de nieuwere takken worden zo snel paars niet meer. Er is nog altijd wat turbulentie van wind in m'n kast, maar no worries.

    We zijn groeiweek 6 ingegaan trouwens De onbekende heb ik in totaal nu al 4 keer getopt; 3x op de hoofdtoppen (dus 1x en dan nog eens op elke hoofd-zijtak) en 1x op een sterke zijtak, die waarschijnlijk onder de LEDS gaat belanden.
    De kleine Black Jack blijft klein, en heb ik dus niet meer verder getopt. Ook heb ik haar laten kennismaken met een paar warmwitte lampen om hem iets te doen laten strekken, nog 5cm bij de buurvrouw en die kan onder het net gaan hangen. Momenteel hangt m'n armatuur simpelweg schuin, maar dit zal ik dus niet meer kunnen doen vanaf dat ik het net heb.

    Foto's volgen later op de avond, camera is even een wandeling gaan doen
    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

    Comment


      #32
      Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

      Update met foto's, zoals beloofd.

      Ze hebben hun dosis Orgatrex (7-6-7) gekregen, per plantje 20ml op 0.5L, en 1gr Trichoderma's. Normaal was dit bedoeld voor de vijfde week, maar aangezien ik nog geen tekorten zag heb ik nog een weekje gewacht.
      In theorie zou ik nu geen voeding meer moeten geven, maar ik ga toch valsspelen. De onbekende krijgt enkel nog TopMax (BioBizz), maar mocht ze toch tekorten krijgen, dan volg ik de BioTabs-lijn: 5ml/l Orgatrex. De Black Jack gaat wel in de laatste 4 weken van de bloei wat Bio-Bloombastic (Atami) krijgen, vriendelijk gedoneerd door Urban Alien van urbangardenshop.nl
      small_DSC_0734.jpg small_DSC_0745.JPGsmall_DSC_0735.jpg small_DSC_0741.jpg small_DSC_0742.jpg small_DSC_0739.jpg

      EDIT: Holy f***! Ik dacht dat ze maar traag groeiden. Ik vergeleek nu pas deze foto's met die van 2 weken geleden :p Hopeijk duurt het niet lang meer en het net mag er boven en mogen ze bijna in de bloei
      Last edited by Bombadil; 9 September 2013, 23:59.
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #33
        Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

        Ziet er netjes uit Bombadill! Paarse stengels heb ik ook.. maar verder ziet die er goed uit!
        Grts
        -

        Comment


          #34
          Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

          Ey bombadil.Ik ga je even inlichten over de black jack.Dit is een hele rare plant!Ze maakt sticky bud aans van small formaat!Wanneer ze oogstrijp is lijkt het tegenover andere soorten alsof ze echt klein zijn.Gek genoeg krimpt de black jack wiet met drogen bijna niet.Bij de knip ga je denken wat is dit,en de bloei ook niks van aantrekken.Het is mooie sterke wiet,maar zwellen doen ze niet!Nogmaals bij het drogen krimpen ze amper.Gr staff

          Comment


            #35
            Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

            Thx Lovis. Heb jij al problemen gemerkt omdat je stengels paars zijn?

            @Staff: Oh, thx voor de tip Zeker als ik die andere, waarschijnlijk White Fruit, ernaast ga zien, dan zal me dit erg opvallen, ik ben gewaarschuwd
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #36
              Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

              Niet echt, plantjes groeien goed. Blaadjes zien er goed uit. Dacht dat het aan de soort plant lang. Maar nu weet ik het eigenlijk niet meer
              -

              Comment


                #37
                Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                Ik heb het op beide plantjes; twee verschillende soorten. We kweken wel allebei onder fluor (TL's & spaarlampen), dat een heel ander spectrum kent (veel groen en redelijk wat UV). Allebei ook in een kast.. Hum, spelletje Cluedo
                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                Comment


                  #38
                  Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                  net even je kweekverslag doorgenomen.
                  ziet er allemaal heel netjes uit keep up the grow work

                  betreft je naam, ik herriner me net, komt uit LOTR boek nee ? zalig stuk uit het boek

                  Peace
                  Last edited by Dylero; 13 September 2013, 13:34.
                  2XKush&2XArjan Haze onder TNeon ( lopend ) --> http://www.jointjedraaien.nl/wietfor...sh-in-2x-Scrog

