Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.

Wie een nieuwe topic opent omdat hij/zij een bladprobleem heeft, wordt vriendelijk gevraagd om enkele foto's erbij te posten, en een woordje uitleg met de beschrijving van je probleem.
Zo kunnen leden vlugger en een correctere diagnose stellen!

Ook kan je via de zoek functie al eens zoeken naar gelijkaardige bladproblemen, die hier al op het forum zijn gepost.

Enkele belangrijke informatie:


Board: Bladproblemen:
Montys-Blad-Probleem-Oplosser
Fotos plaatsen bij Bladproblemen

Board: Ziekten:
Lijst van ziekten
Schimmelziekten bij cannabis
Meeldauw

Board: Beestjes:
Lijst van ongedierte
Welk insect zit op mijn wietplant
Bekijk meer
Bekijk minder

Stikstof te kort of iets anders

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Stikstof te kort of iets anders

    Korting op 420shop
    Reduced: 58% of original size [ 1024 x 768 ] - Click to view full image


    Reduced: 78% of original size [ 768 x 1024 ] - Click to view full image
    Last edited by krulletje; 12 November 2013, 18:05.

    #2
    Re: Stikstof te kort of iets anders

    Als je je berichtje van wietforum hierheen kopieert moet je even die linkjes weghalen, da's wel zo netjes.
    Verder ben ik het wel eens met wat ze daar zeggen.
    Dat ze bij Plagron aanraden om je dure batmix te spoelen is gewoon raar, gevolg is te weinig voeding vanaf de start plus een verkeerde verhouding.
    Met die temperaturen en in deze fase van de bloei zou ik ze ook iets natter houden dan tijdens de groei.
    En meer dan 1x per week voeren dus.

    Plagron heeft op JD trouwens een eigen topic. Misschien kan je ze vragen om even hier te kijken.
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Stikstof te kort of iets anders

      hey mijn excuses voor de slordigheid echt sorry.Maar bij deze heb ik de linkjes weggehaald.
      dank u voor de tip alvast en hopelijk is mijn probleem opgelost
      heb nu 500ml water gegeven en eventueel morgen ook enzoverder met om de twee dagen ongeveer een dag geen water
      mvg

      Comment


        #4
        Re: Stikstof te kort of iets anders

        Zo raar is het toch niet dat je dat soort grond eerst moet spoelen? Die voedingsstoffen komen langzaam vrij uit de slow release stoffen die erin zitten. Wat er dan bij voorbaat al in is opgebouwd als vrij opneembare stoffen zal best teveel zijn. Je zou eigenlijk de EC even moeten meten of de EC echt te hoog is, maar om dat risico niet te nemen laten ze je het eerst spoelen. Met dat beetje spoelen krijg je ook echt niet zoveel eruit.

        Er zit voor 6 weken voeding in die Batmix en de planten staan er nu ruim 6 weken in. Zo raar is het toch ook niet dat je dan moet gaan bijvoeden?

        :edit: Op de Batmix product pagina van Plagron staat ook:
        Zodra de bladeren na ongeveer zes weken geler worden, kun je beginnen met voeding geven.
        Je moet dus niet alleen het schema volgen, maar ook naar je planten kijken. Zeker als je zit te wachten op een omslagpunt om ze te gaan voeden. In dit geval had je dan al wat eerder met die algabloom in elke waterbeurt moeten beginnen. Daar zit ook flink wat stikstof in.
        Last edited by Wietefras; 12 November 2013, 21:32.

        Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

        Comment


          #5
          Re: Stikstof te kort of iets anders

          en de voeding geleidelijk opbouwen of omdat ik nu met tekort zit van de eerste keer de max.
          Ze staan nu 33 dagen in de batmix
          mvg

          Comment


            #6
            Re: Stikstof te kort of iets anders

            Zou niet in een keer de max geven. De helft misschien? Kijken hoe de plant er op reageert en dan door gaan..
            sigpic

            Comment


              #7
              Re: Stikstof te kort of iets anders

              33 dagen? je zegt 22 dagen tot de omschakeling naar 12/12 en 23 dagen sinds 12/12. Dat is dan toch 45 dagen? Of heeft het twee weken geduurt voordat ze op kwamen?

              Je zou het kunnen opbouwen, maar dan wel snel. Je zou ook vrij vlot moeten zien dat ze weer donkerder worden. Alleen die onderste bladeren krijg je niet meer terug. Die zijn te ver heen.

              Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

              Comment


                #8
                Re: Stikstof te kort of iets anders

                idd ze staan 45 dagen maar heb ze laten voorgroeien in kleinde potten met aarde die niet bemest was in de eerste 12 dagen en dan verpot in de batmix 11liter
                vanaf gisteren krijgen ze nu algabloom normaal mag je tot 4ml/l gaan maar gisteren heb ik maar 1ml/l gedaan vanaf vandaag 2ml/l want zolas elke beginner ben ik bang dat ik ga overvoeden
                wat een beginnenling niet allemaal moet meemaken hihihihihi
                grtz and thx

                Comment


                  #9
                  Re: Stikstof te kort of iets anders

                  Ah, op die manier.

                  Tsja als ze honger krijgen dan geef je ze eten. Komt vast wel goed allemaal. Als het niet stiekem aan overwateren of een verkeerde pH of zoiets lag

                  Lopen verslag: McPurple S1 Fem van Forum Genetics op DWC met GHE FloraNova onder 400W Cree COBs

                  Comment


                    #10
                    Re: Stikstof te kort of iets anders

                    Mijn ervaring met batmix is dat er na 4 weken gerust al kan bijgevoed worden.
                    sigpic
                    100% BIO Indoor autoflower enthusiast

                    Comment


                      #11
                      Re: Stikstof te kort of iets anders

                      Green sensation gebruik je de laatste 4 tot 6 weken bloei en als ze nu 23 dagen op 12 uur staan is dat eigenlijk nog maar een dag of tien bloei waar ze in zitten dus dat (kan) is te vroeg (zijn),staan ze niet te koud aan de pot op de vloer?.

                      Comment

                      Bezig...
                      X