Forum Top Ad MOBILE Smallest

Collapse

Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Schoffie's Geschoffel 2014

Collapse
Dit topic is gesloten.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Geef Weer
Clear All
new posts

    Schoffie's Geschoffel 2014

    Korting op 420shop
    Beste medehobbykwekers
    dit jaar ga ik weer een aantal runs wagen.

    idee is dit jaar om weer een aantal plantjes te kweken, voor mijn eigen consumptie, ik ben wederom niet van plan om met hps te gaan kweken,
    maar met wat tl buizen in een redelijk simpel armatuurtje. met wat spaarlampjes als ondersteuning.
    lekker low budget.

    heb van de week al twee potentieeltjes ontkiemd, te weten een white rhino en een onbekend zaadje uit een lekker wietje van de coffeeshop.
    van die laatste ben ik niet meer zeker uit wat voor wiet zij kwam, dus dat blijft nog een verassing.
    op basis van wat stekgrond en wat 7cmbij 7cm containertjes staan deze nu voor te groeien onder een aantal spaarlampjes, en ik ben van plan wat tl bij te gaan zetten, en deze run eindelijk eens aan een kastje te gaan beginnen hiervoor.

    vorige runs
    in de vorige runs heb ik gewoon op mn studentenkamer gekweekt. daar werd bijna elke dag nog gesmoked ook.
    Dus kwa geur niet zozeer problemen gehad of gedoe met omwonenden., net als vorige jaren.
    ben begonnen met kweken van een drietal autoblueberry's, waar ik ondanks mn geklooi toch nog aardig wat van af haalde, vond ik zelf. ik meende dat ik er 34 gram vanaf heb gehaald, al was dat toen volgens mij wel nog niet helemaal optimaal droog.
    daarna heb ik een run easy bud, en royal automatic haze geprobeerd, en dat was me eigenlijk totaal niet bevallen. die royal auto haze heb ik nog n tijd bij een kameraad gestationeerd.
    op den terugweg is de plant toen door een ongelofelijke uitglijder beschadigd geraakt aan de hoofdstam, nou, gespalkt met wat sateprikkers en naaigaren.
    maargoed, dat had zn weerslag wel op de dame.
    daarna is er uiteindelijk maar n gram of vijftien droog vanaf gehaald. =/

    terug naar het medium, de lucht en het licht
    ( lijkt astrotv wel)

    Medium
    dit jaar ben ik van plan om ipv voorgaande kweken, waarmee ik met batmix gekweekt heb, de uiteindelijke schoenen van de dames, te voorzien van een aanzienlijk goedkoper medium. hierin geinspireerd door lr2, (die hierover schreef, die spirit sprak mij wel aan uit die desbetreffende post.)
    hoe wat en waar zie ik aanstaande week wel.


    Lucht
    ja, lucht ja. ook belangrijk.

    zeker als ik me bedenk dat ik kwa lucht dit jaar de boel anders ga doen. ipv in de hoek van de kamer een simpele ventilator, wil ik dit jaar het toch met mijn beperkte kluscapaciteiten proberen wat pc fannetjes zodanig aan te sluiten dat dit goed werkt.
    hierover heb ik al wat gelezen, maar ben de materie nog niet meester genoeg dus daar moet ik van de week ook maar eens goed naar gaan kijken.

    *bedenken wat ik ga doen kwa lucht,en eventuele afzuiging

    afzuiging,
    tot dusver lijken mij mijn opties,
    a
    me verdiepen in goedkope badkamerafzuiging. ergens op t forum wat over gelezen,
    of
    b
    ga zelf kijken of ik een koolstoffilter kan bouwen. kan me herinneren dat een oud forumlid daar nog ergens hier een tutorial over had gepost.

    voor beide geld voor mij t gemak, al ben ik echt niet te beroerd om wat in elkaar te gaan knutselen mocht dat net zo goed mogelijk zijn en aanzienlijk wat schelen.
    *achum, we zijn student immers, dus bij voorkeur nemen we dan de goedkoopste oplossing.

