Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Psy goes feminizing

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Psy goes feminizing

    Korting op 420shop
    Na wat opzoekwerk en beslissingen gaan we de strijd aan voor feminized zaad.
    Alles is binnen en ik heb geen geduld meer om te wachten dus we zien dit als een proefronde.
    Ik wil hiermee gelijk wat duidelijkheid scheppen betreft de feminized zaden of het hier gaat lukken is uiteraard vraag 2.

    Het gaat om een Purple Widow lady die net een bloeihaar heeft laten zien.
    Tijdens de voorgroei heeft ze in plagron lightmix gestaan daarna overgepot naar verse portie growmix van plagron. De voeding is nog steeds de complete metrop lijn. Verder zal de dame voorlopig gewoon in het bloeihok blijven staan onder een 250w hps. Zodra ze mannelijke verschijnselen begint te krijgen gaat ze uiteraard apart tot ze kan gaan stuiven.
    Buiten deze Purple Widow staan er 6 kersverse net op 12 uur dus 1 daarvan zal het slachtoffer worden.

    Het hele proces word zo goed mogelijk vastgelegd van begin tot het eind zodat jullie er misschien ook nog wat aan hebben


    Dag 1


    Ik ben verschillende pogingen tegen gekomen wat betreft de periode waarin de handelingen gedaan moeten worden en ik ga als test kijken of het werk als ik begin met de eerste bloeiverschijnselen.

    De voorbereiding: Allereerst draai je een lekkere amnesia

    RSCN3993.JPGRSCN3995.jpgRSCN3997.jpg

    Nu rapen we de benodigde spullen bij elkaar: De Purple Widow dame, Lesbian dream, spuit, plantenspuit en gedemineraliseerd water.

    RSCN4004.jpgDSCN3999.jpg

    Nu mixen we een halve liter demi water met 1,25ml lesbian dream(10ml/4l demi water).
    Goed shaken en de plant van top tot teen besproeien. Op het web kwam ik tegen dat de oksels goed behandeld moesten worden aangezien daar de ballen beginnen.

    RSCN4003.jpgDSCN4002.jpg

    Ze staat nu van het zonnetje te genieten in de huiskamer dan kan ze rustig drogen. Ik denk dat ik haar nog een 2e x besproei zo dan laat drogen en terug het hok in zet.

    Greets
    Last edited by psychedelic1988; 29 December 2013, 15:28.

    #2
    Re: Psy goes feminizing

    Nice. Benieuwd wat je allemaal gaat uithalen.
    Maarre..je hebt dus geen selectie gedaan ofzo, gewoon blind een plantje gepakt die het moet gaan doen ?
    ~ 2011-12 ~ 2012-13 ~ 2017 ~ 2019 ~ 2020 ~ BuitenQweeksels ~

    Comment


      #3
      Re: Psy goes feminizing

      Zeer interessant psy, ik hoop dat het gaat lukken. Theoretisch is het vrij simpel bedacht eigenlijk.
      Een mannelijke plant bevat de chromosonen XY, die Y moet je niet hebben. Een vrouwelijke bevat alleen XX. Door een XX plant stuifmeel te laten maken bevat dit stuifmeel alleen XX.
      Het XX stuifmeel bestuif je op een vrouwelijke plant (XX) dus dan zijn de nakomelingen ook vrouwelijk.

      Ik hou je in de gaten.

      Comment


        #4
        Re: Psy goes feminizing

        Ik zit.
        Laat maar eens wat zien m8.
        Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

        The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
        Spliff Strawberry in scrogg, klaar



        sigpic

        Comment


          #5
          Re: Psy goes feminizing

          @QnQ: Het is nu meer een test om even te kijken of dit moment van sproeien niet te laat is. Wat ik tegen ben gekomen zijn allemaal 2 weken voor de bloei begonnen mja lastig he met regulier zaad.
          Mocht dit goed uitpakken gaan we bigger en better met eigen stekken of een flinke selectie.

          @Cookaap: idd theorie is een piece of cake haha ben zelf net zo benieuwd

          @berry ryder: komt eraan m8haha

          Comment


            #6
            Re: Psy goes feminizing

            We zijn een aantal dagen verder en er is uiteraard nog niks te zien. Na 2 weken zouden we nog een x de lesbian dream moeten sproeien dus dat is nog anderhalve week wachten. Ik verwacht een week daarna toch wel iets te gaan zien van ballen of bananen of wat er ook moet verschijnen ik dacht banaantjes.

            Voor nu bloeit de dame gewoon verder op natuurlijke wijze.
            Ik hoop natuurlijk dat dit een prima periode is om mee te starten aangezien ik dan gewoon die voorraad zaden die ik heb kan gebruiken om feminized zaadruns mee te doen.