                  Comment


                    #39
                    "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                    Comment


                      #40
                      small_DSC_0758.jpg small_DSC_0760.jpg small_DSC_0749.jpg small_DSC_0752.jpg small_DSC_0753.jpg small_DSC_0754.jpgsmall_DSC_0763.jpg small_DSC_0764.jpg
                      En het scrognet natuurlijk. Heb ik even lopen draden weven, jonko of twee ertussen zitten roken, maar is in orde gekomen. Hopelijk duurt het niet lang meer en hangen ze er snel tegen.
                      small_DSC_0762.jpg small_DSC_0766.jpg small_DSC_0767.jpg small_DSC_0768.jpg
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment


                        #41
                        Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                        Begin van de Bloei
                        Yep, yep, ik heb ze op 12/12 gezet. Ik noem dit het begin van de bloei omdat de meeste kweekschema's dit ook zo doen. Ik weet dat echte bloei pas 2 weken later komt, en dit is een aparte schaal die ik er naast ga houden. Maar voedingsadditieven reken ik vanaf nu.
                        Alleszins is dit een goed moment om eens alles te overlopen van m'n eerste echte groeifase.

                        Groeitijd
                        Verlichting
                        Spaarlampen waren leuk om mee te spelen. Ze geven niet veel warmte af en konden toch een gezonde groei waarborgen. Toch is mijn opstelling/armatuur verre van perfect. Er schijnt veel licht naar de zijkanten toe, maar het middenstuk wordt bijna enkel door de 45W ledstrip voorzien, iets te zwak naar mijn zin.
                        Volgende ronde zal een andere opstelling worden met spaarlampen, en na 3-4 weken onder de HPS. Ik heb al een Lumatek dimbare ballast van 400W op de kop getikt Dan ga ik ook ff niet meer scroggen totdat ik alles onder de knie heb. De reden is simpel: Met de bijna 350-400W aan licht dat er in zit moet ik al bijna een even sterke afzuiging voorzien als bij een gelijkaardige HPS. Die zit er nu toch al, dus ik ben voorzien
                        Deze rond rond ik wel af onder m'n spaarlampen en led, ik heb er nu al zoveel moeite in gestoken

                        Voeding
                        Biotabs zijn een must voor de beginner. Je plantje wordt voorzien in al zijn voedingsstoffen zonder al te veel moeite. Ok, er zijn goedkopere alternatieven maar de Biotabs-lijn is heel simpel en gericht op de marihuanakweker. Je krijgt er een mooi schemaatje bij, in de starterspack zaten nog maatlepels e.d., het is gewoon tof om zo te beginnen.
                        Maar dan kwam de periode dat ik over voeding begon bij te leren, aj, aj, aj. Ik ontdekte al snel het merk BioBizz en ik moest perse hun volledige productlijn binnenhalen. Dan kreeg ik nog samples van Plagron en Ata Organics binnen. En toen het begon te kriebelen, is het kwaad geschied bij m'n Black Jack.
                        small_DSC_0782.jpg
                        Ochjah, een beetje opstaande randen. Voor de rest doet ze het goed hoor Ik kon de verleiding niet weerstaan en heb ze eerst een Sugar Royal gegeven. Toen ik zag dat ze hierdoor een paar opstaande randjes kreeg, ben ik hier gauw mee gestopt. Plagron Sugar Royal heeft ook nog eens een NPK van 9-0-0. Samen met het stikstofniveau geleverd door de biotabs was net iets te veel. Dus dacht ik doodleuk: "Tja, dan vervangen we die Sugar Royal door Bio-Heaven (BioBizz)". Het zou een vergelijkbare werking moeten hebben.. Ook deze bleek, na 4 waterrondes een NPK van 4-0-0 te hebben. Die NPK waarde zat verstopt achter de sticker van het product. De gekartelde randen verdwenen niet. Maar nu komt het ergste: "Tjah, dan maar eens bladvoeding geven met Fish-Mix". Haha, ik ben soms toch een idioot. Ook dit bleek fout te zitten.
                        Maar na deze overvoeding met bio-materiaal is dit het enige probleem (en enkel bij de black jack!) dat ik opgemerkt heb: Opstaande randen. Nu ben ik al 2 beurten enkel water aan het geven, en de randen komen al naar beneden. De nieuwe blaadjes hebben het zo fel niet meer.
                        Deze escapade is trouwens gebeurd in de laatste tien dagen, dus het is niet de rem die op haar groei stond