    Licht
    plan de campagne,

    stuk of twee/drie 23 watt spaarlampen
    en een aantal 18watt tl buisjes. (wat 827 en wat koelere varianten.)
    (led Growspot?)
    ik heb op aliexpress.com, een aantal led growspotjes gezien, die mij enorm aanstaan.
    kostte relatief weinig, en lijkt me donders mooi om dan ipv 1 of twee van die spaarlampen daarvoor zo'n led growspot bij te hangen.
    geen idee hoe goed of slecht het kan zijn deze lichtbronnen te combineren in mijn bouwsel.




    to do aankomende week
    Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

    Schoffie's Geschoffel 2014

    #2
    Re: Schoffie's Geschoffel 2014

    ontwikkelingen licht,

    heb bij de kringloop vandaag een armatuurtje gehaald voor een extra spaarlampje,
    kan na de kweek ook leuk aan de muur
    prima ding.


    vandaag ook nog een tl bakje op de kop getikt voor een habbekrats
    tl bakje.JPG
    zo ruwweg 60cm bij 60cm.
    aan de hand van deze bak, en eventueel een paar spaarlampjes, heb ik dan zo ongeveer de maten die mijn aanstaande kastje moet hebben.
    dus eerst even afwachten tot ik deze tl bak ook daadwerkelijk in huis heb, anders past de boel weer niet.
    heb bij de kringloop keuze zat in kasten, en t kost allemaal geen donder.
    aansluitend dan ff buisjes halen,
    maargoed, daar heb ik de gehele week nog voor.

    en nu dan?
    vandaag de dag maar even foto'tje nemen van wat het nu is.
    dit was voor ik de spaarlampjes er boven hing vanmiddag
    CAM00171.jpg


    morgen ga ik bij de growshop mn bestelde dwergje ophalen,
    deze royal dwarf is mn 'zekerheidje' deze run, dat ik sowieso 100 procent een dame heb waar ik mee verder kan.
    van de white rhino en de onbekende is dit nog maar de vraag.

    schoffel ze!
    Attached Files
    Last edited by Schoffie; 28 April 2014, 22:26.
    Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

    Schoffie's Geschoffel 2014

    Comment


      #3
      Re: Schoffie's Geschoffel 2014

      Top hoor schoffie ga je volgen dus mn stoeltje staat.

      Comment


        #4
        Re: Schoffie's Geschoffel 2014

        dankjewel tuinbroek, hoop dat je mn schrijfstijl kan waarderen

        toen ik vanochtend wakker werd waren de dames in de dop, 4 dagen oud.
        vannacht weer n stuk gegroeid, en nu is t wachtten tot de eerste fan leaves zich gaan los maken van de lobblaadjes.
        daar komen in de loop van deze week nog genoeg foto's van, dus despereert nimmer
        wil jullie het proces van t kastje bouwen niet onthouden, en zal tegen die tijd meerdere foto's van de dames bijvoegen.


        white rhino en de lengte;
        heb veel gelezen over wat ik nu heb staan, heb via via weten te achterhalen dat de white rhino bij nirvana vandaan komt, en dat stemt me wel hoopvol.
        Iemand ervaring met white rhino ?
        ben erg benieuwd of ik de rhino en de onbekende kort kan houden. nu is t een kwestie van die spaarlampen er zo dicht mogelijk op.

        Onbekende onder de duim houden
        Ook ben ik van plan de onbekende niet al te grote schoenen te gaan geven.
        Ik heb t idee dat ze anders echt de pan uit gaat rijzen, en dat wil ik zeker van de onbekende in mn kastje niet hebben.
        Denk voor de onbekende aan een 4l pot . en voor de rest gewoon 7,5l potten. als ik echter even verder denk hoop ik dat de growshop nog van die smart pouches op voorraad heeft. Twee jaar terug was de smart pouch voor mij ,de enige leuke ontdekking die run( die niet al te best ging).
        Dit moment wil ik ze eigenlijk vandaag al in hun definitieve schoenen gaan zetten, Penwortels schieten nu namelijk al onderuit mn 9 bij 9 bij 9.5 containertjes. de dames in de dop staan nu verder te wortelen in de propagatorbak,
        dat wordt straks een tikje anders.
        zeker aan t eind van deze week. (wanneer ik hoop dat kastje zo goed als volledig draaiende te hebben!)
        ik wil dus eigenlijk aan t eind van deze dag de dames gaan overpotten, in hun uiteindelijke medium., of zou dat nog te vroeg zijn....?

        in ieder geval wens ik eenieder een mooie dag toe!
        Schoffel ze!
        Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

        Schoffie's Geschoffel 2014

        Comment


          #5
          Re: Schoffie's Geschoffel 2014

          Foto!

          wat foto'tjes van de jonge zaailingen.
          groei nu beetje voor onder n setje spaarlampen 1x23watt 830 en 1x25watt 827.

          dit is dus 8 (of 9) dagen na ontkieming
          bij de spaarlampen:

          de Onbekende:
          onbekenddag8.jpg
          groeit wel mooi dicht op elkaar naar mijn idee.