            Er komt vandeweek nog wel een keer een fototje van de dame in kwestie maar het is
            eigenlijk een beetje zinloos zolang er niks te zien valt.

            Greets

            Comment


              #7
              Re: Psy goes feminizing

              STS maak je toch zelf!!
              Bovendien is het erg onstabiel.
              Dus zelfs in de koelkast is het maar kort te bewaren.
              http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

              Comment


                #8
                Re: Psy goes feminizing

                Wat is je planning psy? Ik bedoel daarmee: hoevaak bespuit je je vrouwtjes met LB en wanneer word de echte kruisvrouw bestoven?

                Ik meende namelijk dat LB niet 1x in de 2 weken gegeven moest worden.

                Interessant is het zeker man

                Comment


                  #9
                  Re: Psy goes feminizing

                  @hjm ben nie zon chemicus en zou me god nie weten hoe je de juiste dosis zilver krijgt(de juiste ppm zou een must zijn in dit process)
                  Volgens leverancier kan het gewoon koel en donker bewaard worden.

                  @cookaap hmm ik heb juist weer gelezen van wel.
                  je spuit 2 weken voor je de klok op 12 uur zet en dan herhaal je dat 2 weken later. Ik heb nergens gelezen dat het vaker moet.
                  Als dat zo is dan kunnen we dit al als verloren beschouwen want dan heb ik 3 dagen gemist haha

                  Zodra deze man-wijf klaar zou zijn om te stuiven staat de andere purple widow klaar om bestoven te worden dus we knallen aan 1 stuk door daar heb ik dan wel alvast over nagedacht

                  Ik ga toch nog ff zoeken want nu wil ik het ckr weten ook
                  Last edited by psychedelic1988; 2 January 2014, 16:16.

                  Comment


                    #10
                    Re: Psy goes feminizing

                    Dit is ff simpel en kort uitgelegd hoe het in zijn werk gaat met sts vanwege de verwarring.

                    Hoe maak je feminised zaad?


                    Om te weten hoe dit allemaal mogelijk is, is de basiskennis van genetica en voortplanting verreist. In het kort: Mannen hebben een X en Y chromosoom (XY) vrouwen zijn XX en feminised is XX(y).

                    Bij het feminiseren is de selectie van de planten waarmee je gaat werken cruciaal.
                    Bij reguliere voortplanting wil je natuurlijk altijd de beste, sterkste en mooiste planten vermeerderen. Bij het feminiseren van zaad is dit niet anders.

                    Er zijn een aantal verschillende manieren, de meest bekende (misschien niet de beste??) manieren worden hier toegelicht. Again, ik het het nog nooit gedaan en zou dus niet weten wat wel goed werkt en wat minder goed.

                    - STS.

                    - ''vrouwelijk'' zaad maken ipv. feminised.

                    Bij al deze manieren is de selectie een van de belangrijkste dingen.
                    Wil je fem. zaad gaan maken, maar heb je maar beperkte ruimte voor planten (Lees: <50-100) dan is het een leuk experiment maar zal het z'n vruchten niet afwerpen.

                    Om te beginnen groei je een aantal moederplanten uit regulier zaad (met stekken werken zou een beetje dom zijn...). Hierbij verwijder je de mannen meteen bij herkenning. Van al deze planten snij je stekken. (Goed labelen!!)
                    De stekken mogen na worteling meteen op 12/12.
                    Deze stekken ga je dan (na eerste verschijnselen van de bloei) behoorlijk stressen. Dit kun je doen door het lichtschema onregelmatig te houden, de voeding te verminderen of juist vermeerderen ed.
                    Om zichzelf toch te bevruchten (en daardoor te overleven als soort) gaan de vrouwen dan toch banaantjes (ballen/stuifmeelzakjes) aanmaken.
                    Vanaf hier weet je dus welke moederplanten er het meeste herma gevoelig zijn.
                    Tot hier de basis, afhankelijk van de methode gaan we nu verder.

                    STS
                    SilverThioSulfate (Zilverthiosulfaat).

                    De stof Etheen zorgt in de plant voor de geslachtsbepaling.
                    Het gebruiken van de STS methode verstoort de Etheen huishouding.
                    Etheen is afhankelijk van de hoeveelheid koper in de plant.
                    Zilver en koper gaan kort gezegd niet goed samen, waardoor de hormonale huishouding verstoort word. STS zorgt er dus voor dat niet hermagevoelige planten toch stuifmeel aan gaan maken.

                    Hoe gebruik je STS?
                    Afgaand van de basis hebben we dus een aantal niet hermagevoelige moederplanten.
                    Hiervan dienen de 2 beste geselecteerd te worden.

