Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x White Fruit (GreenLabel) onder CFL & LED

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    #16
    Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

    Yep, laagje latex maakt het mooist diffuus gereflecteerd licht.
    Zou ook zeker wat kapjes boven die lampjes knutselen met lege blikjes bijv. Daar zijn topics, foto's en filmpjes van op Teh Interweb.
    Black Jack = 63 dagen bloei, White Fruit staat 64 dagen voor, geen verschil, dus daar voorzie ik geen problemen.
    Succes!
    men-zegt-altijd-alles-komt-goed.1356727271-van-Marjolein_Fok.jpeg
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #17
      Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

      Ik zat al te hopen dat ik zonder can-reflectors zou kunnen werken, maar ze zouden wel handig uitkomen om het licht wat te bundelen richting de plant. Ik ga wel eerst ergens een halve liter mogen kopen, die pl-e's zijn vrij lang
      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

      Comment


        #18
        small_DSC_0629.jpg small_DSC_0627.jpg small_DSC_0633.jpg small_DSC_0625.jpg small_DSC_0635.jpg

        Het roest op de kap begint wel erg te worden, ik denk dat ik hier nog iets ga op mogen vinden
        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

        Comment


          #19
          Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

          Ghehe, nice man, da's beter dan geen reflector.
          Leg even een kartonnetje oid over je thermometer, anders wordt-ie zelf ook warm en lees je een te hoge temperatuur af.
          ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

          Comment


            #20
            Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

            Thx voor de tip Temperatuur zakt al direct naar 26, en zal waarschijnlijk nog lager uitvallen
            "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

            Comment


              #21
              small_DSC_0641.jpg
              De Black Jack doet het goed, maar is kleiner dan de andere. Wel al het 2de paar echt blaadjes die zich beginnen te roeren. Whoohoo!
              Het onbekende zaadje (2de foto) is een pak groter, maar heeft precies wat last van hangende blaadjes. Ik gok op teveel aan water, dus ga ik ze even wat droger laten worden. Maar wie kan al raden welke het zou zijn? Een White Fruit of een Pineapple Haze?
              Mocht het een White Fruit zijn, dan ga ik lustig verder. Blijkt het dan toch de onbekende Pineapple Haze te zijn, dan ga ik teveel kans op een mannetje hebben, of wie weet is het zelfs een autoflower. Daarom zou ik de Pineapple Haze verwijderen vooraleer ik de scrog ga toepassen. De Black Jack zou dan het hele net mogen bezetten
              small_DSC_0648.jpg small_DSC_0642.jpg small_DSC_0651.jpg
              Last edited by Bombadil; 11 August 2013, 21:43. Reden: Typo's
              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

              Comment


                #22
                Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                Ziet er leuk uit man! idd zal wel heavy zijn voor je lamp fitting met die twee inductie lampen op 1 320w is toch best lekker dacht ik zo verroeste alu kappen?? heb net zelf een lamp kap gemaakt van alu plaat..

                dat raden welke soort gaat nu nog niet, als het al lukt..

                wanneer heb je die tweede foto geschoten? toevallig vlak nadat de lampen zijn aangegaan? dan zou ze nog in slaap modus kunnen zijn..

                succes! greetzz mafferd

                Comment


                  #23
                  Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                  Hier ff een paar fotootjes van de roestplekken op de twee kappen, na 1 week :s Ik ga dan maar gewoon verder klooien met de witte houten plaat en can-reflectors
                  small_DSC_0660.jpg small_DSC_0661.jpg
                  "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                  Comment


                    #24
                    Re: Eerste echte kweek: White Fruit (GreenLabel) & Ultra Critical (Azarius) onder CFL & LE

                    ai ziet er niet fijn uit die roest hopen dat ik er beter van af kom fingers crossed

                    hehe nog meer licht power ach waarom ook niet


                    als je verschillen kunt gaan zien zou dat vooral het verschil tussen indica en sativa zijn en die kun je op zn vroegst aflezen naar een paar setjes van bladeren. denk aan zeker 1-2weken wss wel langer nog. En is nog kijken of er dan ook zon verschil zit in de soortjes die je gezet hebt qua indica/sativa genen.