          White Rhino:

          deze staat nu tijdelijk op t balkon
          CAM00188.jpg



          kastengedoe
          :
          wat super irritant is, is dat ik de kast die ik bij de kringloop wil kopen,
          sowieso uit elkaar gehaald moet worden als ik hem in mijn kamer weer wil opbouwen. (smalle deurpost)
          dus ik hink nu op twee gedachten waarvan ik niet weet welke nu te kiezen,
          A ik zet door met het kringloopidee
          B ik bouw met materiaal zelf een kastje.

          optie A heeft alsnog de voorkeur omdat het niet al te lastig moet zijn, en ik het niet zie zitten om zelf zo'n kastje in elkaar te knutselen framework en al.
          binnenkort nog maar eens denken wat te doen.

          Ik heb een tl bak met 4x18w die ik als hoofdbak wil gaan gebruiken in dat kastje, en daar draai ik dan nog 3 e27 fittingen bij om zo wat spaarlampen toe te kunnen voegen gelange het proces.
          dat de tl bak zon ruwweg 64cm bij 68cm nodig heeft maakt het opzich (denk ik) wel een ideaal oppervlak , alleen vind maar eens een kast bij de kringloop met minimaal die binnenmaten.. blijft zoeken.

          Schoffel ze,

          Schoffie
          Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

          Schoffie's Geschoffel 2014

          Comment


            #6
            Re: Schoffie's Geschoffel 2014

            Ben je al bij mamma mini geweest,ach jij zit in zwolle he ?
            Nou daar weet ik er geen.
            Een zelf maken kan ook van een oude koelkast kijk maar es op het forum,ik geloof mafferd dat hij ook zon ding heeft gemaakt met tl erin.En die dingen zijn super kwa isolatie.
            Nou succes met je plantjes en kom op he ff goed zoeken.
            Tuinbroek

            Comment


              #7
              Re: Schoffie's Geschoffel 2014

              Ik volg ook! Heel benieuwd wat je van je kastje gaat teweegbrengen, zo iets zelf maken is toch altijd wat interessanter!
              Als je dan toch bij de kringloop zo een kast vindt, is het op zich dan toch iets makkelijker om het uit elkaar te halen en daarna terug in elkaar te steken dan wanneer je al het hout en dergelijke nog op maat zou moeten zagen, nee? (als dat de bedoeling was bij zelf het kastje maken)

              Veel succes, hopelijk komt het nog op tijd in orde!
              Woody's zen kweek!

              Comment


                #8
                Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                nee tuinbroek, ik zit in grunn hoor!
                ben idd al ff bij mamamini geweest vorige week, hadden veel in de aanbieding kwa kasten. morgen nog maar eens langs mjet een rolmaat voor de binnenmaten van de kast
                en ja woody! helemaal gelijk natuurlijk. scheelt sowieso een boel zagen natuurlijk.
                op tijd komt t zeker wel goed! ga ervan uit dat wat ik hier heb staan, dat t geen AF's zijn. dus t is niet zo dat ik nu binnen een paar dagen echt een kast in moet kwa lucht., al is dat kwa proces natuurlijk wel t lekkerst. kunnen ze mooi wennen.
                waar ik eerst van plan was afgelopen week die kast te fiksen, ga ik dat nu dus deze week doen.
                ik stel mezelf nu dus als doel dat 11 mei die kast af is.
                heb een matige gereedschapskist, maar de basis heb ik wel, denk ik.
                als ik begin met bouwen laat ik dat hier ook wel ff zien. want als iemand dan nog tips of op of aanmerkingen heeft,. graag!

                de plantjes staan nu lekker op t balkon, lekker zoveel mogelijk zonlicht mee pakken. hebben aan die kant echt van 7tot 21/22 zon. dat is wel lekker.

                ik ga vandaag voor t eerst na 3 week weer een joint roken!
                voor een ieder een fijne bevrijdingsdag!