                    1 daarvan gaat behandelt worden met STS, de andere niet.
                    Vrouw 1 zet je op 12/12, vrouw 2 nog niet en dient ook niet in dezelfde ruimte te staan.
                    Vrouw 1 behandel je 2 keer in 2 weken door ze zeik en zeik nat te sproeien met de zilveroplossing.
                    1. pak de juiste hoeveelheid lesbian dream
                    2. giet de lesbian dream bij het demi water en meng het goed

                    Dit doe je terwijl ze op 12/12 staat dus 2 keer. 1 keer de avond (of het moment dat de lampen net uit zijn) voor het op 12/12 zetten(dit mag ook eerder), en 1 keer 2 weken later.

                    Hierna mag vrouw 2 ook op 12/12 in hetzelfde hok zetten als de behandelde vrouw.
                    Bij de behandelde vrouw zal het na de 1e of 2e week van einde behandeling al wel duidelijk worden of het geslaagd is en of er banaantjes worden aangemaakt.
                    Vrouw 1 (met stuifmeel) laat je vrouw 2 bevruchten.
                    Vrouw 2 (bevrucht met stuifmeeld van vrouw 1) dient op de reguliere manier afgebloeit te worden. De zaden hieruit zullen ''99% feminised'' zijn. Let er wel op dat je hier met (mogelijk onstabiele) F1 te maken hebt.

                    Bij deze bevruchting is dus geen Y chromosoom aan te pas gekomen, en zo dus relatief vrouwelijk. Door op de hermagevoeligheid te selecteren zul je hier (hopelijk) ook wat minder last van hebben.

                    Het eerste gedeelte heb ik aangepast vanwege de lesbian dream die ik gebruik

                    bron

                    En hier heb ik nog een uitgebreide engelse versie
                    http://weedforum.eu/wietforum/index....ed-zaad-maken/

                    greets
                    Last edited by psychedelic1988; 4 January 2014, 02:10.

                    Comment


                      #11
                      Re: Psy goes feminizing

                      netjes hoor

                      ik kijk lkkr met je mee

                      groetjes en gl m8
                      Met een jointje in je hand , kom je door het hele land ^^

                      Comment


                        #12
                        Re: Psy goes feminizing

                        Ik weet niet meer wie dit geschreven heeft op de zandbak van Sannie.
                        Maar dit is een van de vele recepten.
                        Nu heb ik al vaker zulks hier achtergelaten, maar de zoekfunctie heeft niet genoeg aan STS.
                        Waarom eigenlijk niet?


                        HOW TO MAKE YOUR OWN FEMINIZED SEEDS!

                        water (H2O)

                        Gereedschap:
                        - Een goede weegschaal
                        - Een paar maatbekers
                        - Een plantenspuit
                        - Iets om mee te roeren

                        Opmerkingen:
                        *Zilvernitraat en Natriumthiosulfaat zijn te kopen bij www.labstuff.nl.

                        *Goedkope, doch redelijk nauwkeurige weegschalen (0,01gram) zijn te kopen bij www.detectorshop.nl.

                        *De STS kan het beste zelf gemaakt worden. STS bestaat er namelijk in verschillende verhoudingen tussen Zilver en Thiosulfaat welke ook verschillende effecten hebben op planten. Wij maken STS met een molaire verhouding van 2:11 tussen respectievelijk Zilver en Thiosulfaat. STS met een molaire verhouding van 1:4 zou het ook moeten kunnen. Daarnaast moet er ook nog gelet worden op de concentratie. Wij gebruiken een concentratie van 0,004 Molair zilver.

                        *Het beste gebruik je gedemineraliseerd water. Te kopen bij Kruidvat voor 50ct per liter. De concentratie aan zilvernitraat die we gebruiken is 70 mg per liter. Deze concentratie komt overeen met de concentratie van bijvoorbeeld calcium, chloride, waterstofcarbonaat en natrium in kraanwater. Deze kunnen dus absoluut niet verwaarloosd worden en zullen waarschijnlijk invloed hebben op de vorming van STS.

                        Het maken van STS

                        Op deze foto heb ik 5,2 gram Natriumthiosulfaat (links) en 1,4 gram zilvernitraat afgewogen. De natriumthiosulfaat wordt opgelost in de 320 mL water (ook links) en het zilvernitraat in de 80 mL water erachter. In het eigenlijke recept was alles 2x zo klein. Ik heb dit gekozen omdat het nauwkeuriger uitkomt.

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 75% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image003.jpg[/IMG]

                        Ziehier het resultaat. De zilvernitraatoplossing verkleurt en wordt een soort van witachtig groen. Na circa 15-30 seconden roeren is het wel opgelost. Met de natriumthiosulfaatoplossing gebeurt niet veel bijzonders. Het duurt alleen wel vrij lang voordat het is opgelost.

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 75% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image005.jpg[/IMG]

                        Nu dient de zilvernitraatoplossing bij de natriumthiosulfaat oplossing te worden gegoten (en niet andersom) terwijl goed wordt geroerd. Het resultaat is een licht groen/wittige oplossing. Dit is nu een concentraat van de basisoplossing.