                    greetzz

                    Comment


                      #25
                      Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                      Het onbekende zaadje blijft de kampioen in het groeien. Zijn blaadjes blijven wel hangen, maar zou dit niet puur door het gewicht kunnen zijn? Of te veel water? LV is wel vrij laag, maar heb nog niks kunnen vinden wat direct de LV omhoog drijft, maar worden ze sterk van zeker?
                      De Black Jack doet synchroon mee met zijn gebuur, maakt ook al internodes aan enzo, maar is wel een pak kleiner. Ik heb ook even een tornado 23W mee gefotografeerd, kwestie van de grootte te kunnen inschatten.
                      small_DSC_0671.jpg small_DSC_0663.jpg small_DSC_0664.jpg small_DSC_0668.jpg

                      Ik heb ook even zitten rondkijken naar bio-voedingen, en er zijn er hopen van te vinden Nu had ik Ata Organics Bio-Bloombastic (afbloei), Plagron Sugar Royal (bijna hele kweek) en BioBizz Alg-A-Mic (bladvoeding) op het oog. Zou ik deze er kunnen bijnemen bij de Biotabs lijn? Volgende kweek zou ik alleszins niet meer met de volledige biotabs-lijn werken, enkel nog met Mycotrex en Bactrex als schimmel/sporen/bacto-toevoeging en Orgatrex als extra voeding wanneer het nodig is.
                      Met tabletten zou ik niet meer willen werken, want ik ben een beetje de controle kwijt over welke voeding er nu precies wordt afgegeven, en ik denk wel dat het een ophoping zou veroorzaken van voeding in de buurt van de tabletten en een leegte daar waar er geen in de buurt zaten.
                      Volgende keer zou ik ook eens een growshop bezoeken om eens een zak Plagron Royalty Mix mee te nemen, dan heb ik al direct een luchtig en goed voorbemeste bio-aarde, en kan ik ook Startrex negeren. Maar dat is toekomstmuziek, eerst zien dat m'n voeding van Biotabs opgeraakt
                      "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                      Comment


                        #26
                        Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                        We zijn weer ff verder. Ik heb een paar probleempjes met mijn onbekende. Haar steeltjes worden paars, maar dan ook echt paars. Ik heb mij al suf gezocht maar vinden doe ik het niet. Luchtvochtigheid hangt tussen de 60 en 75%. Ik geef ze om de twee dagen elk 100ml water, de aarde voelt vochtig genoeg aan, maar een tensiometer moet (en zal) ik nog aanschaffen. Voedingstekorten zou het nu nog niet mogen zijn. Ik heb geen flauw idee. Overigens blijft ze wel de snelste groeier. Zie ik hier al indica-trekken? White Fruit is een kruising tussen White Widow en Blueberry, een echte indica dus. Het andere zaadje kwam van Dampkring's Pineapple Haze, maar echt haze-ig ziet ze er niet uit ^^"
                        small_DSC_0672.jpg small_DSC_0678.jpg

                        De Black Jack, daar valt niks op aan te merken. Het is wel de volledige tegenpool van haar adoptie-zus: Smalle bladeren en een pak kleiner
                        small_DSC_0679.jpg

                        Tevens heb ik iets leuks opgemerkt met mijn camera en de paarse Megaman Plant Lamp. Als ik deze fotografeer samen met mijn philips PL-E, ZONDER flits, lijkt deze sterk blauw en rood te onderdrukken, waardoor het groene licht dat in vele TL's en CFL's uitbundig aanwezig is, heel goed opvalt Heel leuk effect waar ik zeker eens verder mee ga experimenteren. Tweede foto is de PL-E alleen.

