Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

    Hoezo ook liever hyrdo?
    sigpic

    Comment


      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

      Om dat ook eens te proberen en het lijkt me prettiger kweken.

      Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

      Comment


        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

        ja klopt met de verdamper proef ik ook niet echt de smaak terwijl er juist wordt gezegd dat je met de verdamper juist wel smaakt/proeft omdat je natuurlijk alleen puur wiet rookt. Ik proef ook geen verschil met mijn verschillende wietsoortjes.

        Ik heb het idee dat ik ook meer wiet gebruikt in de verdamper, dan een joint. Maar dat maakt mij niet uit, het is gewoon gezonder met een verdamper te roken en om die reden gebruikt ik het ook.
        Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
        https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

        Comment


          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

          Ik dacht juist dat ik minder nodig had in de vaporizer, maar ik zou eigenlijk ook niet weten hoeveel er in een joint gaat.

          Gisteren 0,1 gram schaarhash en ik was helemaal out

          Ja, ik ben een nerd, ik weeg alles exact af :O

          Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

          Comment


            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

            Zouden meer mensen moeten doen denk ik hoor. Denk dat er veel mensen dan nog echt schrikken van wat ze per joint aan grams roken..
            sigpic

            Comment


              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

              Hydro is heel fijn! Ik kweek mijn pepers in en E&F systeem.
              Heel gemakkelijk te bouwen zo en systeem, en het werkt super goed.
              Verschil met kweken in gewone aarde is enorm!
              -

              Comment


                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                @Lovis,

                Zit zelf te denken aan een DWC systeem, maar als ik dan de verslagen hier lees zijn er wel wat afhakers (teveel herrie, temperatuur problemen).

                Eerst maar eens een proefrun doen en dan zien wat het gaat worden.

                Dan nog een update van de Ketama stek. Dat was de top die ik met het "buigen" van de plant gerukt had, daar een stek van gemaakt en vervolgens bestoven. Deze was natuurlijk ook in de herma geschoten net als de moeder waar ze vanaf kwam. Deze heb ik nu dus ook maar "geoogst".

                De stek was nog een flinke plant geworden. Ondanks dat ze bij het stekken al in de bloei stond en alleen maar 12/12 licht heeft gekregen. Laatste weken begon ze ineens ook weer flink te bloeien en kwam vol met nieuwe pistils:
                20140113_Ketama2_Stek_09.55.22.jpg

                Helaas zat er in bijna elke top ook wel een tros bananen. Beetje crappy foto, maar het zaad en de bananen zijn wel duidelijk te zien:
                20140113_Ketama2_Zaad+Bananen_09.55.35.jpg

                Ik had de stek in een "hempy bucket" gezet gemaakt van een koffiebekertje gevuld met perliet. Gaatjes voor afwatering zitten op 1 cm boven de bodem. Er blijft dus altijd wat water staan in het bekertje. 2 maal daags gaf ik dan water tot het er onder uit liep. Zo kreeg de plant weer verse zuurstof in het water. Dat is blijkbaar dan toch voldoende om wortelrot te voorkomen.

                Het bekertje was ook veel te klein voor een normale plant, maar in dit geval was het ook wel de bedoeling dat de plant klein bleef (is nu 30cm hoog geworden)

                Echt lichtdicht was het bekertje niet, maar dat heeft de plant niet echt kwaad gedaan. De wortels zien er goed genoeg uit lijkt me:
                20140113_Ketama2_Kluit_09.56.46.jpg

                Het zaad is uiteraard sowieso niet bruikbaar door het herma gedoe en eigenlijk ook nog niet volgroeid, maar ik denk wel dat dit een bruikbare methode is om zaad te maken met zo min mogelijk risico voor de andere dames in het bloeihok. De stek kan zo uit het bloeihok gehaald worden en dan afgezonderd veilig in de eigen ruimte (met pollenfilter op de uitgang) bestoven worden. Zelfde isolatie hokje (opbergdoos) waar de vader in stond om het stuifmeel veilig te verzamelen.

                Als ik dit nog eens doe zou ik wel langer wachten voordat ik ga bestuiven. Er was nu nog wat weinig bloei op de stek. Ik had niet verwacht dat de stek zo goed aan zou slaan en nog echt zou gaan bloeien.

                Heb de plant nu te drogen gehangen om te kijken hoeveel zaad er nou daadwerkelijk in zit.

                Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                Comment


                  Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                  Geen ervaring met dwc.. Ik had veel over wortelrot gelezen. Wat wel jammer is altijd..
                  En banaantjes zijn nooit fijn! Ii ben er ook en paar tegen gekomen. Nu hopen dat er niet te veel zaden in mn toppen zijn..

                  Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
                  -

                  Comment


                    Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                    Deze ronde is inmiddels wel helemaal afgerond Alleen nog even een afsluitend overzichtje.

                    Het reveggen van de Bubblegummer heb ik maar opgegeven. Er groeide wel wat op, maar het schiet niet echt op. Heb er denk ik toch teveel afgehaald bij het oogsten.