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 75% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image007.jpg[/IMG]

                        De 200 mL aan concentraat dient te worden verdund tot 2 L (2000 mL). Bij gebrek aan gedemineraliseerd water heb ik het concentraat verdeeld over 2 flessen, elk 200 mL. Een fles bleef concentraat (links) terwijl de andere verdund werd tot 1 L basisoplossing (midden). De basisoplossing wordt gemengd met water op een verhouding (basisoplossing)1:9(water). Ja, het wordt inderdaad heel sterk verdund. Ikzelf nam 60 mL basisoplossing met 540 mL water. Zo krijgen we de werkzame oplossing! (rechts)

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 75% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image009.jpg[/IMG]

                        Het gebruik van STS

                        De STS stoppen we in een plantenspuit.
                        3 dagen voordat de bloei begint pakken we de wietplanten die we stuifmeel willen laten produceren en deze sproeien we helemaal nat met de STS oplossing. De hele plant, bovenkant en onderkant van de bladeren. Dit doen we natuurlijk nadat de lampen uit zijn anders kunnen de planten verbranden. Let ook de volgende dag erop dat de lampen niet te dicht op de plant staan met het risico tot verbranding.

                        Het effect van STS duurt twee weken. Daarom moet sowieso na twee weken een nieuwe behandeling volgen. Pas bij deze behandeling wel op dat de bloemen niet nat worden. Anders gaan die schimmelen.

                        Dus: de planten moeten 3 dagen voordat de bloei begint besproeid worden met STS en ze moeten twee weken na deze behandeling weer besproeid worden met STS. Daarnaast mag naar vrije wil gespoten worden indien men ongerust is dat het anders niet werkt.

                        Let op: het effect van STS is dat de behandelde planten stuifmeel gaan produceren. Dit stuifmeel moet door een andere, NIET-BEHANDELDE vrouwelijke wietplant opgevangen worden om gefeminiseerde zaden te maken. Je moet dus niet alle planten behandelen met STS. Slechts de plant(en) die je stuifmeel wilt laten produceren.

                        Het gebruik van het effect van STS

                        Het effect van STS kan soms wat lang duren. Ikzelf dacht bijvoorbeeld dat ik het had verpest doordat ik na 3 weken pas zag dat er mannelijke bloemen aangemaakt werden. Hierdoor heb ik de tweede behandeling met STS te laat gedaan waardoor ik vrij weinig stuifmeel kreeg. MAAK DEZE FOUT NIET! Zodra de planten mannelijke bloemen en stuifmeel aan gaan maken gaat het allemaal net zoals een normale bestuiving. Je zorgt er gewoon voor dat het stuifmeel op de vrouwelijke stampers komt. Hoe je dit doet mag je allemaal zelf bepalen. Sommigen zetten de mannelijke en vrouwelijke planten gewoon bij elkaar en weer anderen verzamelen het stuifmeel en smeren het met een penseeltje op de stampers. Ikzelf heb de mannelijke plant gewoon bij de vrouwelijke gezet en doordat er zo weinig stuifmeel werd geproduceerd en er geen luchtstroom in het hok zat was ik genoodzaakt om ook handmatig het stuifmeel van het mannetje naar het vrouwtje te brengen. Als de bevruchting compleet is verzorg je het vrouwtje goed en laat je de zaden afrijpen. Als ze mooi donker zijn mag je ze oogsten, drogen en planten.

                        Een 'reversed' wietplant

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 75% of original size [ 800 x 600 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image011.jpg[/IMG]

                        De vrouwelijke plant die zo'n 1500 zaden geproduceerd heeft

                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image001.png[/IMG] Reduced: 58% of original size [ 1024 x 768 ] - Click to view full image
                        [IMG]file:///C:/Users/bert/AppData/Local/Temp/msohtmlclip1/01/clip_image013.jpg[/IMG]
                        Last edited by HJM; 4 January 2014, 12:03.
                        http://www.youtube.com/watch?v=zCvSc2b8CWc

                        Comment


                          #13
                          Re: Psy goes feminizing

                          Ik schuif gezellig aan!! Hier kan ik weer van leren!!! Succes man!!
                          Kweekverslag Hydro in the Mix!!!
                          https://www.jointjedraaien.nl/wietfo...155#post484155

                          Comment


                            #14
                            Re: Psy goes feminizing

                            Mooi stukje info HJM. Ik zit hier goed zie ik wel.
                            Candy Kush en Kinky Cheeze van E$kob@r Seeds, klaar

                            The MEGA POWER PLANT in scrogg!!! klaar
                            Spliff Strawberry in scrogg, klaar



                            sigpic

                            Comment


                              #15

                              Comment

                              Bezig...
                              X