                        small_DSC_0681.jpg small_DSC_0685.jpg
                        Last edited by Bombadil; 20 August 2013, 17:58. Reden: Foto PL-E alleen toegevoegd, zelfde camera, maar vanaf nu met datum :)
                        "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                        Comment


                          #27
                          Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                          De vierde week is nu begonnen. In vergelijking met wat ik in andere verslagen lees, groeien de mijne wel traag hoor In hoogte zijn ze rond de 8-10cm, in de breedte kan het oplopen tot 20cm (van uiteinde tot uiteinde). Ik heb de lampen wat hoger gezet, en zal dit elke dag een beetje meer doen. Misschien strekken ze daar wat meer van, want ik heb geen zin in nog 2 maand groei vooraleer ik aan m'n scrognet kom.
                          Ik heb ze beiden getopt, waarbij ik, per ongeluk, de Black Jack heb gefimt Hopelijk blijft dit goed gaan.
                          Beiden vertonen nu wel de paarse stengels. Ergens heb ik gelezen dat toch op je plantjes hiervoor kan zorgen. Ik heb de actieve inlaat uitgezet, temperaturen zijn nu toch al een pak beter, en hopelijk vertonen de nieuwe stengels dit niet meer. Ik blijf wel verder zoeken naar de mogelijke dader. Ik heb ook de blikjes-kappen van de lampen gedaan. Ze werden gloeiend heet, en ze richtten ook die warmte naar de plant toe. Op een gegeven moment begonnen er bladeren te verfrommelen, terwijl de lamp er 10cm boven stond. Ik heb er dus gewoon een extra lamp bij gehangen om dit wat op te vangen. De gehele ruimte is in het wit, de armatuur is een witte plaat. Ik denk dat wel redelijk veel licht zijn weg naar de plant zal vinden

                          small_DSC_0686.jpg small_DSC_0691.jpg small_DSC_0696.jpg small_DSC_0689.jpg small_DSC_0690.jpg small_DSC_0697.jpg
                          "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                          Comment


                            #28
                            Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                            Mijn plantjes zijn ongeveer even oud en even groot denk ik hoor.. over de stengeltjes weet ik niks.. volgrns mij kan dit geen kwaad..
                            -

                            Comment


                              #29
                              Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                              Aha, dan moet ik me geen zorgen maken. Anyway, het duurt dus ff vooraleer je aan dat scrognet zit Maar we blijven er voor gaan!
                              Het blad ziet er alleszins gezond uit, maar ik blijf het maar een raar zicht vinden :p

                              Trouwens, de lobblaadjes beginnen te vergelen, beiden weeral gelijktijdig (na hetzelfde aantal internodes aan te houden, ook al is de ene kleiner ), betekent dit dat ik voeding moet bijgeven of hoort dit gewoon zo? Ik gok het laatste.
                              Alleszins moet ik volgende week voor de eerste (en laatste) keer voeding bijgeven. 20ml Orgatrex (npk 7-6-7), wat een mengeling van melasse en ander ongein is, op een halve liter per plant. Hopelijk geeft dit het bewijs dat overvoeden bij biologisch kweken niet zo'n kwaad kan. Ik ga er vanuit dat die Orgatrex in de grond blijft zitten, waarna het micro-leven dit beetje bij beetje verwerkt tot iets bruikbaars voor de plant.
                              "Old Tom Bombadil is a merry fellow, bright blue his jacket is, and his boots are yellow"

                              Comment


                                #30
                                Re: 1x Black Jack (Sweet Seeds) en 1x onbekend onder CFL & LED

                                Rode steeltjes komt vaak voor als ze t koud hebben. Of teveel in de tocht staan.

                                Als je nu naar het verschil kijkt in dw bladeren dan zou ik denken dat t onbekende zaadj veel indica in Zich heeft. Ziet er verder goed uit hoor!

                                Greetzz maffers

                                Comment

                                Bezig...
                                X