                        De komende tijd krijgen ze wel 1ml/l BioBizz TopMax. Vanaf zichtbare bloei komt daar een dosis BioBizz Bio-Bloom bij. Normaal wordt alle voeding door Biotabs geregeld, maar ik heb er al 7 weken opzitten. Ik zou er niet van schrikken dat die voeding opgeraakt in de komende weken. De Black Jack krijgt in haar laatste 4 weken 1-2ml/l Atami Bio-Bloombastic en een kalme afbouw aan Bio-Bloom. De andere krijgt een steeds hogere dosis aan TopMax en Bio-Bloom.

                        De plantjes
                        White Fruit
                        De onbekende heb ik nu gewoon White Fruit genoemd, ook al ben ik het niet 100% zeker. Maar ze lijkt er het meeste op en de grootste kans is toch dat zij het is. En ze doet het goed.
                        Ze is een pak groter en dikker dan haar buurvrouw. Dus waarschijnlijk ga ik ook het meeste van haar kunnen oogsten. Ze lijkt haar te weren tegen overvoeding. Ze heeft ook erg buigbare stammen, perfect om te scroggen.
                        Typische indicabladeren, sterke zijvertakkingen. Na het toppen lopen haar internodes symmetrisch na 2 keer. Ze is heel gemakkelijk te manipuleren
                        small_DSC_0769.jpg small_DSC_0777.jpg

                        Black Jack
                        Haar overvoedingsprobleem heb je hierboven kunnen lezen. Toch doet ze het goed. Ik heb haar misschien wel iets te vroeg getopt, 3de internode en ze vond het blijkbaar wel niet zo leuk als de White Fruit.
                        Ze liep pas symmetrisch na 4-5 internodes, maar nog niet helemaal perfect. Ze is wel direct een struikje geworden en heeft lang tegen de grond aangelegen. Die blaadjes en takken heb ik wel al verwijderd.
                        Ze maakt wel typische sativa-bladeren aan, de Jack Herer toont z'n gelaat in deze plant
                        small_DSC_0778.jpgsmall_DSC_0779.jpg

                        Groupshot
                        small_DSC_0780.jpg

                        Wat hebben we vandaag geleerd?

                        Punt 1) Spaarlampen zijn leuk, maar niet altijd even praktisch en krachtig.
                        Punt 2) Je kan organisch overvoeden, maar wel heel moeilijk.
                        Punt 3) Cocos moet je niet mee overdrijven binnen een bio-kweek. Het is inert, dood, materiaal, dat er enkel toe dient om de bodemstructuur met mate te verbeteren.
                        Punt 4) SCROG is niet mijn ding
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment


                          #42
                          Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                          Zelf nog nooit gescrogt maar is het zo vervelend/lastig dan? Je zou juist zeggen dat je black jack goed is om te scroggen door de wat sativa achtige bouw, maar niets is minder waar.
                          maaru, internodes symmetrisch? Bij scrog hoeft dat toch niet. je legt de takken toch plat en laat ze horizontaal verder groeien.
                          Weer een spaarlamp kweker naar een hps, niet zo gek eigenlijk

                          Comment


                            #43
                            Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                            hoe hoog heb je jouw scrogg Bombadil.
                            30 Cm.

                            Ik heb zelf maar 90 Cm dus ik moet hem toch minimaal 10 Cm lager zien te krijgen.

                            Is 15 A 20 Cm aan te raden?
                            Last edited by Escargot; 30 September 2013, 06:30.
                            Wat je leert moet je ook weer doorgeven...
                            Dan is het zaad, pas echt in goede aarde gevallen!

                            Comment


                              #44
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                              Comment


                                #45
                                small_DSC_0783.jpgsmall_DSC_0784.jpgsmall_DSC_0785.jpg

                                Dan heb ik nog een nieuw spulletje: Yucca Extract (van Sannies). Het werkt als een druppeltje afwasmiddel in je water: contactspanning van het water verlaagt en het water trekt direct in je grond. Dit werkt perfect en is biologisch
                                Ik moest steeds heel kalm bijgieten of het water vloeide langs de zijkant eruit (smartpot he). Nu is dit opgelost
                                small_DSC_0791.jpg
                                "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                                Comment

                                Bezig...
                                X