                Schoffel ze!
                Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                Schoffie's Geschoffel 2014

                Comment


                  #9
                  Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                  Ben benieuwd succes he!

                  Verstuurd vanaf mijn X909 met Tapatalk

                  Comment


                    #10
                    Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                    vandaag even l;ast van terugslag, vandaag alle kringloopwinkels in de buurt afgeweest, maar nergens een kast met de binnenmaten die ik nodig ben.
                    nu lijkt mij de enige optie, dat ik nu zelf maar een kast ga bouwen. *slik*
                    op dit moment zie ik er nog super tegenop, maar het moet dan maar.
                    iemand nog tips waar je goedkoop hout kan krijgen?
                    plantjes gaan op zich wel aardig, zal vanavond als de lamp uitgaat nog wat foto's nemen

                    schoffel ze.

                    Schoffie
                    Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                    Schoffie's Geschoffel 2014

                    Comment


                      #11
                      Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                      koop deze tent nog geen 50 euries en folie kost maar paar cent. 90x60x90cm https://www.desjop.nl/index.php?item...=15252&lang=nl plak op de bodem zwart wit folie witte kant dus boven. zet hem recht op en dan plak je nog eens over de bodem de folie en waar het ruitje zit. knip je op fangrote wat folie weg (voor schone lucht). en ja dan maak je met wat planke en latjes even een verhoging waar de tent op zet, ps wel even een gat maken waar ongeveer dat raampje in de tent zit wegens de schone lucht en je hebt een kleine growtent voor micro en 2x of 4x 5L poten zijn voldoende en ja dit is denk ik goedkoper als hout kopen enz ^^

                      als je nodig hebt filter en fan https://www.desjop.nl/index.php?item...=18627&lang=nl 50 euro set prijs
                      en zou je toch een ander lamp willen https://www.desjop.nl/index.php?item...=15834&lang=nl 50 euro met groei lampen erbij
                      lampe die je nodig hebt 2 van ieder nemen steeds, en energie zuinig lol A

                      groei: https://www.desjop.nl/index.php?item...=15839&lang=nl 6 euro perstuk
                      bloei: https://www.desjop.nl/index.php?item...=15838&lang=nl 6 euro perstuk

                      mijn micro tentje90hx60bx60d



                      op de bodem en links als je ziet zit de folie en als je kijkt achter de 1ste pot zit dat vierkant gat
                      Last edited by Vadertje; 8 May 2014, 20:16.
                      sigpic

                      Vaderke Zijn eerste Micro KweekVerslag (
                      Zambeza Seeds - Dutch Amnesia Haze) (2012)

                      Comment


                        #12
                        Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                        Eigen kast bouwen is het mooiste heb ik ook gedaan!



                        Mdf en radiator folie mooi project

                        Succes

                        Verstuurd vanaf mijn X909 met Tapatalk

                        Comment


                          #13
                          Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                          Keurige kast hoor, als de kweek ook zo gaat dan kom je er wel,
                          Zou hem gewoon wit kalken.
                          van binnen,als je dat ronde gat iets lager had gemaakt dan had je die mooi in de bodem kunnen doen als pasive inlaat.

                          Comment


                            #14
                            Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                            ja zo'n nette kast als die hierboven van wilberto is wel het plan uiteindelijk!
                            passieve inlaat dus niet te hoog maken!?
                            Eerste kweek ooit, 3x autoblueberry

                            Schoffie's Geschoffel 2014

                            Comment


                              #15
                              Re: Schoffie's Geschoffel 2014

                              Gat is 25cm hoog inverband met de potten die ook zo hoog zijn, en ik heb radiator folie gebruikt omdat dit in de winter ook isoleert en dan is wit verven niet voldoende.

                              om de plantjes niet op de tocht te zetten zit er achter de inlaat een kap

                              Dus ik denk dat jij het zelfde moet doen dat op pot hoogte de lucht binnenkomt?
                              zolang de planten maar niet direct in de luchtstroom staan zit je goed!

                              en je moet ook aan isolatie denken voor de nacht temp wat voor verlichting wil je gebruiken
                              Last edited by wilberto; 9 May 2014, 13:00.

                              Comment

                              Bezig...
                              X