                    De Ketama top is ontdaan van haar zaden. Er kwamen 23 zaadjes vanaf die er goed uit zien (kwamen er ook vanzelf uitvallen), nog 8 zaadjes die er wel redelijk uitzien maar alleen nog wat te groen (ga eens testen of die het nou doen of niet) en dan nog een stuk of 25 mislukte zaadjes (te klein en/of verrot).
                    20130129_Ketama_zaden_DSC4360.jpg

                    Nu het allemaal droog is valt de oogst iets minder tegen, in totaal ongeveer 30 gram. 24 gram voor de Bubblegummer en 6 gram voor de Flowerbomb Kush. Het zit nog te curen in de potten op een LV van zo rond de 62%, maar het smaakt wat mij betreft al lang prima. Effect is ook erg lekker. Zoals je van dit soort hybride soorten wel kan verwachten is het een mix van high en stoned. Uiteindelijk slaap ik er goed op.

                    Gedroogde Bubblegummer top:
                    20130129_Bubblegummer_Top_Droog_DSC4377.jpg

                    Gedroogde Flowerbomb Kush top:
                    20130129_FlowerbombKush_Top_Droog_DSC4382.jpg

                    Inmiddels zitten er drie nieuwe Bubblegummers in een DWC systeempje
                    20130129_BBG_Hydro_DSC4357.jpg

                    Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                    Comment


                      Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                      Mooizo wietefras, ff snel een run draaien en het levert je weer 30 gram op.

                      Leerzaam was die zeker denk ik.

                      We zien je volgende verslag wel weer verschijnen

                      Comment


                        Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                        Ik hoop dat de volgende run wel weer wat meer oplevert. 30 gram was wel heel erg weinig

                        Ga eerst nog wat experimenteren met dat hydro verhaal. Als dat wat stabiel draait dan maar weer eens een nieuwe run doen. Met een beetje mazzel meteen kan ik wel meteen door als ik uit deze 3 planten een goeie moeder haal en ik daar goeie stekken af weet te halen.

                        Was nog vergeten wat te zeggen over mainlining. Al kan ik er denk ik ook niet veel over zeggen. De enige plant die deze ronde wel goed groeide heeft wel wat meer opgeleverd dan ik van een plant zonder gedoe haalde. Grootste plant uit de vorige ronde gaf 11 gram (al had ik er toen 6 staan) en deze keer dus 23 gram. Dat is dan wel 2 keer zoveel, maar het voorgroeien duurde ook veel langer en de pot was ook veel groter. Of het nou echt scheelt met gewoon toppen/fimmen vraag ik me af. Het is onder zo weinig watts altijd nogal behelpen lijkt me ook. Misschien nog maar eens een keer een scrog proberen. Of gewoon een echte lamp kopen

                        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                        Comment


                          Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                          Jammer dat reveggen niet is gelukt, volgende keer misschien mee succes.

                          Ja ik denk dat het wel uitmaakt dat een grote schoen, een grote opbrengst brengt.

                          Leuk man van dat DWC, dat ga ik toevallig binnenkort ook proberen.

                          Nou slaap lekker dan zal ik zeggen voor vanavond
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                            OK, dat met die planten uit aarde in hydro zetten is niet echt een denderend idee Sterker nog, dat werkte voor geen meter. Zag een youtube clip van iemand die de wortels van zijn tuinplanten schoon spoelde en ze in hydro zette, maar bij mijn plantjes werkte het voor geen meter.

                            Plant is nauwelijks gegroeid en heeft serieuze tekorten/blokkades:
                            20140203_BBG1.jpg

                            Ik heb een plant eruit gehaald en daar kwamen, als bij een stek, wel nieuwe wortels uit de stam. Heb er dus maar wat bladeren vanaf gehaald en de oude wortels weg geknipt. Een andere plant heeft hetzelfde lot ondergaan en die is ook in een koffiebekertje gezet met perliet. Zoals ik de vorige keer mijn stekken had gemaakt. De laatste plant heb ik laten zitten, kijken of die zo wellicht nog een keer aan slaat.

                            Daarnaast heb ik nog wat neoprene genomen en daar wat zaden in gestoken en dat in de DWC hydro gegooid. Hopelijk komen er dan direct hydro wortels aan die zaden.
                            20140205_Zaadjes.jpg

                            Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                            Comment


                              Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                              Lijkt me eerder iets als een fabel/sprookje...
                              Kan me echt niet voorstellen dat er een plant is die het fijn vind om uit zijn lekkere grond te worden gerukt om dan vervolgens zijn wortels bloot te stellen aan licht en een lekker koud briesje erover...
                              En die oude wortels wegsnijden gaat ze toch ook niet al te fijn gevonden hebben vrees ik.
                              Probeer gelukkig te zijn met wat je hebt, ook al is dat niet veel!

                              Comment


                                Re: BubbleGummer, Flowerbomb Kush, en Ketama main-lining onder 2x55W T-Neon

                                Kom ik ook eens een keer aangewaaid..
                                Nu ik ook jou verslag doorgelezen heb kan ik wel concluderen dat ondanks dat iedereen hetzelfde ML principe hanteert de uitkomsten bij ieders toch anders zijn.
                                Maar niemand die tot nu toe zoiets heeft behaald.


                                Wel jammer van het wegvallen van wat plantjes en ja op het ene moment denk je niks aan de hand op het andere moment is het ineens knak.
                                Leuk om te zien dat jij wel wat meer vordering hebt gehad met de stekken die je van de top had over gehouden, gezien dit bij mij al vroeg afgelopen was haha.
                                Misschien ook eerst maar eens beter in verdiepen alvorens ooit eens te denken met stek aan de slag te gaan haha.
                                lets hope voor betere ronde deze keer.
                                If life keeps putting you down, You better stay high

                                Comment

                                Bezig...
                                X